Kleine kleptomaan ;-)

18-06-2018 21:16 76 berichten
Afgelopen zaterdag hadden we een gezinsuitje naar de supermarkt. Man, peuter, dreumes en ik. Hartstikke gezellig natuurlijk. Mevrouw dat is dan €40,00, wilt u de bon? Nee hoor dat hoeft niet. Boodschapjes zijn in gepakt en wij gaan pleitte.

Bij thuiskomst pakt man braaf de boodschappen uit en ik zie scheermesjes liggen op het aanrecht. Ik denk nog “oh hij heeft mesjes gekocht”. Zegt man later tegen me “heb jij die mesjes gekocht?”. Ik zeg “nee ik dacht jij”. Kijk ik op de verpakking is het het huismerk van de supermarkt.

Nu weet ik dus niet wie van mijn 2 boeven de dader is of dat ik ze wel of niet betaald heb (want geen bon). :-$

Zo ben ik overigens ook eens aan een dunschiller van de Ikea gekomen.

Ben ik de enige wiens kinderen voor galg en rad opgroeien of zijn jullie ook weleens thuisgekomen met spullen die niet door jezelf in de winkelwagen zijn gegooid?
anoniem_370175 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 21:20
Reden: Woordje vergeten
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou ik pak vast chips en cola.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Eh nee......
Met spullen die niet door mij in de winkelwagen zijn gegooid wel maar nog nooit met iets dat niet afgerekend is of waar ik dat niet van weet. Mijn oudste gooit namelijk heel blij op de band want afrekenen betekend dat het mee naar huis gaat haha. Mijn jongste loopt nog niet dus die zit nog veilig in de wagen waar alles buiten bereik is.

Ik heb wel eens heel moeilijk iets af gerekend omdat de jongste het niet meer wilde af staan. Dan mag die iets vast houden om rustig te blijven in de wagen, maar zie dat bij de kassa maar weer terug te krijgen.

Hier zijn het overigens nooit dingen die nuttig zijn, het is eigenlijk altijd speelgoed of eten. Hoeft niet zoet te zijn, kan ook zo zijn dat er opeens extra bananen mee blijken te gaan oid.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Nooit gebeurd. En ik vind het ook best bijzonder dat het je meermaals gebeurt. Als je weet dat kinderen dit doen dan let je daar toch op als je in een winkel bent? En leg je uit dat stelen niet mag, hoop ik?
Alle reacties Link kopieren
Oh daar zijn de vingertjes al.
Damned if I don’t
Ja hoor! Bij dochter (2) is vooral fruit favoriet. Toen ik de eerste keer ver voorbij de groentenwinkel zag dat ze een mandarijn vast had wist ik genoeg... netjes terug gebracht en vanaf dat moment houd ik haar in de gaten ;-)

Ze heeft het trouwens niet van een vreemde; ik heb op 2-jarige leeftijd mijn ( vanaf toen lievelings)knuffel ook “ geleend” van de winkel. Mijn moeder kwam er thuis achter en kon dus ook terug!
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is mij nooit gebeurd. Op de band zie ik wel wat er ligt. Inmiddels zijn ze groot genoeg om dat niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het altijd chips en bier....
En nou is het afgelopen!
Ik zie het wel eens gebeuren en vraag me altijd af of het wel zo per ongeluk gaat als het lijkt/ze zeggen. Soms komt het mensen volgens mij ook wel goed uit.

Ik heb er een oog voor ofzo, of mensen durven er niks van te zeggen of denken dat ze het vast verkeerd hebben gezien, maar ik heb best vaak mensen hierop 'betrapt' en sinds een tijdje meld ik het ook want ik vind het echt rete irritant en gewoon diefstal.

Oma met peuter in karretje met een dubbelverpakking stripfiguur toetjes (duur en duidelijk een shabby oma) moeder in gehandicapte kar met peuter achterop die van alles in haar mandje op dat karretje had geflikkerd en doodleuk daarmee langs de kassa reed. Kindje met een duur boekje van de tijdschriften afdeling. Kinderwagens met van alles erin wat niet is betaald of in dat netje eronder: oepsie vergeten is dan vaak het semi verontwaardigde antwoord. Idd ook bij de Ikea: een aantal artikelen achter de maxi cosie die in het karretje stond weggemoffeld. Ik heb het gewoon aangegeven toen ik aan de beurt was. Vinden ze niet leuk en ik ben echt niet roomser dan de paus maar dit irriteert me mateloos.

Ik vind dat echt te aso voor woorden dus ik ben er soort van op gaan letten op een gegeven moment en het is echt schrikbarend hoe vaak het voorkomt. Vast wel eens echt per ongeluk maar volgens mij gewoon ook behoorlijk vaak niet.

Lekker makkelijk dan ook om het kind de schuld te geven. Bah!
En het zijn ook nog vaker dan je denkt hele gewone types he. Je verwacht het niet.
anoniem_212069 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 21:34
0.07% gewijzigd
Soms gooien mensen ook nog wel eens wat in het verkeerde karretje omdat ze denken dat het hun kar is. Of ze gaan er met mijn kar vandoor. Hoeven je kinderen niet perse te zijn geweest
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
18-06-2018 21:29
Bij mij is het altijd chips en bier....

Als ik mag kiezen: champagne, lekker fout met bitterballen met mayo erbij!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
dubbel
anoniem_212069 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 21:35
99.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
18-06-2018 21:29
Bij mij is het altijd chips en bier....
Ik drink geen alcohol meer.
Maar proost :cheers:
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Ik heb één keer een gehad dat er na het boodschappen doen een rolletje mentos uit de draagdoek viel waar mijn dreumes inzat. Daarna heb ik er altijd voor gezorgd dat ik de ander kant opdraaide, weg van het snoeprek naast de kassa.
Yggdrasil- schreef:
18-06-2018 21:31
Ik zie het wel eens gebeuren en vraag me altijd af of het wel zo per ongeluk gaat als het lijkt/ze zeggen. Soms komt het mensen volgens mij ook wel goed uit.

Ja Gatekeeper, je bent gewoon een ordinaire winkeldief :proud:

Ik heb het trouwens nooit meegemaakt. Maar dat zal wel meer geluk zijn geweest dan pedagogische kwaliteit of andersoortige wijsheid.
Lady*Voldemort schreef:
18-06-2018 21:36
Ja Gatekeeper, je bent gewoon een ordinaire winkeldief :proud:
Euh...die dunschiller heb ik netjes betaald en de mogelijkheid bestaat dat ik die mesjes alsnog betaald heb maar dat kan ik niet nakijken want ik heb geen bon. Ik ben onschuldig tot het tegendeel bewezen is heur! :whip:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
18-06-2018 21:36
Ja Gatekeeper, je bent gewoon een ordinaire winkeldief :proud:
Met een zorgwekkende voorkeur voor scherpe dingen, ook nog eens
Tuig van de richel gewoon
Misschien lag het nog in de kar (vd vorige shopper) of op de band (vergeten door de vorige shopper?). Anders zou ik mij meer zorgen maken over de inhoud van het gestolene (scheermes, dunschiller, why?). Of lopen jullie er bij als be(b)haarde apen en willen de kinderen jullie iets duidelijk maken? :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat ik dan wel weer af en toe heb is dat ik wel betaald heb, maar het vergeten ben. Ergens in een hoekje laten liggen.
Alle reacties Link kopieren
Zoon gooide ook vaak van alles in het mandje ... meestal niet mijn mandje :rofl: Weet niet hoeveel zooi er verkocht is door zoon.. je hebt het niet altijd meteen in de gaten hé.
Lady*Voldemort schreef:
18-06-2018 21:36

Ik heb het trouwens nooit meegemaakt. Maar dat zal wel meer geluk zijn geweest dan pedagogische kwaliteit of andersoortige wijsheid.
Hier ook niet. Ook geluk met twee bange poeperds, die durven geen grenzen op te zoeken. Ik vrees dat ik dat in de puberteit dubbel en dwars terug ga krijgen.
Voornu schreef:
18-06-2018 21:45
Misschien lag het nog in de kar (vd vorige shopper) of op de band (vergeten door de vorige shopper?). Anders zou ik mij meer zorgen maken over de inhoud van het gestolene (scheermes, dunschiller, why?). Of lopen jullie er bij als be(b)haarde apen en willen de kinderen jullie iets duidelijk maken? :-D
Mijn man wel. Een yeti is er niks bij. Mijn wintervacht is er sinds de lente weer af.
nina1966 schreef:
18-06-2018 21:46
Zoon gooide ook vaak van alles in het mandje ... meestal niet mijn mandje :rofl: Weet niet hoeveel zooi er verkocht is door zoon.. je hebt het niet altijd meteen in de gaten hé.
Dat moet dus wel. Anders ben je op zijn best een Luie Ouder en op zijn slechtst een walgelijk personage dat zijn kinderen inzet om grootscheepse scheermesjesdiefstallen te plegen.
Gatekeeper* schreef:
18-06-2018 21:48
Mijn man wel. Een yeti is er niks bij. Mijn wintervacht is er sinds de lente weer af.
Met die dunschiller? Dat zijn geen halve maatregelen zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven