Hardhandige leidster KDV

25-04-2018 11:48 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_211172 wijzigde dit bericht op 14-03-2019 19:56
99.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ze moet een baan zoeken waar ze geschikt voor is. Ongelooflijk dat je haar gedrag vergoelijkt met een slechte dag, ze heeft dat niet op die peuters te botvieren, punt.
Want meer is er niet in de wereld, dan een sprookje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit dus wel melden. Eerst bespreken met de leidsters en dan alsnog melden. Dit is geen normaal gedrag vind ik.

Schreeuwen vind ik trouwens ook niet nodig. Doe het wel eens tegen de kinderen, maar dat is dan geboren uit situatie waar ze het gevaarlijk maken (bijna de weg oprennen, bijna vingers zusje tussen deur etc). Ben ik niet trots op, maar is dan schrikreactie. Als leidster vind ik het eigenlijk niet kunnen, en al helemaal niet om zoiets.
sprietgras wijzigde dit bericht op 25-04-2018 11:54
59.02% gewijzigd
Niks. Je weet inderdaad de context niet. Maar hou het in de gaten.
Ik zou de leidster erna vragen. Al lijkt me dat heel moeilijk. En waarschijnlijk zal ze alles ontkennen. Daarna zou ik naar de leidinggevende stappen.
Daarnaast is de vraag of je je kind nog bij haar achter wil laten. Ik zou dan namelijk niet meer willen.
Alle reacties Link kopieren
ik zou dit zeker melden. Toevallig heb je het nu gezien, maar wie weet wat er andere keren aan de hand is. Het beste lijkt het mij om dit te mailen naar de groep, met een cc naar de leidinggevende.

Het is niet oké als kinderen zo worden aangepakt op een opvang.
Nu zal ik wel het hele forum over mee heen krijgen, maar ik ben zelf pm-er en mijn ervaring is dat peuters/kinderen allemaal een andere aanpak nodig hebben. Bij de ene peuter hoef ik maar te zeggen; blijf nog maar even zitten en het kind durft zich bij wijze van spreke de hele ochtend niet meer te bewegen en de ander heeft echt een hardere aanpak nodig. Ik pak ook wel eens een kindje bij de arm om NU te gaan zitten/luisteren oid. Als ik het lief zou vragen zou ik geen reactie krijgen.
Nu hebben wij de situatie vanmorgen niet gezien en kunnen moeilijk oordelen. Was het schreeuwen of stem verheffen, daar vind ik ook nog een verschil tussen zitten.
Maar als het je niet lekker zit, zou ik de betreffende leidster aanspreken en zeggen wat je hebt gezien en dat het je dwars zit.
jacer schreef:
25-04-2018 12:06
ik zou dit zeker melden. Toevallig heb je het nu gezien, maar wie weet wat er andere keren aan de hand is. Het beste lijkt het mij om dit te mailen naar de groep, met een cc naar de leidinggevende.

Het is niet oké als kinderen zo worden aangepakt op een opvang.

Dat vind ik echt niet kunnen. Als ze al een fout heeft gemaakt deel je dat niet met haar collega's, maar bespreek je dat met haar en/of haar leidinggevende.
nerdopviva schreef:
25-04-2018 12:11
Dat vind ik echt niet kunnen. Als ze al een fout heeft gemaakt deel je dat niet met haar collega's, maar bespreek je dat met haar en/of haar leidinggevende.
Inderdaad.
Miranda_86 schreef:
25-04-2018 12:08
Nu zal ik wel het hele forum over mee heen krijgen, maar ik ben zelf pm-er en mijn ervaring is dat peuters/kinderen allemaal een andere aanpak nodig hebben. Bij de ene peuter hoef ik maar te zeggen; blijf nog maar even zitten en het kind durft zich bij wijze van spreke de hele ochtend niet meer te bewegen en de ander heeft echt een hardere aanpak nodig. Ik pak ook wel eens een kindje bij de arm om NU te gaan zitten/luisteren oid. Als ik het lief zou vragen zou ik geen reactie krijgen.
Nu hebben wij de situatie vanmorgen niet gezien en kunnen moeilijk oordelen. Was het schreeuwen of stem verheffen, daar vind ik ook nog een verschil tussen zitten.
Maar als het je niet lekker zit, zou ik de betreffende leidster aanspreken en zeggen wat je hebt gezien en dat het je dwars zit.
Een kind bij de arm nemen/pakken vind ik anders dan een kind aan de arm mee trekken. De leidster schreeuwde tegen het meisje. Daarnaast werd het ook nog genegeerd toen ze ging huilen. En waarom moet een kind blijven zitten tijdens een verhaaltje?
Ik kan me niet voorstellen dat dit eem veilige situatie is geweest voor het meisje. En ook niet voor de kindere die erbij waren.
Voor mij genoeg redenen om dit te melden en het vertrouwen kwijt te raken in die leidster.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat niet zomaar aan kinderen trekken en sleuren.
Dus in eerste instantie had de leidster moeten vragen of het kind weer ging zitten.

Maar sommige kinderen luisteren daar niet naar of misschien had ze het al herhaaldelijk gevraagd dus dan vind ik het niet zo vreemd als een leidster het kind bij de arm pakt. Zolang ze het kind gewoon vastpakt en niet trekt of knijpt vind ik dat niet zo wereldschokkend.

Dat schreeuwen vind ik veel fouter en schreeuwen in samenhang met vastpakken is natuurlijk wel erg intimiderend voor een kind.
Alle reacties Link kopieren
jacer schreef:
25-04-2018 12:06
ik zou dit zeker melden. Toevallig heb je het nu gezien, maar wie weet wat er andere keren aan de hand is. Het beste lijkt het mij om dit te mailen naar de groep, met een cc naar de leidinggevende.

Het is niet oké als kinderen zo worden aangepakt op een opvang.
Ze kan dit toch eerst met de desbetreffende leidster bespreken? Wij waren er niet bij en horen nu één kant van het verhaal. Misschien kan de leidster heel goed onderbouwen waarom zij zo handelde.

TO, bespreek het vandaag met de begeleidster als jij je dochter weer komt ophalen. Of bel haar nu desnoods even (voor het geval zij al weg is of manlief komt dochter ophalen). Benoem wat jij gezien hebt en hoe dat op jou overkomt en vraag haar naar haar kant van het verhaal.

Als je haar kant van het verhaal hierna nog niet vertrouwd of je ziet het nog een keer gebeuren, benoem dan ook dat je dit meld naar hogere hand.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit gezien had was ik terug gelopen, gezegd wat ik gezien heb, haar aangehoord en als haar reactie mij niet geruststelt m'n kind daar weggehaald en er vervolgens een melding van gemaakt.
redballoon wijzigde dit bericht op 25-04-2018 12:25
Reden: Foutje
17.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bij het ophalen van mijn kind de leidster hierop aanspreken en ook vermelden dat je er een vervelend gevoel bij hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat mens bij haar arm gepakt en naar de gang gesleurd om haar verrot te schelden. Voor haar niet gek.
Want meer is er niet in de wereld, dan een sprookje.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties. Ik weet niet meer of het echt schreeuwen was, misschien meer stemverheffen. Het klonk in ieder geval hard en boos. Zo communiceer ik niet met dochter. Het kind werd heel even bij de arm gepakt, maar er was geen sprake van sleuren of knijpen.

Ik vind het in ieder geval not done, vooral ook het negeren. Ik maak vaak een praatje met deze leidster en ze lijkt normaal erg lief met de peuters vandaar ook mijn verwarring. Ik wil dit soort gedrag niet goedpraten maar ben het ook een beetje eens met miranda_86 en de anderen over context etc.

Verder ben ik best een verlegen persoon (don't shoot me) en ik vind het moeilijk om haar hier op aan te spreken maar ik ga het toch proberen vanmiddag!
Aanspreken, luisteren en in de gate houden hoe dit verder verloopt en opgepakt wordt.

Niet meteen CC of LG of organisatie, of kind weghouden etc etc etc.

Wat kunnen sommige mensen toch altijd overdadig uit de hoek komen.
Troeteltje schreef:
25-04-2018 13:00
Aanspreken, luisteren en in de gate houden hoe dit verder verloopt en opgepakt wordt.

Niet meteen CC of LG of organisatie, of kind weghouden etc etc etc.

Wat kunnen sommige mensen toch altijd overdadig uit de hoek komen.
Ik acht de kans zeer klein dat de leidster toe gaat geven dat ze zo heeft gereageerd als TO vermoed.
En zou jij je kind nog met een fijn gevoel bij haar achter laten?
Wat noem jij schreeuwen?
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
25-04-2018 12:24
Als ik dit gezien had was ik terug gelopen, gezegd wat ik gezien heb, haar aangehoord en als haar reactie mij niet geruststelt m'n kind daar weggehaald en er vervolgens een melding van gemaakt.
Dit dus.
Op de eerste school van zoon was er ook zo een. Mijn zoon was en is nooit agressief maar ik moest hem dus op komen halen omdat hij uit zijn plaat ging.
Ik er naartoe zit er een heel zielig verdrietig vogeltje. Ik loop naar beneden en hij gáát me toch te keer richting een leerkracht en IB er.
Ik snapte er niets van.
Tot ik een paar weken later haar dus idd een kind aan de arm mee zag sleuren. Of dat zo moest op die manier.. ja ze moeten luisteren zegt ze trots.
Ik heb zoon toen thuisgehouden tot ze een andere oplossing hadden zodat zij niet degene was die zoon uit de klas moest halen (speciaal onderwijs ) Totaal niet geschikt voor kleine kinderen en zeker geen speciale kinderen. Misschien voor lastige pubers...
Kind is 6 weken niet geweest omdat hij echt helemaal door draaide as school ter sprake kwam.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
25-04-2018 11:52
Niks. Je weet inderdaad de context niet. Maar hou het in de gaten.
Welke context maakt dat dit gedrag oké is?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens meegemaakt dat een leerkracht (niet van mijn kind) niet doorhad dat ik in een kamertje naast zijn lokaal zat. Twintig minuten lang schreeuwde hij, denigreerde hij kinderen en reageerde schamper op pogingen te doen wat de meester wilde.
Hierop volgde een gesprek tussen die leerkracht en mij. Hij gaf eerlijk aan dat hij het helemaal gehad had die dag, het was niet z'n eigen klas, een moeilijke klas, en hij had niet zo mogen doen.
Zo kan het ook gaan.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
25-04-2018 13:42
Ik heb eens meegemaakt dat een leerkracht (niet van mijn kind) niet doorhad dat ik in een kamertje naast zijn lokaal zat. Twintig minuten lang schreeuwde hij, denigreerde hij kinderen en reageerde schamper op pogingen te doen wat de meester wilde.
Hierop volgde een gesprek tussen die leerkracht en mij. Hij gaf eerlijk aan dat hij het helemaal gehad had die dag, het was niet z'n eigen klas, een moeilijke klas, en hij had niet zo mogen doen.
Zo kan het ook gaan.
Vroeg hij niet wat je in dat kamertje deed?
Want meer is er niet in de wereld, dan een sprookje.
Alle reacties Link kopieren
nimphidia schreef:
25-04-2018 13:49
Vroeg hij niet wat je in dat kamertje deed?
Wat doet dat er nou weer toe?
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
25-04-2018 13:58
Wat doet dat er nou weer toe?
Het is toch raar dat je daar zat?
Want meer is er niet in de wereld, dan een sprookje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven