Wel of niet baby even alleen laten

19-05-2018 09:52 909 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren moest ik ons zoontje van drie smiddags even ophalen bij de peuterspeelzaal. Die is echt heel dichtbij, maar ons dochtertje van vijf maanden lag te slapen in haar bedje. Ze is al een paar dagen niet lekker en slaapt daardoor minder goed. Ik wilde haar dus niet wakker maken en heb haar laten slapen toen ik ons zoontje ging ophalen. Ik ben niet langer dan een kwartiertje weg geweest en toen ik terug kwam sliep ze nog steeds.
Nu zei mijn man gisteravond dat hij dat zelf nooit gedaan zou hebben maar ik zie er het kwaad niet in. Mis ik nou iets of heb ik nou echt iets heel raars gedaan?

Zou je wel of niet je baby eventjes alleen laten in bed als hij/zij lag te slapen?

Totaal aantal stemmen: 416

Ja, ik vind dat geen probleem (32%)
Nee, dat vertrouw ik echt niet (68%)
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zette dan altijd de babyfoon bij de buren.
ik geef mn bek ook maar een douw
Nooit doen. Onlangs zijn kinderen uit huis geplaatst omdat moeder haar baby even achterliet bij haar net puber kinderen. Er brak brand uit. Gelukkig niks gebeurd.
Ik liet onze dochter ook weleens bij mijn 13 jarige als ik om de hoek een boodschap moest doen. Sinds dat artikel niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Nee, nooit gedaan, zelfs niet voor een paar minuten. Wie weet wat er onderweg gebeurt. Ik zou het nooit gedurfd hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zoontje die in de middag nog slaapt (in een ledikantje) en dochter op basisschool die tussen de middag nog vrij is.

Als zoon slaapt dan breng ik dochter op de fiets (2 min fietsen) en neem altijd wel een briefje mee waarop staat wie ik ben waar ik woon en dat mijn zoon daar ligt te slapen. Ik ga wel op allerlaatste moment weg en breng haar dan niet naar binnen zodat ik ook meteen terug kan.
Madeliefjees schreef:
19-05-2018 09:54
Nee, ik zette dan altijd de babyfoon bij de buren.
Dan is er ook niemand bij die op tijd kan handelen.
Alle reacties Link kopieren
Zou het niet durven. Wat al gezegd is, er kan brand uitbreken, er zal maar net worden ingebroken etc. Maar lijkt me ook niet fijn dat baby wakker wordt, in paniek is en dan een kwartier alleen ligt te huilen.

Edit: en er kan idd ook iets met jou gebeuren onderweg
rosaliane wijzigde dit bericht op 19-05-2018 09:58
11.86% gewijzigd
ducktales schreef:
19-05-2018 09:56
Ik heb een zoontje die in de middag nog slaapt (in een ledikantje) en dochter op basisschool die tussen de middag nog vrij is.

Als zoon slaapt dan breng ik dochter op de fiets (2 min fietsen) en neem altijd wel een briefje mee waarop staat wie ik ben waar ik woon en dat mijn zoon daar ligt te slapen. Ik ga wel op allerlaatste moment weg en breng haar dan niet naar binnen zodat ik ook meteen terug kan.
Nogmaals; je raakt echt je kind kwijt als er wat gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik liet de baby weleens liggen als ik lopend de oudste van school ging halen. Babyfoon met camera mee, ik kon binnen 5 minuten thuis zijn. Verder weg nooit gedurfd.
Ik ben blij dat ik nooit voor dat dilemma heb gestaan want ik zou er geen goed gevoel over hebben.

Briefje in je zak lijkt me schijnveiligheid want ze gaan bij een ongeluk echt niet meteen de jaszakken doorzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het niet en tegenwoordig bijna niemand meer.
Mijn gepensioneerde oud-collega zei altijd dat het vroeger heel normaal was om je kinderen van school te halen als er een baby sliep.
Alle reacties Link kopieren
ducktales schreef:
19-05-2018 09:56
Ik heb een zoontje die in de middag nog slaapt (in een ledikantje) en dochter op basisschool die tussen de middag nog vrij is.

Als zoon slaapt dan breng ik dochter op de fiets (2 min fietsen) en neem altijd wel een briefje mee waarop staat wie ik ben waar ik woon en dat mijn zoon daar ligt te slapen. Ik ga wel op allerlaatste moment weg en breng haar dan niet naar binnen zodat ik ook meteen terug kan.
Als er iets gebeurt gaan ze niet je zakken doorzoeken of er een briefje inzit. Op zijn vroegst komen ze daar in het ziekenhuis achter dan.

Denk dat ik in jouw geval de oudste zou laten overblijven.
Alle reacties Link kopieren
Rosaliane schreef:
19-05-2018 09:58
Zou het niet durven. Wat al gezegd is, er kan brand uitbreken, er zal maar net worden ingebroken etc. Maar lijkt me ook niet fijn dat baby wakker wordt, in paniek is en dan een kwartier alleen ligt te huilen.

Edit: en er kan idd ook iets met jou gebeuren onderweg
Onze beide kinderen huilen niet als ze wakker worden. Ze gaan allebei liggen kletsen en spelen dus paniek zal er nooit zijn om die reden.
Brand is een ander verhaal..
Inbreken is ook niet echt een kwestie. We hebben een alarmsysteem wat de hele buurt bij elkaar gilt zodra er ingebroken wordt. Meeste inbrekers nemen dan de benen lijkt mij.
Dat van dat briefje vind ik wel een goeie. Al mijn gegevens zitten in mijn handtas maar niet dat er thuis een baby ligt te slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was voor dat soort dingen wel altijd blij eigenlijk dat kind alleen in de kinderwagen wilde slapen;) dat is eigenlijk zo handig dat ik het bij een (zeer waarschijnlijk nooit komend) ander kind ook zo zou willen.
Absoluut niet.

Leg baby in de kinderwagen te slapen als je weet dat je nog weg moet, die neem je dan zo mee.
marg81 schreef:
19-05-2018 10:04
Onze beide kinderen huilen niet als ze wakker worden. Ze gaan allebei liggen kletsen en spelen dus paniek zal er nooit zijn om die reden.
Brand is een ander verhaal..
Inbreken is ook niet echt een kwestie. We hebben een alarmsysteem wat de hele buurt bij elkaar gilt zodra er ingebroken wordt. Meeste inbrekers nemen dan de benen lijkt mij.
Dat van dat briefje vind ik wel een goeie. Al mijn gegevens zitten in mijn handtas maar niet dat er thuis een baby ligt te slapen.
Dus eigenlijk wil je gewoon gelijk en een handige manier om het te blijven doen.
Nou, vooral blijven doen dan.
Nee, dat heb ik nooit gedaan. Ten eerste omdat mij onderweg iets kan overkomen en tweede omdat er thuis iets kan gebeuren. Een kwartier vind ik ook niet kort maar best lang om een baby alleen te laten. Ik vind dus dat je man gelijk heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
19-05-2018 09:58
Nogmaals; je raakt echt je kind kwijt als er wat gebeurt.
Persoonlijk vind ik dit eigenlijk volledige onzin..waarom mag een tiener van 15 of 16 wel betaald oppas werk doen maar niet even op een baby broertje of zusje passen terwijl moeder een boodschap doet?
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder deed het wel. Maar ik zou het niet durven. Slaapje baby beter uitmikken of iemand vragen peuter even op te halen als je niet weg kan. Er kan veel gebeuren in een kwartier. En al is de kans echt heel klein, met een baby zou ik geen risico nemen.
I wanna live my life with the volume full!
Nee ik zou dat echt nooit doen. Het idee alleen al dat er brand uitbreekt, kind toch op de één of andere manier op haar buik onder de dekens rolt of weet ik wat er allemaal kan gebeuren. Zolang mijn kinderen niet groot genoeg zijn om zelf naar buiten te kunnen gaan als er wat aan de hand is laat ik ze niet alleen thuis. Ook geen 5 minuutjes.
marg81 schreef:
19-05-2018 10:04
Dat van dat briefje vind ik wel een goeie. Al mijn gegevens zitten in mijn handtas maar niet dat er thuis een baby ligt te slapen.
Maar wat is daar handig aan dan?
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
19-05-2018 09:58
Nogmaals; je raakt echt je kind kwijt als er wat gebeurt.
Dan kan de kinderbescherming hier aan de school komen staan om per direct de helft van de ouders uit de ouderlijke macht te ontzetten. Wat een onzin. Is iedereen hier altijd binnen 2 minuten bij een slapend kind? Altijd bij de eerste kik naar boven om te kijken of ie zich niet verwurgd heeft in het laken? Niemand die in de tuin zit terwijl de baby binnen ligt te slapen, of in de bijkeuken de was vouwt? Wat dan weet je het ook niet per direct, als er brand uitbreekt op de kinderkamer. Dan duurt het ook een paar minuten voordat je boven bent.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zou ik echt nooit doen, een kwartier is lang hoor... vind het onverantwoord eerlijk gezegd!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het probleem ook niet zo. Ja, er kan brand uitbreken. Maar eerlijk; hoe vaak gebeurt dat nou? Nog los van het feit dat dat ook in de nacht kan gebeuren.

Als ik soms zie hoe ontzettend voorzichtig we tegenwoordig moeten zijn, dan zou je eigenlijk gewoon moeten stoppen met werken en nachtdiensten thuis moeten invoeren, zodat er altijd iemand wakker en alert is. Of wat te denken van mensen die wisseldiensten hebben en gaan slapen als hun kindje ook slaapt??

Waarmee ik niet wil zeggen dat je een baby dan maar lekker moet laten slapen en intussen boodschappen kunt gaan doen ofzo. Maar een kwartiertje moet toch echt wel kunnen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het zelf ook niet, maar hoor het regelmatig om me heen. Vind het zeer onverstandig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven