Vanaf oktober 2010 kindvrij ~ deel 23

20-06-2018 11:24 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen een eind weg over ons leven zonder kinderen en verwonderen ons over de mensen om ons heen die kiezen voor een leven met kinderen. :cat:

Afbeelding
roxy21 wijzigde dit bericht op 08-09-2018 13:21
13.16% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
tvp
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:
Nu weer even afwachten wanneer de eerste verontwaardigde moeder binnen komt vallen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er meteen een onderwerp in waar mensen zich lekker over kunnen verontwaardigen, 'kay?

Denken jullie ook wel eens bij sommige mensen: misschien had je beter geen kinderen kunnen krijgen?

Ik heb een licht-ontvlambare vriendin die over het algemeen superleuk is. Maar op sommige momenten voelt ze zich (vaak onterecht) superbeledigd. Dan heb je blijkbaar iets verkeerd gezegd. Op zo'n moment kun je dat nauwelijks meer goedpraten en is ze ziedend. Voor mij niet echt een probleem, ik zie haar maar af en toe en blijf blijkbaar goed weg bij gevoelige onderwerpen. Maar die arme kinderen! Je zal maar zo'n moeder hebben.

Laatst sprak ik ook een puber die een boekje opendeed over hoe het er thuis aan toe ging en ik schrok er erg van. Diens ouders zijn inderdaad wel wat markant en hebben veel meegemaakt, maar ik had me niet gerealiseerd hoe pijnlijk dat uitpakt voor de kinderen.

Hier op het forum wordt vaak gedaan over jeugdtrauma's als: ach, het is in elk gezin wel wat. Maar ik zie ook wel dingen gebeuren waarvan ik me afvraag of het niet verder reikt dan de gewoonlijke wrijving in een gezin.
Hier op het forum heb ik dat ook vaak idd. Vooral als blijkt dat de man waarmee ze het kind/de kinderen hebben al vóór de voortplanting weinig doet voor de vrouw en/of het huishouden.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-06-2018 12:23
Hier op het forum heb ik dat ook vaak idd. Vooral als blijkt dat de man waarmee ze het kind/de kinderen hebben al vóór de voortplanting weinig doet voor de vrouw en/of het huishouden.
Dit. Ik heb een vriendin met een lamzak als vriend. Dat hij enorm passief is en geen vinger uitsteekt naar huishoudelijke zaken, dat was voor de kids al bekend. Tevens dat hij nul moeite deed voor zijn relatie en nooit rekening met haar hield. ( daar klaagde ze ook altijd over). En toch drie kinderen maken! Terwijl na de tweede de relatie al zowat op knappen stond. Echt, daar snap ik helemaal niets van.
Alle reacties Link kopieren
En happy New Topic! Ik schrijf al mee sinds deel 1 en kom af en toe binnen waaien.

Vandaag was ik toevallig spontaan vrij. Uitgeslapen, daarna anderhalf uur gefietst op mijn wielrenfiets en nu ga ik heerlijk lunchen op de bank met een aflevering greys anatomy. :heart:
Seizoens final, grappige aflevering!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!

Tja, Luistervink... ik kom ook wel ouders tegen waarbij ik me dat afvraag. Dan blijkt vaak dat de voortplantingsdrang sterker is dan gezond verstand of zelfreflectie.
Ik kan ook heel slecht tegen het argument dat 'ze nu eenmaal heel graag kinderen willen'. Alsof met die wens alle argumenten van tafel kunnen worden geveegd. En alsof net welzijn van dat toekomstige kind er op dat moment (nog) niet toe doet.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-06-2018 12:23
Hier op het forum heb ik dat ook vaak idd. Vooral als blijkt dat de man waarmee ze het kind/de kinderen hebben al vóór de voortplanting weinig doet voor de vrouw en/of het huishouden.
niet alleen hier op het forum, ook in het echt! En ik snap gewoon niet hoe die mannen er mee weg komen. Die vrouwen zijn wel een beetje slome dokussen, neem me niet kwalijk dat ik het zeg!
Hoe hebben ze met zo iemand kinderen gewild??? Zagen ze dit niet aan komen?


Ik heb het druk met mijn veulen. Het is gisteren avond geboren en het dronk niet. Kon de uier niet vinden en de merrie was te onrustig om te blijven staan. Ik heb hulp in moeten roepen. Eerst die ellendige moederkoek er af die nog uit haar vagina hing. Die kwam niet uit zichzelf. Dit probleem heb ik nog niet eerder gehad met haar. Dus verloskundige erbij en die heeft antibiotica toegediend en oxitonine om de melk los te laten. Hij twijfelde ook of het veulen gedronken had.
Dus een paar veeboeren hier uit de buurt erbij gehaald die zelf ook jaarlijks veulens fokken en die precies weten hoe het aan te pakken. Ik heb nog een fles biest staan die we van de merrie gemolken hebben die ik dadelijk er in kan stoppen. Hij heeft in ieder geval al wat gehad.

Tussendoor nog die klote verjaardag. Heb ik mijn hoofd helemaal niet naar staan. Verjaardagen zijn zó onbelangrijk! Nu op dit moment benijd ik een de culturen waar verjaardagen niet gevierd worden. Nu is iedereen weg, vanavond komen er weer wat. Ik weet niet wie en hoeveel. We zien wel. Ik blijf zo veel mogelijk thuis nu om het veulen in de gaten te houden. Tussendoor probeer ik nog wat kozijnen te verven, die moeten voor de tweede keer in de lak.
Ik heb soms de indruk dat er voor het niet krijgen van kinderen veel meer geldige argumenten bestaan dan voor het wel krijgen van kinderen. Verder dan: ik wil het graag, het is natuurlijk om je voort te planten en natuurlijk de gouden: er moet toch iemand betalen voor jouw pensioen, ben ik nog niet gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Yes weer een nieuw topic! (verkapte tvp :) )

Alle reacties Link kopieren
Sowieso verbaasd het mij met wat voor mannen sommige vrouwen kinderen nemen.
Hoe kun je verwachten dat hij zich verantwoordelijk gaat gedragen, als hij dat van te voren ook niet deed?

Iones, ik snap wel dat je hoofd er nu helemaal niet naar staat! Hopelijk gaat het allemaal snel goed komen!
dianaf wijzigde dit bericht op 20-06-2018 13:49
22.85% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
En die topics over ouders met 'traditionele rolpatronen' leest ik ook regelmatig. Tenenkrommend! IRL ken ik eigenlijk maar wei of stellen waar het zo gaat.

Iones, logisch dat je hoofd niet staat naar visitie als het zo spannend is met je veulen! Hopelijk komt het snel goed met het beestje. Dan kun je een beetje gaan genieten van het jonge ding!

Ik heb ondertussen mijn vaste vrije dag. Heerlijk! Vanmorgen een pedicurebehande!ingetje, nu met een boterhammetje op de bank en straks ff de kampeerspullen checken (luchtbed niet lek enzo?), want we slapen volgende week voor het eerst in twee jaar weer in een tentje. Twee nacbten slechts...!ang zat!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
viennas schreef:
20-06-2018 12:29
Dit. Ik heb een vriendin met een lamzak als vriend. Dat hij enorm passief is en geen vinger uitsteekt naar huishoudelijke zaken, dat was voor de kids al bekend. Tevens dat hij nul moeite deed voor zijn relatie en nooit rekening met haar hield. ( daar klaagde ze ook altijd over). En toch drie kinderen maken! Terwijl na de tweede de relatie al zowat op knappen stond. Echt, daar snap ik helemaal niets van.
Ik heb zo'n collega. Blijkbaar deed haar man al niks in het huishouden, maar op andere punten vullen ze elkaar toch aan volgens haar. Ze dacht dat het met kids erbij beter zou worden. Niet dus. Ze loopt constant op haar tenen. Omdat haar man fulltime werkt en zij halve dagen, heeft zij 3 taken. Werken, huishouden, kids. Dat kan ze niet aan. Als ze eens ziek is, moet ze nog alles doen. Man helpt haar niet. Als man ziek is, ligt hij zielig op de bank. Dan heeft ze ook nog dure hobby's waar ze eigenlijk het geld en tijd niet voor heeft. Als zij iets wil hebben MOET ze het kopen. Eigenlijk is ze zelf nog een kind.
Bijzonder dat vrouwen de illusie hebben dat man opeens wél wat zou gaan doen als er kinderen zijn.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
20-06-2018 13:30
Sowieso verbaasd het mij met wat voor mannen sommige vrouwen kinderen nemen.
Hoe kun je verwachten dat hij zich verantwoordelijk gaat gedragen, als hij dat van te voren ook niet deed?
Dat is echt die drang, die wij niet kennen. Een vriendin van mij had het ook: een werp deadline. Bijna 40, vrijgezel en een heel sterke kinderwens.
Zo kreeg ze op haar 39e een relatie met een kerel, die bij mij echt alle alarmbellen deed afgaan. Die relatie heeft gelukkig maar een half jaar geduurd....maar jee, wat was ik bang dat ze zwanger zou worden van die kerel! Ze was ertoe in staat, ben ik bang.
Dat deed ze gelukkig pas van de volgende, die ze leerde kennen een week of twee nadat ze die idioot gedumpt had.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-06-2018 13:40
Bijzonder dat vrouwen de illusie hebben dat man opeens wél wat zou gaan doen als er kinderen zijn.
Heel bijzonder inderdaad. Ik wil - ook zonder kinderen - niet samenleven met een man die huishoudelijk werk vrouwenwerk vindt. Of die dat 'niet kan' of 'niet ziet'. Flikker toch op! 't Is een volwassen kerel! Op zijn werk de slimme jongen uithangen en thuis niet snapppen hoe het werkt....nou, niet bij mij in huis! :proud:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
De ex- van mijn nicht (nog maar pas) heeft geen leuk thuis gehad. Zijn ouders keken en kijken weinig naar hem om. Hij is nu 20 en was helemaal verbaasd op zijn verjaardag dat hij een taart en cadeautjes kreeg. Dat kende hij niet. Nooit had iemand dat voor hem gedaan. Pasgeleden is hij voor het eerst in zijn leven naar een dierentuin geweest. Ook niet met schoolreis vroeger. Zijn ouders hadden of geen geld of wilden niet betalen. Ik weet het niet precies. Hij heeft anderhalf jaar bij de ouders van mijn nicht (17) gewoond. Omdat zijn ouders hem liever kwijt dan rijk zijn. Ik vraag me af waarom die ouders kinderen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
20-06-2018 13:42
Dat is echt die drang, die wij niet kennen. Een vriendin van mij had het ook: een werp deadline. Bijna 40, vrijgezel en een heel sterke kinderwens.
Zo kreeg ze op haar 39e een relatie met een kerel, die bij mij echt alle alarmbellen deed afgaan. Die relatie heeft gelukkig maar een half jaar geduurd....maar jee, wat was ik bang dat ze zwanger zou worden van die kerel! Ze was ertoe in staat, ben ik bang.
Dat deed ze gelukkig pas van de volgende, die ze leerde kennen een week of twee nadat ze die idioot gedumpt had.

Ja dat zal dan wel. Blijkbaar is de 'ik-wil-een-kind-drang' sterker dan 'ik-wil-een-goede-vader-voor-mijn-kind-drang'.
Bij iemand die zo tegen haar deadline aanloopt, snap ik het wel beter dan bij iemand die nog super jong is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
@hondenmens. Iedereen kan kinderen krijgen, helaas zijn veel mensen gewoon niet geschikt als ouder.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
20-06-2018 13:20
Ik heb soms de indruk dat er voor het niet krijgen van kinderen veel meer geldige argumenten bestaan dan voor het wel krijgen van kinderen. Verder dan: ik wil het graag, het is natuurlijk om je voort te planten en natuurlijk de gouden: er moet toch iemand betalen voor jouw pensioen, ben ik nog niet gekomen.
Ik denk dat voor iedereen meer redenen zijn om niet aan kinderen te beginnen dan om het wél te doen.
Maar het is gewoon een gevoel wat mensen hebben, en dat is doorslaggevend. Niet het verstand.
redbulletje schreef:
20-06-2018 13:40
Bijzonder dat vrouwen de illusie hebben dat man opeens wél wat zou gaan doen als er kinderen zijn.
Och, dat is gewoon weer die doodordinaire plank voor de harses.

Veulen mag nog steeds niet bij merrie drinken. We hebben weer moeten melken en hem uit de fles moeten geven. Ze laat hem niet en nu wil hij niet meer.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
20-06-2018 19:17
Ik denk dat voor iedereen meer redenen zijn om niet aan kinderen te beginnen dan om het wél te doen.
Maar het is gewoon een gevoel wat mensen hebben, en dat is doorslaggevend. Niet het verstand.
Ik denk dat bij veel mensen de wens om kinderen te krijgen zwaarder weegt dan de argumenten om geen kinderen te krijgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
20-06-2018 13:57
De ex- van mijn nicht (nog maar pas) heeft geen leuk thuis gehad. Zijn ouders keken en kijken weinig naar hem om. Hij is nu 20 en was helemaal verbaasd op zijn verjaardag dat hij een taart en cadeautjes kreeg. Dat kende hij niet. Nooit had iemand dat voor hem gedaan. Pasgeleden is hij voor het eerst in zijn leven naar een dierentuin geweest. Ook niet met schoolreis vroeger. Zijn ouders hadden of geen geld of wilden niet betalen. Ik weet het niet precies. Hij heeft anderhalf jaar bij de ouders van mijn nicht (17) gewoond. Omdat zijn ouders hem liever kwijt dan rijk zijn. Ik vraag me af waarom die ouders kinderen hebben.
Waarom beginnen sommige mensen aan kinderen, waarom moeten ze zo nodig een hond. Gewoon niet nadenken en dom doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven