Welke skelter? Met oog op de groei

21-05-2018 07:30 11 berichten
Ik ben op zoek naar een skelter voor smartje.

Een Berg buddy skelter lijkt mij erg mooi, maar ik kom er niet helemaal uit. Overal staat dat deze zijn voor kids van 3 tot 8 jaar oud.

Smartje is 4,5 jaar en inmiddels 118 cm.

De Berg skelter heeft 3 standen en ze zou op de 2e stand moeten zitten. Hebben we gepast bij de winkel.

Wie heeft er ervaring met deze skelter en kan aangeven tot welke lengte een kind er op kan? Welke skelter is anders een aanrader, met vrijloop, kantelas enz?

Ik wil sowieso voor een 2e hands gaan omdat ik totaal geen idee heb hoeveel ze hem gaat gebruiken. Smartje zelf heeft als voorkeur een roze ;-D
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een Bergskelter (net vorige week verkocht), maar Ik kon er zelf nog op rijden met mijn 1,93 meter. We hadden eentje waar we het stoeltje in 5 standen konden zetten. Volgens mij niet in het roze verkrijgbaar, maar een spuitbus met roze verf is natuurlijk snel gekocht!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
mijn ouders hebben voor de kleinkinderen 2 mammoet skelters (blauw met een rood zitje). kan ook een kar achter en een extra stoeltje achterop.

absoluut onverwoestbaar (behalve de stoeltjes dan).

Is officieel tot 10 jaar maar mijn zwager rijdt er af en toe ook wel op (1.90)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de buddy en lange kinderen. Met 7 fietst het al niet zo lekker meer. Als ze er goed inpassen fietst hij wel heel makkelijk maar pakte ze toch liever een fiets of grote plastic motor.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden thuis ook een mammoet skelter, met een aanhang wagen erachter. Eindeloos mee gespeeld!
Een mammoet skelter gaat het niet worden, die vinden we te groot. Ook in de tuin.

Misschien eens een rondje test rijden bij een winkel en kijken wat er zoal te koop is.
Bedankt voor de reacties zover.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van negen zit nog regelmatig op de Berg Buddy. Net zoals mijn zoon van vijf. Voor mijn jongste die bijna vier jaar wordt, hebben we vorig jaar een Berg Buzzy gegeven voor zijn verjaardag. Wij zijn erg fan van Berg. Onverwoestbaar, makkelijk wendbaar met sturen en trappen niet te zwaar. Ik zou voor een Berg Buddy gaan.
Met een kleine schuur ben ik heel gelukkig met onze Ezy-roller. Zitten verschillende stangen bij, dus zeker tot 1,60 goed te gebruiken. Vaak populair bij kinderen die komen spelen omdat het toch echt anders dan de meesten is.
Wij hebben een Berg en een Mooncar. De berg skelter was hij met 8 jaar toch al aardig uitgegroeid op de Mooncar zit hij nog steeds en is echt een gaaf ding! (hij is nu 10 jaar). Als je een Berg kiest zou ik voor een 4-12 jaar gaan.

Link mooncar
https://www.sport-thieme.co.uk/Leisure_ ... rt=1949504
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfelde ook welke skelter ik zou aanschaffen. En nu heb Ik vorige week voor mijn jongste een kleine skelter via mp gekocht voor sinterklaas (deze tijd van het jaar zijn ze een stuk goedkoper dan zomers). Stel dat deze te klein is dan is t ook niet zo’n teleurstelling om hem weer weg te doen. Helaas waren drie van de 4 skelterbanden lek maar thuis ook via MP gezocht naar banden en besteld bij www.lip.nl. Al met al niet echt duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven