Twee verschillende culturen..

06-06-2018 13:58 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_370810 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 21:01
99.76% gewijzigd
Als jullie denken oud en wijs genoeg te zijn om een kind te krijgen, zijn jullie ook oud genoeg om hier zelf, met z´n tweeën, een beslissing over te nemen.
Het is jullie kind, jullie bepalen hoe jullie jullie kind willen opvoeden.
Alle reacties Link kopieren
hoe oud ben je?
Zorg voor eigen onderkomen eigen inkomen dat jullie niet afhankelijk zijn van ouders.
Alle reacties Link kopieren
dderyaa66 schreef:
06-06-2018 14:02
Het is jullie kind, jullie bepalen hoe jullie jullie kind willen opvoeden.
Tenzij to jonger is dan 18 en dus niet automatisch het gezag heeft over haar kind.
Waarom moet je families tevreden stellen?
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_370810 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 20:52
Reden: -
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beautifulprincess schreef:
06-06-2018 13:58
(...)
Mijn vriend is Turks en ikzelf ben Nederlandse.
We hebben het al tegen onze ouders verteld, maar zijn ouders zeggen dus dat het kind islamitisch moet worden opgevoed maar dat het dus wel aan Nederlandse feestdagen mag mee doen. (...)
O_o

Wat zou je zelf willen? Wat wil je vriendje? Het is jullie kind, niet dat van hen. Zoals de ouders van je vriendje zich nu opstellen is een realistisch toekomstbeeld hoe ze dat in de toekomst gaan doen (en je vriendje wellicht ook). Sterkte daarmee.
dderyaa66 schreef:
06-06-2018 14:02
Het is jullie kind, jullie bepalen hoe jullie jullie kind willen opvoeden.
Dit.
En wat is jong?
Alle reacties Link kopieren
Beautifulprincess schreef:
06-06-2018 14:06
Ik ben 20 als het kind geboren is en mijn vriend 21. Dus dit is idd aan de erg jonge kant maar ik kan het niet over mijn hart heen krijgen om het weg te laten halen dus wil echt graag een tussenweg vinden en als het echt niet anders gaat moet het wel weg. Maar hopelijk komt het nooit tot dat punt dat het weg moet. Ik heb morgen een afspraak bij maatschappelijk werk om de opties over huizen of evt een moederhuis te bespreken en inkomen voorlopig.
jeetje zo jong is dat nu ook weer niet. en een afspraak om inkomen te bespreken? Ik neem aan dat je gewoon werkt toch en je vriend ook? Of anders nog studeert?
Het is dus onmogelijk om alle ouders tevreden te maken. Jullie zijn de ouders van het kind, kies jullie eigen weg. Wordt al lastig genoeg op jullie leeftijd met 2 culturen zonder dat je ook nog anderen tevreden moet maken.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_370810 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 20:52
Reden: -
0.00% gewijzigd
Beautifulprincess schreef:
06-06-2018 14:06
Ik ben 20 als het kind geboren is en mijn vriend 21. Dus dit is idd aan de erg jonge kant maar ik kan het niet over mijn hart heen krijgen om het weg te laten halen dus wil echt graag een tussenweg vinden en als het echt niet anders gaat moet het wel weg. Maar hopelijk komt het nooit tot dat punt dat het weg moet. Ik heb morgen een afspraak bij maatschappelijk werk om de opties over huizen of evt een moederhuis te bespreken en inkomen voorlopig.
Wil je het kind laten weghalen omdat zijn ouders bepaalde eisen hebben? Ik denk dat het dan lastig word om überhaupt ooit een kind te baren. Of er nou cultuurverschillen zijn of niet, ouders van beide kanten hebben bijna altijd wel een mening over opvoeden.
Beautifulprincess schreef:
06-06-2018 14:06
Ik ben 20 als het kind geboren is en mijn vriend 21. Dus dit is idd aan de erg jonge kant maar ik kan het niet over mijn hart heen krijgen om het weg te laten halen dus wil echt graag een tussenweg vinden en als het echt niet anders gaat moet het wel weg. Maar hopelijk komt het nooit tot dat punt dat het weg moet. Ik heb morgen een afspraak bij maatschappelijk werk om de opties over huizen of evt een moederhuis te bespreken en inkomen voorlopig.
Wat bedoel je met tussenweg? Het kind komt of niet, daar is geen tussenweg voor mogelijk.

Ik mag hopen dat de beslissing om het kind te laten komen niet afhankelijk is van de mening van jullie ouders of het kind wel of niet islamitisch opgevoed moet worden?
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_370810 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 20:53
Reden: -
0.00% gewijzigd
Beautifulprincess schreef:
06-06-2018 14:09
Ik wil gewoon niet dat dit uitloopt op een grote ruzie want wil gewoon beide families evenveel in het leven van ons kind.
Willen of nodig hebben?
Hulp is altijd fijn maar besef je dat jij en je vriend de ouders van dit kind worden, en jullie samen verantwoordelijk zijn. Als jullie dat niet aan zouden kunnen, denk dan goed na of dit wel is wat je wilt.
TO, jullie kind, dus jullie beslissing of de baby islamitisch wordt of niet. Ook als je vriend wil dat het islamitisch wordt en jij wil dat niet, dan is dat zo.

Laat je alsjeblieft niet onder druk zetten om je baby islamitisch te laten worden. Als zijn ouders daar een probleem mee hebben, dan is dat hun probleem en niet dat van jou. Hoe rot ook, maar ik zou 'voor de lieve vrede' echt niet toegeven aan het al dan niet gelovig op moeten voeden van mijn kind.
Als ik niet gelovig ben, ga ik uiteraard niet mijn kind volgens een geloof opvoeden. Dat gaat veel te veel tegen mijn basisprincipes in. (Even hypothetisch, ik verwacht geen kinderen meer en ik verwacht ook niet dat mijn man nog gelovig wordt.)
Mocht mijn man wel licht-gelovig zijn, dan zou ik allang geprobeerd hebben hem daarvan te genezen, in plaats van mijn kind in verzinsels te laten geloven omdat opa en oma dat willen of eisen.
Beautifulprincess schreef:
06-06-2018 14:06
Ik ben 20 als het kind geboren is en mijn vriend 21. Dus dit is idd aan de erg jonge kant maar ik kan het niet over mijn hart heen krijgen om het weg te laten halen dus wil echt graag een tussenweg vinden en als het echt niet anders gaat moet het wel weg. Maar hopelijk komt het nooit tot dat punt dat het weg moet. Ik heb morgen een afspraak bij maatschappelijk werk om de opties over huizen of evt een moederhuis te bespreken en inkomen voorlopig.
Goed van je dat je onafhankelijk advies zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Beautifulprincess schreef:
06-06-2018 14:11
Op dit moment doe ik niks en dat is het probleem, en mijn vriend zit nog op school en loopt stage en daar is die binnen maand klaar mee.
Nou niks, niks. Seksen zonder voorbehoedsmiddel, noem dat maar niks :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je vriend ? Is hij praktiserend of accepteert hij het geloof maar doet er zelf weinig mee ?

Een goede vriendin van mij is ook nl en haar vriend Turks.
Zij hebben gekeken naar welke tradities voor hun belangrijk zijn. En graag willen dat hun kind dat meekrijgt.

Voor haar is het sinterklaas en kerst , voor hem de ramadan met suikerfeest en offerfeest.

Maar de kerst en de ramadan zijn alle Bij niet uit het geloof maar meer waar het voor staat in de uitvoering.

En de rest van de feestdagen die uit beiden culturen voortkomen doen ze niks speciaals aan of het kind moet er om vragen.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_370810 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 20:54
Reden: -
0.00% gewijzigd
Beautifulprincess schreef:
06-06-2018 13:58
[...]
Het beste is om voor de volle 100% voor de Nederlandse cultuur te kiezen. Nederland is geen Turkije.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-06-2018 14:25
Reden: OP quoten
69.26% gewijzigd
Beautifulprincess schreef:
06-06-2018 14:15
Ikzelf heb er ook helemaal geen probleem mee, alleen dat vroege trouwen voordat de baby er is en alles eisen ze ook. En daar weet ik niet of ik klaar voor ben. Maar die islamitische opvoeding had ik vantevoren al kunnen weten want heb altijd al iets met moslims gehad, nooit met een Nederlander. En ikzelf vind dus die besnijdenis geen varken bidden ramadan allemaal geen probleem. Ik ben gewoon dus bang dat mijn ouders mij om deze reden nooit bv op het kind willen passen of nooit op verjaardagen komen als zijn familie er is. Want zo lijkt het nu wel te gebeuren want mijn familie heeft nu ruzie met zijn familie.
Je bent niet verplicht om te trouwen, dit is Nederland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven