Omgangsregeling

23-04-2018 20:19 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, een alleenstaande moeder van een dochtertje van twee.

Haar vader en ik zijn niet samen en nooit geweest. Hij komt elk weekend langs en haalt ons dochtertje dan op voor de dag.
Naast het feit dat ik dit nog steeds lastig vind en haar mis, vind ik 1 dag in het weekend veel. Elke donderdag kijk ik er tegenop en als hij
Haar weer terug brengt, ben ik de hele week bezig met piekeren, omdat ik zie dat hij het lastig vind of iets anders doet dan ik.
Voor een vader is het natuurlijk al weinig om zijn kind maar 1x per week te zien, daar ben ik mij echt van bewust, maar ik werk ook gewoon de hele week en dan is het weekend (wat al zo voorbij is) en dan heb ik mijn dochtertje maar 1 dag. Gedurende de week doe ik alles alleen en is het weekend ook gewoon voor rust en leuke dingen. Daarnaast heb ik geen zin om alsmaar te piekeren etc.

Eigenlijk wil ik een Omgangsregeling 1 dag in de 2 weken, maar besef dat dit echt shit voor hem is en dat wil ik hem ook weer niet aandoen, maar op deze manier ben ik ook niet happy. Een weekend slapen bij hem is geen optie, dus ik denk echt aan 1 dag en geen weekend in de 2 weken.

Graag jullie tips/advies/ervaringen! Dank.
Leer er maar mee leven.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is een weekend geen optie?

Ik vind dat je wel heel erg aan je eigen belang denkt.

Voor je dochter is het heel belangrijk een band met haar vader te hebben, jammer dat dat jouw belang in de weg ligt maar dat heb je gewoon te slikken.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt je dochter elke dag, en hij één dag. Zie je zelf niet in hoe krom dat is?
Geef je kind een fatsoenlijke kans om tijd met vader door te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook leer er maar mee leven je mag in je handjes knijpen dat hij zijn kind gewoon wil zien en er moeite voor doet.
Ik snap dat het niet makkelijk is maar de beste man is gewoon haar vader.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als je iemand niet als vader ziet, moet je er geen kind mee krijgen
Alle reacties Link kopieren
Woont hij ver weg ? Waarom kan hij niet bijv. de vrijdagmiddag / nacht tot bijv. zaterdagmiddag ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Een vader die zijn verantwoording netjes neemt
niet lullig bedoeld maar jij mag echt niet klagen.
Het gaat niet over wat goed is voor jou of wat goed is voor de vader. Het gaat over wat goed is voor je kind.

Kijk niet naar of vanuit hem en jezelf maar naar of vanuit haar.
Waarom is jullie kind niet meer bij haar vader? Zo is het meer een leuke oom dan een ouderfiguur natuurlijk.
Het gaat niet om jou maar om je dochter. 1 dag per week is al bizar weinig.
Waarom gaat ze dan niet doordeweek standaard een nacht naar hem en dan km het weekend ofzo. Ik snap niet zo goed waarom jij alle "zorgtijd" hebt en hij alleen een vrije dag in het weekend? Als hij graag een vaderrol wil (en dat is alleeb maar toe te juichen voor je dochter!) Hoort de doordeweekse sleur er ook bij he..
Alle reacties Link kopieren
Hij is inderdaad haar vader en daar ben ik ook blij om en alles gaat ook goed tussen ons.

En ja ik heb haar de hele week, maar dat is naar opvang ik werken en dan ophalen en naar bed. Tuurlijk zie ik haar, maar tijd voor leuke dingen gebeurd in het weekend.

Daarnaast betaalt vader niks bij.

Dus ik ben echt niet de moeilijkste en denk aan hem en in het belang van ons dochtertje.. Geef alleen aan dat ik het lastig vind en hoe jullie hier in zouden staan. Niet wetend dat er gelijk zo negatief wordt gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
Wat een zieligerd ben jij zeg, jij mist je kind zo erg! Hij niet dan??
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat het in dit geval niet zo belangrijk is wat jij vindt. Het gaat nu even om je dochter!
Ik zou zelf voor een heel weekend om de week gaan, maar als dat niet gaat is een dag per weekend toch wel het minste!
Alle reacties Link kopieren
Hoe sneller je je erbij neerlegt, hoe prettiger het wordt
Dan ga je zelfs genieten van een weekend kindloos
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er natuurlijk ook vooral om dat jouw kindje een band met de vader krijgt. Dat gebeurt zo niet. Waarom niet een weekend om de twee weken? Van vrijdag na school tot zondag begin van de middag? Heb jij ook gewoon een heel weekend met haar, en de week erna een dag, avond en ochtend hij. Het gaat niet om jou maar dit zou ik beter voor iedereen vinden.
anoniem_211917 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 20:35
0.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mamabee, er wordt niet negatief gereageerd, dat vat jij zo op.

Ik heb ook een omgangsregeling met mijn ex voor onze dochter wat door omstandigheden aangepast wordt.
Dochter woont bij mij. In het begin was het 1 dag (plus nacht) door de week plus om de week een weekend. Nu is het drie weekenden bij hem en 1 weekend bij mij.

Ik vind het belangrijk dat mijn dochter haar vader goed leert kennen. Zij is ook zijn dochter en niet alleen die van mij.
Mamabee schreef:
23-04-2018 20:28
Hij is inderdaad haar vader en daar ben ik ook blij om en alles gaat ook goed tussen ons.

En ja ik heb haar de hele week, maar dat is naar opvang ik werken en dan ophalen en naar bed. Tuurlijk zie ik haar, maar tijd voor leuke dingen gebeurd in het weekend.

Daarnaast betaalt vader niks bij.

Dus ik ben echt niet de moeilijkste en denk aan hem en in het belang van ons dochtertje.. Geef alleen aan dat ik het lastig vind en hoe jullie hier in zouden staan. Niet wetend dat er gelijk zo negatief wordt gereageerd.

Ik snap dat je het lastig vindt, dat je haar mist etc. Dat doet hij ook, en vooral jullie dochter mist haar vader en daar heeft ze zelf niet voor gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Die ene dag in de week moet je haar haar vader gunnen. Jij hebt haar ieder weekend ook een hele dag (+ ochtend- en avondritueel) en 5 doordeweekse ochtenden/avonden.
Alle reacties Link kopieren
Is het geen optie dat hij een doordeweekse dag neemt? Of beide, een doordeweekse dag én een weekend dag. Zeg niet te snel nee, wie weet is dat voor hem prima te regelen. En voor jou is dat ook fijn, want als je voltijds werkt, had je die dag toch al opvang nodig.

Dat jij piekert als je kind bij hem is, ligt bij jou. Daar kan en hoeft hij niets mee. Hij is notabene de vader en zijn rol ís al zo klein. Is het heel verschrikkelijk dat hij wellicht dingen anders doet dan jij? Is jouw manier de enige? Doe iets aan dat piekeren, laat de controle wat los, dat komt jezelf, je kind en de vader ten goede.
Alle reacties Link kopieren
In de week een extra dag/dagen naar de vader?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oh, een dat hij niks betaalt staat los van het feit dat dochter en vader en band moeten kunnen opbouwen, dus dat is geen argument om in de strijd te gooien.

Wie betaalt, bepaalt gaat hier niet op.
Alle reacties Link kopieren
Werk je 5 dagen? Dan zou ik eens kijken of er een optie is dat je een dag/middag minder gaat werken (of dit mogelijk verzet naar het moment in het weekend dat dochter bij haar vader is). Dan heb je meer tijd met je dochter.

En heb je hem wel eens gevraagd of hij financiël wat bij zou kunnen dragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven