Verjaardagscadeau eigen kind, hoe duur?

26-05-2018 12:30 54 berichten
Voor welk bedrag krijgt jouw kind aan cadeaus op zijn/haar verjaardag van jullie als ouders? Of verschilt dat per leeftijd?

Mijn dochter wordt bijna twee en ik heb nu iets voor 40 euro gekocht. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar wat anderen doen. Zonder waardeoordelen, iedereen moet doen wat ie zelf wil of kan.

Welk bedrag besteed je aan verjaardagscadeaus voor je kind?

Totaal aantal stemmen: 79

0-25 euro (4%)
25-50 euro (25%)
50-100 euro (41%)
100 euro of meer (30%)
Verschilt niet per se qua leeftijd, maar wel per keer en wat ze op hun lijstje hebben staan.
Alle reacties Link kopieren
Geen vaste prijs. Gewoon wat ik leuk vind om te geven. Kan de ene x iets van 10eu zijn en het jaar erop 100.
Alle reacties Link kopieren
Dat verschilt per jaar. Ene jaar laptop volgende jaar doos legofriends. Varieert van 25-400.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
wij geven 30 euro per verjaardag.
Ligt eraan wat ze willen.
Ligt ook aan wat je kan missen, wat er al in huis is en wat je nog 'nodig' hebt denk ik.

Voor de oudste is een keer een loopfiets, een step en een fiets gekocht. Prijzige variant omdat we wilde dat ze meerdere kinderen mee zouden gaan. Voor de andere 2 kopen we dat soort dingen dus niet opnieuw. Dus dat kind 1 een fiets van 80 euro kreeg en nog iets van speelgoed er bij en kind 2 voor de zelfde verjaardag voor 30 euro een bepaald speelgoed ding en dat is het zou hier zomaar kunnen gebeuren.

Dit jaar wat tegenslagen gehad en voor kind 1 hebben we al iets staan dat toen in de uitverkoop was (van 90 naar 50 euro) dus die krijgt een heel groot en duur cadeau. Kind 2 wordt 1 jaar en moet het doen met 3 kleinere pakjes van in het totaal ongeveer 20 euro bij elkaar. Kind 3 krijgt misschien op de zelfde leeftijd een wobbel, vind ik erg leuk voor de kinderen (kind 1 en 2 vinden hem super), maar voor nu is hij te duur.

Gelukkig zijn ze nog jong en maakt het niet uit dat we zo wisselvallig zijn met dat soort dingen en kan iets nog voor alle kinderen leuk zijn. Straks moeten ze allemaal een eigen fiets en zijn afdankertjes niet te doen (ze schelen 3 jaar tussen de oudste en jongste dus grote kans dat ze de zelfde maar fiets nodig gaan hebben op een gegeven moment), spelen ze niet meer samen en hebben hele andere interesses. Ik denk dat ik gemiddeld meer zou uitgeven aan oudere kinderen dan jonge kinderen. Ook omdat ik het dan leuk vind om ipv een ding te geven iets doen leuk vind (denk aan een dagje efteling) en dat met 5 man best duur is.
Ik heb zelf geen kinderen maar ik mijn neefje kan echt alles van me krijgen. Het hangt ervan af wat hij nodig heeft, dat kan 100 zijn maar ook 50..
Alle reacties Link kopieren
Hangt af van de leeftijd en of ze iets nodig hebben.
Toen ze 2 waren werden het waren het kleine dingetjes, het ging meer om het uitpakken dan wat erin zat. Zal niet meer dan 20 Euro per kind geweest zijn.

Toen ze 11 werden kregen ze als groot cadeau een fiets.

Nu willen ze geld en krijgen ze 50 Euro p.p. en beide een powerbank.

Kinderen uit de familie krijgen ongeacht leeftijd iets van max. 15 Euro of dat contant.
Voor kinderen van vrienden is dat 10 Euro.
Op díé fiets!
Ik vind 100e nu wel de max. Zoontje is 2.
Geen vaste prijs en ligt aan wat er op dat moment ook te besteden is.

Meestal zo iets rond 30- 50 euro. Soms minder. Zeker toen ze klein waren. Heb wel eens niks gekocht. Werden overladen door de grootouders toen.

En mijn oudste wilde laatst een echt duur kinderfeestje, dus werd een klein kadootje op verjaardag zelf.

Geld groeit hier niet tot aan de hemel. En ja wij geven soms ook wel eens kadootjes die anders ook gekocht hadden moeten worden. Maar dan een mooiere of betere versie.

Dus nieuw bed/slaapkamermeubels of een fiets. bijv.

Ipv een goede 2e hands fiets dan een extra mooie nieuwe.
Gelukkig hebben ze wel redelijk bedeelde grootouders, dus iets te kort komen qua kadootjes is sowieso niet aan de orde. :-D

Vraag me alleen af waarom iemand dat wil weten en wat ze er dan mee doen al die meningen van het Viva forum.
Niks toch?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 13:05
7.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen vast bedrag of richtlijn. Wat hij leuk vindt en graag wil hebben. Tot dusver nog niet meegemaakt dat het gewenste cadeau enorm duur was.
Nee heb je, ja kun je krijgen
TO, vind je het zelf weinig ofzo? Omdat je er een topic over opent?
Lucifer2018 schreef:
26-05-2018 13:03
Vraag me alleen af waarom iemand dat wil weten en wat ze er dan mee doen al die meningen van het Viva forum.
Niks toch?
Ik doe er inderdaad niks mee. Maar ik verveelde me en heb nu niemand in de buurt om mee te kletsen over dit soort zware ;-) onderwerpen. Dan is een forum toch handig :-D Een beetje chit-chat op de zaterdagmiddag.
Hier de eerste verjaardag een schommel in de tuin (net verhuisd en tuin aangepakt)
Tweede verjaardag achteraf pas iets gekocht, eerst gekeken wat ze kreeg.
Derde verjaardag een fiets maar dochter is in de winter geboren en qua lengte kon ze er toen nog niet op dus nu pas wilde we een nieuwe, komen de buren met een tweedehandsje aan die ze zo mag hebben!

Dit jaar zal ze zich veel bewuster zijn van kadootjes dus krijgt ze in ieder geval iets maar prijs is voor mij niet belangrijk want ik kan het prima missen maar plezier is veel belangrijker!
Lucifer2018 schreef:
26-05-2018 13:05
TO, vind je het zelf weinig ofzo? Omdat je er een topic over opent?
Nee hoor, gewoon leuk om de verschillen te zien.
Wat me wel opvalt is dat het in mijn omgeving heel gebruikelijk is om voor een vast bedrag iets te geven, terwijl hier ook wordt aangegeven dat het wisselt.
Alle reacties Link kopieren
Meestal 100 euro
Elifantje schreef:
26-05-2018 13:12
Wat me wel opvalt is dat het in mijn omgeving heel gebruikelijk is om voor een vast bedrag iets te geven, terwijl hier ook wordt aangegeven dat het wisselt.
Nou ja, dat snap ik wel.. Als je bijvoorbeeld 5 kleinkinderen hebt, of neefjes/nichtjes, dan is het niet leuk als de een voor 50 krijgt en de ander voor 15.
Afgelopen jaar werden ze twee en kregen samen iets van €5,-

Ze zijn jarig na de feestdagen, waar ze al van alles gekregen hadden en bij ons doen de vrienden en de familie altijd een gezamenlijk cadeau zodat je iets groters kunt vragen. Tel daarbij op dat de kinderen geen idee hadden dat ze jarig waren maakte dat we het dit jaar bij wat klein Keukenspeelgoed hebben gelaten en dat was ook meer omdat ik toch iets wilde geven dan dat zij er nou zoveel behoefte aan hadden.

Als het niet in de feestmaand zou zijn geweest hadden we waarschijnlijk wat meer gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er maar net aan wat ze graag willen, wat ik leuk vind om te geven en of ik het het geld waard vind.
Niet de poll ingevuld want de marges zijn best groot.

Wij doen 50 euro voor iets dat ze echt graag willen.

Ik zie iemand anders schrijven, dat ze ook rekening houden met wat er 'nodig' is. Dat doen wij heel bewust niet. Fietsen, laptops etc krijgen ze als het nodig is en nooit als cadeau.

Cadeaus zijn echt hun bezit een mogen ze verkopen als dat nog kan een dan zelf het geld houden. Computers, fietsen hebben ze financieel gezien in bruikleen en kunnen worden doorgeschoven.
Alle reacties Link kopieren
Nu ze nog klein is heel verschillend. Op haar eerste verjaardag kreeg ze niks. Ze had geen idee dat ze jarig was en op dat moment had ze niks nodig. Van familie heeft ze wat leuke speelgoeddingen gehad toen we haar verjaardag vierden. Een aantal maanden later kon ze lopen en leek ons een keukentje leuk. Die heeft ze toen gehad, zonder reden. Binnen 2 maanden wordt ze 2. Nu krijgt ze het wat meer mee en ben ik nog aan het nadenken wat ik zal geven. Zal ergens tussen de 10 en 100 euro zijn denk ik.

Wat heb je gekocht to voor die 40 euro, misschien haal ik daar nog inspiratie uit :-D
Alle reacties Link kopieren
Hier niet echt een budget voor verjaardagen. Het ligt een beetje aan wensen en behoefte. Als er een nieuwe fiets nodig is is dat een keer wat duurder, hebben ze niks nodig en is alles voor de leuk dan wat minder.
Elifantje schreef:
26-05-2018 13:12
Wat me wel opvalt is dat het in mijn omgeving heel gebruikelijk is om voor een vast bedrag iets te geven, terwijl hier ook wordt aangegeven dat het wisselt.

Klopt, wij hebben drie kinderen, proberen het inderdaad gelijk te houden. Kijken niet op een paar euro, maar in de basis is het gelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven