Te brede voeten voor alle slippers? Kan toch niet?

13-04-2018 15:08 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Het mooie weer komt eraan en ik wil graag van die Birkenstock/Kipling achtige teenslippers voor mijn dochter kopen. Alleen haar voorvoet is breed. Dat wisten we natuurlijk al en volgens mij niet super extreem, alleen ik kan dit jaar geen enkele slipper vinden die past. Probleem is namelijk dat haar buitenkant voet over het 'opstaande' randje van zo'n slipper gaat. Vorig jaar zijn we geslaagd bij Scapino met het eigen merk (14 euro) uiteindelijk, maar die zijn er nu (nog?) niet. Daarnaast moet het maat 36 zijn, maar zelfs damesslippers lukt niet.... ik raak er bijna gefrustreerd van haha. Overigens maakt me het geld/merk weinig uit, als ze maar passen.

Is er iemand met een dochter met ook een brede voorvoet die weet welk merk wel past?
Ze moet toch een paar slippers en om haar nou op van die zwemslippers te laten lopen lijkt me ook niet best.

Alvast bedankt,
Lo
ander soort slipper of sandaal gaan kopen lijkt mij dan, een zonder randje. Bv teva's?
En misschien even bij de damesmaten van birkenstock kijken? Want daar hebben ze ook verschillende breedte maten
Alle reacties Link kopieren
Ze hóeft geen slippers hoor.
Birkenstock heeft verschillende breedtematen, soms niet in alle winkels maar wel online .
En de mannelijke modellen van alle slippers en sandalen zijn sowieso breder.
Teva's inderdaad, die hebben stevige slippers met klittenband zonder opstaand randje aan de zijkant. En anders eens kijken bij de ANWB (lady Petra) of betere kampeerwinkel, daar hebben ze vaak meer keus in dit soort slippers.
anoniem_350396 wijzigde dit bericht op 13-04-2018 15:18
2.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Julia, bedankt voor je reactie. Teva's vind zij heel lelijk en we willen graag slippers waar je 'zo instapt' dus zonder bandje. Tip van Birkenstock dames is een goede, want dat wist ik niet. Ik ga even kijken!
https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/san ... petra.html
En small is normaal en normaal is dus de wat bredere. Vaak hebben ze de small in de winkels staan en misschien kan ze dan dus die andere breedte maat wel aan.
Alle reacties Link kopieren
@Mevrouw, wat moet ze dan aan als het warm is? Want het is sowieso altijd een zoektocht. Het kind wordt 10 en wil graag ook leuke slippers. Dat het geen levensvraag is begrijp ik ook wel.

@Lucifer, mannen dat is ook nog een idee. Ik zag online alleen normaal en smal, breed wordt wel over gesproken maar vind ik nog niet tussen de slippers. Even bellen misschien.

@Nirakkam, die zijn prima. Zijn deze breder dan normaal? Wel een idee om langs de ANWB te gaan, had ik nog niet aan gedacht.
Alle reacties Link kopieren
tantelo schreef:
13-04-2018 15:17
Julia, bedankt voor je reactie. Teva's vind zij heel lelijk en we willen graag slippers waar je 'zo instapt' dus zonder bandje. Tip van Birkenstock dames is een goede, want dat wist ik niet. Ik ga even kijken!
Je hebt ook slipper-Teva’s, eventueel met leren bandjes. Die hebben minder de ‘bergwandeling’ look.
Afbeelding
ANWB valt smal, ik droeg daar ooit de mannenmaat van ( ik heb maat 42/43 en erg breed)
Van birkenstocks draag ik ook mannenmaten (met van die gezellige kleurtjes NOT) en dan de normal, ik pas de damesmaat normal niet qua lengte, breedte wel.

Ik denk dat je even moet kijken of er een birkenstock winkel bij jou in de buurt is. Dan heb je het meeste keuze.
Of bij zalando de shop leeg kopen
Alle reacties Link kopieren
tantelo schreef:
13-04-2018 15:29
@Mevrouw, wat moet ze dan aan als het warm is? Want het is sowieso altijd een zoektocht. Het kind wordt 10 en wil graag ook leuke slippers. Dat het geen levensvraag is begrijp ik ook wel.

@Lucifer, mannen dat is ook nog een idee. Ik zag online alleen normaal en smal, breed wordt wel over gesproken maar vind ik nog niet tussen de slippers. Even bellen misschien.

@Nirakkam, die zijn prima. Zijn deze breder dan normaal? Wel een idee om langs de ANWB te gaan, had ik nog niet aan gedacht.
Ik had als kind gewoon mijn gewone schoenen aan, of blote voeten.
Van mij mag je kind heus slippers aan hoor, maar je stelde het zo alsof zonder slippers niet kan 'ze moet toch slippers', nou ja, dat moet dus niet, maar zie je graag.
Alle reacties Link kopieren
Skechers of fitflop?
Alle reacties Link kopieren
klassieke modellen van Birkenstock. Verschillende breedtes.
not all who wander are lost
Mevrouw75 schreef:
13-04-2018 15:34
Ik had als kind gewoon mijn gewone schoenen aan, of blote voeten.
Van mij mag je kind heus slippers aan hoor, maar je stelde het zo alsof zonder slippers niet kan 'ze moet toch slippers', nou ja, dat moet dus niet, maar zie je graag.
Jee, doe niet zo moeilijk. Als het warm is draag ik ook het liefste slippers. En mijn dochter ook.
Ik heb geen tips want mijn dochter kan bijna geen slippers of sansalen aan omdat haar voetjes te smal zijn. Daardoor schiet ze er steeds uit.
Succes met zoeken.
Schoenen en sandalen van Clic! zijn breder dan de meeste andere merken. Ik zou daar eens op zoeken. Zalando en Omoda verkopen die dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Mijn podotherapeute maakt slippers op maat. Is daar zeker niet uniek in. Misschien een idee om eens na te vragen bij wat therapeuten in jouw buurt? Wordt dan vaak ook nog gedeeltelijk vergoed als je aanvullend verzekerd bent. Model, kleur en materiaal is dan helemaal zelf samen te stellen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.leemansschoenen.nl/fitflop- ... _4948.html
Afbeelding
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal. Ik ga eens op onderzoek uit! Laat het weten.

Als er nog meer mensen tips hebben dan hoor ik het graag!
Alle reacties Link kopieren
Hier het omgekeerde probleem.
Dochter heeft maat 36, maar smalle voeten.
Dames schoenen zijn nog te lomp en te breed voor haar kinder voeten.
Maar in kinderschoenen maat 36 is erg weinig keus.
De dames birkenstocks zijn te breed.
Die heb je, op de birkenstock site, overigens in smal en normaal.
Wellicht passen ze jou dochter wel.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
13-04-2018 15:52
Jee, doe niet zo moeilijk. Als het warm is draag ik ook het liefste slippers. En mijn dochter ook.
Ik heb geen tips want mijn dochter kan bijna geen slippers of sansalen aan omdat haar voetjes te smal zijn. Daardoor schiet ze er steeds uit.
Succes met zoeken.
Ik geef gewoon antwoord op een vraag hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook brede voeten en mijn kleine tenen hangen ook uit pumps, slippers, sandalen etc. Geen gezicht, maar het interesseerd me echt niet meer, heb het geaccepteerd na al die jaren.

Mocht je je zorgen maken dat ze gepest wordt hiermee; ik ben er nooit mee gepest of om uitgelachen.

Succes!
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Wees een goede moeder en zorg voor een goede breedtemaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hier ook n kins met erg brede voeten.. Teva past altijd wel, die heb je ook in teenslippers (en die vallen best mee(
Anders een schoenwinkel zoeken die verkopen op breedtemaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven