Traktatie 1 jaar

25-06-2018 16:45 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn zoontje word volgende week 1 jaar oud.
Ik ben er over na aan het denken of een traktatie te doen bij de gastouder.
Hier zitten dus kindjes in verschillende leeftijden.
Is het dan leuk om voor ieder kindje apart wat te doen of een boek/spel/ect voor bij de gastouder?
Wat hebben jullie gedaan of hebben jullie nog tips/ideeën?
Ik hoor het graag!

Groetjes Linda
Nee, vooral geen verschillende dingen doen, recept voor ruzie.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/nijntje-uitdee ... 035871294/

Zoiets heb ik wel eens uitgedeeld. Geen snoep, dus geen last van allergieën of gedoe met kinderen die daar te jong voor zijn en boekjes zijn voor iedereen leuk.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
25-06-2018 16:47
Nee, vooral geen verschillende dingen doen, recept voor ruzie.
Nee sorry voor als ik het niet goed uitgelegd heb.
Ik bedoel of iets om te eten of juist 1 groter deel om aan de gastouder te geven zodat iedereen er daar mee kan spelen ;)
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
25-06-2018 16:49
https://www.bol.com/nl/p/nijntje-uitdee ... 035871294/

Zoiets heb ik wel eens uitgedeeld. Geen snoep, dus geen last van allergieën of gedoe met kinderen die daar te jong voor zijn en boekjes zijn voor iedereen leuk.
Leuk idee, maar er zitten ook iets "oudere" kindjes
Alle reacties Link kopieren
Banaan dolfijntjes maken. Dat mag zelfs de kleinste al hebben (zuigelingen buitengesloten).
Gewoon googelen op banaan dolfijn.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling op mijn post hierboven. Een gastouders komt vaak al om in het speelgoed. Ze moet het zelf ook weer kwijt kunnen in huis
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Tot welke leeftijd zitten er kindjes?

Ik heb altijd iets eetbaars met een cadeautje gedaan. Ik deed dingen als een soepstengel met een vingerpopje, een fruitbakje van de action met wat fruit er in ed. Dat soort dingen kunnen tot 4 jaar prima.

Alleen bij het afscheid gaf ik ook iets voor de groep in het zelfde thema als de kindjes individueel kregen (de kinderen kregen uitdeelboekjes met het zelfde figuurtje als een boekje dat ik aan de groep gaf). Boekjes gingen daar toch wel eens kapot (bladzijden die scheuren) en nemen weinig ruimte in.
Hier altijd traktaties die voor verschillende leeftijden eetbaar zijn. Soepstengel als vishengel bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Geen cadeautje voor ieder kind, hier word ik gek van alle frutsels die mijn zoontje krijgt en ze belanden snel in de prullenbak. Jammer van het geld en jammer voor het milieu.
Kijk eens naar Shaun het schaap rijstewafels. Wij deden naturel rijstewafels voor de kleinsten en wat met chocola voor de grotere.
Alle reacties Link kopieren
Niet iets anders uitdelen, dan iets te eten (geloof me het verdwijnt in de prullenbak).
Hier hebben ze met 1 jaar een lange vinger uitgedeeld.
Easylife123 schreef:
25-06-2018 18:42
Geen cadeautje voor ieder kind, hier word ik gek van alle frutsels die mijn zoontje krijgt en ze belanden snel in de prullenbak. Jammer van het geld en jammer voor het milieu.
Kijk eens naar Shaun het schaap rijstewafels. Wij deden naturel rijstewafels voor de kleinsten en wat met chocola voor de grotere.
Ik wordt zelf eerder gek van anderen die allemaal snoep zooi trakteren aan hele jonge kinderen, gelukkig gaat dat bij ons kdv allemaal in een tasje voor mee naar huis en dus de prullenbak in. Je frutsels die je niet wil kan je toch gewoon weg geven/gooien?

Hier gaan ze vaak mee in de tas voor een dagje uit zoals het strand, maakt het ook niet uit als we er eentje vergeten mee terug te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaven toen op de crèche een soepstengel met een vingerpopje erop. Hadden ze ook nog wat leuks om mee te spelen en kost geen drol! Ideetje van pinterest.
Alle reacties Link kopieren
Laatst een windmolentje laten trakteren bij eerste verjaardag dochter. Volgens de juffen was het een groot succes bij zowel de jongsten als de oudsten.
Alle reacties Link kopieren
Mijmama schreef:
25-06-2018 20:21
Laatst een windmolentje laten trakteren bij eerste verjaardag dochter. Volgens de juffen was het een groot succes bij zowel de jongsten als de oudsten.
Hier heeft dochter windmolentjes getrakteerd op het kdv toen ze twee werd (vooral omdat ze die dingen zelf zo leuk vindt). Ik had bakjes gevouwen van papieren bekertjes, daarin grote rozijnen (geel en blauw van de markt) en daar in het molentje gestoken. Zag er gezellig uit!

Voor de leidsters een paar bonbon's in eenzelfde gevouwen bakje.

Kind heeft hier ook al een paar keer plastic diertjes en uitdeelboekjes gehad en daar speelt ze graag mee hoor. Eigenlijk nog geen echte troep-dingen gekregen...

Volgende week wordt het hartstikke warm. Ik zou danoontje ijsjes trakteren!
Alle reacties Link kopieren
Zeepdoos25 schreef:
25-06-2018 19:41
Niet iets anders uitdelen, dan iets te eten (geloof me het verdwijnt in de prullenbak).
Hier hebben ze met 1 jaar een lange vinger uitgedeeld.
Bij jou misschien. Hier niet hoor. Mijn kinderen spelen nog steeds met uitgedeelde kleine autootjes, plastic dieren, badeendjes, kleurpotloden. Boekjes hebben we ook nog. Bij ons kdv is dat eerder de norm dan eten, maar dat zal verschillen. Bellenblaas is hier ook een favoriet uitdeelobject trouwens. Voordeel daarvan is dat het in no time op is. ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven