Vriend bezitterig met de baby

18-06-2018 20:25 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn vriend en ik zijn nu vier maanden ouders van lief meissie. Heb soms het gevoel dat mijn vriend alles wilt doen en dat ik bijna toestemming moet vragen of moet aangeven nou is het mijn beurt. Hij bestuurt bijvoorbeeld altijd de kinderwagen of neemt het van mij over. Hij biedt aan om te helpen maar dan neemt hij het over. Met badderen heb ik moeten aangeven om de beurt. Vraag mij af of het komt omdat ik borstvoeding geef en dat hij het gevoel heeft ik wil ook wat tijd met haar.
Verder wanneer hij moe is, kan hij zo kwaad en scherp reageren. Gebeurt regelmatig. Voor de baby was hij niet zo. Dat ik mij begin af te vragen, zal het goed gaan met onze relatie. Heb ook het gevoel dat we veel met onze meid bezig zijn, en minder aan onze relatie. Het voelt anders sinds de komst van ons meisje.
Daarnaast ben ik ook veel aan het piekeren de afgelopen tijd. En ben ik ook niet klaar dat andere gaan oppassen. Hier hebben we discussies over gehad.

Heeft iemand tips hoe ik hier allemaal mee om kan gaan?

Dank
Ja geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het er net je vriend over gehad? Zijn jullie beiden de hele dag thuis met de baby? Kan het ook zijn dat je last hebt van je hormonen (en wellicht slaaptekort) dat je het nu zelf wat negatiever ziet?

Wbt dat jullie veel met jullie dochter bezig zijn ipv met elkaar, dat kan toch ook bijna niet anders met een totaal afhankelijk meisje van 4mnd?! Dat veranderd echt wel weer zodra ze wat ouder is...
Alle reacties Link kopieren
Nee geen tips.
Damned if I don’t
Ik zou een gesprek met hem aangaan en duidelijkere afspraken maken. Duidelijk jouw gevoel aangeven en hem ook de ruimte geven om zijn gevoel onder woorden te brengen. Het is allemaal heel erg nieuw, hij moet dit nieuwe gevoel ook een plek geven. De manier waarop hij het nu doet is in elk geval niet de juiste.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook nooit goed he. Doet een kerel wat, begint zijn vrouw te zeuren dat ze er niet aan te pas komt.
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
18-06-2018 20:30
Nee geen tips.
:rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
@ginny, of de manier waarop zij het doet is niet de juiste ;-)
Alle reacties Link kopieren
Als er een baby is veranderd er idd heel veel en komt samen op een totaal andere plaats. Miss is er een mogelijkheid om wel Samen zijn momenten in te bouwen bijv een keer uiteten film.......en dan oppas organiseren . Weet niet of het aan de orde is maar ook in bed zal het mogelijk anders zijn als vd kleine er was.Vind dat ook wel een punt waar bij je je partner zeker niet mag vergeten ondanks gebroken nachten ed. En dat hij veel voor de baby over heeft is een grote plus
Alle reacties Link kopieren
Maar even serieus. Er is een kind bij en je moet je aanpassen en wennen en jij komt nogal verbaasd over dat alles anders is dan voor het kind. Dat verbaasd mij dan weer.

Daarnaast ben je nog niet toe aan je kind naar de oppas doen en verwijt je je man teveel te doen. Ik zie een verband, jij ook?

En dan wil je geen oppas maar tegelijkertijd vind je dat er geen ruimte is voor jullie relatie. Ook een beetje gek.

Weet je, praat eens met je vriend over hoe jullie alles samen ervaren. En probeer niet alles zo zwaar op te vatten. Doe je dat wel, dan zou ik eens met de huisarts gaan praten.
Alle reacties Link kopieren
Hohoho schreef:
18-06-2018 20:25
Heb ook het gevoel dat we veel met onze meid bezig zijn, en minder aan onze relatie. Het voelt anders sinds de komst van ons meisje.
Natuurlijk is het anders... Had je echt verwacht dat jullie relatie niet enorm zou veranderen? Je bent net ouders geworden. Dat stelt (bijna) iedere relatie enorm op de proef, en er ís nu eenmaal een tijd veel minder mogelijkheid om met je relatie bezig te zijn. Die tijd moet je nu bewust plannen, of accepteren dat het ouderschap - zeker de eerste jaren - nu eenmaal vaak niet zo goed voor je is als stel. Je bent moe, hebt weinig tijd met z'n tweeën, en een enorme gedeelde verantwoordelijkheid. Het vergt aanpassing. Blijf praten daarover samen. De tropenjaren gaan ook weer voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Praat eens met elkaar en geef het vooral wat tijd.
Het slaat nergens op om in deze drukke periode, als er heel veel veranderd en iedereen zijn/haar plaats weer moet vinden in het veranderende gezin. om dan je relatie op losse schroeven te gaan zetten.
Over drie jaar zijn jullie het al lang weer vergeten.

En wees ondertussen gewoon eens blij met wat je wèl hebt!
Namelijk een kind en een heel betrokken vader van het kind.
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
18-06-2018 20:31
Het is ook nooit goed he. Doet een kerel wat, begint zijn vrouw te zeuren dat ze er niet aan te pas komt.
Iets doen zou gewoon normaal moeten zijn.
Als een man daar al applaus voor wil hebben :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Praat er eens met je vriend over.
En misschien is een oppas juist een goed idee? Dan heb je meer samen tijd
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
18-06-2018 20:43
Iets doen zou gewoon normaal moeten zijn.
Als een man daar al applaus voor wil hebben :hihi:
Eens hoor. Ik zeg ook niet dat ze applaus moet geven. Maar ik lees hier hordes topics over kerels die bar weinig doen. En dan heb je er een keer eentje die vol enthousiast is en zijn kind de hele dag wil vasthouden en dan gaat zijn vrouw zeuren. In plaats van het normaal te vinden dat vaders ook enthousiast is.
Och ja herkenbaar. Man dacht dat hij alleen recht had op ons kind. Heb er destijds ook een topic over geopend. Werd er gek van. Stond ik een luier te verschonen werd ik opzij geduwd omdat ik het niet snel genoeg deed. En ik gaf niet eens de tiet.

Na 5 mnd was ik het spuugzat en gezegd dat ie heel gauw normaal moest gaan doen want anders was onze relatie geen lang leven beschoren en dat hielp wel.

Je krijgt met de geboorte een nieuwe rol toebedeeld en die wil je beiden zo goed mogelijk vervullen maar dat betekent ook dat je vertrouwen in de ander moet krijgen dat ze net zo goed voor je meest waardevolle bezit zorgen als jij dat zou doen.

Maar het is niet leuk. Dat begrijp ik.
Alle reacties Link kopieren
Ben blij dat hij zo betrokken is joh!
Kijk er kan natuurlijk wel iets van een verdeling zijn, wij doen badje ook om de beurt en breng om de beurt de avond zoon naar bed.
En verder is het misschien juist goed even met z'n 2e iets te gaan doen.
Zoon hier is 2,5 maand en wij zijn al 2x weggeweest samen.
de 1e x toen hij net 4 weken was. En ja het is moeilijk dat uit handen te geven en spannend maar ook oh zo fijn.
Een relatie met een klein kindje is nou eenmaal investeren en hard werken.
En blijf praten!
krullen-bol wijzigde dit bericht op 18-06-2018 20:56
1.27% gewijzigd
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
18-06-2018 20:42
Praat eens met elkaar en geef het vooral wat tijd.
Het slaat nergens op om in deze drukke periode, als er heel veel veranderd en iedereen zijn/haar plaats weer moet vinden in het veranderende gezin. om dan je relatie op losse schroeven te gaan zetten.
Over drie jaar zijn jullie het al lang weer vergeten.

En wees ondertussen gewoon eens blij met wat je wèl hebt!
Namelijk een kind en een heel betrokken vader van het kind.
Nou dát dus... je bent een bofbips hoor :proud:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Mijn man was ook zo, maar ik vond het juist prima zo. Al dat geborstvoeder bij nacht en ontij kostte behoorlijk wat energie, dus het was heerlijk om er dan een man op na te houden die badderen, aankleden en verschonen helemaal de bom vond. Halve nachten heeft ie door de woonkamer geijsbeerd met een baby op zijn arm zodat ik even kon slapen, en als ik dan des morgens binnenkwam trof ik hem slapend aan op de bank, met een eveneens slapende baby op zijn buik :love: . Niks mis mee hoor.
dannas schreef:
18-06-2018 20:49
Eens hoor. Ik zeg ook niet dat ze applaus moet geven. Maar ik lees hier hordes topics over kerels die bar weinig doen. En dan heb je er een keer eentje die vol enthousiast is en zijn kind de hele dag wil vasthouden en dan gaat zijn vrouw zeuren. In plaats van het normaal te vinden dat vaders ook enthousiast is.
Wat een onzin. Dit kan toch ook gewoon vervelend zijn. Omdat een man een keer helpt (wat normaal is) moeten we maar dankbaar zijn en alles accepteren.
En omdat een vrouw hier iets aankaart is het meteen weer zeuren. Wordt zo moe van dit forum af en toe

TO ik zou idd ook een gesprek aangaan, het moet voor jullie beide leuk blijven!
Het is zo belangrijk om tijd voor elkaar te maken. Neem een oppas en ga samen wat leuks doen, is goed voor je relatie. Anders wordt je knetter gek.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wordt dit zo'n topic waarin to niets meer van zich laat horen of alleen reageert op gewenste reacties...
Leafs schreef:
18-06-2018 20:58
Wat een onzin. Dit kan toch ook gewoon vervelend zijn. Omdat een man een keer helpt (wat normaal is) moeten we maar dankbaar zijn en alles accepteren.
En omdat een vrouw hier iets aankaart is het meteen weer zeuren. Wordt zo moe van dit forum af en toe

TO ik zou idd ook een gesprek aangaan, het moet voor jullie beide leuk blijven!
Precies!

Een vrouw zou gelijk een claimende moeke worden genoemd, maar een man is dan father of the year.
Alle reacties Link kopieren
Zet m aan het werk. Dan heeft hij geen tijd meer voor je kind en kan je daarover klagen. Mijn man gaat naar het werk en komt als hij thuis is een slapend kind tegen. Is ook niet alles. Als hij werkt heb je alle tijd om luiers te verschonen en je kind in bad te doen. Wees blij met een man die je wilt helpen en je bij last komen na je bevalling en bij de borstvoeding. Ik had het graag gewild, maar man mocht geen vrij opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Tja weet je, ik kan me gewoon niet voorstellen dat je ruzie maakt om zoiets. Of je gaat lopen ergeren. Als je vindt dat het jouw beurt is dan zeg je dat toch gewoon? Zo van 'he pipo supertof dat je zo graag je kind vast wil hebben, maar nu ben ik aan de beurt'. Dat kan toch gewoon met een grapje? Het is toch pas een issue als je weggeduwd wordt of te horen krijgt 'ik doe het wel want ik kan het beter' (zeg maar wat hordes vrouwen doen als het op kinderen aankomt)?

En sorry, maar flikker op met 'het is normaal dat een man helpt'. Hij helpt niet, hij doet zijn ding. Dat is normaal. Helpen suggereert dat moeders de leiding heeft en pa bij gratie ook wat mag helpen. En als hij dan teveel zijn ding doet, dan praat je daar eens over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven