Baby 15 wk nog steeds 6x120/4

18-06-2018 11:38 29 berichten
Hoi Dames,

De titel zegt het al.
Mijn meisje is bijna 15 weken en krijgt nog steeds 6x 120 cc met 4 schepjes aangeboden. Iedere fles is weer een nieuw gevecht en het is slopend!
Er is ook geen patroon in te ontdekken, de nacht slaapt ze door en als ze dan van 11 tot 7 geslapen heeft drinkt ze maar 95cc. Je zou zeggen dat ze dan toch honger zou moeten hebben.

Het enige dat het consultatiebureau zegt is dat ze uiteindelijk toch wel naar de 5 voedingen moet, maar ik heb geen idee hoe. Soms dan drinkt ze om half 11 de fles leeg en nu net bijvoorbeed maar weer 100 cc. Wordt er langzamerhand gek van en begin me ook echt wel een beetje zorgen te maken, zeker als ik lees dat sommige op deze leeftijd al op 5x 180 zitten! Maar aan de andere kant is ze alert en heeft ze goede plasluiers. Alleen het is gewoon vervelend dat dit gevecht al vanaf haar geboorte aan de gang is! Ik kan niet over naar de 5 voedingen want ze drinkt het niet.

Hierbij het schema wat we ongeveer aanhouden:
Half 7/ 7 uur
Half 11
Kwart voor 2/ 2 uur
5 uur
8 uur
23 uur

Iemand die dit zelfde heeft meegemaakt en misschien tips voor mij heeft?
Ben namelijk ook bang dat als ze nu de fles al niet drinkt ze over een paar weken ook geen groentehapje hoeft.
Alle reacties Link kopieren
joh, dan doet ze er toch gewoon lekker 6?
Laat je niet gek maken door het CB
Komt allemaal goed
Alle reacties Link kopieren
Voeden op verzoek (indien werk/oppas etc dit toelaat)? Drinken geven wanneer zij erom vraagt? De ene keer wat meer en de andere keer wat minder? CB geeft richtlijnen, betekent niet dat je kindje daar per se aan moet voldoen (zo zie ik het tenminste).
Ik zou op verzoek gaan voeden wn je kindje volgen. Een baby maag je is klein en 6 voedingen is helemaal niet raar op die leeftijd, al zegt het cb en de verpakking van de voeding anders.
Alle reacties Link kopieren
Wat zonde dat jij dit als een gevecht ziet. Moet een kind van een paar maanden nu al een competitie aan?

Ga eens bij jezelf te rade...
Ze groeit, ze is blij, ze ontwikkelt, alles op haar manier.

Prima toch?

Geniet!!
Alle reacties Link kopieren
Joh dan doet ze toch lekker 6 flessen.. Wat maakt het uit?
Ze geeft zelf aan hoeveel ze nodig heeft.. Echt.. Laat het los.
Waarom moet ze naar 5 flessen per dag? Dat moet namelijk helemaal niet. Als zij er 6wil dan drinkt ze er lekker 6. 180cc is echt iets wat niet hoeft bij 15 weken. Sommige kinderen krijgen met 15 weken wel 10 x borstvoeding op een dag en hebben een kleine maaginhoud.

Wat belangrijk is of ze goed haar lijn volgt in de groeicurve en of het een tevreden kindje is. Je bent denk ik nu twee keer geweest op het CB. Groeide ze goed?
Alle reacties Link kopieren
Ligt er misschien ook aan hoe lang en hoe zwaar ze is?
Maak je haar wakker om 23u? Zou na 19/20u gewoon afwachten wat ze doet, als ze dan ook doorslaapt tot 7u zal ze misschien naar 5 grotere flessen gaan?
Maar idd, zou er ook geen gevecht van maken hoor, ze geven heel goed aan wat ze willen.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleinkind van 5 maanden heeft nog nooit 180 ml in één keer gedronken.
En hij drinkt ook niet op vaste tijden. Soms drinkt ie zijn flesje (van meestal 150 ml) leeg en soms blijft de helft over. Soms zit er 4 uur tussen de flesjes en soms maar 2. En hij groeit als kool.
Probeer er niet moeilijk over te doen.
Alle reacties Link kopieren
Van wie moet ze 5 voedingen?
Het CB geeft adviezen, het zijn geen wetten. Minder vaak grotere flessen is vooral voor het gemak van de ouders, het is volkomen natuurlijk dat een kindje liever vaker kleinere porties wil. Ook voor volwassenen geldt dat trouwens, schrijf maar eens een dag of twee elke hap die je neemt en elke slok die je neemt op, wedden dat je op meer dan 5 uitkomt?
Zolang ze goed groeit en zich ontwikkeld klok de deur uit en voeden op verzoek.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 12:22
99.74% gewijzigd
Jullie hebben gelijk, ze “moet” ook niet naar de 5 flessen maar het maakt mij allemaal erg onzeker en dat is het vooral denk ik.

Ze groeit verder goed.
Ze is geboren met 39,4 2840 gram en 48 cm en woog vorige week bijna 5 kilo en 61 cm.

Dus ze doet het inderdaad wel goed op de voeding.

Over de fles van 23.00, want dat vroeg iemand: deze drinkt ze soms nog helemaal leeg. Wel slaperig. Weet niet wat er zou gebeuren als ik haar hier niet voor wakker maak.
Alle reacties Link kopieren
Stef89 schreef:
18-06-2018 12:56


Over de fles van 23.00, want dat vroeg iemand: deze drinkt ze soms nog helemaal leeg. Wel slaperig. Weet niet wat er zou gebeuren als ik haar hier niet voor wakker maak.
dan wordt ze middenin de nacht wakker, dolle pret!
laat die zes flessen gewoon. Gaat toch prima zo?
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 12:22
99.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weet je hoe klein dat maagje is en hoe onnatuurlijk dat we gelijk naar grote flessen willen. Cb kan zoveel willen gewoon je baby volgen.

Mijn dochtertje dronk altijd max 90 cc en dan vaker. Cb vond ook dat t meer moest hadden lekker pech. Pas na haar eerste verjaardag dronk ze 170 met pap ( heb nu pakken opvolgmelk dus gaat niet meer met stappen van 30 cc maar gewoon inschenken)

Daarvoor was haar max 150. Prima volg je baby voed op verzoek en doorslapen hoeft nog helemaal niet
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ze groeit heel goed! Lekker blijven doen dus zo hoor..
Alle reacties Link kopieren
als man heb ik ook everaring hiermee :)


Volgens mijn ervaring ben je wel uit de gevarenzone. De gevarenzone is wanneer een kind net geboren is, en dan vallen zij altijd meteen af. In deze begin periode is het heel belangrijk dat ze goede voedig krijgen.

Ondertussen is de baby al 15 weken en groeit goed!!! wat wil je nog meer?


Mijn tweede was ook moeilijk, maar dat trekt meetal wel bij. Gewoon blijven proberen en je niet laten opjagen.
Alle reacties Link kopieren
200 cc is 4% van het lichaamsgewicht van je kindje.
Heb je zelf wel eens geprobeerd om 4% van je lichaamsgewicht in één keer op te drinken? Dat is echt heel veel!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-06-2018 13:00
dan wordt ze middenin de nacht wakker, dolle pret!
laat die zes flessen gewoon. Gaat toch prima zo?

Mijn dochter werd juist eerder/vaker wakker 's nachts toen ik haar nog om 23u wakker maakte voor "de laatste fles"...
Kan goed zijn dat kind van TO gewoon ook tot 7u doorslaapt als ze om 20u de laatste fles krijgt..
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
bij die van mij heeft het ook heel lang geduurd voordat hij naar 5 flessen ging, ik heb op een gegeven moment de fles van 11 uur steeds eerder gegeven, op een gegeven moment zat er nog maar zo weinig tijd tussen fles 5 en 6 dat ik toen die 2 heb samen gevoegd. heb er toen wel een papfles van gemaakt. kostte even wat tijd maar zo is het wel gelukt
Anoniem 1701; ging je kindje hierdoor die andere flessen beter of meer drinken dan? Als ik de laatste fles eraf haal ben ik niet zozeer bang voor de nacht maar meer dat ze niet voldoende vocht binnen krijgt omdat ze maar ongeveer 100 per fles drinkt of ik dat nu 4/5/6/7 keer geef!
Alle reacties Link kopieren
Stef89 schreef:
18-06-2018 16:23
Anoniem 1701; ging je kindje hierdoor die andere flessen beter of meer drinken dan? Als ik de laatste fles eraf haal ben ik niet zozeer bang voor de nacht maar meer dat ze niet voldoende vocht binnen krijgt omdat ze maar ongeveer 100 per fles drinkt of ik dat nu 4/5/6/7 keer geef!
ja die ging dat uiteindelijk wel doen, duurde wel even en was soms even rekken, ik bood soms wel wat meer aan zeg maar 150 cc per fles, na een paar dagen ging het goed en hij is snachts niet wakker geworden.

weet niet of het aan de papfles lag overigens
Alle reacties Link kopieren
Gevecht tegen wat, of wie??

Geef je kind gewoon voeding op verzoek. Bij borstvoeding zou je het toch ook niet zo nauwkeurig weten?
Bij ons ging het zo dat de behoefte aan voeding tijdens een voeding groeide. Dus gillen als de fles leegwas. Toen hebben we grotere hoeveelheden aangeboden en toen liet ze meer tijd tussen de flessen en viel er 1 weg. Dit is volgens mij wat men bedoelt met "vanzelf" grotere flessen/minder voedingen.

Volg je baby. Als 6 flessen werkt, dan geef je 6 flessen.
Alle reacties Link kopieren
TO: volg je kind. Ik begrijp echt niet waarom dit soort informatie vanuit het CB gepropageerd wordt. En ook echt niet alle CB’s! Die van ons is hartstikke fijn en heeft nooit gezegd ‘het moet zus of zo’.
Mijn dochter ging pas rond een half jaar over op 5 flessen. En ze sliep pas met 1,5 jaar door, we hebben nog heel lang ‘s nachts een fles gegeven. Inmiddels is ze ruim 2 en slaapt ze elke nacht van 20-9 (als we niet aan het werk hoeven).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven