Bolderkar of niet?

19-06-2018 21:27 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie: Een wandelwagen met meerijplankje erachter voor onze twee kinderen loopt gewoon echt niet prettig, als je een beetje door wil lopen.

Nu dacht ik: Heee, misschien is een opvouwbare bolderkar wel iets? Ik zie er in ieder geval genoeg rondrijden tijdens een dagje Efteling :lol:

Maar is dit écht een fijne oplossing voor dagjes weg? En zo ja, welke raad je aan? Luchtbanden of massieve banden?

Edit: het gaat écht om dagjes weg (Efteling, dierentuin, speeltuin, pretpark o.i.d.). Boodschappen er mee halen is niet nodig.


Alvast bedankt!
kirsi wijzigde dit bericht op 19-06-2018 22:00
Reden: Aanvulling
13.41% gewijzigd
Als het alleen om dagjes pretpark gaat, waarom huur je er dan niet gewoon een. Kan bij de efteling, dus vast ook bij andere pretparken (afgaande dat je niet iedere week in de efteling zit).

Voor de rest vind ik persoonlijk bolderkarren hele onhandige dingen, want hoe meer ruimte, hoe voller je die zal gooien, en ik denk niet dat je daar behoefte aan hebt op dagjes uit, pakezel zijn...
Ik zou dan dus eerder kijken naar een duo wagen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een onding en zou echt niet de hele dag met zo’n ding willen slepen.

En ja, we hebben er één...
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden er een. Leuk voor een stukje maar echt niet meer dan dat. Ik zou het niet doen en misschien kijken voor een goedkope tweedehands duo wagen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een voor de weekboodschappen, voor naar het strand en voor autoloze vakantieparken

Ideaal daarvoor

Maar voor comfortabel met kinderen lopen zou ik gaan voor een kinderwagen en grotere kind bv heel snel op een loopfietsje laten vliegen..dat is veel comfortabeler
Trekken is veel zwaarder dan duwen.

Ik zou ook kiezen voor loopfietsje naast wandelwagen.
Alle reacties Link kopieren
Mai_Tai schreef:
19-06-2018 21:29

Ik zou dan dus eerder kijken naar een duo wagen denk ik.
Die heb ik een jaar geleden verkocht :rofl:
Misschien had ik er bij moeten zetten dat de kinderen in kwestie 2 en 3 jaar zijn. Jongste is een weglopertje, vandaar dat ik die soms in de wandelwagen zet. Oudste kan goed lopen, maar is wel snel moe. En tijdens een dagje Efteling (bijvoorbeeld) is het dan fijn als we even iets sneller dan 2 km/uur zouden kunnen lopen.
Alle reacties Link kopieren
Kirsi schreef:
19-06-2018 21:39
Die heb ik een jaar geleden verkocht :rofl:
Misschien had ik er bij moeten zetten dat de kinderen in kwestie 2 en 3 jaar zijn. Jongste is een weglopertje, vandaar dat ik die soms in de wandelwagen zet. Oudste kan goed lopen, maar is wel snel moe. En tijdens een dagje Efteling (bijvoorbeeld) is het dan fijn als we even iets sneller dan 2 km/uur zouden kunnen lopen.
Dan gewoon nog een buggy mee. Lijkt me echt fijner dan zo’n bolderkar.

Die duowagen hebben wij langer gehouden, juist vanwege dit soort uitstapjes:)
Kirsi schreef:
19-06-2018 21:39
Die heb ik een jaar geleden verkocht :rofl:
Misschien had ik er bij moeten zetten dat de kinderen in kwestie 2 en 3 jaar zijn. Jongste is een weglopertje, vandaar dat ik die soms in de wandelwagen zet. Oudste kan goed lopen, maar is wel snel moe. En tijdens een dagje Efteling (bijvoorbeeld) is het dan fijn als we even iets sneller dan 2 km/uur zouden kunnen lopen.
Afgaande dat je niet alleen met 2 kinders naar de efteling gaat, waarom neem je dan niet 1 zn trekkarretje bij de efteling voor de oudste?
Kost dacht ik 4 euro.

http://documenten.eftelist.nl/data/1902 ... etje1.jpg
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
19-06-2018 21:39

Ik zou ook kiezen voor loopfietsje naast wandelwagen.
Als we boodschappen gaan doen gaat de jongste op een loopfietsje, en de oudste op een fiets met zijwieltjes.
Ik zoek echt een oplossing voor dagjes weg in de vakantie (zullen er ongeveer 10 tot 15 zijn).
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
19-06-2018 21:42
Dan gewoon nog een buggy mee. Lijkt me echt fijner dan zo’n bolderkar.

Die duowagen hebben wij langer gehouden, juist vanwege dit soort uitstapjes:)
Hmm, over de buggy ga ik even over nadenken, die staat hier namelijk wortel te schieten.

Wij hadden een hele onhandige duowagen qua inklappen, en paste niet goed in mijn auto :-( Maar soms mis ik hem nog wel ja.
Alle reacties Link kopieren
Kirsi schreef:
19-06-2018 21:42
Als we boodschappen gaan doen gaat de jongste op een loopfietsje, en de oudste op een fiets met zijwieltjes.
Ik zoek echt een oplossing voor dagjes weg in de vakantie (zullen er ongeveer 10 tot 15 zijn).
Vis je toch gewoon zo’n ding van marktplaats?
Alle reacties Link kopieren
Er zullen modellen zijn die lichter duwen dan anderen. Mij lijkt het ideaal maar ik ben dan ook idd een pakezel. Heerlijk hoor niet moeilijk doen met een tasje drinken en eten, knuffel, jassen en tassen. Liever een karretje dan behangen met tassen. Ik zou wel liever iets hebben dat je moet duwen dan dat je moet trekken, dat lijkt me niks. Die karretjes die je ook achter de fiets kan hangen rijden heel erg licht en hebben een duwstang. Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
19-06-2018 21:46
Vis je toch gewoon zo’n ding van marktplaats?
Dat is (was?) wel waarschijnlijk het plan. Maar 40 euro uitgeven voor iets wat geen oplossing gaat zijn, vind ik gewoon zonde van het geld.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je de duo wagen te vroeg verkocht hebt, mijn oudste zat er tot bijna 4 jaar in.

Inmiddels vervoer ik 4- en 3-jarige vooral in de fietskar, die kun je net als kinderwagen gebruiken incl opvouwen en nemen we mee bij dagjes uit. Of als we daar geen ruimte voor hebben, bv op vakantie dan huren we ter plekke gewoon karretjes. Kost ook niet veel en ik ben idd te lui om met tassen te slepen en kinderen te dragen.

In de stad liet ik oudste vaak op step of loopfiets meegaan, maar in pretparken e.d. is dat meestal niet toegestaan.

Bolderkar lijkt me een prima alternatief voor dagjes uit enz, maar niet als je gewoon de stad in wilt. Dus je moet je wel afvragen hoe veel je hem echt gaat gebruiken en of dat het geld waard is. Hoe stevig het ding moet zijn ligt er een beetje aan hoe vaak en waar je hem wilt gebruiken. Op ruig terrein zoals strand/bos zijn luchtbanden wel een pre. Geasfalteerde paadjes tijdens af en toe een dagje pretpark zijn ook prima met harde wieltjes te bedwingen.
nootboek wijzigde dit bericht op 19-06-2018 21:57
6.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij deden op het laatst de rugleuning van de buggy helemaal plat. Een met de beentjes naar voor en een met de beentjes naar achter ruggetjes tegen elkaar. Ging prima. Zat er zelfs vaak nog een tussen 😂
Ik huurde er vroeger altijd eentje als we een dagje weg gingen (dat kan hier overal voor 2-3 euro per dag). Voordeel is dat je een koelbox mee kan nemen (hier kun je in veel parken ook bbq’ en) en zooi als badhanddoeken enzo. Ik vond het altijd wel handig.
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
19-06-2018 21:50
Denk dat je de duo wagen te vroeg verkocht hebt, mijn oudste zat er tot bijna 4 jaar in.

Inmiddels vervoer ik 4- en 3-jarige vooral in de fietskar, die kun je net als kinderwagen gebruiken incl opvouwen en nemen we mee bij dagjes uit. Of als we daar geen ruimte voor hebben, bv op vakantie dan huren we ter plekke gewoon karretjes. Kost ook niet veel en ik ben idd te lui om met tassen te slepen en kinderen te dragen.

Wij hadden echt een onhandige duowagen (kindjes achterelkaar, heel zwaar om te sturen), dus ik heb echt geen spijt van het verkopen.

Die fietskar die jij en Nina noemen ga ik eens opzoeken, is misschien wel een goeie oplossing!
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
19-06-2018 21:49
Er zullen modellen zijn die lichter duwen dan anderen. Mij lijkt het ideaal maar ik ben dan ook idd een pakezel. Heerlijk hoor niet moeilijk doen met een tasje drinken en eten, knuffel, jassen en tassen. Liever een karretje dan behangen met tassen. Ik zou wel liever iets hebben dat je moet duwen dan dat je moet trekken, dat lijkt me niks. Die karretjes die je ook achter de fiets kan hangen rijden heel erg licht en hebben een duwstang. Afbeelding
Bedankt! Inderdaad: dat gehannes met jasjes en tasjes wil ik niet meer. Ik ga kijken of zo’n fietskar een oplossing is.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een mountain buggy duo wagen. Zelfs met 2 kids van 18 kg nog prima met 1 hand te besturen! Wel een enorm bakbeest in de auto, niet bepaald compact opvouwbaar.

(goede) Fietskarren zijn wel duur, en ook niet heel klein op te vouwen. Wel compacter dan de duowagen, maar wij nemen hem niet mee op vakantie, want dan hebben we de kofferruimte nodig voor belangrijkere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Kirsi schreef:
19-06-2018 21:50
Dat is (was?) wel waarschijnlijk het plan. Maar 40 euro uitgeven voor iets wat geen oplossing gaat zijn, vind ik gewoon zonde van het geld.
Ook weer doorverkopen. Desnoods voor 5 euro minder.
Alle reacties Link kopieren
Voor dagjes uit namen wij de kinderwagen voor de jongste mee en de buggy voor de middelste.
Gewoon een goede, degelijke (duo)wagen. Mijn kinderen zaten met dagjes weg zelfs samen in de enkele wagen. Duwde prima, deden we tot oudste een jaar of 5 was. Wel beiden smalle billen. Was toch incidenteel.

Wat anderen al zeggen: trekken is vele malen zwaarder dan duwen. Ik moet er niet aan denken een hele dag een kar met twee kinderen en bagage te trekken door de Efteling.
Alle reacties Link kopieren
Een bolderkar is leuk!
Bolderkar is zwaar trekken, niet heel lekker wendbaar en daardoor lomp als je drukkere stukken hebt. Ook net te klein om twee kinderen comfortabel te laten zitten ( zeker als ze moe zijn en snel geïrriteerd, dan wordt het duwen en schoppen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven