Pas ontzwangeren als cyclus terugkeert tijdens borstvoeding?

17-06-2018 21:50 2 berichten
Hi,

Wie herkent dit?

Mijn tweede zoon is 10.5 maanden. Ik geef in de ochtend en avond borstvoeding en kolf meestal tijdens werk nog 1 keer kort.

Toen zoon 3.5 maand was zat ik niet goed in mijn vel. Geen ppd, maar toch wel een overheersende depressieve stemming. Ben naar een psycholoog geweest en heb daar hard gewerkt, want bleek toch nog onverwerkt oud zeer te hebben, het leven met twee jonge kinderen iets te rooskleurig ingeschat, perfectionistisch, moeilijk opkomen voor mijzelf. Anyway, ik heb veel geleerd en het ging stukken beter.
Totdat ik een maand geleden voor het eerst ongesteld werd. Ben het nu net weer geweest. Stelde me er op in dat ik daar wel last van kon hebben, maar het blijft op en af gaan. Klachten: opvliegers, obstipatie, kort lontje, dan weer ontzettend blij en energiek, volgende moment down en onrustig. Het komt allemaal voorbij. Ik merk dat dit echt hormonen zijn, heel anders dan de eerste periode na de bevalling. Vanochtend dacht ik ineens: het lijkt wel alsof het ontzwangeren met het terugkeren van de cyclus pas begonnen is?! Word gewoon moe van mezelf en al die verschillende stemmingen haha.

Herkent iemand dit in combinatie met borstvoeding (en de cyclus die dan dus later terugkomt)? Veranderde dit nog toen je stopte met de bv? Moet ik dit maar gewoon even de tijd geven?

Overigens merk ik het vooral tijdens eisprong en de hele week van de menstruatie, maar ook wel tussendoor. Nogmaals, het zijn voor mij duidelijk hormonen, wellicht in combinatie met herstellen van een mindere periode, maar niet vergelijkbaar. Hoor graag ervaringen of tips wat ik ertegen kan doen!
Niemand ervaring? Wellicht ben ik een uitzonderlijk geval😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven