Elk uur wakker. Tips?

23-04-2018 08:47 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tips of ervaringen gevraagd. Mijn dochter van 10 maanden oud is een pittige dame. Ze kan snel mopperen of huilen. Gelukkig ging slapen eigenlijk al vrij snel erg goed. Ze sliep snel in en werd niet gauw wakker. Sinds ze 6 a 7 maanden oud is hebben we de fles van half 11 weg gelaten. Ze krijgt een fles pap rond 1900 en gaat daarna slapen. Ze slaapt vrij snel in. Voorheen sliep ze gerust door tot 6 uur/half 7. Maar ze werd steeds vaker wakker in de nacht.. Eerst 1 of 2 keer. Wat vervelend was maar nog te over zien. Even speentje in en weer verder slapen. Eten wilt ze niet snachts. De laatste maand word ze echter bijna elk uur wakker.. Ze heeft haar speen dan uit bed gegooid en ligt helemaal dwars in bed.. Ze kan makkelijk terug draaien maar doet dit niet. Ze gaat eerst brabbelen en als ik niet kom huilen. Ik doe dan speen in en leg haar weer even recht. 9 van de 10 keer slaapt ze dan meteen verder. Nu wordt ze dus vaak na een uur weer roepend wakker. Ik merk dat ik erg vermoeid raak van continue wakker worden en niet goed uitgerust ben en in een diepe slaap kom.. Haar laten liggen en roepen werkt niet want dan wordt het brullen. Ze kan zelf haar speen oppakken en in mond doen maar ze doet dit niet snachts. Ook het inslapen gaat minder goed. Na de fles pap leg ik haar slaperig in bed. Dan springen die ogen open en als ik dan zachtjes wegloop gaat ze huilen. Ik vind het zo jammer dat het inneens moeizaam gaat.. Wat kan ik doen?
Alle reacties Link kopieren
en bij je nemen? Tegen je aan verder slapen?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook dat soort fases gehad en het bleek (vaak achteraf) toch altijd een reden te hebben: kind werd ziek, doorkomende tanden, honger, te koud/warm etc.

Succes ermee iig, is idd killing. Heb ook vaak naast dat bed staan verzuchten dat ie nu gewoon eens moest gaan slaaaaapen, om er een paar dagen later achter te komen dat ie een nieuwe tand had.

Heb er ook regelmatig naast gelegen op een matrasje op de vloer, en bij elke kik die hij gaf meteen aai over de bol.
nootboek wijzigde dit bericht op 23-04-2018 08:55
14.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-04-2018 08:49
en bij je nemen? Tegen je aan verder slapen?
Ja dat hebben we ook geprobeerd. Daar is ze niet van gecharmeerd.. Ze gaat dan liggen rollen en brabbelen en wordt nog wakkerder. Terwijl ze eigenlijk moe is en daardoor gaat ze dan huilen.
Alle reacties Link kopieren
Ze vindt het gezellig...

Hier een van 9 maanden en die gaat huilen als ik wegloop overdag. Misschien toch het eenkennige.
Alle reacties Link kopieren
Rond de periode dat ze gaan staan / lopen krijgen ze vaak extra honger. Dus ik zou toch proberen of ze nog een fles wil.

Als je honger hebt kan je niet slapen.
Heb je fles wel geprobeerd in deze fase? Verder is het een fase waarschijnlijk en gaat vanzelf weer over.
Alle reacties Link kopieren
Nee nog geen fles geprobeerd.. Eigen wil ik er geen gewoonte van gaan maken om haar snachts een fles te gaan geven... Of ik zou misschien toch weer een fles kunnen geven rond 2300.. Eerlijk gezegd was ik blij dat die was afgebouwd
Geen tips voor je, maar dit is exact de reden dat wij een familiebed hebben.. scheelt echt enorm in de vermoeidheid (mijn kind sliep pas met 3 jaar en 2 maanden door..)
Babs87 schreef:
23-04-2018 09:32
Nee nog geen fles geprobeerd.. Eigen wil ik er geen gewoonte van gaan maken om haar snachts een fles te gaan geven... Of ik zou misschien toch weer een fles kunnen geven rond 2300.. Eerlijk gezegd was ik blij dat die was afgebouwd
Maar jij eet toch ook als je honger hebt? Of eet je zelf ook niks tussen 19:00 en 7:00? Hier met 14 maanden nog 2-3 keer borstvoeding's nachts. Zoon zal het wel nodig vinden.
.
anoniem_355978 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 09:41
Reden: Dubbel
99.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tja wat is een gewoonte. Wij hebben een periode gehad dat kind elke nacht een banaan at omdat ie honger had, en daarna sliep ie weer rustig verder. Zo snel als de gewoonte was ontstaan, was hij ook weer voorbij (toen hij 's avonds beter ging eten)
Alle reacties Link kopieren
Babs87 schreef:
23-04-2018 09:32
Nee nog geen fles geprobeerd.. Eigen wil ik er geen gewoonte van gaan maken om haar snachts een fles te gaan geven... Of ik zou misschien toch weer een fles kunnen geven rond 2300.. Eerlijk gezegd was ik blij dat die was afgebouwd
ja joh, en die fles gaat er heus wel weer af
Slaap is heilig hoor, alle middelen geoorloofd
lilalinda schreef:
23-04-2018 09:41
ja joh, en die fles gaat er heus wel weer af
Slaap is heilig hoor, alle middelen geoorloofd
Lepeltje brandewijn met suiker?
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je veel succes. Geen specifieke tips voor je. Allicht toch die fles geven? Beter 1x de fles geven dan elke uur naast het bed staan.

Mijn zoontje van 10 maanden wordt de laatste week ook 's nachts soms wakker (omgerold, overdwars). :rolling:
Hier wil slapen met een knuffel met de reuk van mama soms ook helpen (en de kamer koel houden / koeler aankleden). Dit knuffeltje is dan ook her en der helemaal afgesabbeld.
En net wanneer ik denk dat het nooit meer zal ophouden, slaapt hij wel door.
Vannacht weer een keer wakker geworden (kamer was niet genoeg afgekoeld), ik hem hem toen maar mee naar ons bed genomen.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alle reacties Link kopieren
Veel spenen in haar bed leggen. Dan kan ze zo grijpen naar de speen en verder slapen.

Onze dochter had ook van die periodes. Speen zelf zoeken heeft geholpen als er verder niets aan de hand was.
Alle reacties Link kopieren
Yakatani schreef:
23-04-2018 10:07
Lepeltje brandewijn met suiker?
je gaat je gang maar
Alle reacties Link kopieren
Hier n kind van 11mnd met exact dezelfde 'problemen' (al gaat t nu eindelijk weer iets beter hoor)
Ik ga er 2x uit om n speentje terug te geven en ga dan toch een fles geven (meestal 120+4) vaak slaapt ze daarna wel door tot 6.30u ofzo. Het is ws weer een fase, zoals alles n fase is
Nu is ze al 3 nachten op rij niet gekomen.. Dus we hebben hoop!
Alle reacties Link kopieren
Ons zoontje kwam ook opeens weer elk uur, steeds speen erin en weer verder slapen maar dit gebeurde steeds vaker. Hadden ook al de fles van 11 uur afgebouwd.

Ik had geen zin om elke nacht eruit te moeten dus ben die fles weer gaan geven en sliep toen weer tot ong. half 7 door. Na hooguit 2 weken kreeg ik hem amper wakker en liet ik de fles weer weg. Sinds een paar weken slaapt hij weer van 7 tot 7 in de ochtend.

Hij had het blijkbaar nodig op dat moment, misschien groeispurt, misschien gewoon extra honger.

Hij is trouwens niet aan de fles gewend geraakt hoor. Ik was daar ook bang voor maar dat was gelukkig niet het geval.
Alle reacties Link kopieren
Hier duidt zo vaak wakker worden op oor- of tandenpijn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ben benieuwd naar vannacht... Mocht het weer continu wakker worden zijn dan ga ik weer opnieuw die fles geven rond 2300u morgen. Kijken of of dat helpt om lekkerder de nacht in te gaan. Ik denk dat ze tanden krijgt.. Ze heeft pas net een maand onderin 2 tanden en daarnaast zie ik 2 puntjes en ook een soort verlatings angst heeft. Zolang ik naast het bed blijf staan gaat het okee.. Wish me luck
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Babs!! Herkenbaar. Onze zoon deed dat ook een tijd rond die leeftijd. Was verlatingsangst en een keer dubbele oorontsteking, maar dat ging samen met jammeren. Wij hebben op een gegeven moment een tijd op een matras naast hem geslapen. Was enige wat hielp. Maar ik zou eerst weer voeding proberen idd. Het is hier wel vanzelf overgegaan. Ineens kon je op een dag weer weglopen en sliep hij beter door.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 7 maanden heeft nu ook zo'n fase, maar slaapt gelukkig nog gewoon naast ons in de co sleeper. Speen er in en weer verder slapen. Ik krijg hooguit de helft van de keren bewust mee. En omdat het toch vermoeiender slaapt wisselen vriend en ik regelmatig van kant. Als ik geen 'dienst' heb wordt ik er helemaal niet meer wakker van inmiddels. Is naast jullie slapen een optie?
Alle reacties Link kopieren
Dochter hier ruim 10 maanden en het paasweekend aangegrepen laatst om van de nachtvoedingen af te komen. Ik vond het lange tijd prima, dochter dronk flink en leek het nodig te hebben. Ben erg pro borstvoeden op verzoek maar toen ze s morgens amper dronk en wel s nachts drie keer wilde, vond ik het tijd voor verandering. Toen 9,5 maand oud. Paar nachten partner gestuurd en borst dus niet beschikbaar. Was prima zonder voeding te troosten (maar man liep dan wel drie keer per nacht een half uur rondjes door het huis). Wel dreamfeed rond 22 uur geintroduceerd. Deed ik eerder niet want ze werd paar keer wakker voor voeding dus voelde krom om haar zelf wakker te maken.
Na paar nachten zonder voeding zijn we dr Estivill gestart om van het rondjes lopen af te komen. En ja dat is laten huilen. Maar dat was hier 1 nacht waarbij ik elke 5 minuten naar haar toe ging. Had de app gedownload ;-) Ik geloof wel dat het gewenning / gedrag is wat ook weer af te leren is. Idee is dat kind leert dat er s nachts niks leuks gebeurt, je gewoon slaapt in je bedje met knuffel/ speen maar ouders wel beschikbaar zijn. Tweede nacht een keer 7 minuten, langsten van mn leven (gelukkig was het meer mopperen dan echt huilen). Ik gaf dus late voeding en was ervan overtuigd dat het geen honger was. En zetpil de eerste drie nachten omdat ik zeker wilde weten dat het geen tandenpijn was. Nachten erna moest ik meestal 1 keer even knuffel en speen gaan geven en dat voldeed. Lang verhaal kort; na week sliep ze door! Hoewel dus nog pril, ik hoor haar soms even s nachts maar ben nu al een week mn bed niet uit geweest omdat het na 2 minuten wat gemopper al stil is (toen ik nog wel voedde ging ik ook niet direct bij elke kik, even kans geven zelf weer in slaap te vallen). Dochter eet overigens prima, volkorenbrood, fruit, avondmaaltijd en volle yoghurt. Verder ongeveer zelfde tijden als jij borst (7, 11, 15, 19, 22). Tsja ik ben geen voorstander van laten huilen maar dat is dus amper nodig geweest en ik denk dat ze nu zelf ook veel meer rust heeft. Ze wordt nog steeds s morgens niet enorm hongerig wakker, gaat rustig eerst nog ff spelen. Moraal van het verhaal: ieder zn ding maar hier heeft het doorbreken dus wel degelijk geholpen zonder dat het heel zielig is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar ik reageer in een verkeerd topic whaha. Moet het topic zijn van kindje dat bij elke kik de borst wil. Ben vooral een meelezer en dat moet ik misschien maar zo houden ;-)
Nu een poging tot knippen en plakken wagen. Zie dat jouw dochter helemaal niet wil eten s nachts en geen borstvoeding, dus totaal ander verhaal! Excuus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven