Hekje i.p.v. box

20-04-2018 19:31 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd of er kenners zijn!

Onze jongste van 7 maanden is nogal beweeglijk, hij rust niet voor hij zn doel heeft behaald (doorgaans spullen buiten zijn bereik slopen). Hij vindt de box dus ook 3 x niks. Op zich prima, speelt hij lekker op de grond, daar moet ik hem alleen continue in de gaten houden. Nu dachten we om een hekje te kopen om zo toch een deel van de kamer af te kunnen sluiten. Kan ik ook even plassen of de oudste rustig met zn Lego.

Beetje zoiets: https://www.mamaloesbabysjop.nl/babydan ... Veiligheid %2FBabydan&utm_content=Babydan

Iemand ervaring met een goed merk? Of een andere oplossing?
Wij hebben de hele woonkamer baby/dreumesproof en een traphekje in de deur naar de gang en daar achter de kattenbakken, schoenen, waterbakjes voor de katten, kinderwagen. Katten kunnen eroverheen springen en zoon kan geen drollen vreten terwijl ik even naar boven loop :thumbsup:

Box heeft hij misschien 12 minuten in gelegen in zijn hele leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik had geen box of hekje maar hoefde ze ook niet continue in de gaten te houden. Ze kunnen niet zoveel maken.
Het enige wat ik niet doe is vazen of ander breekbaar spul op de vensterbank of bijzettafels zetten. De kattenbrokjes staan in een hoekje waar ze niet bij kunnen.
Maar sorry geen tips dus qua hekje.
pien6 schreef:
20-04-2018 19:58
Ik had geen box of hekje maar hoefde ze ook niet continue in de gaten te houden. Ze kunnen niet zoveel maken.
Het enige wat ik niet doe is vazen of ander breekbaar spul op de vensterbank of bijzettafels zetten. De kattenbrokjes staan in een hoekje waar ze niet bij kunnen.
Maar sorry geen tips dus qua hekje.
Hier juist vensterbanken en bijzettafels leeg vanwege optrekken.
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
20-04-2018 20:00
Hier juist vensterbanken en bijzettafels leeg vanwege optrekken.
Dat zegt ze toch ook
beetjegek schreef:
20-04-2018 20:03
Dat zegt ze toch ook
Oh NIET. Sorry beetje een zonnesteek denk ik. Vond het al zo raar, dacht waar zet je ze normaal dan? Op de grond? :hihi:
Lux, hoe deed en doe je het met katten en baby dan als je even uit de kamer bent?
Pippelottaa schreef:
20-04-2018 20:06
Lux, hoe deed en doe je het met katten en baby dan als je even uit de kamer bent?
Nou mijn katten zijn als de dood voor mijn zoon, dus dat heeft zichzelf opgelost ;)
lux. schreef:
20-04-2018 20:19
Nou mijn katten zijn als de dood voor mijn zoon, dus dat heeft zichzelf opgelost ;)
Hahaha ik hoop daar ook op. Onze kat blijft in ieder geval weg van kinderen zodra ze kruipen. Met jonger nog geen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat hekje gehad om de open trap in de woonkamer. Was een fijne oplossing. We hadden een houten vloer en je zag wel waar het hekje openging toen het weer weg was. Daar zou ik nu beter onder schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus had een hek dat de huiskamer splitse, geen idee waar vandaan. Maar het werkte goed. De herder en de woonkamer aan de ene kant prima intact naar haar maatstaven en daarnaast een veilige omgeving voor haar zoon. Het leek een beetje op een grote box, hele grote, maar dan lager. Heeft prenatal geen opties?
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
20-04-2018 20:19
Nou mijn katten zijn als de dood voor mijn zoon, dus dat heeft zichzelf opgelost ;)
Hier liggen ze soms allemaal in de box, met baby :facepalm:

Mag eigenlijk niet... laat ze ook niet alleen dan.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook zo'n hek gehad. Kind vond box niks en kleuter wilde ook geen afgebroken legotorens van de dreumes. Dus soms zetten we het hekje om de oudste heen zodat die rustig kon lego-en :) Onze was officieel een open haard veiligheidsrek, zelfde prijs ongeveer maar keuze uit verschillende lengtes. Ook makkelijk buiten te gebruiken. Vind het een aanrader
Kijk eens naar een grondbox. Ontzettend handig want veel meer ruimte als in een gewone box en toch kunnen ze er niet uit!
Alle reacties Link kopieren
wij hebben het ook gehad en zo een gekke hoek in de kamer afgebakend tot speelhoek. Zowel voor baby, als juist om oudste even rust te gunnen. Ik vond het ideaal, want ik had ook nogal uit de kluiten gewassen babies die met 3 maanden al klem zaten in zo'n kleine box (ok, toen ze eenmaal konden zitten ging het wel weer). Kids vonden het ook prima en hebben na de verhuizing nog lang gevraagd naar hun 'speelkamer'. Helaas is dat in onze huidige woning niet echt handig en bovendien ook niet meer nodig, ze zijn nu oud genoeg om rustig in hun slaapkamer te gaan spelen. Maar voor een kind van 7 maanden zeg ik, doen!

wij hadden trouwens Reer My Gate.
Freydis schreef:
20-04-2018 22:48
Kijk eens naar een grondbox. Ontzettend handig want veel meer ruimte als in een gewone box en toch kunnen ze er niet uit!
Ja die hadden we ook. Ook ivm gaskachel in de kamer. Erg handig ding en lekker veel ruimte om in te spelen.
Uiteindelijk stond de grondbox om de kachel en kattenmandjes heen en had kind alsnog rest van de woonkamer.
https://www.boxenland.nl/a-25394177/gro ... rt-of-wit/
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een hek die voor konijnen bedoeld was ;-D .
Alle reacties Link kopieren
https://www.elroni.nl/houten-ren.html

Zoiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven