Problemen met schoonmoeder

11-07-2018 16:05 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu mag ik mijn schoonmoeder totaal niet dus misschien ben ik wel extra gevoelig voor haar gedrag maar ik vind haar zo vervelend! Nu is mijn oudste binnenkort jarig en wil haar niet uitnodigen na haar gedrag op de verjaardag van mijn middelste.

Verjaardag van de middelste vierde we in een speeltuin in de straat en we hadden er nog een badje en een zandbak bij gezet. Nou een paradijs voor peuters dus tot mijn schoonmoeder kwam. Mijn middelste moest van haar direct mee naar huis en gaan douchen want vies kon hij geen taart eten. Kom op zeg, hij is 3 geworden en in een speeltuin met een zandbak en badje met 11 andere peuters erbij en snoep en chips etc dusja hij is vies maar lekker boeiend want vies kan hij heus wel taart eten. Dan ga je hem niet wegtrekken omdat hij zo nodig schoon moet zijn en toen ik dat zei ging ze weer een hele discussie aan met letterlijk 13 keer vragen of ze hem nu mee moest nemen om hem te douchen. Pas toen ik zei dat nee ook echt nee betekend hield ze op maar begon ze tegen een vriendin van mij dat haar kind zo zielig was dat hij geen chocola mocht en zij hem wel zou geven. Ook weer een hele discussie tot mijn vriendin haar afsnauwde dat ze nog altijd zelf bepaald wat haar kind krijgt en ze het zieliger vind dat hij de hele nacht op de wc zit als ze hem chocola geeft. Toen bedacht ze dat het handig was om een wildvreemde baby van 2 weken oud uit de wagen te halen en hem begon te zoenen. Verse moeders met hormonen accepteren dat natuurlijk al helemaal niet dus weer een discussie. En zo ging het de hele tijd door, met iedereen maar een ja/nee strijd aangaan. Zelfs met de visite die ze nog nooit heeft gezien tot ik het echt zat was en haar bij bijzijn van iedereen een grote mond gaf dat ze maar op moest rotten als ze zo bleef doen, toen bond ze in en heeft 2 uur boos in een hoekje gezeten. Man heeft haar daarvoor meerdere keren aan de kant getrokken om haar aan te spreken op haar gedrag en mijn schoonzus heeft dat ook meerdere keren gedaan.

En ik heb het gevoel alsof ze het zelfvertrouwen van mijn kinderen schaadt. Mogen niet meer alleen van de glijbaan af waar ze vanaf 1 jaar al bijna dagelijks alleen vanaf gaan, mogen de eendjes niet voeren want dat is gevaarlijk, mogen absoluut niet zelf lopen buiten want gevaarlijk, zijn ineens bang voor honden want die zijn gevaarlijk en onze eigen hond slaat ze bij ze weg. Dat is al de reden dat we haar niet meer alleen bij de kinderen laten en ze niet mag oppassen. Ze ziet de kinderen nog ongeveer eens per maand als wij erbij zijn en dat is altijd een ja/nee strijd en een hoop gehuil als we weggaan. Daar heb ik ook helemaal geen zin meer in.

En nu is de oudste binnenkort jarig en ook zijn feestje gaan we op dezelfde manier vieren en ik wil eigenlijk helemaal niet dat ze komt als het op deze manier moet gaan. Man vind dat we haar gewoon niks moeten laten weten maar ik vind dat niet goed aanvoelen want opzich is ze welkom maar niet met dit gedrag maar hoe krijg ik dat bij haar erin? Want voor ons zit er niets anders op dat wanneer ze haar gedrag niet veranderd dat we het contact verbreken wat ik erg jammer zou vinden omdat ze verder geen opa’s of oma’s hebben maar op deze manier wil ik echt niet meer. Ze heeft een hele stempel op het feestje gezet. Hoe zouden jullie dit brengen?
Alle reacties Link kopieren
Wow. Er worden hier veel schoonmoeder topics geopend, maar dit is wel een pittige. Kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten. Kun je niet nog eens duidelijk het gesprek van tevoren aangaan over wat er wel en niet kan op zo'n feestje?
Zo niet dan denk ik toch dat er geen fijne manier is om te vertellen dat ze niet welkom is helaas.
11 peuters inclusief je eigen kinderen?
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
11-07-2018 16:10
11 peuters inclusief je eigen kinderen?
Yep, en dan nog 4 oudere kinderen dus een hele drukke boel.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
11-07-2018 16:10
11 peuters inclusief je eigen kinderen?
Een heel verhaal, en dat haal je eruit? :proud:
Alle reacties Link kopieren
miss_musica schreef:
11-07-2018 16:10
Wow. Er worden hier veel schoonmoeder topics geopend, maar dit is wel een pittige. Kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten. Kun je niet nog eens duidelijk het gesprek van tevoren aangaan over wat er wel en niet kan op zo'n feestje?
Zo niet dan denk ik toch dat er geen fijne manier is om te vertellen dat ze niet welkom is helaas.
Helaas weet ik dus echt niet hoe ik het gesprek aan moet gaan. Het is altijd een hele strijd met haar tot je kwaad wordt en dan houdt ze op en gaat of heel verongelijkt zitten doen of gaat boos in een hoekje zitten.
miss_musica schreef:
11-07-2018 16:11
Een heel verhaal, en dat haal je eruit? :proud:
Ik zou er niet aan moeten denken.. 11 peuters
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 11-07-2018 16:19
0.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
11-07-2018 16:12
Helaas weet ik dus echt niet hoe ik het gesprek aan moet gaan. Het is altijd een hele strijd met haar tot je kwaad wordt en dan houdt ze op en gaat of heel verongelijkt zitten doen of gaat boos in een hoekje zitten.
Tja ik denk toch dat je moet proberen daar geen ruimte voor te geven. Duidelijk aangeven wat wel/niet wordt verwacht, en niet reageren op gemok in een hoekje.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
11-07-2018 16:10
11 peuters inclusief je eigen kinderen?
en dan nog is volwassen schoonmoeder de vervelendste in het gezelschap, ik vind het knap
Alle reacties Link kopieren
Kan je haar niet later op de dag uitnodigen?
Bijvoorbeeld feestje van 13.00 tot 16.00 (ik noem maar wat) en haar uitnodigen voor het avondeten?
Van tevoren uitnodigen zal wel geen zin hebben, want vertrekken zal ze natuurlijk niet doen als ze merkt dat er 's middags een feestje is.
Of een andere dag.
Ik zou haar er zeker ook niet bij willen hebben met het door jou beschreven gedrag.
anoniem_370003 wijzigde dit bericht op 11-07-2018 16:15
0.65% gewijzigd
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
11-07-2018 16:13
Ik zou er niet aan moeten denken.. 11 peutere.
Ik ook niet, maar dat is nu niet echt de kern van het probleem. Volgens mij zijn de ouders er trouwens bij als ik het goed begrijp.
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je partner? Het is zijn moeder?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Misschien echt mede delen aan haar? 'Mam, we vieren dan en dan de verjaardag van de oudste en je bent uitgenodigd, maar op voorwaarde dat het niet zo gaat als de vorige keer. Toen heb je je niet alleen ongevraagd overmatig met de opvoeding van onze kinderen, maar ook met die van anderen bemoeit en niemand stelt dat op prijs. We willen er graag een gezellige middag van maken, maar de vorige keer ben je echt grenzen over gegaan.'

zoiets? ik weet het eigenlijk ook niet zo goed..er is ook meer aan de hand dan alleen deze verjaardag natuurlijk, schrijf je.
Pinda-Kaas schreef:
11-07-2018 16:14
en dan nog is volwassen schoonmoeder de vervelendste in het gezelschap, ik vind het knap
Ja dat is inderdaad erg knap.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
11-07-2018 16:18
Wat zegt je partner? Het is zijn moeder?
die wil haar er niet bij hebben, dus niet uitnodigen
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
11-07-2018 16:18
Wat zegt je partner? Het is zijn moeder?
.
Die zegt volgens de OP dat het beter is om schoonmoeder niet te vertellen dat er een feestjes is / wanneer het is.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
|Courage| schreef:
11-07-2018 16:15
Kan je haar niet later op de dag uitnodigen?
Bijvoorbeeld feestje van 13.00 tot 16.00 (ik noem maar wat) en haar uitnodigen voor het avondeten?
Van tevoren uitnodigen zal wel geen zin hebben, want vertrekken zal ze natuurlijk niet doen als ze merkt dat er 's middags een feestje is.
Of een andere dag.
Ik zou haar er zeker ook niet bij willen hebben met het door jou beschreven gedrag.
Daar hebben we het idd ook over gehad maar denk dat we dan nog meer gezeik gaan krijgen en ik wil gewoon eerlijk kunnen zijn want het gaat natuurlijk niet alleen om het feestje maar over volledig het contact verbreken als ze zo blijft doen. Voor we bij haar op visite gaan zien we er al de hele dag tegenop en echt ze kan hartstikke lief zijn maar ook zo irritant!
8102 schreef:
11-07-2018 16:10
11 peuters inclusief je eigen kinderen?
11 kleine peutertjes op één kinderfeestje in een speeltuin? Plus vier grote kinderen. Laat nou één schoonmoe te veel zijn. :confused:
Alle reacties Link kopieren
miss_musica schreef:
11-07-2018 16:15
Ik ook niet, maar dat is nu niet echt de kern van het probleem. Volgens mij zijn de ouders er trouwens bij als ik het goed begrijp.
Klopt, alle kinderen zijn neefjes/nichtjes en de kinderen van vrienden. Hell no dat wij met 11 peuters gaan zitten zonder de ouders erbij. Daarom vieren we feestjes ook in een speeltuin.
Alle items zitten mooi in dit topic verwerkt to als het om schoonmoedertopics gaat.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
11-07-2018 16:18
Misschien echt mede delen aan haar? 'Mam, we vieren dan en dan de verjaardag van de oudste en je bent uitgenodigd, maar op voorwaarde dat het niet zo gaat als de vorige keer. Toen heb je je niet alleen ongevraagd overmatig met de opvoeding van onze kinderen, maar ook met die van anderen bemoeit en niemand stelt dat op prijs. We willen er graag een gezellige middag van maken, maar de vorige keer ben je echt grenzen over gegaan.'

zoiets? ik weet het eigenlijk ook niet zo goed..er is ook meer aan de hand dan alleen deze verjaardag natuurlijk, schrijf je.
Precies zo hebben we het haar verteld voor ze naar dit feestje kwam...geen succes dus.
Wat is het dilemma precies?

Partner en jij willen allebei (schoon)moeder er niet bij hebben.
Lijkt mij toch duidelijk?
Schoonmoeder is niet meer welkom op verjaardagen?
Alle reacties Link kopieren
Madre schreef:
11-07-2018 16:23
Wat is het dilemma precies?

Partner en jij willen allebei (schoon)moeder er niet bij hebben.
Lijkt mij toch duidelijk?
Ik wil dat mijn kinderen een band met hun oma hebben zonder dat ze hun zelfvertrouwen schaadt of problemen met ons en onze familie/vrienden veroorzaakt. Mijn kinderen hebben verder geen opa’s of oma’s meer en ik vind het erg rot dat het op deze manier moet. En niet alleen ik zit met dit dilemma maar ook mijn schoonzus en zwager.
Whatsinaname1988 schreef:
11-07-2018 16:27
Ik wil dat mijn kinderen een band met hun oma hebben zonder dat ze hun zelfvertrouwen schaadt of problemen met ons en onze familie/vrienden veroorzaakt. Mijn kinderen hebben verder geen opa’s of oma’s meer en ik vind het erg rot dat het op deze manier moet. En niet alleen ik zit met dit dilemma maar ook mijn schoonzus en zwager.
Je mag de familie van je partner niet zo erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven