Ervaring Tula Toddler voor dreumes

24-04-2018 16:26 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met de Tula Toddler? Ik heb hem eigenlijk binnen een week nodig dus geen tijd meer voor een consult bij een consulent. Ik heb mijn baby tot 8 maanden veel gedragen in de Bondolino, heerlijk! Toen gestopt omdat hij te groot werd. Nu is hij 16 maanden en gaan we volgende week op vakantie, met zeer ongunstige vliegtijden lijkt de draagzak me toch heel fijn. Geen idee of zoon dat ook nog steeds vind, maar het is het proberen waard :) Huren is een mogelijkheid.
Zoontje heeft maat 92 en is ongeveer 13,5 kilo. Liefst draag ik hem op mn buik, heerlijk vind ik dat en rugdragen heb ik nog nooit gedaan dus vind ik een beetje spannend (bang dat ik hem laat vallen aangezien hij sterk en beweeglijk is)

Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Geen ervaring met de Tula. Maar... heb je de Bondolino nog? Heb je al eens geprobeerd hem hiermee op je rug te dragen?
Want de Bondo is in principe geschikt tot een jaar of 2,5.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Tula Toddler voor mijn, nu 22 maanden oude, peuter. Maat 98 en ook ontzettend beweeglijk.
Ik draag hem eigenlijk alleen op m'n rug omdat hij dan wat meer om zich heen kan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij hebben de Tula toddler! We hebben er een vakantie lang plezier van gehad. Daarna ging onze zoon al snel meer en beter lopen en wilde hij er niet meer in. Het was dus van korte duur maar op zich was het een fijne draagzak, goede kwaliteit, draagt moeiteloos en hij zat er prima in!
Alle reacties Link kopieren
In het Vliegtuig vond ik de tula todler ideaal. Had ik kind op m’n buik.

Op zich vind ik de tula een heel fijne draagzak.
Nadeel vind ik de gesp om de buik, maar dat heeft te maken met me onprettig voelen qua dikke buik/aanzien. En heeft dus niks met de tula zelf te maken.

Met langere afstanden vond ik op de rug dragen wel fijner.
Wij hebben ook een Tula Toddler. Erg handig ding! Ik gebruik hem sinds zoon 1.5 was (maat 92, 13 kilo).Hij is nu wat groter (net 1 meter, 16.5 kilo, 2.5 jaar) en vindt het nog steeds fijn om bij grote wandelingen (of als hij heel moe is op de terugweg van de speeltuin) in de zak te zitten.

Ik heb hem vanaf het begin op mijn rug zitten. Dan kan hij lekker om zich heen kijken. En omdat ik vrij kort ben zou hij anders steeds voor mijn gezicht zitten.

Beginnen met rugdragen vond ik supereng, maar het went zo snel! Intussen ga ik met zak op een bankje oid zitten en klimt hij er zelf in. Oefen gewoon eens met een instructiefilmpje boven je bed, dan valt hij zacht als het misgaat ;)
Alle reacties Link kopieren
Maria2017 schreef:
24-04-2018 19:52
Ik heb hem vanaf het begin op mijn rug zitten. Dan kan hij lekker om zich heen kijken. En omdat ik vrij kort ben zou hij anders steeds voor mijn gezicht zitten.
:HA: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Fijn deze reacties. Een slechte keus zal het in ieder geval niet zijn begrijp ik. Ik ben zelf lang dus dan is op mn buik misschien nog wel even te doen, maar wil zeker proberen hem op mn rug te gaan dragen. Ik heb weleens filmpjes gezien, ik blijf het toch knap vinden om zo'n kleine druktemaker zo op je rug te krijgen en de zak vast te kunnen maken ;)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er sinds kort eentje voor dreumes van 15 maanden. We hadden hem al een paar maanden niet meer gedragen, vertrouwde de marsupi niet meer met zijn gewicht. Hij wordt helemaal zen in de tula en kan veel zien vanaf je rug. Hij wil altijd nog even blijven knuffelen als we op bestemming zijn. Zo lief! We hebben allebei een andere tactiek gevonden om hem op onze rug te krijgen, maar elkaar even helpen blijft het makkelijkst. Ik was echt bang dat hij niet meer gedragen zou willen worden, maar het is echt een succes!
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Alle reacties Link kopieren
Sophielagirafe schreef:
24-04-2018 20:03
Ik was echt bang dat hij niet meer gedragen zou willen worden, maar het is echt een succes!
Dreumes vraagt er hier thuis vaak ook om, op de dagen dat hij naar het kdv is geweest. Dan sta ik met hem op m'n rug te koken :love:
wolkewitje schreef:
24-04-2018 19:57
:HA: :rofl:
Lach jij maar! Het leven van een kleine moeder gaat niet over rozen :-$
Alle reacties Link kopieren
Sophielagirafe schreef:
24-04-2018 20:03
Wij hebben er sinds kort eentje voor dreumes van 15 maanden. We hadden hem al een paar maanden niet meer gedragen, vertrouwde de marsupi niet meer met zijn gewicht. Hij wordt helemaal zen in de tula en kan veel zien vanaf je rug. Hij wil altijd nog even blijven knuffelen als we op bestemming zijn. Zo lief! We hebben allebei een andere tactiek gevonden om hem op onze rug te krijgen, maar elkaar even helpen blijft het makkelijkst. Ik was echt bang dat hij niet meer gedragen zou willen worden, maar het is echt een succes!
Leuk te lezen!!
Alle reacties Link kopieren
Ga je alleen met hem op vakantie? Of heb je een partner die meegaat? Samen met je partner krijg je je kind echt wel makkelijk op je rug.
Alle reacties Link kopieren
badmuts111 schreef:
24-04-2018 20:43
Dreumes vraagt er hier thuis vaak ook om, op de dagen dat hij naar het kdv is geweest. Dan sta ik met hem op m'n rug te koken :love:
:heart:
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Alle reacties Link kopieren
Hier draag ik sinds een maandje ongeveer met de tula toddler. Hiervoor een boba gehad. Draagt fijn en dreumes vindt het ook heel erg fijn, vooral als ze moe is.

Met een tula doe je ook niet snel een miskoop en ze zijn ook tweedehands goed weer te verkopen.
juliaaana schreef:
24-04-2018 16:59
In het Vliegtuig vond ik de tula todler ideaal. Had ik kind op m’n buik.

Op zich vind ik de tula een heel fijne draagzak.
Nadeel vind ik de gesp om de buik, maar dat heeft te maken met me onprettig voelen qua dikke buik/aanzien. En heeft dus niks met de tula zelf te maken.

Met langere afstanden vond ik op de rug dragen wel fijner.


Heb je al een Onbuhimo? Die hebben geen buikband. Ik haat buikbanden :)
Wij hebben een ander merk draagzak maar als je Facebook hebt, meld je dan aan bij de groep draagpraat. Hier zitten zo veel ervaringsdeskundigen die je precies kunnen vertellen hoe je moet dragen of wat er beter zou kunnen. ;-)
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
24-04-2018 21:54
Heb je al een Onbuhimo? Die hebben geen buikband. Ik haat buikbanden :)
Ik zag je er deze week eerder over schrijven en had het inderdaad even opgezocht.
Was een oplossing geweest. Maar niet meer nodig hier :)
juliaaana schreef:
25-04-2018 00:51
Ik zag je er deze week eerder over schrijven en had het inderdaad even opgezocht.
Was een oplossing geweest. Maar niet meer nodig hier :)

:cheer2: Jeej mijn Onbuhimo gespam heeft effect. Niet veel mensen kennen het en bij mij was het echt de oplossing na meerdere draagzakken :) Dus als de kans zich voordoet vermeld ik de Onbuhimo even :A:
Hier ook een grote tula fan: erg fijne draagzakken. Zelfs 34 weken zwanger kon ik mijn peuter van net 2 nog (kleine stukjes) dragen met de tula.
Ik kan niet uit je verhaal opmaken of je alleen weg gaat of niet, maar zoals gezegd, als je met zijn tweeen bent gaat rugdragen sowieso wel lukken, in je eentje vergt het wat oefening.
Ik hoop alleen dat de tula toddler niet te groot gaat zijn, die van mijn pasten er pas met 2 jaar in. Al zou het met broekmaat 92 op zich net moeten passen.
Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook de Tula Toddler en vonden het ideaal. Ik kreeg zoon er ook alleen in ( heb geoefend boven bed en bank), man durfde het niet alleen. Samen was het makkelijkst, maar zoon had heel goed door dat hij even stil moest blijven liggen, terwijl hij verder heel beweeglijk was. Ik droeg wel bijna altijd op mijn rug, zeker voor grotere afstanden. Op vakanties ook echt veel gebruikt. Heerlijk was dat.
Alle reacties Link kopieren
Erg fijn deze reacties! Mijn man mag trouwens ook mee op vakantie 😂 dat rugdragen kunnen we dus samen mee oefenen. In 1e instantie probeer ik op mn buik, het zal voornamelijk gaan om het wachten op het vliegveld, wellicht in het vliegtuig of moeilijke momenten op de bestemming zelf. Geen lange afstanden. Zowel heen als terug vliegen we zeer ongunstig waardoor hij 'nachts minder en onderbroken slaapt. Als baby was hij in de draagzak heel snel vertrokken dus ik hoop dat het nu weer lukt.
Als ik naar de maatvoering kijk dan moet het passen lijkt me. Hij draagt een goede maat 92 en is een flinkerd.
Ik heb de tula toddler inmiddels gehuurd, is het goed is ontvang ik hem morgen.

Ik denk klaar te zijn met kinderen krijgen, maar alleen al voor het dragen op mn buik zou ik er nog een baby bij willen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven