Baby 11 weken

17-04-2018 14:23 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve mama's
Ik zit op het moment met een klein probleempje mijn dochter is aanstaande zaterdag 11 weken maar totaal geen ritme overdag.
Alleen maar hazenslaapjes in auto/kinderwagen in bed huilen en max 20 minuten slapen elke keer.
Snachts gaat het heel goed maar overdag niet ik baker haar al in heeft er iemand tips voor mij
Groetjes van de verliefde mama van haar 2 knappe dochters
Heb je al geprobeerd hij bij je te houden/te dragen. 11 weken is nog super klein, misschien mist ze je in haar bedje.
Alle reacties Link kopieren
tja, dat doen ze.
Je proberen erbij neer te leggen, geeft het snelst rust
sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Heb al proberen bij me te houden maar dan slaapt ze ook niet alleen maar lachen is wel gezellig hoor haha maar ze moet natuurlijk beetje tukken
Dit lijkt me normaal gedrag voor een baby van 11 weken. Waarom moet ze per se in het eigen bed? En waarom zou ze in een ritme moeten?
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel voldoende rust op een dag voor t slapen of ben je ook veel weg?
Niet dat dat alles oplost hoor het hoort er gewoon bij maar ik heb mijn dochters slaapjes wel een tijdlang heilig verklaart.

S ochtends spelen ff wandelen enzo dan om tien uur naar bed met vast ritueel op eigen bedje dan s middags rond twee uur weer op zelfde manier naar bed en s avonds om half acht.

Maar ik denk dat ze toen al vier maanden was
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Overgens werkte t ritme hier wel wat af en toe knap lastig is want dan wil ik eigenlijk weg maar past dan niet in t schema of we moeten vroeg weer naar huis. Soms neem ik dan brood en drinken mee voor haar doe ik haar schoenen en jas al uit als we de auto in gaan geef haar onderweg brood en dan thuis slapend t bed in bij uitzondering en als ik weet dat iets bv tot half een duurt en ik nog half uur moet rijden.

Inmiddels is ze 1.5 slaapt van een tot 16.00 ongeveer en s avonds van half acht tot zeven. Een vrolijk en actief kind

Maar ja niet voor iedereen werkt ritme
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Lilou als eerste wil ik zeggen dat je een prachtige naam hebt! Ik wil haar iets meer ritme proberen te krijgen omdat als ze weinig slaapt en veel prikkeltjes krijgt ze veel moet huilen omdat ze oververmoeid eens lijkt het wel
Tuurlijk is ritme en structuur ontzettend belangrihk voor oudere kinderen, maar 11 weken is nog zo klein. Dan begint het met een beetje geluk net wat te komen, maar om er nou vanuit te gaan en te denken dat je een probleem hebt als het niet werkt? Daarvoor is het echt nog wat te vroeg.
Alle reacties Link kopieren
Snap je punt hoor maar ik wou gewoon eens aanhoren van mensen hoe zei dat deden misschien heb ik daar iets aan snap je
Alle reacties Link kopieren
kinderen/wanhopig-door-wakkere-baby/lis ... ges/406379

In dit topic ook zo'n baby.

Denk overdag "blij dat ik dit 's nachts niet heb".
:-) Koester de nachten.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Die van mij heeft hetzelfde maar is wat jonger (bijna 7 weken). Ik vind het heerlijk dat ze s nachts lekker slaapt en dat er overdag geen ritme is. Maar ze is heel tevreden als ze wakker is. Huilt ze veel? En doet ze dat omdat ze moe is of juist omdat je haar weglegt? Als ik mijn baby neerleg als ze niet moe is zet ze het ook op een krijsen. Veel liever wil ze alles meemaken. In de wagen moet de kap naar beneden etc. Slapen doet ze op een gegeven moment vanzelf. Misschien lastig als ik weer aan het werk ga. Maar dan kijit het kdv maar even wat ze ermee doen.
Alle reacties Link kopieren
'Dag moeders' klinkt iets minder infantiel. Maar gewoon 'hallo' nog beter.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
17-04-2018 15:21
'Dag moeders' klinkt iets minder infantiel. Maar gewoon 'hallo' nog beter.
Wat onaardig
Tja. Wat kan ik zeggen. Baby’s van 11 weken trekken hun eigen plan.

Die van mij is 1 en doet dat nog steeds trouwens, dus aan mij heb je niet veel vrees ik :P

Maar ik zou haar gewoon op bed leggen/in de doek/wagen/wherever bij slaapsignalen en voeden bij hongersignalen. En dan komt ‘t meestal wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Nirakkam schreef:
17-04-2018 15:29
Wat onaardig
Vind je? Ik vind het echt te gek voor woorden om forummers aan te spreken met 'dag lieve mama's', alsjeblieft zeg! Voor je kinderen ben je mama, niet voor andere volwassenen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
17-04-2018 15:51
Vind je? Ik vind het echt te gek voor woorden om forummers aan te spreken met 'dag lieve mama's', alsjeblieft zeg! Voor je kinderen ben je mama, niet voor andere volwassenen.
Misschien is TO Belgisch? Daar is spreken over "je mama" of "andere mama's" heel gewoon.
lux. schreef:
17-04-2018 15:49
Tja. Wat kan ik zeggen. Baby’s van 11 weken trekken hun eigen plan.

Die van mij is 1 en doet dat nog steeds trouwens, dus aan mij heb je niet veel vrees ik :P

Maar ik zou haar gewoon op bed leggen/in de doek/wagen/wherever bij slaapsignalen en voeden bij hongersignalen. En dan komt ‘t meestal wel goed.
Congrats :cheer2:
Morgenstond schreef:
17-04-2018 16:04
Congrats :cheer2:
Merci! :)
Alle reacties Link kopieren
Jezus wat een gezeik over dat k het woord dag lieve mama's gebruik heb je niks beters te melden ? Ik vind dat juist rustig en zachtjes klinken bah altijd maar anderen afkraken over hoe je iemand benadert zeg dan niks of ga lekker de juf uithangen op school maar sta mij hier niet belachelijk te maken bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven