Dochter wagenziek

21-06-2018 09:44 98 berichten
Mijn dochter van 6 is wagenziek. Wij dachten eerst dat het kwam omdat ze achterin de auto zat (hadden een 6zitter met 3 rijen stoelen). Wij lieten haar daarom alleen nog maar op de eerste rij zitten.
Inmiddels hebben we een nieuwe auto met alleen een achterbank achter ons. Maar helaas, ook daar is ze flink misselijk.

Voor lange stukken kan ik natuurlijk dingen als primatour (heet het zo?) kopen, maar wat doe ik op de korte stukken?
Die zijn vaak even tussendoor, ik kan moeilijk haar dit dagelijk geven.
Daarbij is het ook niet altijd zo dat ze misselijk wordt.

Wat we nu doen is haar een zak geven als ze aangeeft dat ze misselijk wordt. En vaak hoeft ze dan niet eens te spugen, maar ik zie aan haar dat ze echt wel beroerd is. Thuis krijgt ze dan vaak een beetje cola omdat dat haar goed helpt. Niet mijn voorkeur, maar het helpt haar wel snel weer opknappen.

Hebben jullie tips wat te doen? Vooral dus bij korte stukjes autorijden?
Overigens had ze er in de bus op schoolreisje geen last van
Alle reacties Link kopieren
Kan ze wel in het midden zitten? Zodat ze voor zich uit kan kijken? Dat helpt bij mij altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Onze oudste wordt ook snel wagenziek, binnen de bebouwde kom en maximaal een kwartier gaat goed.
Daar buiten krijgt ze een reistablet
Alle reacties Link kopieren
helemaal voorin zitten helpt ook
Dochter zit op het middelste plekje. Helaas voorin zitten als we met z'n allen zijn kan niet omdat mijn billen niet op haar plek passen ;-)

@lilalinda, goed te horen dat jij dus al een tablet geeft boven de 15 min, ik denk dat ik dat ook maar ga doen
Mijn zoon heeft hier ook last van (en ik had het als kind ook). We hebben voor hem toen armbandjes gekocht tegen wagenziekte, het werkt meestal.

https://www.123watersport.nl/zeeziekte- ... gI8vfD_BwE

Wat ook belangrijk is bij hem, dat hij goed ontbijt voordat we bv een lang stuk moeten rijden.

Sterkte ermee, ik weet hoe vervelend het is. Ik heb ooit op de terugweg van Frankrijk 8x overgegeven!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook vooruit kunnen kijken. Dus in het midden laten zitten of voorin (maar dat mag geloof ik nog niet als ze zo jong zijn?). Zeker als je maar een kort stukje moet lijkt me dat afdoende.

Ik heb zelf van die polsbandjes die dan op je acupressuur-punt in je pols inwerken. Werkt bij mij ook als een tierelier. Misschien is het suggestie, maar als het helpt zal me dat een rotzorg zijn.

Deze bijvoorbeeld: https://www.hema.nl/winkel/vrije-tijd-k ... 4AodcJsDdg

Ow, mosterd. Maar ik ben dus niet de enige bij wie het werkt!
ladyl0101 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 09:53
Reden: mosterd
4.04% gewijzigd
The owls are not what they seem
Enkele tips om uit te proberen:
-Raampje open voor frisse lucht.
-Recht vooruit laten kijken.
-Geen boekje lezen of tablet kijken.
-Kauwgom of zuigsnoepje om af te leiden.
-Geen geluiden.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 09:53
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JuliaChild schreef:
21-06-2018 09:49
Helaas voorin zitten als we met z'n allen zijn kan niet omdat mijn billen niet op haar plek passen ;-)
ah, wij verwisselen nog wel eens van plaats (moet zeggen, dat ik zelf ook niet graag achterin zit)
Alle reacties Link kopieren
In de bus dus niet? (schoolreis) Misschien door de afleiding? Het is bij ieder kind anders wat helpt. (3 nichtjes met) De een helpt het om de tablet/laptop te hebben. De ander moet idd vooruit kunnen kijken en gaat juist fout met een laptopje.
Waarom pas jij niet achterin trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt gek, maar zou het aan de geur van de nieuwe auto kunnen liggen? Mijn dochter wordt ook vaak niet lekker in de (relatief nieuwe) auto van mijn ouders en volgens haar ligt het met name aan de bekleding van de stoelen. Mijn zoon knijpt ook vaak zijn neus dicht als hij in die auto zit. Het scheelt enorm als we een raampje openzetten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Zak in de buurt leggen en afleiden! Niet de nadruk leggen op het ziek worden of zijn. Laat haar een verhaaltje luisteren of zo dat ze iets te doen heeft iets anders de aandacht op kan richten.
En wees lekker scheutig met die primatour. Ik had het ook als kind en ben er aardig overheen gegroeid. Alleen grote afstanden of zelf rijden of primatour. Ook omdat het tussen je oren zit. Ik ben dan bang dat ik ziek word en word het dan dus juist.
Alle reacties Link kopieren
Kan een van de andere kinderen niet op het middelste plekje en jij op de plek van dat kind?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
21-06-2018 09:54
Het klinkt gek, maar zou het aan de geur van de nieuwe auto kunnen liggen? Mijn dochter wordt ook vaak niet lekker in de (relatief nieuwe) auto van mijn ouders en volgens haar ligt het met name aan de bekleding van de stoelen. Mijn zoon knijpt ook vaak zijn neus dicht als hij in die auto zit. Het scheelt enorm als we een raampje openzetten.
Geur van de nieuwe auto wordt en werd ik ook altijd strontmisselijk van. En luchtverfrissers brrrr
Susan schreef:
21-06-2018 09:54
Het klinkt gek, maar zou het aan de geur van de nieuwe auto kunnen liggen? Mijn dochter wordt ook vaak niet lekker in de (relatief nieuwe) auto van mijn ouders en volgens haar ligt het met name aan de bekleding van de stoelen. Mijn zoon knijpt ook vaak zijn neus dicht als hij in die auto zit. Het scheelt enorm als we een raampje openzetten.

Mijn ouders zijn erachter gekomen dat ik het in Japanse auto's erger had dan andere auto's. Na hun Toyota hebben ze een Ford gekocht en ik had veel minder last. Raar maar waar! Ik kreeg ook altijd een statische schok van de Toyota als ik de deur aanraakte en van de Ford niet.
@nina, ik denk dat ze er vooral last van heeft op korte stukjes met veel bochten (dat had ik zelf namelijk ook, maar wil niet gelijk mijn "ding op haar plakken") En naar schoolreis was het een stukje van ongeveer 15-20 minuten met vooral snelweg. We hebben 3 kinderen op de achterbank met nog 1 kind in een groep 1 stoel, wisselen is niet mogelijk en ik pas niet tussen de 2 stoelen in (de verhoger van oudste en de groep 2 stoel)

Bandjes heb ik idd wel is van gehoord, ga ik even naar kijken!
Alle reacties Link kopieren
Ja die armbandjes.. ik heb ze gekocht voor mijn dochter bij de apotheek. Werken al jaren prima!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Zoon kan niet lezen of iets anders doen dan naar buiten kijken in de auto, dus deze "regel" is er ook voor dochter.

We hebben geen nieuwe nieuwe auto gekocht, maar een 2e hands. Geen bijzondere nieuwe of oude muffe lucht erin. Gewoon auto.

Het is inderdaad een toyota trouwens, de vorige ook.
Helaas is deze inruilen voor een ander merk nu geen optie ;-)
Stukken rijden met mijn auto is ook geen optie, want ook een toyota en passen we niet in met z'n 5-en ;-)

Stoelen ruilen om mij achterin te krijgen gaat hoe dan ook niet lukken, het is te krap.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft dochter van nu 12 er ook last van. Wij gaan dan ook meestal met de fiets, als ze mag kiezen bijvoorbeeld bij regen tussen alleen op de fiets gaan of gebracht worden met de auto kiest ze voor fietsen.
En hier ook bij afstanden langer dan ongeveer een kwartier, of bij een kinderfeestje of zo krijgt ze primatour. Als het kan zit ze voorin. Bij een bepaalde bustocht stappen we 2 haltes eerder uit en lopen de laatste 10 minuten naar het station omdat we dan een vervelende bocht niet hoeven maken.
In de auto luisters ze muziek of luisterboeken. Lezen en zo gaat niet.
Ze heeft idd last van de lucht in de auto maar ook van de beweging.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus en ik werden van primatour alleen maar misselijker. Er was een andere pil die wel werkte. Helaas ben ik de naam kwijt, begon met een M. Iemand een idee wat ik bedoel?
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
21-06-2018 10:16
Mijn zus en ik werden van primatour alleen maar misselijker. Er was een andere pil die wel werkte. Helaas ben ik de naam kwijt, begon met een M. Iemand een idee wat ik bedoel?
Motilium?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat zegt me niks. Ik ga ff googelen.

Edit: Kan het niet vinden. Misschien bestaat het allang niet meer.
impala wijzigde dit bericht op 21-06-2018 10:21
45.95% gewijzigd
.
Ik werd als kind ook altijd wagenziek en dan hing ik tussen de 2 voorstoelen in zodat ik vol zicht op de weg had. Op bergwegen ging ik voorin zitten en m'n moeder achterin.
Alle reacties Link kopieren
Rijden jullie wel rustig? Niet hard optrekken em daarna weer hard remmen of hard een bocht door?
redbulletje schreef:
21-06-2018 10:21
Ik werd als kind ook altijd wagenziek en dan hing ik tussen de 2 voorstoelen in zodat ik vol zicht op de weg had. Op bergwegen ging ik voorin zitten en m'n moeder achterin.
Nou het eerste is inmiddels iets waar je een dikke bekeuring voor krijgt, daarbij zit dochter in het midden van de bank tussen de broers in (de horror, 3 kinderen... brrrr)
En zoals je hebt kunnen lezen is mij achterin zetten geen optie helaas.

Maar bedankt voor je tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven