Zorgen over dochter

24-04-2018 13:40 13 berichten
s
anoniem_368392 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 15:49
99.89% gewijzigd
Wat een zielig verhaal zeg. Arm meisje.

Wat ik alleen niet begrijp is waarom school haar zo pats boem een jaar terugzet. Hebben ze hier niet met jullie over gesproken? Wat was de motivatie om dit te doen? Het is namelijk nogal een beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Is een leuke sport of hobby club iets voor je dochter? Met kinderen waar ze aansluiting bij vind?

Zou met school gaan praten. Dat terugzetten vind ik niet kunnen.

Heb met haar te doen. Moeilijke situatie, al helemaal zo jong.
En ipv van weer van school te wisselen is het misschien een optie dat ze met een coach/therapeut ect gaat praten?

Zo neemt ze haarzelf en haar pestverleden mee. Ik zou inzetten op hulp met haar verdriet en haar wat zelfvertrouwen willen geven voor ik haar zou laten overteten/weghalen/terug sturen.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik snap je zorgen ja! Wat lastig. Is t een optie om haar thuis te houden tot school met een oplossing komt qua pesten of onder tussen met de gemeente in gesprek te gaan om wel een passende onderwijs plek te vinden.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Wat een zielig verhaal.

Heeft je dochter hobby's buiten schooltijd waar ze wel een leuke sociale contacten heeft? Ik zou me meer daarop richten.

En verder hier een boek over pesten onder meisjes:
https://www.bol.com/nl/p/meidenvenijn-i ... 059105528/
I was reminded that my bloodtype is B positive.
d
anoniem_368392 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 15:49
99.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou allereerst een goed gesprek aanvragen op school en al je zorgen bespreken. Verder een :hug:
Alle reacties Link kopieren
Van speciaal onderwijs naar regulier? Waarom? Wat zal dat onveilig voelen voor haar.
Is er geen overkoepelende organisatie. Bij ons wel, als je er met school niet uitkomt kun je daarheen.
lila01 schreef:
24-04-2018 18:05
Van speciaal onderwijs naar regulier? Waarom? Wat zal dat onveilig voelen voor haar.
Beetje kort door de bocht om te stellen dat speciaal veiliger zou moeten voelen.
Is er geen begeleiding vanuit de vorige school? Hier stelt het plaatstelijke SBO ouders voor om te schakelen en helpen zij ook met het zoeken van een geschikte school. Ook daarna krijgen kinderen en ouders nog begeleiding.
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu. Heb geen tips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven