Blijven slapen

19-06-2018 17:31 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje voor ouders met pubers.

(Zelf twee dochters van 17 en 19).

Mogen jullie kinderen bij hun vriend/vriendin (verkering) slapen doordeweeks?

Ik vind het zelf wel eens lastig doordeweeks, nog twee personen erbij in onze ochtendstress. Mijn dochters zeggen dat hun vriendinnen het ook mogen, maar zelf vind ik in het weekend prima maar doordeweeks zo'n gedoe.
Hoe denken jullie daar over?
Hier mocht dat wel. Ik heb daar nooit een probleem van gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hadden het liever ook niet.. Enigzins begreep ik dat wel
Alle reacties Link kopieren
Als het voor jou als een gedoe voelt dan sta je het niet toe toch. Wat maakt het uit hoe het bij anderen gaat? Nog geen pubers hier maar weet ook niet of ik daar nou zo'n zin in zou hebben, denk het niet eigenlijk. Weet nog dat ik vroeger alleen in het weekend ergens mocht blijven slapen en bij mij thuis slapen mocht sowieso bijna nooit. Vond ik verder ook geen ramp, zo was het nu eenmaal.
jellycups01 wijzigde dit bericht op 19-06-2018 17:43
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het was hier geen probleem want school zit hier tegenover. Ze hebben allebei examen gedaan dus dat voordeel is weg gevallen.
Vanavond komt er ook een verkering slapen.
Dat betekend extra vroeg op want hiervandaan is het verder fietsen naar zijn werk. Dochter gaat niet daar slapen als ze de volgende dag moet werken (eigen keus)
Ik ga er zelf niet zo vroeg uit dus er is geen sprake van extra stress.

Na de zomer gaan ze allebei naar het MBO dus dan zal het weer anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht altijd vrienden / vriendinnen te slapen, ook door de weeks.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Waar zit voor jou de stress in? Kun je de stress wegnemen door afspraken te maken?

Hier mochten vriendjes van de kinderen van mijn vriend doordeweeks wel blijven slapen, maar er waren duidelijke afspraken over het gebruik van de badkamer (het stresspunt bij ons).
Alle reacties Link kopieren
eenhoorn schreef:
19-06-2018 17:42
Waar zit voor jou de stress in? Kun je de stress wegnemen door afspraken te maken?

Hier mochten vriendjes van de kinderen van mijn vriend doordeweeks wel blijven slapen, maar er waren duidelijke afspraken over het gebruik van de badkamer (het stresspunt bij ons).
Thnx voor de tip! Gaan we vanavond maar eens bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Hier mocht het niet door de weeks en ik begrijp dat nu heel goed.

Sowieso geef je als ouders een stukje privacy op.

Ook vind ik het voor zulke jonge mensen helemaal niet goed om 4-5-6 dagen per week aan elkaar geplakt zijn. Er is op je 17e meer dan een relatie in je leven en je hebt wanneer je op jezelf woont nog jaren genoeg om samen te zijn. Elke dag. Zonder stop of weg terug... :-D
Mijn kinderen zijn 8 en 6 dus hier mag het doordeweeks niet, als ze ouder zijn en zichzelf helemaal kunnen redden dat zou ik het op zich prima vinden. Wel idd duidelijke afspraken over gebruik badkamer enzo.
Alleen in noodgevallen (laatste bus gemist, ruzie thuis). Anders slaapt vriendje door de week maar lekker in zijn eigen bed. In het weekend vind ik het trouwens wel gezellig, zo'n extra kind erbij. En het is nou niet alsof hij me de oren van het hoofd eet, of constant de badkamer bezet houdt. Maar door de week ben ik toch liever 'onder ons' en gelukkig heeft dochter daar alle begrip voor.
Alle reacties Link kopieren
In het weekend zou ik het best vinden. Doordeweeks wat minder. Schooldagen moet er gewoon goed geslapen worden en op tijd eruit. En al helemaal niet als ze de halve week bij elkaar zitten. Dat gaat hier niet gebeuren (zeg ik nu, maar kinderen zijn gelukkig nog niet zo ver).
Hier wel. Hier is het er langzaam ingeslopen. Eerst is het: jamaar ik ben de eerste x uur vrij (heel fijn voor je maar ik niet)
Jamaar ik heb de eerste 2 uur gym. Jamaar ik heb geen toetsen deze week. Jamaar ik moet tot laat optreden en Pietje fietst mee en dan is het handig als ie meteen kan blijven slapen ivm samen naar school fietsen. Jamaar morgen heeft Pietje gym en dat is juist veel dichterbij ons huis dus dat is handig (voor hem ja)

En ondertussen zijn alle aanhangen hier deel van de inventaris en vind ik het meestal geen punt meer. Soms zelfs wel lollig als je om 6 uur aan je koffie zit en een stel opgeschoten pubers komt verfomfaaid naar beneden omdat het naar de UB moet om te leren.
Ik vind het wel wat aandoenlijks hebben als ze mijn koffie zetten ipv andersom.

Ik ben vrij makkelijk maar de avonden vind ik lastiger. Die jongelui hebben er allemaal een handje van om avond/nachtmensen te zijn en als al mijn dna hun aanhang laten pitten en 's avonds nog eens uitgebreid gaan douchen dan word ik niet erg blij.

Maar oha ben ik makkelijk en stoor ik me niet zo snel. Iedereen maakt hier ook altijd samen muziek en het is altijd een zoete inval. Ik vind dat voor hen vooral fijn. Dat ze zich zo welkom voelen. Mijn aanhang voelt na jaren heel eigen. Maar goed, dat heeft wel zijn tijd nodig gehad en heeft moeten groeien.
Inmiddels zijn we ook al een aantal keren samen op vakantie geweest en het is prima. Maar soms als je kut in je vel zit en een lange werkweek hebt gehad en je wil gewoon even ruzie maken met je wederhelft of een potje seks op een christelijk tijdstip of in je blote hol door het huis lopen, dan is het wel eens kutjenoga hoor. Maar meestal kan ik het vrij redelijk hebben. En soms zeg ik ook gewoon nee.
Enige regel: graag effe van te voren melden wie er nu weer 's morgens aan het ontbijt zit. Verder ben ik niet zo moeilijk.

Het moet bij je passen.
Hier zijn ze nog te jong, maar wat lijkt me dit erg!!! Vreselijk om vreemde mensen in huis erbij te hebben. Maar ik ben nogal gesteld op m'n rust en privacy.
Lobeliaroze schreef:
19-06-2018 18:24
Hier zijn ze nog te jong, maar wat lijkt me dit erg!!! Vreselijk om vreemde mensen in huis erbij te hebben. Maar ik ben nogal gesteld op m'n rust en privacy.
Ach, je groeit er wel in. En na een tijdje zijn ze natuurlijk niet 'vreemd' meer.

Ik zou het wel irritant vinden als dochter steeds maar van vriendje wisselde en het dus elke keer een verrassing zou zijn wie ik nou weer zou tegenkomen op de trap, maar gelukkig is ze wat vriendjes betreft nogal honkvast.
Alle reacties Link kopieren
Eerst een half jaar verkering, dan mogen ze blijven slapen, en andersom ook.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel dat tieners vaak veel haast hebben om groot te worden. Een soort parttime samenwonen terwijl je zelf nog thuiswoont. Ik zou er persoonlijk geen zin hebben.
Ze kunnen hun lief genoeg zien en het is ook gezond om wat afstand te nemen. Bovendien zijn je dochters onderdeel van jullie gezin en wonen in jou huis. Als ze straks op zichzelf wonen kunnen ze doen wat ze zelf willen.
Ik zou niet 100% meer mezelf kunnen zijn in eigen huis en dat wil ik absoluut niet opgeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er doordeweeks echt geen trek in hebben. Weekend vooruit maar doordeweeks nee.

Mee eten is hetzelfde maar iets minder streng. Als het tijdig is aangekondigd mag dat wel doordeweeks maar ook niet lastminute...ik wil ook nee kunnen zeggen. Weekend prima en mag er onverwachts aangeschoven.
Alle reacties Link kopieren
Vriendin van stiefzoon mocht in principe altijd blijven slapen. Andere vrienden ook.
Wel gewoon op een normale tijd het volume wat beperken. En niet midden in de nacht douchen oid zodat het hele huis wakker is.
Verder hadden wij wel enige voorrang wat het douchen betreft. Zij konden douchen vóór 07.00 of ná 07.20.

Mijn kinderen zijn nog niet zo oud, maar kan me niet voorstellen dat het een probleem zal zijn. Wij hebben inmiddels een heerlijke zolder waar we ons prima vermaken, dus gezelligheid van extra pubers is prima, maar als we anders zouden willen, kan dat ook.
Gaat diegene die zegt: eerst maar een half jaar samen dat ook echt 'klokken'?
Agenda's erbij? Of is het een half jaar bij benadering?

Mijn kinderen zijn ook heel erg honkvast. Zijn al jaren bij hun eerste relatie en je groeit er idd in mee.

Hier blijft echt zo vaak iemand eten, dat ik het bijna stil vind als dat niet zo is. Soms is iedereen bij hun relatie en zitten man en ik alleen en dan slinger ik van ellende de tv aan, hahahaha. Mij veel te stil.

Nee maar serieus. Dat slapen en eten had je mij jaren geleden ook niet hoeven vertellen, ik was ook nogal van mijn privacy enzo. Maar nu ervaar ik dat dat schomelijk overrated is, hahahaha.

Echt je beweegt mee met je gezin. Dat gaat echt heel erg vanzelf.

Wij stellen onszelf regelmatig de vraag: waarom mag iets niet?
Kunnen we dat niet goed verantwoorden, onderbouwen of verwoorden mogen onze kinderen het tegendeel proberen uit te leggen. En dat gaat over eigenlijk van alles.
Wij wonen hier samen, en ik hou niet van autoritair opvoeden als je niet meer te maken hebt met kleine kinderen. We zijn met elkaar verantwoordelijk voor het huishouden etc.
Regels zijn niet strikt en kunnen gewoon na gelang de situatie aangepast worden.
Jongste heeft iets meer sturing en structuur nodig en dat krijgt ie dan ook.
We zijn echt geen wollig gezin hoor en ik kan echt heel streng zijn. Maar iedereen heeft gewoon zijn eigen prioriteiten. Er is denk ik geen goed of fout. Enkel het jezelf afvragen waarom je iets doet zoals je het doet. En het erover hebben samen.
Alle reacties Link kopieren
Zolang ze niet meebetalen aan de hypotheek zijn wij de baas. En volgens mij hebben ze het hier goed naar de zin, met 25 en 27 nog steeds thuis.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
19-06-2018 19:46
Zolang ze niet meebetalen aan de hypotheek zijn wij de baas. En volgens mij hebben ze het hier goed naar de zin, met 25 en 27 nog steeds thuis.
Daar zou ik dus geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het prima vinden maar idd, de logee mag de slaapkamer pas uit als de gewone routine gedaan is :D Met 4 man een sta in de weg sochtends zou ik ook niet op zitten wachten.
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
19-06-2018 19:49
Daar zou ik dus geen zin in hebben.
Nou ik ook niet zeg. En gelukkig zijn ze hier ook niet van plan om te blijven plakken. Ze hebben het prima hier (veel vrijheden en ben niet moeilijk) maar echt niet dat ze dan nog thuis willen wonen.
karin12345 schreef:
19-06-2018 19:49
Daar zou ik dus geen zin in hebben.
Oh wow ik ook niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven