Morning after pil... of niet. Coldfeet?

02-07-2018 02:54 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-07-2018 08:42
Reden: openingspost verwijderd, maatregelen genomen
99.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste reactie was niet correct. De informatie klopte ook nog eens niet. Ik was echt overtuigd dat ik dat gelezen had op de site van de FAS stichting. Ik heb hier nog navraag naar gedaan bij hun en FAS kan inderdaad alleen ontstaan tijdens de zwangerschap. Ik haal de onderstaande informatie dus ook weg om niet meer verwarring te creëren. Mijn oprechte excuses voor eventuele onrust.

Heel veel succes met je overwegingen.
anoniem_372191 wijzigde dit bericht op 02-07-2018 20:13
Reden: Mijn informatie was incorrect
73.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er nog geen sprake kan zijn van FAS in dit stadium. Daarnaast... Er zijn zoveel mensen die niet gelijk weten dat ze zwanger zijn en nog wat drinken. Maar vraag het eens na bij een arts en neem niet overhaast een MAP op basis van wat gegoogle over FAS. En of je er klaar voor bent... geen idee. Het is een groot en prachtig iets. Maar je leven wordt totaal anders.
Alle reacties Link kopieren
Een beetje alcohol tast die al gevormde cellen niet aan en er is nog geen sprake van méér dan losse cellen. Maar je paniek of je wel of niet zwanger wil worden lijkt me reden om nog eens goed te praten. Morning after pil kan natuurlijk, maar doe het dan vooral om je onzekerheid over zwanger wprden en niet om die alcohol.
Go green, fuck a vegetarian
Dus je dronk alcohol voordat je een eisprong en seks had? Dan is er nog geen embryo en kan de ontwikkeling van een kindje niet verstoord raken door de alcohol hoor.
Mellie_76 schreef:
02-07-2018 03:24
Dat is een heftig dilemma. Over wat je moet doen kan ik niks zeggen. Wel weet ik uit ervaring dat FAS (wat een gevolg kan zijn van de alcoholconsumptie) een heftige aandoening is voor ouders, kind en omgeving. Wellicht is bespreken met je partner niet de makkelijkste maar wel iets wat belangrijk is. Hier kun je eventueel iets meer lezen over FAS, ook in combinatie met alcoholgebruik van de aanstaande vader. https://www.oudersvannu.nl/nieuws/alcoh ... oren-baby/

Heel veel succes met je overwegingen.
Wat een rare reactie, er is nog helemaal geen sprake van een embryo. Lekker hysterisch.

TO, wat vervelend dat je zoveel paniek hebt. Misschien verstandig om eens met je huisarts te gaan praten (zonder dat je vriend erbij is)
Alle reacties Link kopieren
en praat met je vriend, vertel hem, dat jij Nog niet klaar bent voor een baby
Alle reacties Link kopieren
:duckie:
anoniem_372190 wijzigde dit bericht op 07-07-2018 17:23
98.51% gewijzigd
Als dit zou kunnen zouden er heel veel kinderen met FAS zijn. Het zou tevens betekenen dat niemand meer alcohol kan drinken tot er sprake is van zwangerschap.
anoniem_370152 wijzigde dit bericht op 02-07-2018 08:50
14.55% gewijzigd
Maar als je niet weet of je wel een kind wil, waarom dan zonder ac seks hebben?
Alle reacties Link kopieren
FAS hoef je niet voor te vrezen.

Morning after pil werkt trouwens niet als je al een eisprong hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
:duckie:
anoniem_372190 wijzigde dit bericht op 07-07-2018 17:24
96.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt trouwens wel een beetje alsof je je eigen zwangerschap aan het saboteren bent, gezien de drankjes, je twijfel (MAP)

Ik denk dat paniekpunt 2 (Ben ik hier wel klaar voor?) je grootste probleem is.
Alle reacties Link kopieren
:duckie:
anoniem_372190 wijzigde dit bericht op 07-07-2018 17:25
98.53% gewijzigd
Wat een hysterisch en onvolwassen gedoe.
Mellie_76 schreef:
02-07-2018 03:24
Dat is een heftig dilemma. Over wat je moet doen kan ik niks zeggen. Wel weet ik uit ervaring dat FAS (wat een gevolg kan zijn van de alcoholconsumptie) een heftige aandoening is voor ouders, kind en omgeving. Wellicht is bespreken met je partner niet de makkelijkste maar wel iets wat belangrijk is. Hier kun je eventueel iets meer lezen over FAS, ook in combinatie met alcoholgebruik van de aanstaande vader. https://www.oudersvannu.nl/nieuws/alcoh ... oren-baby/

Heel veel succes met je overwegingen.
Ook al zo hysterisch.
Alle reacties Link kopieren
Bladerdeeg schreef:
02-07-2018 08:53
@Cafetière ik ben niet bang voor FAs.ik snap dat daar geen sprake van kan zijn :). Maar google zegt dus dat al vòòr de conceptie, een glaasje alcohol invloed kan hebben op de cel van de man en die van de vrouw.
dus je vriend is gestopt met drinken?
Alle reacties Link kopieren
:duckie:
anoniem_372190 wijzigde dit bericht op 07-07-2018 17:23
94.57% gewijzigd
Ik zal wel een heel ontaarde potentiele moeder zijn maar ik drink ondanks mijn kinderwens echt nog wel alcohol af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Bladerdeeg schreef:
02-07-2018 08:58
@Dulceloco denk het niet. Zou nooit expres een risico willen nemen als het gaat om ongezonde dingen en in dit geval een baby...

Paniekpunt 2 komt deels voort uit paniekpunt 1.
Het vruchtje is echt nog niet beschadigd. Ontspan.
En nogmaals; de MAP werkt niet als je al een eisprong hebt gehad.
Bladerdeeg schreef:
02-07-2018 08:58
@Dulceloco denk het niet. Zou nooit expres een risico willen nemen als het gaat om ongezonde dingen en in dit geval een baby...

Paniekpunt 2 komt deels voort uit paniekpunt 1.
Als je bewust onveilig vrijt maar ook drinkt.. neem je toch risico?

Echt ga weer veilig vrijen tot je zeker weet dat je een kind wil. Beiden... en de drank kan laten staan.
DulceLoco schreef:
02-07-2018 09:00
Het vruchtje is echt nog niet beschadigd. Ontspan.
En nogmaals; de MAP werkt niet als je al een eisprong hebt gehad.
Dan kan je een abortuspil halen.
Volgens mijn verloskundige heb je de eerste paar weken nog geen bloedband met de baby omdat je placenta nog moet worden aangelegd. Wat je uiteraard geen vrijbrief geeft om nu nog even los te gaan, maar ik denk niet dat je heel erg hoeft te panieken over de drankjes van afgelopen week.

Groter punt lijkt me het wel of niet halen van de map. Een kindje krijgen is een geweldige, maar levensingrijpende gebeurtenis. Ik had het in ieder geval zeer onderschat. Toch vraag ik me af of je er ooit 'echt' klaar voor bent. Je kan misschien een aantal dingen afgaan: hebben we de ruimte, zowel fysiek als financieel, hoe gaan we het doen als de baby er eenmaal is (dat niet je vriend denkt dat jij thuis blijft, terwijl je dat echt niet van plan was bijvoorbeeld), heb je er vertrouwen in dat jullie relatie bestendig genoeg is? Maar je moet er vooral vertrouwen in hebben dat jij het wilt. De map halen lijkt mij persoonlijk makkelijker dan een abortus omdat je over een aantal weken zwanger blijkt te zijn en het echt nog niet wil. Bespreek het wel met je vriend. Laat hem een steun voor je zijn in je eigen hersenspinsels.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
02-07-2018 09:03
Dan kan je een abortuspil halen.
Omdat TO de onrealistische angst heeft dat haar kindje FAS zou hebben?
Onder het mom van; laten we het deze keer beter doen?

Echt wel een nare manier van je een kind uitzoeken.

Hysterie om niks. En misschien ben je niet eens zwanger.

Zou zeker stoppen met drinken tijdens het proberen, ook omdat je er zoveel paniek en onrust van krijgt tijdens dit proces.
Alle reacties Link kopieren
Heb je in die hysterische link over FAS ook gelezen dat het over daadwerkelijke alcoholisten gaat? Nee, natuurlijk beschadigen die cellen niet zomaar van een glaasje alcohol. Áls cellen beschadigen komt er geen zwangerschap of een hele vroege miskraam, dat zou bij bijvoorbeeld rontgenfoto’s in een vroeg stadium van de zwangerschap kunnen gebeuren. Of bij blootstelling aan schadelijke stoffen, zoals bij roken (dat verhoogt de kans op een miskraam).
Go green, fuck a vegetarian

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven