Hoeveel zwemdiploma's heeft je kind?

22-04-2018 10:02 76 berichten
Hoi!

Dochter (net 7) zit sinds begin december op zwemles en mag begin mei afzwemmen voor A. Nu heeft ze ineens besloten dat ze niet meer voor B wil..

Zoon heeft in een jaar tijd A, B en C gehaald, die had ook echt lol in zwemles. Dochter vind zwemmen leuk maar de lessen zelf niet.

Wat vinden jullie, is alleen A voldoende om lekker te kunnen zwemmen komende zomer? Ze zwemt netjes, krachtig, kan goed duiken..
Ik heb altijd gezegd dat B ook moet, maar nu twijfel ik. Ze zwemt de rest van de groep er uit, en zwemt straks dus na 5 maanden al af voor haar A..

(Overigens is de wachtlijst hier nogal lang, vandaar pas op haar 6e op zwemles gegaan.. we zwemmen wel regelmatig in de weekenden zelf)
Joepie, een zwemlestopic.

Je kunt 3 diploma's hebben, maar alsnog veel slechter zwemmen dan iemand zonder diploma. Als het niet bijgehouden wordt, heeft het behalen van een C-diploma in 2018 in 2020 nul relevantie meer.
a en b verplicht
lekker zwemmen gaat wel lukken pas alleen op bij center parcs glijbanen.
Alle reacties Link kopieren
2
ik geef mn bek ook maar een douw
Als het zo makkelijk gaat zou ik zeker B en C nog even meepakken. Mijn oudste heeft 2,5 jaar gedaan over A, dus daar waren we toen wel klaar mee. Jongste heeft A en B, dat vind ik eigenlijk het minimum (mits het lukt natuurlijk).
Ik neig ook naar B toch halen. Zoon haalde zijn B in 4 lessen, C in 6. Hoeft ook niet lang te duren als je het zwemmen onder de knie hebt natuurlijk. Dochter wil graag op paardrijles, maar zwemmen is gewoon belangrijk. Paardrijden kan daarna ook nog..
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee
Alle reacties Link kopieren
Na 1 leskaart had dochter B ook. Ik zou zeggen, eerst B dan paard rijden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook voor minimaal a en b. C is geen verplichting maar mag wel. Zelf heb ik daarna ook nog zwemvaardigheid 1,2 en 3 gedaan (geen idee of dit nog bestaat) gewoon omdat ik het leuk vond.
Jongste heeft er 3. De rest veel meer (zwemvaardigheid etc). Ze moesten van mij allemaal abc, de rest vonden ze zelf leuk om te doen.
B hebben ze meestal heel snel daarna ook. Waarom twijfel je als je dat eerst als eis had?
Hier moeten ze minstens a en b, maar eigenlijk ook c.
Ze leren echt wel nieuwe dingen die ze nodig hebben om echt veilig te zijn in het water. Het is niet voor niks dat ze tot c hebben.

Hier wordt de vergelijking gemaakt met de basisschool. A is groep 3 en 4 behaald. Ze kunnen lezen en rekenen. b is 5 en 6 ze beheersen de moeilijkere dingen. c is 7 en 8 begrip komt om de hoe kijken. Ofwel a is een juiste techniek. b is het beter maken van de techniek ook in lastigere situaties. c is het toepassen in moeilijkere situaties.
De ene vier, de andere drie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen vonden zwemles verschrikkelijk, dus A vond ik genoeg.
Speelde wel mee dat ik het ook erg vreselijk vond om in dat warme zwembad elke week een uur te zitten.
B hebben ze tijdens schoolzwemmen gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben ze ABC in een kleine 2,5 jaar. Met jongste (3) zwem ik iedere week, dat stopt als hij 4 is en dat is dan nog te jong om meteen door op zwemles te gaan denken we. Ben wel benieuwd of die bijna 4 jaar knuffelzwemmen hem een voorsprong oplevert voor de ABC lessen.

Zelf vond ik A en B het minimale, maar C is uiteindelijk ook wel lekker om toch mee te pakken, dat duurt niet zo heel veel langer meer en ze zwemmen zo toch een behoorlijke periode minimaal 1x per week, ook niet onbelangrijk.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Ik zou haar b laten halen. Ik vind conditie bij het zwemmen belangrijk en dat bouwen ze bij B nog meer op. Als ze echt niet wil en huilend naar de les gaat zou ik het wel heel moeilijk vinden om haar door te laten gaan. Met een beetje tegen zin naar de zwemles gaan is echt niet zo erg. Dan leren ze ook dat doorzetten iets oplevert.
Kan ze er geen andere sport naast doen? Iets wat ze wel leuk vindt?
Dochter heeft a en easyswim diploma (is a-b-c) als diploma’s. Ik vond a en b het minimale dat ze moest halen, maar het zwembad ging over op het easyswim diploma, dus ze kreeg “C” er toen ook bij. Ik vind het prettiger dan alleen A, zeker bij golfslagbaden en center parcs enzo.
Hier overigens niet de regel eerst zwemdiploma’s en dan wat anders. Met 4 zat ze op paardrijden en met 4,5 begonnen met zwemles. Ik vind zwemles echt iets dat moet en paardrijden is eigen keus, dus staat los van elkaar.
Lucifermiauww schreef:
22-04-2018 10:20
B hebben ze meestal heel snel daarna ook. Waarom twijfel je als je dat eerst als eis had?
Omdat ze echt heel goed zwemt vergeleken de andere A-afzwemmers, twijfelde ik even of ik haar tegen haar zin in voor B zou laten gaan. Maar wat jullie al zeggen, A en B is toch wel het minimum. Je moet nou eenmaal ook wel eens iets doen wat je niet leuk vindt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hebben ze allemaal A, B en C. En ik merk flink verschil met kinderen die alleen maar A hebben. Ze zeilen en kanoën en ze moeten dus een flinke afstand kunnen zwemmen.
Wij gaan ook regelmatig zwemmen om het bij te houden.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
22-04-2018 10:06
Joepie, een zwemlestopic.

Je kunt 3 diploma's hebben, maar alsnog veel slechter zwemmen dan iemand zonder diploma. Als het niet bijgehouden wordt, heeft het behalen van een C-diploma in 2018 in 2020 nul relevantie meer.
Ik deel je enthousiasme.

Mijn kinderen hebben gemiddeld 1 zwemdiploma.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
regelmatig blijven zwemmen de eerste jaren is veel belangrijker dan b of c halen.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter haalde A met 6. We zijn toen twee jaar gestopt omdat ze het zwaar had op school en twee jaar later heeft ze in 4 maanden B en C gehaald.
2 sporten doet ze al, tenminste zwemmen en voetballen. En ze wil dus ook paardrijden maar 3 sporten vind ik teveel. Sowieso qua tijd na school wordt dat erg veel en qua kosten ook. Jongste zit op ballet en oudste voetbal en zwemvaardigheid. Allemaal max. 2 sporten tegelijk, wil het een beetje betaalbaar blijven :)
Bij onze dochter hetzelfde super in A zwemmen met 7 jaar en geen zin in B. Wij hebben het zo gelaten.
B is net allemaal wat verder en langer. Ja conditioneel voor B gaan maar daar hebben ze 1 jaar later het conditie met van. Mijn dochter is 9 nu een gaat overal in en met vriendinnen me zwemmen niks aan de hand.
Doen wat jezelf voldoende vind.
chrys schreef:
22-04-2018 10:07
pas alleen op bij center parcs glijbanen.
Inderdaad. Mijn dochter was bijna 7 en had A en B, maar wilde in de wildwaterbaan zelf toch graag een drijfvestje aan tegen het kopje-onder gaan :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven