werkende mama's, hoe doen jullie dat toch?

18-06-2018 11:41 577 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze vraag is voor alle werkende mama's,

Zelf ben ik bijna 24 en werk op invalbasis in de kinderopvang. Ik werk zowel op PSZ, als KDV en BSO. Het leukst qua werk vind ik peuterspeelzaal. Dat is wat ik later hoop te doen (al dan niet in combinatie met iets anders)

Hoe leuk ik mijn werk ook vind, als ik later kinderen heb zou ik ze liever niet (meerdere dagen) naar het KDV/BSO willen brengen. Zeker niet als het ook anders kan.

Regelmatig zie en hoor ik van moeders, en een enkele keer van vaders dat zij wèl werken, maar er gewoon (bijna) elke dag voor de kinderen zijn voor en na school/psz.
Door korte dagen te werken, of door hun eigen tijd in te delen, flexibele uren etc.

Mijn vraag aan die mama's; hoe doen jullie dat? Wat voor werk doe je, werk je voor jezelf, en hoeveel uur werk je?

Disclaimer ;) Niks tegen de ouders die hun kinderen wèl naar het KDV en BSO brengen.. Is ook helemaal niks mis mee. Dit is persoonlijk en puur een vraag uit nieuwsgierigheid, omdat ik heel benieuwd ben hoe die mama's dat toch doen!

Groetjes,

tweelingzusje
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan meer opvangmogelijkheden dan een KDV.

Wat is jouw reden waarom je je toekomstige kroost niet naar een KDV wilt brengen?
because wijzigde dit bericht op 18-06-2018 11:44
44.86% gewijzigd
Vraag het aan die mensen als je er mee in gesprek bent.
Alle reacties Link kopieren
daar is geen universeel antwoord op hoor. Je zoekt een methode die bij je past.
Toen ze klein waren werkten we ieder 32 uur.
Ieder een dag thuis met kind
een vaste dag naar oma
en 2 dagen kdv
Toen de kinderen jong waren, hadden we een au pair en werkte ik van half zeven tot half drie, 5 dagen per week.