Zand, overal zand

19-04-2018 17:56 87 berichten
Nu het lekkerder weer wordt, is het zandbakseizoen hier duidelijk begonnen. Overal ligt zand! Ik probeer het te voorkomen door hem bij de duer zijn schoenen en sokken uit te laten trekken, waar dan een flinke lading zand uitkomt. maar blijkbaar zit het ook in zijn kleding? Maar om hem nou elke keer na school te laten verkleden vind ik ook zo rigoreus, en bovendien heeft ie nu ook een zandbak in de tuin

Ik vroeg me af of iemand nog tips heeft om het zand wat meer te weren uit huis?
Toch even de broek uit. Vaak zit er zand in de zakken!
Verkleden lijkt me niet nodig. Uitschudden en weer dezelfde broek aan.
Alle reacties Link kopieren
Laat je kind eens kind zijn.
Meer dan schoenen uit op de mat en een rondje afkloppen, kun je van je kind niet vragen. Hij speelt! Hij geniet van z'n leven. Stofzuiger er 's avonds door en morgen weer een dag.
Hips, hopsakee en pierlala.
Merl0t schreef:
19-04-2018 17:59
Laat je kind eens kind zijn.
Meer dan schoenen uit op de mat en een rondje afkloppen, kun je van je kind niet vragen. Hij speelt! Hij geniet van z'n leven. Stofzuiger er 's avonds door en morgen weer een dag.

Wat een domme, overtrokken reactie. Ik heb nergens gezegd dat ie geen kind mag zijn. Als dat niet mocht dan zou ik ook geen zandbak hebben gekocht voor in de tuin.
IJskoffie schreef:
19-04-2018 17:58
Toch even de broek uit. Vaak zit er zand in de zakken!
Verkleden lijkt me niet nodig. Uitschudden en weer dezelfde broek aan.
Bedankt voor de tip. Ga ik eens proberen!
Bij de ingangen van je huis kind uitkloppen en dagelijks de bezem/stofzuiger over de vloer.
Welkom in de wereld van spelende zand kinderen :-D
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
19-04-2018 18:02
Wat een domme, overtrokken reactie. Ik heb nergens gezegd dat ie geen kind mag zijn. Als dat niet mocht dan zou ik ook geen zandbak hebben gekocht voor in de tuin.
Dit vind ik dan weer een overtrokken reactie.
Zand....... waar maak je je druk om?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
19-04-2018 18:02
Wat een domme, overtrokken reactie. Ik heb nergens gezegd dat ie geen kind mag zijn. Als dat niet mocht dan zou ik ook geen zandbak hebben gekocht voor in de tuin.
Je hebt gelijk.
Ik overdacht het net nog eens, ik merk dat ik ageerde omdat ik vaker topics lees over je kind en het gevoel heb dat je er zo bovenop zit.
Excuus als dit wat ongenuanceerd overkomt.

M'n tip blijft hetzelfde: accepteren, stofzuigen en door.
Hips, hopsakee en pierlala.
Zoveel als mogelijk uitkloppen, accepteren dat je niet elk zandkorreltje te pakken krijgt tijdens de klopsessie en 's avonds kind onder de douche en de stofzuiger door de kamer.

Mijn ervaring is dat zand bij kinderen vaak overal zit, tot in de onderbroekjes en haren aan toe. :)
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-04-2018 18:04
Dit vind ik dan weer een overtrokken reactie.
Zand....... waar maak je je druk om?
Ik vind het ook een wat kribbige reactie, Bumba.
Tja, weinig tips hier. Ik maak me er gewoon niet druk om. Je kunt het toch nooit helemaal voorkomen, en je wil er toch ook niet de hele dag mee bezig zijn, toch? Gewoon voeten vegen en klaar. 'S avonds een rondje stofzuiger. Ook klaar.
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
19-04-2018 18:02
Wat een domme, overtrokken reactie. Ik heb nergens gezegd dat ie geen kind mag zijn. Als dat niet mocht dan zou ik ook geen zandbak hebben gekocht voor in de tuin.
Insgelijks.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
19-04-2018 18:02
Wat een domme, overtrokken reactie. Ik heb nergens gezegd dat ie geen kind mag zijn. Als dat niet mocht dan zou ik ook geen zandbak hebben gekocht voor in de tuin.
nou, idd. mijn kinderen zijn ook vaak vies door spelen en dat is prima. van mij mogen ze ook in de plassen stampen maar zand heb ik ook een hekel aan
op dagen dat het heel erg was, was het schoenen en sokken uit bij de deur, dan naar boven, ik bad uitkleden en daarna lekker wassen. en de kleding uitschudden buiten en ook de machine in
Don't cry, buy a bag and move on.
Zelfs in het filter van de droger vind ik soms nog zand terug.... En ik heb idd ook een hekel aan zand. Altijd al gehad. Naar het strand gaan vond ik echt helemaal niks. Al dat zand brr... Maargoed, zoontje is er helemaal dol op, dus het is niet anders. Maar er is dus geen gouden tip om zand uit huis te weren, behalve stofzuigen. Jammer. Ik heb een robotstofzuiger, maar die pakt het zand niet zo goed. Dan moet ik toch maar weer wat vaker zelf stofzuigen.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen overal kinderen..
TheSky=moreBlue@Malibu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een hekel aan al dat verrekte zand.
Joh. Veger erdoorheen en klaar. Kind zo nu en dan even uitkloppen als je het zand ziet op de kleding zelf.
Bumba1985 schreef:
19-04-2018 18:18
Dan moet ik toch maar weer wat vaker zelf stofzuigen.
Af en toe haal ik even snel een bezem over de laminaatvloer, minder gedoe dan elke keer die stofzuiger, pfft.
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
19-04-2018 18:18
Zelfs in het filter van de droger vind ik soms nog zand terug.... En ik heb idd ook een hekel aan zand. Altijd al gehad. Naar het strand gaan vond ik echt helemaal niks. Al dat zand brr... Maargoed, zoontje is er helemaal dol op, dus het is niet anders. Maar er is dus geen gouden tip om zand uit huis te weren, behalve stofzuigen. Jammer. Ik heb een robotstofzuiger, maar die pakt het zand niet zo goed. Dan moet ik toch maar weer wat vaker zelf stofzuigen.
Herkenbaar ja.
En toen de kinderen te oud waren geworden om zand het leukste speelgoed van de wereld te vinden, vond ik gravel terug in het filter van de droger wegens een fanatiek tennissende dochter :proud:

TO, gewoon stofzuigen, het is maar zand.

Zelfs met hun pyjamaatje aan verspreiden ze nog zand
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
19-04-2018 18:29
Af en toe haal ik even snel een bezem over de laminaatvloer, minder gedoe dan elke keer die stofzuiger, pfft.
koop een draadloze dyson! die heb ik en het is ge-wel-dig! ik haatte ook altijd dat slepen met dat logge ding, dat stomme snoer dat overal bleef haken...
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik hield ze altijd in de tuin op de kop :P .

Ik vond trouwens ook altijd slakken, stenen en rupsen in die broekzakken.
Uitkloppen voor ie binnenkomt.
Binnenkomen langs garage of washok ofzo.
Alle kleding en schoenen daar uit (jep, desnoods zelfs zijn onderbroek) en daarna recht de douche in.
berucht was hier ook het zand in de omgeslagen broekspijpjes
Antoon69 schreef:
19-04-2018 18:50
berucht was hier ook het zand in de omgeslagen broekspijpjes

Haha ja! Dat kwam er dan op de wc nog uitvallen :P
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
19-04-2018 18:46
Ik hield ze altijd in de tuin op de kop :P .

Ik vond trouwens ook altijd slakken, stenen en rupsen in die broekzakken.
Hier hetzelfde. Er krioelt vanalles in die zakken. Als het alleen zand zou zijn, was ik een gelukkig mens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven