Buisjes oren

21-06-2018 16:19 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn kind heeft vaak middenoorontsteking gehad en de KNO arts wil wel buisjes plaatsen. Maar laat de beslissing aan mij. Met buisjes heb je ook weer nadelen, maar je wil ook geen langdurige antibioticakuur.
Wie heeft ervaring met buisjes bij hun kind? Hielp het? Of viel het tegen? En hoe verliep de narcose bij het kind?
Mijn kind is 1.5 jaar.

Alvast bedankt
Wat jong!
Ik heb ze zelf gehad en het hielp helemaal niks. Nog steeds om de haverklap oorontstekingen, ik weet alleen niet of dat door de buisjes kwam of andere factoren. Maar ik ben er dus niet heel positief over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf buisjes gehad toen ik ruim 2 jaar oud was. Daarna heb ik veel minder last gehad van oorontstekingen en kon ik ook veel beter horen.
Ik krijg wel sneller last van mn oren dan de meeste mensen (bv. als ik ziek ben, heb ik last van mn oren)
Mijn twee nichtjes hebben buisjes gekregen. Beide zo rond 2.5 jaar. Het was zo gepiept en bij de oudste heeft het heel goed geholpen. De jongste heeft ze nu net gekregen dus dat is nog even afwachten.

Van mijn broer begreep ik dat de narcose natuurlijk wel heel spannend was, maar dat ze prima en rustig weer wakker werden en gauw weer mee naar huis mochten. Ze hadden er geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Hier twee kinderen die al zo vaak buisjes hebben gehad dat ik de tel kwijt ben.
De operatie zelf stelt weinig voor, binnen 5 à 10 minuten is het gepiept.
Ze zijn dan ook snel weer wakker en vrolijk aan het spelen.
Met de jongste hebben we wel eens gehad dat we die dag de enige waren en binnen anderhalf uur het ziekenhuis in en uit waren, zo weinig stelt het voor.
Voor onze kinderen waren de buisjes een verademing, met buisjes hadden ze ook wel oorontsteking maar omdat door de buisjes de troep meteen wegloopt is er minder druk op het oor en dus minder pijn.
Een van de kinderen was ook anderhalf met de eerste keer buisjes en het nuchter blijven was toen eigenlijk nog het ergste van de hele ingreep.
Ik zou het dus zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
Bijna alle kinderen in de omgeving Gouda hebben of hadden buisjes.. schijnt te maken te hebben we het wonen in een laag gelegen gebied.. onder NAP..

Ook mijn kinderen hadden destijds buisjes. en ja dat heeft geholpen.
De narcose viel echt heel hard mee..

Doe het maar, is ook beter voor het spreken daar moet je goed voor kunnen horen!
Mijn kind heeft nu al voor de 6e keer buisjes gekregen.
Zonder die buisjes heeft 'ie steeds oorpijn en oorontstekingen en hoort hij minder goed.
De operatie stelt niets voor, echt niet. Soms zijn de kinderen even misselijk van het roesje maar dat is zo over.
Alle reacties Link kopieren
Och wat ontzettend jong! Ik ken het bij oudere kinderen. Het is geen garantie voor verbetering helaas. Dat was bij diegene in mijn omgeving ook het geval. Binnenkort toch het tweede oortje en weer duimen.

Sterkte met de afweging!
Alle reacties Link kopieren
Dochter kreeg buisjes met net anderhalf, die zijn er na driekwart jaar uitgekomen en daarna was het gelukkig veel minder. We hebben allebei nu nog een keer per jaar oorontsteking. Ik heb het vroeger zo vaak gehad dat mijn trommelvlies zo beschadigd is dat ik gehoorverlies heb nu.

Operatie stelt niks voor, kind heeft er geen last van of pijn aan. Oorontstekingen kunnen flink wat schade aanrichten dus ik zou zeker voor buisjes kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Zo jong is dat toch niet? Heel veel kinderen die hier kort na hun 1e verjaardag buisjes krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn eerste buisjes gekregen toen ik net 2 jaar was. Ik ben nu 22 en heb ik nog steeds buisjes. Mijn oren functioneren niet goed en ik heb bijna elke 2 jaar wel nieuwe buisjes gekregen.
Ik zie geen nadelen aan die buisjes, alleen maar voordelen. Ik hoor hierdoor veel beter en ik heb geen oorontstekingen meer.
Oorontstekingen zijn echt een hell. Doe je kind dit niet aan en geef haar/hem die buisjes.

Die narcose valt reuze mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier was het een verademing! Geen oorontstekingen meer,minder vaak verkouden, beter gehoor en minder moe.
Ingreep is zo gepiept.
Weet je hoe pijnlijk een oorontsteking is?
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon heeft gisteren buisjes gekregen. (2,5) Na 2 winters bijna non stop oorontsteking vond ik het genoeg. Ingreep ging heel goed. Hij heeft er geen last van gehad. Narcose vond ik lastig om te zien maar is zo gepiept. Nu even afwachten wat het effect is. Dat gaan we vooral deze winter merken. Maar ook had hij vaak last als hij verkouden was. Moest dan met paracetamol slapen vanwege druk/pijn op zijn oor. Al met al denk ik dat het voor hem echt veel oplevert. Al die ontstekingen en gebroken nachtrust maakte van hem geen blijer kind.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heeft ze met 11 maanden gehad. Best jong dus al. Heeft qua ontstekingen niks geholpen, nog steeds aan de lopende band. En door de buisjes kreeg hij steeds looporen.
Nu zag de KNO arts bij de laatste controle dat ze eruit zijn. Sindsdien ook geen ontstekingen meer gehad. Dus ja, was misschien niet nodig geweest.

Narcose en operatie was zo gepiept, ik vond het zelf alleen vreselijk om m'n kleintje zo te zien 'wegzakken'.
Half uur na alles dronk hij alweer een dikke fles en mochten we naar huis.
Is helemaal niet zo jong hoor.

Hier de eerste buisjes met 14 maanden. Kind had zo ongeveer chronische oorontsteking. Hij had er ook ontzettend veel pijn van omdat bij hem de ontsteking nooit doorbrak.

Het heeft hier enorm geholpen! Wellicht ook omdat zijn neusamandelen tegelijkertijd zijn gepeld. Na ongeveer een jaar waren ze eruit en was het vrijwel gelijk weer raak met de oorontsteking dus toen voor de tweede keer gezet. Daarna niet meer nodig geweest.

Als je kind vaak oorontstekingen heeft zou ik er geen seconde over twijfelen. De ingreep zelf stelt echt weinig voor. Na een uurtje mogen ze hier weer naar huis, een dapperheidsdiploma en waterijsje rijker. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft net voor haar 1e verjaardag voor het eerst buisjes gehad (en neusamandelen eruit). Wat een verademing! Nog steeds wel af en toe oorontsteking maar ze had er geen pijn meer van omdat de ontsteking weg kon i.p.v. druk gaf in haar oor. Dus ineens ging ze weer doorslapen! Ze zijn nog 2x vervangen en nu is ze 6 en zit er in 1 oor nog een buisje. Zit er prima!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft tussen haar 3e en 9e zo’n 30x buisjes gehad, het OK personeel, herkende haar zelfs op den duur. Niet vanwege oor ontsteking, maar omdat ze zonder, nauwelijks kon horen door het vocht.

Helaas, werden ze om de haverklap afgestoten, zelfs die met weerhaakjes, bleven maar 3 weken zitten. Gelukkig had ze totaal geen last van de narcose, maar ik ben blij dat ze een nieuwe KNO arts kreeg, die ook inzag dat het geen zin had.

Ze is nu 14 en het probleem is er nog steeds, het is dus geen garantie dat het daadwerkelijk helpt.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij heeft met 19 maanden buisjes gekregen. Ik kreeg er echt een ander kind voor terug. Een kind dat ineens ging praten, veel beter sliep 's nachts en ook veel vrolijker was. Komt het echt door de buisjes? Geen idee, dat is niet helemaal te zeggen, maar ik merkte wel meteen verandering.

De operatie viel hartstikke mee. Kinderen bij wie hun amandelen (neus of keel) werden verwijderd, hadden mijn inziens meer last dan alleen de buisjeskinderen. Het nuchter blijven was het meest moeilijk voor mijn dochter.

Wij kregen ook de keuze en ik heb sterk het gevoel dat wij de juiste beslissing hebben gemaakt. Veel succes met kiezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven