Dr Brown fles vs Nutriton

21-06-2018 08:55 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week krijgt ons zoontje ingedikte voeding, 120/4 met 1 schepje Nutriton.

Voorheen werkten de Dr Brown flessen voor ons perfect.

Maar met de ingedikte voeding wil het dus niet lukken. We hebben inmiddels een fase 2 speen er op zitten, maar alsnog kan het 3 kwartier duren voor de fles leeg is of het lukt helemaal niet.

Het lijkt alsof de voeding niet voorbij het groene filter (kan even geen beter woord bedenken :proud: ) komt.

Hebben meer mensen dit probleem? Of doen we misschien toch iets verkeerd? Tips zijn welkom!

Overigens werkt het wel goed met de Difrax fles en fase 2 speen. Maar we vinden de Dr Brown flessen zo fijn. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruikten de difrax speen om de Dr Brown flessen. Die passen gewoon.
Nooit geen problemen mee gehad. Maar wij hadden ook nog een oude br brown fles (blauwe) en die ging wel sneller leeg dan de groene flessen.
Ik plukte met een puntje van een mes een spleetje in het gaatje van de speen. Dan kan de kleine harder zuigen en komt het wel lang het groene onderdeel.
Ik ben geen expert maar is ingedikte voeding met +/- 14 weken niet vroeg?
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde probleem. Ingedikt is dr brown een ramp.

Wij gebruiken ook difrax en philips avent met de brede dop zeg maar.
Daarnaast gebruiken wij johannesbroodpittenmeel van ekoplaza. Dat dikt ook pas wat later in waardoor ze alsnog weinig teruggeeft en de verzadiging werkt ook goed.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn daarom overgestapt naar Johannesbroodpitmeel van de reformwinkel. Op de een of andere manier ging dat een stuk beter.
Hadden ook minder schepjes nodig voor een zelfde effect.
Dr brown ( brede variant) werkte voor ons daarom gewoon goed.

@leeftijd, ik denk dat bedoeld wordt in te dikken ivm reflux. Dat deden wij al vanaf 2,5 weken, op advies van cb en huisarts.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 11:12
9.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
21-06-2018 09:29
Ik ben geen expert maar is ingedikte voeding met +/- 14 weken niet vroeg?
Vroeg? Ben je misschien in de war met rijstebloem of pap?

Wij dikken nu de voeding van ons zoontje in omdat hij anders volledige voedingen teruggeeft. :(
Alle reacties Link kopieren
Ananee schreef:
21-06-2018 09:49
Hier hetzelfde probleem. Ingedikt is dr brown een ramp.

Wij gebruiken ook difrax en philips avent met de brede dop zeg maar.
Daarnaast gebruiken wij johannesbroodpittenmeel van ekoplaza. Dat dikt ook pas wat later in waardoor ze alsnog weinig teruggeeft en de verzadiging werkt ook goed.
Die van EkoPlaza gaan we als dit zakje op is denk ik maar eens proberen! Wij hebben nu dus de smalle difrax en dat gaat prima. Maar Dr Brown is fijner, onze ervaring, in verband met krampjes.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
21-06-2018 10:59
Wij zijn daarom overgestapt naar Johannesbroodpitmeel van de reformwinkel. Op de een of andere manier ging dat een stuk beter.
Hadden ook minder schepjes nodig voor een zelfs effect.
Dr brown ( brede variant) werkte voor ons daarom gewoon goed.

@leeftijd, ik denk dat bedoeld wordt in te dikken ivm reflux. Dat deden wij al vanaf 2,5 weken, op advies van cb en huisarts.
We dikken inderdaad in ivm het vele spugen!
HvP schreef:
21-06-2018 11:01
Vroeg? Ben je misschien in de war met rijstebloem of pap?

Wij dikken nu de voeding van ons zoontje in omdat hij anders volledige voedingen teruggeeft. :(
Ik wilde je niet aanvallen maar vroeg het mij eerlijk af. Jullie doen vast wat goed is voor jullie kleine.


De Brown flessen kunnen ook werken zonder groen onderdeel. Iets strakker aandraaien. Dan gaat wel de anti-luchtbel functie verloren.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
21-06-2018 11:05
Ik wilde je niet aanvallen maar vroeg het mij eerlijk af. Jullie doen vast wat goed is voor jullie kleine.


De Brown flessen kunnen ook werken zonder groen onderdeel. Iets strakker aandraaien. Dan gaat wel de anti-luchtbel functie verloren.
Ik zag het ook niet als aanval hoor! Maar dacht oprecht dat je misschien verdikken ivm reflux verwarde met papflessen etc. :$

Zonder groene onderdeel hebben we inderdaad geprobeerd en dat lukt. Maar we hebben juist het idee/gevoel dat die anti-luchtbel goed voor hem werkt tegen krampjes. Zou zo jammer zijn als we weer terug bij “af” zijn omdat we die flessen niet meer op de juiste manier kunnen gebruiken. :(
Welke heb je die brede of normale fles? Bij die brede zie ik de mogelijkheid om het binnenwerk uit te snijden zodat die groene trechter er nog wel op past maar de gleuven waar de vloeistof doorheen gaat groter is. Bij de normale fles kan dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden de smalle variant. Binnenwerk gewoon erin laten zitten en de speen wat ingeknipt. Werkte hier prima.
Er bestaan ook nog Y-spenen van dr Brown. Deze hebben dus een grotere doorgang met een Y vorm voor pap of grovere voeding. Maar wellicht gaat die dan weer te snel.

Wij hebben ook wel eens gaatjes bijgeprikt.
Alle reacties Link kopieren
Difrax speen M! Die kan gewoon op de Brown fles. Ik liep afgelopen week tegen exact het zelfde probleem aan en dit is de oplossing :)
Alle reacties Link kopieren
Van die groene dr brown kun je het filter eruit halen. Bij die blauwe ging hij dan lekken, groene niet.
Wij gebruiken de groene ook en geen problemen.
Alle reacties Link kopieren
Sciocco schreef:
21-06-2018 22:04
Difrax speen M! Die kan gewoon op de Brown fles. Ik liep afgelopen week tegen exact het zelfde probleem aan en dit is de oplossing :)
Die ga ik zometeen even kopen! Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven