Onrustig/veel wakker, regenldag?

17-04-2018 11:48 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is komende donderdag 2 weken oud.
Nou is het een heel tevreden mannetje en heeft hij vooral in de avond z'n onrustige huiluurtje(s).
Na de laatste fles (ergens tussen 22.00 en 23.30) gaat hij dan ook prima slapen en meldt zich dan tussen 03.00 en 04.00

Gisteren is hij echter heel lang onrustig geweest in de avond door krampjes, in de nacht weer goed geslapen en nu deze ochtend ook alweer erg lang wakker.
Vanmorgen heeft hij om 7.00 60cc gedronken (100 aangeboden hij wilde niet meer) daarna geknuffeld, verschoond en in wiegje.
Heeft wat geslapen en is vanaf een uurtje of 9.00 wakker... ook weer onrustig, bewegen met hoofdje armpjes en overstrekken van de beentjes. We gaan over op flesvoeding maken van barle duc omdat hier het kraanwater aan de harde kant blijkt te zijn en daardoor de krampjes meer kunnen zijn...

Heb hem in de tummy tub gedaan maar ook daar geen rust, 10.00 fles aangeboden waarvan hij een bodempje liet staan maar daarna nog steeds onrustig en wakker.
Nu ligt hij in z'n wiegje wakker te kijken met af en toe een snik/huil en ik twijfel me rot aan mezelf...

Wat doe ik niet goed/kan anders of is dit zo'n bekende regeldag (de 1e dan in zijn geval) ??

Toch een beetje een lang verhaal maar hoop op tips!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Typfout in titel moet natuurlijk regeldag zijn... :frusty:
Tralalalala
Hij is nog geen 2 weken! Hij is gewoon een baby die net uit de buik is en moet wennen aan het leven daarbuiten. Onderzoek wat helpt. Dus misschien hem bij je houden/dragen als hij dan wel rustig is? Een muziekje aanzetten, met hem gaan lopen of juist niet.

En krampjes zijn helaas heel normaal voor die leeftijd, en gaan gelukkig ook vanzelf weer over. Ik denk dat de beste tip zou zijn om te kijken wat werkt voor je zoontje, en hem op die manier leren kennen :)
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan.. Of hij heeft gewoon wat mamahonger.. Vaak weet je de reden niet. Neem hem lekker bij je, als hij daar wel rustig is en zet voor jezelf netflix op.. Hij is nog zo klein
Alle reacties Link kopieren
gewoon lekker bij je houden?
veel huidcontact?
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond schreef:
17-04-2018 11:53
Hij is nog geen 2 weken! Hij is gewoon een baby die net uit de buik is en moet wennen aan het leven daarbuiten. Onderzoek wat helpt. Dus misschien hem bij je houden/dragen als hij dan wel rustig is? Een muziekje aanzetten, met hem gaan lopen of juist niet.

En krampjes zijn helaas heel normaal voor die leeftijd, en gaan gelukkig ook vanzelf weer over. Ik denk dat de beste tip zou zijn om te kijken wat werkt voor je zoontje, en hem op die manier leren kennen :)
Bedankt :)
Ik pak hem zeker ook lekker bij me maar zelfs dat leek net even niet voldoende...
Zijn natuurlijk volop bezig elkaar te leren kennen en te kijken naar wat werkt op een moment.

Maar door die stomme hormonen weet ik het soms even niet meer...
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-04-2018 11:58
gewoon lekker bij je houden?
veel huidcontact?
Bedankt. Ben en blijf lekker dicht in z'n buurt en laat hem zeker niet onnodig huilen hoor :)
Tralalalala
Draagdoek, rondjes lopen, lekker veel huid op huid in bed liggen met elkaar. Dat soort dingen hielpen hier toen zoon net geboren was.
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol schreef:
17-04-2018 12:02
Bedankt :)
Ik pak hem zeker ook lekker bij me maar zelfs dat leek net even niet voldoende...
Zijn natuurlijk volop bezig elkaar te leren kennen en te kijken naar wat werkt op een moment.

Maar door die stomme hormonen weet ik het soms even niet meer...
Die hormonen zijn ook stom
Je doet niks fouts hoor
Alle reacties Link kopieren
obelix84 schreef:
17-04-2018 12:15
Die hormonen zijn ook stom
Je doet niks fouts hoor
Dit doet me sowieso goed om even te lezen.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Grrr, ik had een heel verhaal getypt en nu is het weg :@

Essentie van het verhaal: twijfel niet aan jezelf. Soms weet je gewoon (nog) niet waar de onrust vandaan komt. Het enige wat je dan kan doen is zoeken naar wat het beste werkt op dat moment. En bij mij is dat vaak niet hetzelfde als wat gister werkte. Er zijn hele dag(del)en dat ze alleen maar bij mij op schoot wil slapen. Mij heeft het erg geholpen om te accepteren dat ik soms gewoon een paar uur met haar op schoot zit en dat ze soms heel vaak kleine beetjes wil drinken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de eerste twee maanden een aaneenschakeling van twijfelen, gissen, rommelen, uitproberen, wanhopen en weer verder twijfelen.
Die kleintjes doen ook gewoon steeds weer iets anders. Denk je een rustigerd te hebben, gaat ie ineens twee dagen huilen! En snappen doe je het toch niet, maar ik liep ook de hele dag te gissen (nou vooruit, nog steeds weleens).

Je doet het goed, sowieso!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Maisnon en Staartmees!

Ik moet ook gewoon op mijn gevoel afgaan en niet zoveel Googlen en alle ''goedbedoelde'' adviezen ook maar wat meer links laten liggen.

Echt lastig soms hoor het heen en weer geslinger van: wel in eigen wiegje/veel bij je houden, laten slapen/wakker maken voor de voeding, zijn het krampjes/is het iets anders, druk maken en twijfelen....!
We doen ons best en mogen echt niet klagen maar pff momenten zijn echt moeilijk.
Tralalalala
TO, afgaan op je gevoel is zo belangrijk! Ik weet dat ik na die eerste periode ook dacht dat ik dat nog meer had moeten doen. En als je doet wat voor jou goed voelt, kan je er ook altijd positief op terug kijken, want dan weet je wat je hebt gedaan wat voor jou toen mogelijk was.
Wat wil je gevoel het liefst doen TO?
Alle reacties Link kopieren
En mijn oudste is 5 en mn jongste 11mnd en ik twijfel nog weleens of ik het toch allemaal wel goed doe ;-)
Alle reacties Link kopieren
Kashri schreef:
17-04-2018 16:22
Wat wil je gevoel het liefst doen TO?
Mijn gevoel wil mijn zoontje gewoon troosten op de beste manier dat kan...
Maar als hij zelfs in m'n armen helemaal overstuur is...

Vannacht een hele goede nacht gehad en we gaan er gewoon voor dat vandaag een betere dag is :thumbsup:
Tralalalala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven