Op de pot

26-05-2018 19:34 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind is 2,2 jaar. Vandaag voor het eerst de hele dag de luier uitgelaten want daar was het weer voor en de hele dag thuis. Potje in de tuin en paar keer erop gezet. Hij heeft een paar keer in de tuin geplast en een keer op de tegels gepoept. Hij laat het lopen en heeft het zelf niet echt in de gaten. Hij roept me wel als hij heeft geplast. Ik zet hem dan gauw op het potje of als ik hef zie maar dan komt er niks (meer). Ik verwacht ook niet dat het meteen lukt. Kan ik nog iets meer doen?
Vaker op de pot zetten
Alle reacties Link kopieren
Ik moest even grinniken om het op tegels poepen.

Ik denk dat ze het eerst echt aan moeten geven.

Evt kan je nog met de stickers werken maak een mooi vel papier bij toilet en leg uit dat elke keer dat hij op de wc plast hij een sticker krijgt.
Hij laat het lopen en heeft het zelf niet echt in de gaten.


Blijkbaar voelt hij het nog niet en dus nog niet toe aan zonder luier te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij het nog niet voelt heeft het weinig zin om te pushen.
Alle reacties Link kopieren
Of je nog meer kunt doen? Een luier om zijn kont:)

Het is maar net waar je zin in hebt.

Mijn zoon is nu bijna 3 en loopt ook zo goed als de hele dag zonder luier. Maar hij voelt het dan ook aankomen en gaat regelmatig zelf naar de wc. Nog zat plasongelukjes, maar dat vind ik niet zo’n probleem. Poepen doet hij echt op de wc. Poep van de vloer schrapen is niet mijn ding.
Als hij het nog niet voelt kan hij het nog niet.
Denk inderdaad dat het nog te vroeg is. Hij moet eerst zelf signalen geven er aan toe te zijn. Het aan te voelen, wc of potje interessant te vinden, luiers vies te vinden enzo.
Onze dochter wilde trouwens niet op een potje. Pas toen we een wc bril hadden met een verkleiner die omhoog en omlaag kan was het binnen een week klaar. En opstapje ervoor natuurlijk..
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
26-05-2018 19:45
Of je nog meer kunt doen? Een luier om zijn kont:)

Het is maar net waar je zin in hebt.

Poep van de vloer schrapen is niet mijn ding.
Toch niet :nut:
Alle reacties Link kopieren
Gewoon veel te vroeg. Mijn zoon was een jaar ouder, gaf aan dat hij wat gedaan had, of moest en toen ging het gelijk goed zonder luier. Daarvoor was hij er nog niet aan toe
Alle reacties Link kopieren
Hmm misschien inderdaad te vroeg. Ik las dat het juist voor de leeftijd van 2 beter was dus dacht al te laat te zijn.

Daarnaast las ik dat ze het zo leren als het mooi weer is zo der luier. Maar waarschijnlijk dan pas als ze eraan toe zijn.
Hij weet wel wat het potje is en gaat er op zitten zelf maar hij voelt het inderdaad nog niet aan.
Bloemetjefresia schreef:
26-05-2018 20:16
Hmm misschien inderdaad te vroeg. Ik las dat het juist voor de leeftijd van 2 beter was dus dacht al te laat te zijn.

Daarnaast las ik dat ze het zo leren als het mooi weer is zo der luier. Maar waarschijnlijk dan pas als ze eraan toe zijn.
Hij weet wel wat het potje is en gaat er op zitten zelf maar hij voelt het inderdaad nog niet aan.
Ik vraag me af waar je dat hebt gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
26-05-2018 20:16
Hmm misschien inderdaad te vroeg. Ik las dat het juist voor de leeftijd van 2 beter was dus dacht al te laat te zijn.

Daarnaast las ik dat ze het zo leren als het mooi weer is zo der luier. Maar waarschijnlijk dan pas als ze eraan toe zijn.
Hij weet wel wat het potje is en gaat er op zitten zelf maar hij voelt het inderdaad nog niet aan.
Volgend jaar is het vanzelf weer mooi weer, kun je het nog een keer proberen.

Ik zou hem mooi weer een luier aan doen.
Lucifer2018 schreef:
26-05-2018 20:21
Ik vraag me af waar je dat hebt gelezen.
Dat is volgens mij als je ze er structureel elk uur oid op gaat zetten. Meestal hebben ze voor 2 jaar nog niet de 'nee-fase', dus dan kun je ze er rustig aan laten wennen.

TO, 3 weken geleden heb ik het hier ook geprobeerd en zelfde verhaal als bij jou dus weer gestopt. Vorige week begon hij er zelf over en nu gaat praktisch alles op de wc. Zoon is 2,5.
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
26-05-2018 20:26
Volgend jaar is het vanzelf weer mooi weer, kun je het nog een keer proberen.
Of over een paar maanden.

Ik zou hem mooi weer een luier aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook gelezen TO. Tot 2,5 jaar vinden ze het potje gewoon leuk ofzo en zijn ze nog niet al te tegendraads. Wij namen ons kind al van piep af aan mee als we zelf naar de wc gingen en inderdaad vindt hij het sinds een paar maanden reuze boeiend.

We hebben de 3-dagen methode gebruikt en hij is nu met 2,5 overdag met plassen helemaal zindelijk. Poepen begint nu langzaam te komen (1 x al op de wc gedaan). Maar, staat ook bij de methode: ze moeten interesse tonen in de wc/pot en ze moeten aanvoelen wanneer ze geplast of gepoept hebben of moeten.
Die van ons gaf het alleen achteraf aan (en zeker niet altijd) maar hij was er dus wel aan toe.
Alle reacties Link kopieren
Op de kinderopvang gaan ze nu ook met hem naar de wc trouwens (moet ook, anders heeft het geen zin). Daar vinden ze 2,5 een prima leeftijd, veel ouders beginnen heel laat en dan heeft kind geen interesse meer of moet het onder veel druk omdat school eraan komt.
Ik zou dus de 3-dagen methode opzoeken als ik jou was en dat zeker een dag uitproberen. Als je helemaal geen vooruitgang ziet dan zou ik inderdaad stoppen en het later weer eens proberen. Maar in theorie is het niet te vroeg hoor.
Xanthan schreef:
26-05-2018 20:44
Op de kinderopvang gaan ze nu ook met hem naar de wc trouwens (moet ook, anders heeft het geen zin). Daar vinden ze 2,5 een prima leeftijd, veel ouders beginnen heel laat en dan heeft kind geen interesse meer of moet het onder veel druk omdat school eraan komt.
Ik zou dus de 3-dagen methode opzoeken als ik jou was en dat zeker een dag uitproberen. Als je helemaal geen vooruitgang ziet dan zou ik inderdaad stoppen en het later weer eens proberen. Maar in theorie is het niet te vroeg hoor.
Wat een onzin.
Alle reacties Link kopieren
Een week volhouden, dan is hij zindelijk, ook met 2,2 jaar. Alle 3 mijn kinderen waren op deze leeftijd droog overdag. Eerste paar dagen loop je alleen te ruimen, maar na een week hebben ze het door. (Gold ook voor neefjes en nichtjes, dus was niet gewoon geluk hebben.)

Kinderen worden tegenwoordig veel te lang in de luiers gehouden, komt in mijn ogen, vooral omdat ouders niet meer de tijd hebben, omdat ze werken,maar als je wil, valt het echt te trainen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Zindelijk zijn heeft niets te maken met op het potje of de wc kunnen poepen en plassen, maar alles met aanvoelen dat je moet.

Dochter met ruim 3 jaar van de een op de andere dag de luier af gedaan, nooit een ongelukje gehad. Gaf het toen een week aan dat ze ging plassen/poepen, en deed het daarna. Go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
26-05-2018 20:50
Wat een onzin.

Het is onzin dat regelmatig kindjes pas tegen de schoolleeftijd zindelijk worden gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
[quote=LoveDobby post_id=28560917

Kinderen worden tegenwoordig veel te lang in de luiers gehouden, komt in mijn ogen, vooral omdat ouders niet meer de tijd hebben, omdat ze werken,maar als je wil, valt het echt te trainen.
[/quote]

Te lang voor wat?
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
26-05-2018 21:04
Het is onzin dat regelmatig kindjes pas tegen de schoolleeftijd zindelijk worden gemaakt?
Wat is daar problematisch aan eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Lemon_tree schreef:
26-05-2018 21:04
Zindelijk zijn heeft niets te maken met op het potje of de wc kunnen poepen en plassen, maar alles met aanvoelen dat je moet.

Dochter met ruim 3 jaar van de een op de andere dag de luier af gedaan, nooit een ongelukje gehad. Gaf het toen een week aan dat ze ging plassen/poepen, en deed het daarna. Go with the flow.

De meeste kindjes van 2 voelen het prima aan als je ze een dagje zonder luier laat lopen en ze laat zien hoe het eruit komt op de wc.

Maakt verder niet uit hoor, ieder moet zelf weten wanneer ze haar kind zindelijk wil maken maar ik verbaas me een beetje over de ontmoedigende reacties op TO. 2,5 is echt niet vroeg of raar.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
26-05-2018 20:52
Een week volhouden, dan is hij zindelijk, ook met 2,2 jaar. Alle 3 mijn kinderen waren op deze leeftijd droog overdag. Eerste paar dagen loop je alleen te ruimen, maar na een week hebben ze het door. (Gold ook voor neefjes en nichtjes, dus was niet gewoon geluk hebben.)

Kinderen worden tegenwoordig veel te lang in de luiers gehouden, komt in mijn ogen, vooral omdat ouders niet meer de tijd hebben, omdat ze werken,maar als je wil, valt het echt te trainen.
Al die kinderen zindelijk met 2 jaar en 2 maanden?

Mijn kind loopt al twee weken zonder luier en is nog niet zindelijk. Hard op weg, hoor, dat wel. En ik zie dat het steeds beter gaat. Maar we zijn er nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven