Verhaal prikje voor het slapen

20-04-2018 14:07 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Net zat ik te lunchen met onze dochter van 7 en een vriendin van haar. De meiden zaten te kletsen. Het ging over kinderopvang en creche, vriendin en haar zusje gaan naar de opvang resp. creche. Onze kinderen niet meer sinds ik bijna 5 jaar geleden stopte met werk.

Ik luisterde maar half, want ik was een sinaasappel aan het schillen.

Opeens hoor ik onze dochter zeggen "... en dan kregen we een prikje in onze bil voor het slapen gaan, dat vond ik niet leuk".

?!?

Ik schrik hier natuurlijk van, maar blijf vanbuiten rustig en vraag haar, wat ze bedoelt. Ze vertelt dat alle kinderen elke dag voor het slapen gaan een prikje in hun bil kregen. Ik kan het nauwelijks geloven en weet even niet wat ik hier mee aanmoet. Ik wil het niet afdoen als fantasie. Wij kennen de crechehoudster, wij wonen er in de buurt, en ik wil eigenlijk het naadje van de kous weten. Van toen en ook in het nu.

Wat kan ik nu doen?

Bedankt voor je reactie, groetjes,
Om te beginnen zou ik je dochter even zeggen dat je dit opving, en dat je niet snapt wat ze precies bedoelde. Ze is zeven dus je kunt naar ik aanneem prima een gesprek met haar voeren.
Alle reacties Link kopieren
Weet ze nog met wat ze geprikt werd? Thermometer ofzo
dropdrop wijzigde dit bericht op 20-04-2018 14:13
24.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op een rustig moment even vragen wat ze er precies mee bedoelt?
Je dochter zei dat over een prikje voor het slapen gaan of vriendin van je dochter?
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet verzonnen zijn? Mijn zoontje verteld nl dat hij diabetes heeft gekregen door het stiekem eten van veel snoepjes, net gehoord van zijn klasgenootje ...
Maar op die leeftijd slapen op een creche?
Alle reacties Link kopieren
Misschien deed de creche houdster alsof ze de kinderen een prikje in hun bil gaven, zodat ze gelijk gingen slapen?
Hoe dan ook, gebeurtdis gebeurt.
Dat is nu het nadeel als je je kinderen zelf niet opvangt.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 14:18
0.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Af en toe komen hier bijzondere OP's voorbij en heel toevallig is dat ook vaak de eerste post van die TO.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat ze al 5 jaar niet meer naar de creche gaat. Dat betekent dus dat ze 2 was toen ze voor het laatst ging.

Lijkt me stug dat ze zich daar nog wat van herinnert.
chocolol schreef:
20-04-2018 14:17
Af en toe komen hier bijzondere OP's voorbij en heel toevallig is dat ook vaak de eerste post van die TO.
Het is vrijdagmiddag he.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
20-04-2018 14:16
Maar op die leeftijd slapen op een creche?
Het gaat over vijf jaar geleden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
20-04-2018 14:18
Je zegt dat ze al 5 jaar niet meer naar de creche gaat. Dat betekent dus dat ze 2 was toen ze voor het laatst ging.

Lijkt me stug dat ze zich daar nog wat van herinnert.

Hele wakkere opmerking!
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
20-04-2018 14:19
Hele wakkere opmerking!
Dank u!
En dat op de vrijdag middag.
Hecamel schreef:
20-04-2018 14:18
Je zegt dat ze al 5 jaar niet meer naar de creche gaat. Dat betekent dus dat ze 2 was toen ze voor het laatst ging.

Lijkt me stug dat ze zich daar nog wat van herinnert.
Dit dacht ik dus ook. Lijkt me eerder een sterk verhaal van een 7 jarige dan dat het echt waar is.
Susan schreef:
20-04-2018 14:19
Het gaat over vijf jaar geleden.
aha dank je.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
20-04-2018 14:16

Dat is nu het nadeel als je je kinderen zelf niet opvangt.
?
Als je je kinderen naar betaalde opvang doet, mag je er toch vanuit gaan dat er goed voor ze gezorgd wordt
Wat een vreemde opmerking.

To, bevraag je kind eens op een neutraal moment. Bij twijfel kun je het bij de opvang gaan navragen, maar kinderen hebben vaak op die leeftijd een rijke fantasie.
Alle reacties Link kopieren
Apart.

Zou het toch niet een spel kunnen zijn?
'en dan komt de slaapmug, ZZzzzzz, en die prikt je in je bil, zodat je gaat slapen! Prik!'. o.i.d. Zoals zand in ogen strooien want klaas vaak. Of een ander verzonnen 'slaapprikje' als vast onderdeel van het slaaponderdeel.

Uiteraard gewoon vragen aan de crechebazin.
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Ga op een rustig moment nog eens met haar in gesprek en vraag wat ze precies bedoelt. Misschien kan ze ook uitleggen hoe het ging.

Ik lees in de reacties ook iets over diabetes en fantasie. Is er onlangs in de naaste omgeving zoiets gebeurt?

Aan de andere kant, ze gaat al jaren niet meer naar de opvang. Maar ze benoemd wel duidelijk in de tijd van de opvang. Ze was toen 2 jaar.

Je zegt onze kinderen, dus je dochter heeft nog een broer(tje)/zus(je)? Vraag het hun ook eens, als meerdere kinderen hetzelfde aangeven, dan lijkt het mij iets minder aannemelijk dat het een fantasie verhaal is.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niks logisch bedenken wat je in of uit een kinderbil spuit/haalt. In billen prikken is doorgaans met zaken die in spieren moeten. Lijkt me geen winstgevende crèche als je een of ander slaapmiddel en naalden e.d. moet gaan aanschaffen.
Ik zou me eerder een beetje oncomfortabel voelen als deze mevrouw elke dag aan zoveel kinderbilletjes zit.
Bros before hoes
Kan het van een verhaaltje zijn?
Alle reacties Link kopieren
StefBros schreef:
20-04-2018 14:28
Ik zou me eerder een beetje oncomfortabel voelen als deze mevrouw elke dag aan zoveel kinderbilletjes zit.
Hoe denk je dat ze die luiers doen dan? Brandslang erop en dan droogföhnen?

Ik heb overigens herinneringen van dat ik twee was niet veel en compleet willekeurige flarden zonder context, maar ik zou eerder denken aan fantasie.
Alle reacties Link kopieren
Dat je dit serieus neemt... Dit zou dan vijf jaar geleden gebeurd moeten zijn, je dochter zou het al die tijd verzwegen hebben en je hebt nooit een prikgat in haar bil gezien. Die crèchehoudster ziet je aankomen, ja zeg, heb jij 5 jaar geleden mijn dochter in haar billen geprikt voor het slapen gaan?

Kinderen hebben een levendige fantasie en 7 jaar is een leeftijd waarop ze het verschil tussen fantasie en werkelijkheid toch een beetje door moeten gaan krijgen. Daar zou ik het eens met je dochter over hebben.
Alle reacties Link kopieren
haha, 20 april prikker in je bil
Lorem Ipsum
Het gaat over 5 jaar geleden, toen je dochter 2 jaar was.
En dan weet ze te vertellen dat niet alleen zij, maar ook alle andere kinderen, elke dag een prikje voor het slapen gaan kregen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven