Kinderen spelen "straf "

18-04-2018 20:51 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn 2 dochters van 4 en 6 spelen de laatste tijd heel vaak dat ze straf hebben. Het komt vooral van de oudste. Het maakt niet uit met wie ze spelen, nichtjes, neefjes, vriendinnetje, telkens komt het weer ter sprake in het spel en wordt het gespeeld.

Ik geef ze nooit straf, op school is overkomt hun het in ieder geval niet, verder is de juf ook niet zo van veel straffen.

Ben ik nou paranoia als ik mijn ex niet helemaal vertrouw ( het is best waarschijnlijk) of hoort dit gewoon bij de leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Vraag het ze? Waarom denk je gelijk aan jouw ex?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En waar bestaat de "straf"dan uit?
Enn schreef:
18-04-2018 20:53
Vraag het ze? Waarom denk je gelijk aan jouw ex?
Ze heeft mee geschreven in een topic over narcistisch gedrag zie ik.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt niet vragen waarom ze straf spelen???
Mijn kinderen speelden vroeger wel eens schooltje. De straffen daar waren zo heftig, Bint was er niets bij. Nu heb ik geen ex, maar ik maakte me geen zorgen. Schijnt bij het ontwikkelen van een geweten en kennis van goed en kwaad te horen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien opvallend, maar toch niet per se verkeerd of reden tot wantrouwen?
Is dit voor een dossiertje voor je ex aan te leggen?
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
18-04-2018 20:54
Mijn kinderen speelden vroeger wel eens schooltje. De straffen daar waren zo heftig, Bint was er niets bij. Nu heb ik geen ex, maar ik maakte me geen zorgen. Schijnt bij het ontwikkelen van een geweten en kennis van goed en kwaad te horen.
Hier hebben ze al dagen een duplo-lego-poppetje-och-arme in een gevengenis gebouwd zonder ramen en deuren.
Heb vandaag toch maar even het dak eraf gedaan met het mooie weer zodat t poppetje op zn minst een humaan luchtkwartier had.
Alle reacties Link kopieren
Met vragen krijg ik er niet zoveel uit, ze zeggen daar weinig op.
Het gaat over niet luisteren, niet meewerken en dan wordt de ander apart gezet onder tegenstribbelen of mag niet meer meedoen.

Van mijn ex weet ik dat hij heel voorwaardelijk opvoed en dat ze zonder pardon in de badkamer gezet worden of op hun kamer als ze niet luisteren.

Ik vind het apart, misschien hoort het er gewoon bij, maar het zit me niet zo lekker. Helaas is dit niet zo bespreekbaar met ex.
Alle reacties Link kopieren
Wij speelden vroeger altijd begrafenisje. Werd mn jongste broer in het dikke tafelkleed gerold, legden wij hem op onze schouders en liepen de kamer rond :rofl:
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Tja, als je dit herkent van zijn idee over opvoeden dan zal hij ze hoogstwaarschijnlijk inderdaad straffen. Straffen is voor veel mensen volkomen normaal en geaccepteerd. Je kunt er niets aan doen, behalve accepteren dat het zo is en zelf opvoeden zoals jij denkt dat goed is.
Aha, je bent een dossier aan het opbouwen tegen je ex.
Dan zullen de antwoorden je wel tegen vallen. :proud:
Madeliefjees schreef:
18-04-2018 21:06
Wij speelden vroeger altijd begrafenisje. Werd mn jongste broer in het dikke tafelkleed gerold, legden wij hem op onze schouders en liepen de kamer rond :rofl:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-04-2018 21:06
Wij speelden vroeger altijd begrafenisje. Werd mn jongste broer in het dikke tafelkleed gerold, legden wij hem op onze schouders en liepen de kamer rond :rofl:
Echt grappig!
Zouden die van mij ook mega vinden.
Kinderen spelen wel vaker streng. En vaderlief mag opvoeden zoals hij wil. Zolang hij de wet maar niet overtreedt.
Wij speelden kinderlokkertje.
Madeliefjees schreef:
18-04-2018 21:06
Wij speelden vroeger altijd begrafenisje. Werd mn jongste broer in het dikke tafelkleed gerold, legden wij hem op onze schouders en liepen de kamer rond :rofl:
Oja, en dit!!!
Misschien om je gerust te stellen: mijn kinderen krijgen nooit straf, maar je wilt niet weten wat voor een straffen en ontberingen de Duplo-poppetjes al hebben moeten doorstaan. Tot martelingen aan toe. Nooit een flauw idee gehad, waar ze het vandaan haalden.

Het kan natuurlijk zijn dat je ex straft, maar dat is niet verboden natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Echt heel normaal, hoeft echt niet te betekenen dat je ex zo doet of dat ze een trauma hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongens spelen Zombietje en ze hebben The Walking Dead toch echt nog nooit gezien (volgens mij :proud: )
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Als de straf bestaat uit 'naar hun kamer moeten' als ze niet luisteren, lijkt me daar niets mis mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het probleem niet. De straffen die je noemt vind ik niet raar. En voorwaardelijk opvoeden een rare omschrijving. Vind dat een logische consequentie van vervelend/gevaarlijk doen in de badkamer is dat kind de badkamer uit wordt gezet. Doe ik ook als mijn kinderen niet luisteren en met water of tandpasta gaan spelen terwijl ik gezegd heb dat ze dat niet mogen.

Het kan zijn dat jij niet straft, maar dat maakt niet dat ex iets raars doet. Dacht minstens dat de kinderen spelen dat er billenkoek wordt gegeven ofzo. Dan heb je iets om na te gaan, nu zie ik t probleem niet.
Wij speelden slavendrijvertje in de schuur terwijl we oude spijkers platsloegen op de werkbank en opa speelde mee zonder dat hij dat wist; telkens als hij kwam kijken of geen van ons zich met de hamer op de vingers had geslagen fluisterden we tegen elkaar: kijk uit daar heb je de slavendrijver!
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
18-04-2018 21:31
Mijn jongens spelen Zombietje en ze hebben The Walking Dead toch echt nog nooit gezien (volgens mij :proud: )
ja, nou mijn dochter kwam ook laatst naar me toe lopen met haar armen uitgestrekt; Zombie, zombie.... :rofl:
Maar ik denk dat dit ook wel bij de leeftijd hoort.
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven