Kind wordt gepest

26-04-2018 11:41 85 berichten
En daar zit een geschiedenis aan vast.
Er is gelukkig maar 1 kind wat mijn kind pest.
Deze twee zaten samen in een klas op een vorige school, die moest sluiten wegens te weinig leerlingen.
Pester had toen een ander slachtoffer. Uitgerekend pester kwam op nieuwe school bij mijn kind in de klas.
Direct aangegeven bij juffen en directeur hoe de vork in de steel zat.
Het is lang goed gegaan, maar een paar weken terug sloeg het om.

Eerlijk, mijn kind doet niets ( en nee ik ben er niet zo 1 waarvan de kinderen nooit wat doen, maar kind doet/deed echt niets fout)
Juffen zitten er bovenop gelukkig.
Maar kind zit er echt heel erg mee.
Ik weet dat pester het thuis ook niet makkelijk heeft en ik weet dat dat daar hulpverlening opzit.
Vandaag mochten ze spelletjes meenemen omdat het de laatste dag voor de vakantie.
Kind wilde niets meenemen want pester jat weleens.
Tegen juf gezegd, die zei ( logisch) dat kind dat wel heel zeker moest weten omdat je iemand niet zomaar kunt beschuldigingen.
Kind in tranen en ik moest haar speelgoed maar in haar stoppen ( moest van kind zelf) dus kind zat zonder speelgoed in de klas.

Ik zit eraan te denken om na de vakantie ook maar eens de vertrouwenspersoon te gaan praten.
Maar hoe kan ik kind weerbaarder maken?
Kind is kop kleiner en 1,5 jonger dan pester dus ze durft niet echt iets terug te doen.

Oh het gaat om een middenbouwklas basisschool
Doe haar op judo, dat maakt haar stabiel, de angst verdwijnt en vanaf een bepaald moment kan niemand haar meer pesten, ze kijken wel linker uit.

Doen hoor! We zien hier met regelmatig de uitwassen van pesten nadat het gestopt is, daar blijven de meesten levenslang last van houden, dus investeer alsjeblieft in je dochter, dan groeit zij sterk en stabiel op en hoeft later niet in therapie voor dat vreselijke gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broertje is vroeger op judo gegaan om weerbaarder te worden. Voor een kind is dat denk ik een goede manier.
Hij is er toen in ieder geval goed uit gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Het leven van jouw kind niet zo laten draaien om die pester, geef het iets te doen waardoor ze meer zelfvertrouwen en autonomie opbouwt, een vechtsport als ze dat leuk vindt. Van dansen wordt ze ook heel sterk.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt niet alsof de juffen erboven op zitten. Als je kind te bang is om speelgoed mee te nemen en je kind niet het vertrouwen heeft dat stiekem gepikte onderdelen ook weer terug komen, dan is er geen veilige sfeer in die klas. Is een andere klas een optie?
andere klas een optie
Ja joh, leer dat kind weglopen voor alles dat het tegenkomt in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Frox schreef:
26-04-2018 11:57
Het klinkt niet alsof de juffen erboven op zitten. Als je kind te bang is om speelgoed mee te nemen en je kind niet het vertrouwen heeft dat stiekem gepikte onderdelen ook weer terug komen, dan is er geen veilige sfeer in die klas. Is een andere klas een optie?
Ook ik denk dat de juf het probleem niet serieus neemt.

(eigenlijk vind ik het ook raar als kinderen gedwongen worden om hun speelgoed te delen met anderen. Volwassene hoeven toch ook niet hun auto aan de buren uit te lenen?)
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
26-04-2018 11:49
Doe haar op judo, dat maakt haar stabiel, de angst verdwijnt en vanaf een bepaald moment kan niemand haar meer pesten, ze kijken wel linker uit.

Doen hoor! We zien hier met regelmatig de uitwassen van pesten nadat het gestopt is, daar blijven de meesten levenslang last van houden, dus investeer alsjeblieft in je dochter, dan groeit zij sterk en stabiel op en hoeft later niet in therapie voor dat vreselijke gedoe.
En is "investeren" in je dochter, dat ze maar last moet blijven houden van de pester?
Cateautje schreef:
26-04-2018 12:01
Ja joh, leer dat kind weglopen voor alles dat het tegenkomt in het leven.
Als ze de zwarte band heeft, mag de pester haar weer opzoeken.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik dat dan alle klasgenootjes op judo moeten gaan, want blijkbaar vindt de pester een ander slachtoffer.

(en blijkbaar was dit voor TO ook geen probleem zolang het haar dochter niet was).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Cateautje schreef:
26-04-2018 12:01
Ja joh, leer dat kind weglopen voor alles dat het tegenkomt in het leven.
wat weer heerlijk kort door de bocht

naast dat je kijkt naar sport oid , kijk je ook naar het nu
veiligheid , en dat lijkt zij nu niet te voelen en is ook niet gelijk oplosbaar
haal je kind uit een onveilige omgeving als het echt zo erg is
middenbouw is een jaar of 8 /9, jong
Alle reacties Link kopieren
Ik zie school als werk, met je collega's onderhoud je een zakelijke relatie, vandaag zou dat op school niet anders moeten zijn gezien de bezopen prestatiedruk die al vanaf die leeftijd speelt. Ze zijn er om te leren, ook sociale interactie en samenwerken, maar het is geen commune, kom nou.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Wat in vredesnaam is het educatieve aan speelgoed van thuis mee naar school nemen?
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
gyda schreef:
26-04-2018 12:12
Wat in vredesnaam is het educatieve aan speelgoed van thuis mee naar school nemen?
Daar gaat dit topic toch niet over?!
Alle reacties Link kopieren
doet me denken aan de keer dat we onze knuffel mee mochten nemen naar de klas, en die moesten we toen aan een klimrek hangen en bekogelen met basketballen

ook al zo'n briljant idee
Lorem Ipsum
Wat voor pestgedrag hebben het over? Buitensluiten/rare dingen roepen tegen je dochter etc of is het lichamelijk pesten (dingen afpakken/kapot maken) Dat maakt denk ik een verschil qua aanpak. Tegen de laatste optie is het een idee om je dochter weerbaarder te maken door bijvoorbeeld sport of training. Tegen de eerste optie werkt denk ik weinig anders dan laten negeren en aansluiting zoeken bij andere in de klas. Ik heb zelf als kind veel last gehad (werd gepest) van optie 1. Al hadden mijn ouders me de beste judoer van de wereld gemaakt had dat niet geholpen.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
26-04-2018 12:15
Daar gaat dit topic toch niet over?!
:facepalm:
Als TO het onbelangrijk had gevonden had ze het niet in haar topic benoemd!!!
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een zwakzinnige pester in de klas die ik op een gegeven moment zo'n onbetamelijk harde ram heb gegeven, daarna nooit meer last van gehad. Ideaal zou zijn als jouw kind haar eigen boontjes weet te doppen.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
26-04-2018 12:18
doet me denken aan de keer dat we onze knuffel mee mochten nemen naar de klas, en die moesten we toen aan een klimrek hangen en bekogelen met basketballen

ook al zo'n briljant idee

Je hebt er toch leraren bij, hè? De onze vroeg ons in groep 3 van wie we meer hielden: papa, mama of God? Het antwoord werd in een map geschreven.

Of wanneer er ergens een d of een t achter moest. Het antwoord: “wat mooier staat” :bonk:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
gyda schreef:
26-04-2018 12:24
Ik had ook een zwakzinnige pester in de klas die ik op een gegeven moment zo'n onbetamelijk harde ram heb gegeven, daarna nooit meer last van gehad. Ideaal zou zijn als jouw kind haar eigen boontjes weet te doppen.

Ja, dat heeft mijn broertje na 8 jaar door dezelfde persoon gepest te zijn ook gedaan. Midden op het schoolplein. Mijn moeder trots, het was meteen afgelopen.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
26-04-2018 12:01
Ja joh, leer dat kind weglopen voor alles dat het tegenkomt in het leven.

Dat is veel te kort door de bocht in deze situatie, dit is geen gewone dagelijkse situatie. Ik zou ook inzetten op een andere klas. Het kind van TO doet niets fout en door dat kind naar sport of wat dan ook te sturen om weerbaar te worden geef je het kind mee dat het met zijn/haar gedrag te maken heeft en hij/zij op zijn minst mede de oorzaak is. Terwijl dat zover ik kan lezen helemaal niet zo is, de pester pesten altijd al en er is al hulpverlening aanwezig, dan kun je er vanuit gaan dat het vooral aan dat kind ligt en niet aan dat van TO. Dan moet TO naar mijn mening haar kind beschermen tegen een abnormale situatie en niet leren alles maar te slikken en jezelf altijd aan te passen aan de bizarre grillen van anderen.

Waardeloze reactie van de juf trouwens. Ze had gewoon kunnen zeggen dat ze er extra goed op zou letten dat niemand iets mee zou nemen zonder in te gaan op of een individu wel of niet eerder iets gedaan heeft. Maar blijkbaar neemt ze het niet erg serieus en kan ze er niet voor zorgen dat er een veilige sfeer in de klas ontstaat.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Je topic heet: Kind wordt gepest.

Ik lees twee voorbeelden die vooral gaan over angst:
Je hebt de leerkrachten ingelicht dat het betreffende kind pestgedrag kan vertonen, zodat zij daar alert op kunnen zijn. Toen was er nog niets specifieke voorgevallen, toch? Kan het zijn dat jouw kind bang was gepest te worden en voed jij die angst misschien onbewust?

Daarnaast het voorbeeld met angst voor stelen van speelgoed. Die angst lijkt sterker dan wat er daadwerkelijk gebeurt. Ik zeg niet dat het nooit gebeurd is of zou kunnen maar het gaat misschien vooral over het omgaan met die angst van jouw kind?
MwTheelepel schreef:
26-04-2018 12:28

Waardeloze reactie van de juf trouwens. Ze had gewoon kunnen zeggen dat ze er extra goed op zou letten dat niemand iets mee zou nemen zonder in te gaan op of een individu wel of niet eerder iets gedaan heeft. Maar blijkbaar neemt ze het niet erg serieus en kan ze er niet voor zorgen dat er een veilige sfeer in de klas ontstaat.
En hier ben ik het ook mee eens.
Frox schreef:
26-04-2018 11:57
Het klinkt niet alsof de juffen erboven op zitten. Als je kind te bang is om speelgoed mee te nemen en je kind niet het vertrouwen heeft dat stiekem gepikte onderdelen ook weer terug komen, dan is er geen veilige sfeer in die klas. Is een andere klas een optie?
Vanmorgen voelde ze zich idd niet veilig, omdat juf haar niet voldoende serieus nam.
Verder zitten de juffen er echt bovenop, geloof mij.
Andere klas is helaas geen optie. Ze heeft wel vriendjes en vriendinnetjes in deze klas.

Judo is een goeie idd !! Daar ga ik zeker over nadenken.

Teveel aandacht besteden. Ik laat haar uit school even haar verhaal erover doen en kap het dan af. In de zin van: nu ben je thuis, is het weekend, is het vakantie.

En nou even verder lezen.
haarklover schreef:
26-04-2018 12:08
Overigens vind ik dat dan alle klasgenootjes op judo moeten gaan, want blijkbaar vindt de pester een ander slachtoffer.

(en blijkbaar was dit voor TO ook geen probleem zolang het haar dochter niet was).
Huh? Waar haal je dat nou uit? Dat was het zeker wel maar ik kon me daar als buitenstaander niet zomaar mee bemoeien?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven