Anoniem kado

25-05-2018 09:07 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag na jaren meelezen toch maar eens een keer account aangemaakt omdat ik jullie hulp kan gebruiken.
Ik heb een vriendin die het niet zo breed heeft, alleenstaande moeder. Haar en mijn dochter zijn beste vriendinnen. Laatst heb ik via mp een andere fiets voor mijn dochter gekocht. Het vriendinnetje heeft ook nodig een nieuwe nodig maar geen geld. Nu heb ik dus op mp een fiets voor haar gekocht maar ik wil dit niet zo aan haar geven wetende dat ze dit niet aan gaat nemen of mij geld in de handen drukt dat ze zelf hard nodig heeft. Nu dacht ik dus ik parkeer de fiets voor haar deur en doe een briefje en sleutel in de bus met de mededeling dat dit een kado is. Zonder afzender. Is dit gek? Wat zouden jullie doen? Graag tips !
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt Sinterklaas wel......

Je kan toch gewoon die fiets geven, en het geld niet aannemen en zeggen dat je de fiets ook niet terugneemt. Je doet het voor haar dochter en niet voor haar.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Dat zorgt ook voor vertwijfeling.

Ik zou zeggen dat ik de fiets kreeg voor dochter (van een nichtje ofzo) , maar dat jullie hem niet nodig hebben en graag aan haar geven. Je wilt natuurlijk geen geld want je hebt m ook maar zo gekregen. Klaar.
Wat lief!

Ik zou het ook geven. Verder luchtig houden en zeggen, alsjeblieft, veel plezier ermee en nee ik hoef er niets voor terug.

Ik zou als ontvanger echt wel willen weten wie die fiets zo voor mijn deur zo zetten.
Ik zou het ook op een doorgevertje houden. Lijkt me minder moeilijk aanpakken voor de moeder. Lief van je trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon tegen de moeder zeggen dat je een nieuwe fiets voor jouw dochter hebt gekocht en of zij misschien interesse in de oude heeft. En als ze dan vraagt wat ze er voor wil hebben, dan zeg je gewoon dat een fles wijn/doosje chocolade etc. prima is. Zij bij, jij blij.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
25-05-2018 09:11
Dat zorgt ook voor vertwijfeling.

Ik zou zeggen dat ik de fiets kreeg voor dochter (van een nichtje ofzo) , maar dat jullie hem niet nodig hebben en graag aan haar geven. Je wilt natuurlijk geen geld want je hebt m ook maar zo gekregen. Klaar.
Vind ik wel een goed idee. Nicht wist dat jij een fiets zocht voor je eigen dochter dus heeft ze jou deze gegeven. Maar ja jij had er intussen al 1 gekocht voor je dochter en dat wist ze niet.

Nicht woont vet weg dus fiets terug brengen is niet handig en hoeft niet van nicht.

Ja het is een leugen en daar ben ik normaal tegen.

Maar die moeder kan zich heel rot voelen bij een anoniem cadeau.

Want blijkbaar ziet de hele buurt / ouders van school dat zij het arm hebben dat er iemand een anoniem cadeau geeft

Wetendr dat de armoede blijkbaar van je afstraalt is geen fijn gevoel.
Persoonlijk zou ik me niet fijn voelen als een anonieme weldoener me zo zielig vindt dat mijn kind een fiets cadeau krijgt. Ik zou me afvragen wie dat dan is en of mijn financiële situatie zo opvallend is dat ik een fiets cadeau krijg.

Ik zou als ik jou was een leugentje om bestwil vertellen. Zeg gewoon iets in de trant van een doorgevertje en dat jij er niets mee kan, maar dat het wat voor dat meisje is.
Alle reacties Link kopieren
Als je weet dat ze dat soort dingen niet wil aannemen moet je het niet kopen voor haar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van je!

Ik zou gewoon eerlijk zijn: zomaar een cadeautje. Omdat het kan. Als je vriendin vraagt wat het kostte, noem je geen prijs, maar antwoord je dat je het graag wil geven. Dat je hoopt dat iemand in een omgekeerde situatie hetzelfde voor zou doen. Je kan ook uitleggen dat je zelfs overwoog het anoniem te geven. Maar je wilt natuurlijk geen geheimen.
Alle reacties Link kopieren
Niemand vind het anoniem geven dus een goed idee. Aangeven dat ik de fiets ook maar gekregen heb wilde ik eigenlijk niet doen omdat ik niet wilde liegen. Hmmm misschien toch naar een leugentje dan..
Natuurlijk ga je die fiets niet op die manier 'geven'.

Zeg dat het een doorgevertje is en je meteen aan haar moest denken.
Klaar.
Eens met wat er al is gezegd, niet anoniem doen, maar er een doorgevertje oid van maken.
Alle reacties Link kopieren
Het verbaast me dat zoveel mensen zouden liegen!
De waarheid komt toch uit. Dochter zegt: Die fiets heeft mama voor jouw gekocht. Of: Die fiets is nooit van mij geweest! Of: die fiets heeft mama helemaal niet gekregen!

Geef gewoon die fiets. Als ze haar dochter blij ziet door de nieuwe fiets komt het echt goed.
Those who don’t believe in magic will never find it
Je geeft gewoon die fiets. Dan vraagt ze wat je ervoor wilt hebben, en jij zegt 'kijk maar'. En dan krijg je een tientje of een doos chocola of zo, iedereen blij.
dropfruitje schreef:
25-05-2018 09:44
Het verbaast me dat zoveel mensen zouden liegen!
De waarheid komt toch uit. Dochter zegt: Die fiets heeft mama voor jouw gekocht. Of: Die fiets is nooit van mij geweest! Of: die fiets heeft mama helemaal niet gekregen!

Geef gewoon die fiets. Als ze haar dochter blij ziet door de nieuwe fiets komt het echt goed.
Ligt er maar aan of dochter bij de koop was en/of wat TO er daarna over heeft gezegd tegen haar dochter.
MinkeDeWit schreef:
25-05-2018 09:47
Je geeft gewoon die fiets. Dan vraagt ze wat je ervoor wilt hebben, en jij zegt 'kijk maar'. En dan krijg je een tientje of een doos chocola of zo, iedereen blij.

Dit zou ik dus niet zeggen. Die gaat misschien dan dingen kopen die ze niet kan betalen. Of zich heel opgelaten voelen. Niet iedereen blij.

Ik zou dan gewoon zeggen dat je er niks voor wil.
Het meisje is niet binnenkort jarig?
Alle reacties Link kopieren
Nee helaas geen verjaardag. Ik denk dat ik maar gewoon zeg dat ik de fiets gekregen heb van een kennis. En ik hem niet nodig heb aangezien dochter al een nieuwe fiets heeft
Alle reacties Link kopieren
Nu ik er zo over nadenk zou ik het ook wel heel gek vinden als er opeens een fiets voor mijn deur zou staan :facepalm:
Aan vriendin vragen of het ok is dat je voor haar dochter een fiets op de kop tikt omdat jou dochter graag samen wil kunnen fietsen een idee? Of zeggen dat je de fiets op een weggeefhoek zag staan en hem om die reden hebt opgehaald?

Jij kent haar het best, ik zou zelf goed balen van een anonieme gift( zou je dochter dat niet verklappen eigenlijk). Maar bij een ander kan een afdankertje of een opgedrongen cadeau (aan dochter geven zonder te overleggen) ook heel fout binnen kunnen komen.

En wie weet is ze heel hard aan het sparen voor een fiets en wil ze dat graag zelf aan haar dochter kunnen geven.

Ik zou dus zelf, hoe je het ook gaat inpakken, het allereerst met haar overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een fiets met een kaartje eraan voor mijn deur niet fijn vinden. Je wilt toch weten door wie de fiets werd gegeven.

Ik zou gewoon zeggen: ik heb voor mijn dochter een mooie 2e handsfiets op Marktplaats gekocht, en toen kwam ik er nog een tegen.
Ik dacht gelijk aan jouw dochter, die had toch ook een andere nodig? heb hem voor haar gekocht, gewoon als cadeautje.

Kunnen ze lekker samen op 2 goede fietsen naar school
Mocht ze perse geld of een tegenprestatie willen leveren, kan je dan misschien iets afspreken dat dochter daar gaat logeren als jij een keer op stap gaat? of dat ze iets anders doet waar ze jou mee helpt? Kan me namelijk voorstellen dat voor haar door een gift als een fiets de verhouding wat scheef trekt, en dat ze graag iets voor je terug doet.
pearle schreef:
25-05-2018 10:05
Ik zou een fiets met een kaartje eraan voor mijn deur niet fijn vinden. Je wilt toch weten door wie de fiets werd gegeven.

Ik zou gewoon zeggen: ik heb voor mijn dochter een mooie 2e handsfiets op Marktplaats gekocht, en toen kwam ik er nog een tegen.
Ik dacht gelijk aan jouw dochter, die had toch ook een andere nodig? heb hem voor haar gekocht, gewoon als cadeautje.

Kunnen ze lekker samen op 2 goede fietsen naar school
Dit zou ik doen. Niet liegen, dat is voor je eigen dochter ook heel ongemakkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Heel lief van je!

Als ze nou per se iets wil geven, kun je ook een karweitje afspreken. Samen de schuur uitruimen, tuin inrichten of voorjaarsschoonmaak. Wat ook maar voor jullie van toepassing is. Dan heeft ze wellicht het gevoel er echt iets voor teruggedaan te hebben. Dat kan ontvangen makkelijker maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven