Totsbots moeders?

23-05-2018 16:02 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik hoop dat er hier onder jullie zijn die de totsbots wasbare luiers gebruiken want ik zie door de bomen het bos niet meer!

Past een pasgeboren baby al in een bamboozle stretch? Het lijkt me zo groot? Hebben jullie het van dag 1 gebruikt en lukte dit goed?

En ook, hoe deden jullie het in de dag en hoe in de nacht? Er zijn de luiers en dan de overbroekjes maar dan zijn er ook de peenut pads en de papieren liners? Het zou me erg helpen om jullie methodes te horen.

Alvast heel erg bedankt! :)
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar je zou ook advies kunnen vragen aan de mensen achter bijvoorbeeld Babybum etc.
Als je Facebook hebt; wasbare luiers is een handige groep. Verder zou je eens een Consulent kunnen raadplegen. Gratis is dat. Via Nappys of Kaatje Katoen (die websites).
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad kijk op facebook en ik heb begrepen dat de onesize dingen sowieso vaak te groot zijn. Ik ga zelf strikluiers en hydrofiel doeken gebruiken icm een newborn overbroekje.

Ik heb bamboozles voor als de baby wat ouder is (5 maand ongeveer).
Alle reacties Link kopieren
Meld je inderdaad bij die facebookgroep aan als je Facebook hebt, daar vind je echt alle informatie!

Ik gebruik zelf bamboozle stretch one size en blumchen one size, zelfde idee maar ander merk en wat goedkoper. Overbroekjes gebruik ik ook van blumchen omdat ik die van totsbots niet fijn vind.
Wij zijn rond 4 weken begonnen, daarvoor hebben we alle luiertaarten e.d. opgemaakt. In het begin zijn ze nog vrij groot, nu (4 maanden) ook nog een beetje. Het wil prima, maar baby heeft behoorlijk dikke billen. Wij gebruiken ze zowel overdag als in de nacht. Inlegvellen hebben nog geen nut, dat is pas als ze vaste voeding krijgen handig.
Alle reacties Link kopieren
Totsbots moeder hier! :hello:

Wij zijn met maat 1 gestart na de kraamweek. Dochter was wel een flinkerd, ruim 9 pond, maar ik vond de luiers best prima zitten. Het zit zeker anders dan een wegwerpluier, maar anders is in dit geval niet slecht.
Inmiddels is ze ruim zes maanden en zijn we al toe aan maat 2. Gaat hard hier dus.

In de nacht redt ze het trouwens prima met de bamboozle en een overbroekje. Ze slaapt 12 uur achter elkaar en lekt niet door, tenzij wij iets verkeerd hebben gedaan met omdoen :biggrin:.

Ohja: die lapjes die erin zitten, de boosters, gebruiken we ook, zowel overdag als 's nachts.
Alle reacties Link kopieren
TVP want ik snap niks van alle termen die je gebruikt maar wil het graag leren
Bros before hoes
StefBros schreef:
23-05-2018 17:25
TVP want ik snap niks van alle termen die je gebruikt maar wil het graag leren
Tip kijk bij wasbare luiers op Facebook.

Hier Little Lamb pockets en denk al na wat eventuele tweede aankrijgt.
Alle reacties Link kopieren
Hier al ruim 2 jaar in wasbaar! De eerste maanden hebben we bamboozles maat 1 gebruikt (en nog wat andere systemen/merken), rond een half jaar overgegaan naar maat 2. Die hadden nooit gepast bij onze mini van 48cm en 3300 gr, dus ik was blij met de keuze. De facebookgroep is trouwens zeker een aanrader en je kunt ook een consult aanvragen bij een verkoper of naar een stenen winkel gaan waar ze worden verkocht. Dan kun je ze in het echt bekijken, dat hielp bij mij goed.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor reageren! :sun:
@staartmees &thee-leutje! Gebruiken jullie de bamboozle alleen s nachts? En wat gebruik je dan in de dag?

Zal ook naar de Facebook pagina gaan!
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkje schreef:
24-05-2018 05:38
Dankjewel voor reageren! :sun:
@staartmees &thee-leutje! Gebruiken jullie de bamboozle alleen s nachts? En wat gebruik je dan in de dag?

Zal ook naar de Facebook pagina gaan!
Zowel 's nachts als overdag. Dus je hebt dan de bamboozle met daarin een inlegvel waar je de poep in opvangt (en die kun je dus weggooien). In de bamboozle zit ook een extra lapje wat je erin klikt: de booster, voor extra absorptie. Je kunt bij veel plassen 's nachts ook nog een extra booster erbij doen. En om de bamboozle gaat dan het overbroekje. Kan vanalles zijn: peenut wrap van totbots, of een ander merkje zoals milovia of popolini.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkje schreef:
24-05-2018 05:38
Dankjewel voor reageren! :sun:
@staartmees &thee-leutje! Gebruiken jullie de bamboozle alleen s nachts? En wat gebruik je dan in de dag?

Zal ook naar de Facebook pagina gaan!
Wij gebruiken ze alleen overdag, ‘s nachts gebruiken we wegwerp. Hoewel, toen kind nog kleiner was gebruikten we ze ook ‘s nachts. Dat ging toen prima!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een totsbots-gebruiker!

Wij zijn direct met bamboozles en overbroekjes maat 2 begonnen nadat we door de luiertaartwegwerpluiers heen waren. Na een paar weken dus. Als ik het vergelijk met hoe de luiers nu zitten (zoon is nu 2jr), zaten ze toen nog niet zo heel mooi. Maar ze werkten wel. Eerst trouwens zonder flap. Pas toen we merkten dat de luiers veel lekte heben we de flapjes er bij in gedaan.

In de loop van de tijd de collectie trouwens uitgebreid met wat Totsbots Easyfits (all-in-one pockets) en pockets van LittleLamb. Dit vind ik makkelijker onderweg, omdat je dan niet met een vochtig overbroekje zit dat eigenlijk even ergens moet hangen om te drogen.
's Nachts hebben we tot een paar maanden geleden altijd de bamboozles gebruikt. De laatste tijd lijken die het alleen ook niet goed te houden, dus draagt zoon dan een wegwerpluier.


Ik denk dat ik na de geboorte van nr. 2 dit najaar eerst begin met de LittleLamb pockets, want volgens mij zijn die het compactst. Tegen die tijd maar even testen.

Papieren inlegvellen (van een rol, van Kaatje Katoen) hebben we trouwens gebruikt vanaf dat zoon vast voedsel ging eten. Je ziet (en ruikt ;-)) de poep dan vanzelf veranderen. Deze inlegvellen die wij hebben kun je trouwens, wanneer er alleen geplast is, prima meewassen met de luiers en dan nog een paar keer opnieuw gebruiken. Bij poep gaan ze uiteraard door de wc.

Tip: als je toch al wasbare luiers gaat gebruiken, gebruik daarnaast dan ook wasbare billendoekjes. Die zijn veel efficiënter dan wegwerpdoekjes als het gaat om billen schoonmaken en je wast ze gewoon met de luiers mee. Je hebt kant en klare setjes, maar kunt ook hydrofiele washandjes gebruiken of zelf doekjes maken van hydrofiele luiers.
Er zijn allerlei goedjes voor om je doekjes nat mee te maken, met allerlei oliën enzo. Maar ik gebruik er zelf alleen sterke kamillethee voor (verzacht iets) en je kunt de doekjes ook gewoon alleen nat maken met water.

Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Yes, wasbare billendoekjes! Geen gekloot met uitgedroogde doekjes of dat er veertig doekjes tegelijk uit zo'n pakje komen zetten terwijl je ondertussen je baby in de houtgreep staat te houden.
Ik maak zelf spray van kamillethee met een beetje kokosolie, een drupje babydouchegel en wat druppels teatree olie.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hebben we ook! Wij hebben cheeky wipes gekocht en gebruiken water en soms een paar druppels lavendelolie. Iedereen die ze ooit gebruikt heeft zweert erbij, want het werkt zoveel fijner dan wegwerp!
Alle reacties Link kopieren
Wij ook! Gedeeltelijk hydrofiele washandjes en gedeeltelijk billendoekjes. Wij hebben een broodtrommel met een paar natte (alleen water) doekjes staan op de commode, werkt erg fijn.
Hier ook een baby in de wasbaar.
Gebruiken nu voor 4 maand oude baby totsbots peenut pads in popolini broekjes. Die hebben dubbele lekgootjes dus sluit beter af icm peenut pads. Heb ook 10 bamboozles maat 2, die gebruiken we nu voor de nachten. Vind ze zelf voor overdag nog een te groot pakket. Met peenut pads rolt hij vrolijk door de box, met de bamboozle lukt dat niet
Qua wasbare billendoekjes ben ik zelf nog zoekende. Maken jullie die gecombineerde doekjes zelf? Vind zelf hydrofiel washandje minder fijn dan gewoon washandje merk ik bij bv poep
Alle reacties Link kopieren
@shadowfaxx bedankt! Deed jij het al zo van dag 1? Of pas na een paar maanden?
En hoeveel peenut pads heb je in totaal? Die moet je dan wel elke keer vervangen he? Of doe jij nog een papieren doekje bovenop de pad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven