Speeltuinverhalen

18-04-2018 09:31 64 berichten
Misschien ben ik de enige maar ik maak regelmatig opmerkelijke zaken mee in de speeltuint om de hoek :) Moeder met een traytje energiedrank die ze uitdeelt (dreumes was zo blij als een ei met zijn blikje :-P) ), rokende ouders op de rand van de zandbak en kinderen die niet met zand mogen spelen want dan worden ze vies.

In een speeltuin hebben mensen alleen de gemeendeler dat ze kinderen hebben die ze er laten spelen. Dus alle soorten opvoedmethodes, waarden, normen en leeftijden lopen door elkaar en dat wekt bij mij soms verbazing op. Ik zeg er nooit wat van. Ik ken die mensen niet maar denk er soms wel he mijne van ;)

Wat heb jij al eens meegemaakt?
TO trapt natuurlijk af:

Gister speelde onze dreumes in de zandbak. De zandbak ligt vol andermans speelgoed en alle kindjes spelen rustig en tevree. Tot Femke van Geburen (natuurlijk niet haar echte naam. Haar moeder riep haar wel de hele tijd met voor- én achternaam) de zandbak in stapt. +/- 4 jaar oud. Het meisje had geen speelgoed maar ging net als de rest gewoon aan de slag met wat er lag. Moeders krijste moord en brand als het meisje een schepje van een ander gebruikte. Dat mocht niet, dat was niet van haar, dat was heel stout. Vond moeder. Waarom ben je dan met je kind naar de zandbak gekomen? Het meisje raakt gefrustreerd. Ze staat op de rand van de zandbak, springt er in en geeft ondertussen mijn dreumes een rotschop in zijn rug :evil:

De moeder van Femke van Geburen pakt mijn dreumes (ze zat dichterbij) en ipv hem troosten houdt ze hem vast en schreeuwt naar Femke van Geburen dat ze sorry moet zeggen. Dreumes snikt en wil naar mij. Die moeder houdt hem vast tot Femke van Geburen sorry zegt. Wat ze niet doet. Inmiddels ben ik bij dreumes aangekomen en ik moet hem echt uit de handen van de moeder van Femke van Geburen peuteren :wtf:
Verhalen ga ik niet vertellen, vanwege privacy, maar als ik een webcam zou gaan ophangen ( nee ik doe het niet) en terugkijken zou menigeen schrikken.
Alle reacties Link kopieren
Of je woont in een hele vreemdr buurt of dit is verzonnen.
8102 schreef:
18-04-2018 09:36
Verhalen ga ik niet vertellen, vanwege privacy, maar als ik een webcam zou gaan ophangen ( nee ik doe het niet) en terugkijken zou menigeen schrikken.


Nu ben ik wel heel nieuwsgierig :) Heb jij voor/op je werk een speeltuin oid?
Alle reacties Link kopieren
Oeh, ik en mijn dreumes zijn deze zomer voor het eerst in de speeltuin. Nog niet heel veel bijzonders gezien...maar ik lees graag mee.

Wat ik overigens zelf lastig vind, maar dat komt misschien omdat dit mijn eerste is....wanneer grijp je in. Mijn zoon pakt nog wel eens iets van een ander kindje af. Enorm corrigeren heeft niet heel veel zin, maar toch zeg ik wel '*naam kind* daar was dat kindje mee aan het spelen'....al is het maar een beetje voor de vorm. Heb wel het idee dat alle andere zandbakmoeders (want laten we wel wezen, heel veel meer kan een dreumes nou ook weer niet in een speeltuin) kritisch aan het kijken zijn wat ik ga doen.

Er is ook een water-gebeuren in de zandbak, wat ze met mooi weer aan zetten. Laatst werd het aangezet, maar zo warm was het helemaal niet. Mijn dreumes was he-le-maal onder de indruk en wilde niets liever dan bij dat water spelen...maar tja, omdat hij nog niet zo handig is, betekent dat met name: extreem nat worden. Toen zag ik ook alle zandbakmoeders kijken wat ik ging doen: mocht dreumes nat worden of niet. Naja, ik heb hem weggehaald, maar van de zomer als het echt warm is mag hij wel een keer los in de blubber.

Edit: wat ik dus eigenlijk bedoel te zeggen is: voor mijn gevoel word ik vooral erg in de gaten gehouden door alle zandbakmoeders :mrgreen:
anoniem_200187 wijzigde dit bericht op 18-04-2018 09:40
5.72% gewijzigd
BahcoBarbie schreef:
18-04-2018 09:38
Nu ben ik wel heel nieuwsgierig :) Heb jij voor/op je werk een speeltuin oid?
Mijn achterplaats grenst er op
sugarmiss schreef:
18-04-2018 09:38
Of je woont in een hele vreemdr buurt of dit is verzonnen.

Of het is een grote speeltuin die makkelijk te bereiken is en waar veel volk naar toe trekt :idee: Niet zo negatief gelijk. Is niet nodig :)
Alle reacties Link kopieren
Jezus BahcoBarbie, wat een gek mens die moeder... Ze zal het wel goed bedoelen, maar jee...
Ook heel vreemd dat ze jouw kind vast blijft houden. Ik geloof ook niet dat mijn kinderen daar blij mee zouden zijn...

Hier ook genoeg van die stomme dingen. Gemene kinderen, kinderen die pesten om kleding, kinderen die zand gooien, och noem maar op!
Maar ook vaak genoeg hele lieve kinderen en leuke gesprekjes met andere ouders, gelukkig!
Oeh leuk.
Ik vind het altijd heerlijk om te zitten en om me heen te kijken en me soms gewoon te verbazen.
Geloof ik nog niet echt hele idiote dingen meegemaakt terwijl ik toch al 8 jaar in speeltuinen kom
Wat mij heel vaak opvalt is kinderen die omhoog zijn geklommen bij een glijbaantje en vervolgens niet meer naar beneden durven. En dan heel hard om hun moeder roepen, en vervolgens niet worden gehoord.... Dat vind ik zó raar. Prima dat je er niet helemaal bovenop zit, maar een kind maar zo aan het lot overlaten dat ze 5 minuten bij een glijbaantje staan te roepen, dat vind ik wel heel sneu.

Meestal help ik ze dan maar naar beneden :roll:
Een*Nieuwe*Lente schreef:
18-04-2018 09:47
Jezus BahcoBarbie, wat een gek mens die moeder... Ze zal het wel goed bedoelen, maar jee...
Ook heel vreemd dat ze jouw kind vast blijft houden. Ik geloof ook niet dat mijn kinderen daar blij mee zouden zijn...

Hier ook genoeg van die stomme dingen. Gemene kinderen, kinderen die pesten om kleding, kinderen die zand gooien, och noem maar op!
Maar ook vaak genoeg hele lieve kinderen en leuke gesprekjes met andere ouders, gelukkig!

Ik snapte de situatie ook niet zo. Ik snap wel dat ze haar kind een les wilde leren maar dat ze mijn dreumes alleen vasthield en niet troostte snap ik niet. Zelf had ik, als de mijne de schopper was, mijn kind gepakt en hem buiten de zandbak uitgelegd dat dat niet mag. Nadat ik het geschopte kindje op zijn voeten had gezet..

Maar hier ook hele leuke gesprekjes :) Wat ik wel boeiend vind is dat ik er eens met mensen spreek die ik normaal niet tegenkom. Op mijn werk spreek ik nooit eens een Islamiet of een natuurkundige. En privé klets ik nooit eens Frans terwijl er gister ook twee kindjes met moeders waren die voornamelijk Frans spraken. Das toch heerlijk om op mijn vrije dag nog eens wat te leren :)
Alle reacties Link kopieren
Ik woon kennelijk in een heel saaie buurt want ik heb eigenlijk nog nooit iets raars/geks gezien hier. Ik ga al een hele tijd niet meer mee met buiten spelen maar toen ik het nog wel deed was het meest opmerkelijke die vader die ALTIJD een beker koffie in zijn hand had. Tijd van de dag maakte niet uit, warm of koud buiten, hoe lang hij er ook zat.. Ik heb hem nog nooit zonder een beker koffie in zijn hand gezien. Maar dat is nou ook weer niet zo vreselijk bijzonder. :P
Geen extreme dingen maar wel vaak dezelfde moeder in de speeltuin die heel fanatiek met haar kinderen meespeelt en ze geen seconde zelf laat spelen. Ze praat er ook constant vrij hard (en lijzig) bij met heel veel verkleinwoorden.
Ook een keer een moeder (type natuurlijk ouderschap/vrije school) met okselhaar tot op haar knieën, korte broek en wandelschoenen, met een flesje bier in de speeltuin.
anoniem_287941 wijzigde dit bericht op 18-04-2018 10:24
1.20% gewijzigd
SallySpectra schreef:
18-04-2018 10:18
Geen extreme dingen maar wel vaak dezelfde moeder in de speeltuin die heel fanatiek met haar kinderen meespeelt en ze geen seconde zelf laat spelen. Ze praat er ook constant vrij hard (en lijzig) bij met heel veel verkleinwoorden.

Ik ben daar ergens dan wel jaloers op. Ik ben binnen 2 minuten alweer uitgespeeld, zou graag wat meer energie / inspiratie hebben voor zulke dingen :roll: Al vind ik de hele tijd ook weer het andere uiterste
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
18-04-2018 10:22
Ook een keer een moeder (type natuurlijk ouderschap/vrije school) met okselhaar tot op haar knieën, korte broek en wandelschoenen, met een flesje bier in de speeltuin.


Wel biologisch glutenvrij bier hoop ik?
I wanna live my life with the volume full!
SallySpectra schreef:
18-04-2018 10:22
Ook een keer een moeder (type natuurlijk ouderschap/vrije school) met okselhaar tot op haar knieën, korte broek en wandelschoenen, met een flesje bier in de speeltuin.


:lol:
Wij hebben drie speeltuinen in de binnentuin waar we wonen. Dus ik ga bijna elke dag met mijn peuter naar de speeltuin als we thuiskomen van de pre-school.

Vaak krijg ik het gevoel dat ik het omgekeerde van een “helicopter-parent” ben. Veel andere ouders hupsen de hele tijd achter hun kind aan. Ik zit gewoon op een bankje, houd mijn kind in de gaten en roep af en toe iets als “oh fijn, ben je een toren aan het bouwen?” Of “voorzichtig daar”.

Maar man, wat krijg ik soms verontwaardigde blikken omdat ik weiger mijn kind te helpen om op speeltuigen te klimmen. Mijn idee is: als hij er zelf nog niet op kan, is hij te jong voor dat speeltuig en dan moet hij maar met iets anders spelen. Er zijn genoeg dingen in de speeltuin waar een 2-jarige wel op kan. Ik wil gerust drie keer even mijn hand op zijn rug houden als hij ergens op klimt, maar daar stopt het ook (ik ben trouwens 36 weken zwanger).

Maar dan zie je dus de helicopter-papa zijn kind 10 keer op dat speeltuig tillen en ondertussen mij neerbliksemen omdat ik niet hetzelfde doe voor mijn zoon. Bleh.
Alle reacties Link kopieren
lilapie schreef:
18-04-2018 10:39
Wij hebben drie speeltuinen in de binnentuin waar we wonen. Dus ik ga bijna elke dag met mijn peuter naar de speeltuin als we thuiskomen van de pre-school.

Vaak krijg ik het gevoel dat ik het omgekeerde van een “helicopter-parent” ben. Veel andere ouders hupsen de hele tijd achter hun kind aan. Ik zit gewoon op een bankje, houd mijn kind in de gaten en roep af en toe iets als “oh fijn, ben je een toren aan het bouwen?” Of “voorzichtig daar”.

Maar man, wat krijg ik soms verontwaardigde blikken omdat ik weiger mijn kind te helpen om op speeltuigen te klimmen. Mijn idee is: als hij er zelf nog niet op kan, is hij te jong voor dat speeltuig en dan moet hij maar met iets anders spelen. Er zijn genoeg dingen in de speeltuin waar een 2-jarige wel op kan. Ik wil gerust drie keer even mijn hand op zijn rug houden als hij ergens op klimt, maar daar stopt het ook (ik ben trouwens 36 weken zwanger).

Maar dan zie je dus de helicopter-papa zijn kind 10 keer op dat speeltuig tillen en ondertussen mij neerbliksemen omdat ik niet hetzelfde doe voor mijn zoon. Bleh.
Oh, heel herkenbaar! Zit je in Azië toevallig?

Hier ook een tweejarige die zelf op toestellen kon klimmen waar andere kinderen van 5 niet op kwamen omdat ze nooit alleen mochten klimmen. Omdat hun ouders altijd op een halve meter achter ze liepen en zodra er ook maar aanstalten gemaakt werd om ergens op te willen werden ze al opgetild. En dan onder mijn 4 jarige in het speelnet gaan lopen "vangen", al bliksemend naar mij omdat ik er op een bankje naar zit te kijken. Hilarisch. Mijn kind snapte er niks van.

En ouders die bepalen hoe hun kind moet spelen: 1,5 jarige wordt in speelauto getild, begint onder het "dashboard" te kijken en ontdekken en wordt weer recht in de auto gezet. Handjes op het stuur want "this is how you play with the car"...
Iphi schreef:
18-04-2018 10:56
Oh, heel herkenbaar! Zit je in Azië toevallig?

Hier ook een tweejarige die zelf op toestellen kon klimmen waar andere kinderen van 5 niet op kwamen omdat ze nooit alleen mochten klimmen. Omdat hun ouders altijd op een halve meter achter ze liepen en zodra er ook maar aanstalten gemaakt werd om ergens op te willen werden ze al opgetild. En dan onder mijn 4 jarige in het speelnet gaan lopen "vangen", al bliksemend naar mij omdat ik er op een bankje naar zit te kijken. Hilarisch. Mijn kind snapte er niks van.

En ouders die bepalen hoe hun kind moet spelen: 1,5 jarige wordt in speelauto getild, begint onder het "dashboard" te kijken en ontdekken en wordt weer recht in de auto gezet. Handjes op het stuur want "this is how you play with the car"...
Deze week kon mijn tweejarige ook zelf op de “grote toren” klimmen. Hij was zo trots! Haha, en ik stiekem ook ;)

Ik woon in Zweden. De wijk waar ik woon is behoorlijk multicultureel, maar ik kan niet zeggen dat er meer helicopter-ouders zijn bij de ene cultuur dan de andere. Het enige dat opvalt is dat het vaak helicopter-papa’s zijn. Mama’s zitten meer langs de kant op een bankje.

De meest extreme helicopter-ouders uit de buurt zijn de Zweedse ouders van een 5-jarig meisje. We hebben een boot die heen en weer gaat als je er op springt. Onlangs zag ik de vader de boot voorzichtig heen-en-weer schudden, terwijl de moeder van het 5-jarige meisje achter het kind stond om haar op te vangen als ze zou vallen.

Nouja, ik denk dat zij vast ook wel wat over mij denken Als ik op mijn bankje zit, met een boek en met een half oog mijn zoontje wat in de gaten houd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zittend op een bankje in de speeltuin in de zon wel eens in slaap gevallen. Kwam zoon (toen 3) me wakker maken "niet slapen mamma". Zullen andere ouders vast ook wel wat van gevonden hebben.

Wat me meest is bij gebleven uit de speeltuin was een gesprek van een paar vrouwen naast me, over de mate van 'vrijheid' die ze hadden om geld uit te geven. De ene moest bij bedragen meer dan 10 euro toestemming vragen aan man, de ander had "echt geluk" want die had dat jaar een nieuwe jas gekregen en daar werd door de andere dames bijna voor geapplaudisseerd. Heb echt op mijn tong moeten bijten om me niet om te draaien en te roepen "zoek een baan en wordt zelfstandig".
Het voorbeeld van de energydrink vind ik bizar!!

Die sigaret...ja, niet mijn keuze echter dat is in mijn ogen minder choquerend, tenzij het een hoogzwangere betreft die er een opsteekt.

Het niet met zand mogen spelen.....ik maak me daar ook wel eens schuldig aan. Ik verdien daarmee geen punten, i know!
Alle reacties Link kopieren
Oe, krijg helemaal zin om ook naar de speeltuin te gaan! Baby is vijf maanden, dus ik moet dan wel zelf op de glijbaan.
Maar dat komt hier dan weer terug als hilarisch verhaal van een andere moeder :lol:.
BahcoBarbie schreef:
18-04-2018 09:32
TO trapt natuurlijk af:

Gister speelde onze dreumes in de zandbak. De zandbak ligt vol andermans speelgoed en alle kindjes spelen rustig en tevree. Tot Femke van Geburen (natuurlijk niet haar echte naam. Haar moeder riep haar wel de hele tijd met voor- én achternaam) de zandbak in stapt. +/- 4 jaar oud. Het meisje had geen speelgoed maar ging net als de rest gewoon aan de slag met wat er lag. Moeders krijste moord en brand als het meisje een schepje van een ander gebruikte. Dat mocht niet, dat was niet van haar, dat was heel stout. Vond moeder. Waarom ben je dan met je kind naar de zandbak gekomen? Het meisje raakt gefrustreerd. Ze staat op de rand van de zandbak, springt er in en geeft ondertussen mijn dreumes een rotschop in zijn rug :evil:

De moeder van Femke van Geburen pakt mijn dreumes (ze zat dichterbij) en ipv hem troosten houdt ze hem vast en schreeuwt naar Femke van Geburen dat ze sorry moet zeggen. Dreumes snikt en wil naar mij. Die moeder houdt hem vast tot Femke van Geburen sorry zegt. Wat ze niet doet. Inmiddels ben ik bij dreumes aangekomen en ik moet hem echt uit de handen van de moeder van Femke van Geburen peuteren :wtf:
Jee, was die moeder niet helemaal helder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven