Wat te doen met dit warme weer

16-07-2018 14:52 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie zoal met dit warme weer? Ik begin het warme weer een klein beetje zat te worden. Heb een zoontje van bijna 3 jaar en een dochtertje van 3 weken. Omdat mijn dochtertje nog zo klein is heb ik niet zo heel veel mogelijkheden en buiten vind ik het ook wel erg warm voor haar.
Met water spelen natuurlijk, wat anders.
Alle reacties Link kopieren
een badje in de achtertuin en de baby ligt binnen in de wieg?
Hoeveel dagen gaat oudste naar KDV? en wat doen ze daar met hem?
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten nu binnen beetje tv te kijken. Het is wel erg heet en met zo’n kleintje ga je ook niet echt buiten zitten.

Vorig jaar was mijn jongste net geboren en ging ik smorgens vroeg wandelen of lag hij buiten in een babynestje met een zelf gemaakt tentje erover tegen de zon.

Ik zou vooral smorgens vroeg lekker erop uit gaan. (Als je daar puf voor hebt)
Dochtertje zeker binnen houden!
Zoontje kan badje in de achtertuin en lekker spelen met water, maar in de schaduw en oppassen tussen 11 en 15 uur.
Zorg voor goede uv-bescherming in kleding en hoofddeksel en verder lekker laten knoeien met water en het badje.
Inderdaad 's ochtends vroeg op pad gaan als het lukt!

Heb je een tuin? Wij hadden met deze leeftijd (en een baby) zo'n Little Tikes piraten-waterpret-boot. Het ding stond op pootjes en onze zoon was er regelmatig een hele middag zoet mee.

Anders een zwembadje met een glijbaan in de tuin? Die dingen zijn niet zo duur en uren pret gegarandeerd! Of een zandbak, dat deed het ook goed hier. Af en toe naar binnen voor een ijsje en voor de rest lekker in de tuin rommelen terwijl de baby binnen lag. Meer deden we eigenlijk niet. :heart:
Alle reacties Link kopieren
aquaplay-waterbaan.nl

daar hebben die van mij uren mee gespeeld (en daarna ging die baan de vriendenkring door, daar hebben een boel kinderen een boel uren mee doorgebracht)
Museum :thumbsup: Kijk eens op de website van de Kunstfanaatjes :) hele leuke tips zitten daar tussen. https://www.kunstfanaatjes.nl

Gister waren we naar een groot museum en het was heel rustig. Het was lekker koel, de verschoonruimte was top en overal kon dreumes lekker rondlopen en met de buggy konden we makkelijk rondrijden.
Vijftien jaar geleden hadden we ook zo'n zomer en had ik ook een vers geperste baby.

Vroeg op en in de koele ochtend nog iets doen, lang middagslaapje en in de koelte van de avond nog iets doen. Dagje weg naar het bos, dat is het vaak koeler dan in je eigen achtertuin. Was destijds wel handig om het samen te doen. Terwijl ik lag te voeden op een kleedje op het mos, hield iemand anders mijn peuter en kleuter in de gaten.

Als het koel is goed luchten in huis en dan overdag alles dicht houden. En gerust even een filmpje op in de middag.
lilalinda schreef:
16-07-2018 15:13
aquaplay-waterbaan.nl

daar hebben die van mij uren mee gespeeld (en daarna ging die baan de vriendenkring door, daar hebben een boel kinderen een boel uren mee doorgebracht)
Die is fantastisch!!! Hebben ik en mn broers ook uuuuuuuren mee doorgebracht. Dat dat nog bestaat!

Verder zou ik in de schaduw op een kleedje blijven waar er een briesje staat. Vriend en ik bewerken elkaar af en toe met een plantenspuit. Is niet zo’n natte koude plens, wel lekker verfrissend.
Maar met de baby zou ik ook echt wel uit de schaduw blijven, 3 weken is nog zo klein!
Zo'n klein baby'tje hoort zeker binnen tussen 11 en 16 uur hoor!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
16-07-2018 16:00
Maar met de baby zou ik ook echt wel uit de schaduw blijven, 3 weken is nog zo klein!
Zo'n klein baby'tje hoort zeker binnen tussen 11 en 16 uur hoor!
TO zegt zelf "en buiten vind ik het ook wel erg warm voor haar. "
lilalinda schreef:
16-07-2018 16:03
TO zegt zelf "en buiten vind ik het ook wel erg warm voor haar. "

Ligt eraan waar buiten. Buiten in de tuin is anders dan buiten in het bos.
Alle reacties Link kopieren
Warmweeraanbidden, duh.
We should have each other with cream.
Onze dagen zien er zo uit:

Ochtend naar speeltuin en wandelen.

Middag binnen met ventilator film kijken en (half) uur spelen in koel bad in badkamer (buiten kan niet door gebrek aan schaduw)

Avond wandelen. Zeker op dagen als vandaag erg lekker. Kinderen vallen hier heel slecht in slaap zodra het warmer is dan 27 graden en dan is buiten wandelen veel prettiger dan binnen zitten met een kind dat eigenlijk heel moe is maar niet in slaap kan vallen. Met een beetje mazzel vallen ze zelfs onderweg in slaap en kun je ze zo in bed leggen :-)
Andersom schreef:
16-07-2018 15:54
Vijftien jaar geleden hadden we ook zo'n zomer en had ik ook een vers geperste baby.
Inderdaad ja, nu je het zegt. Ik was nog zwanger, wat ook niet echt een pretje was. Al daalde mijn bloeddruk wel in de hitte!
Alle reacties Link kopieren
niets.. beetje met water klooien en dat is het wel..

Die kleintjes hebben sowieso al snel last van de warmte..

Ik stond altijd vroeg op en ging zo vroeg mogelijk naar de super en de rest van de dag lekker rustig aan.. Makkelijk eten etc..
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby is net zo versgeperst als die van jou TO en mijn andere twee kinderen zijn 4 en 5. De oudste twee hebben net hun eerste week zomervakantie erop zitten. Voor de vakantie had ik allerlei dingen bedacht zoals speeltuin, dierentuin, ect. Maar tot nu toe is het voornamelijk binnenzitten en de oudste buiten in het zwembadje, maar dat begint ze ondertussen ook te vervelen.
Gelukkig hebben we een buurmeisje van acht die nog niet op vakantie is en waar ze heel graag mee spelen (en mijn vierjarige heeft momenteel een siësta ingelast, slaapt ‘s nachts slecht door de warmte).
Alle reacties Link kopieren
Het is 28 graden in huis en dat is niet veel anders dan de weken hiervoor. De luiken en gordijnen zijn dicht en zo zingen we de zomer uit. Juli is op de helft dus niet zo lang meer en dan hebben we dat ook weer gehad. Als je rustig blijft gaat alles vanzelf voorbij. Ook als je je druk maakt natuurlijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Toen mijn jongste een maand of 2 was hadden we ook een hittegolf. Ik ben toen wel gewoon veel naar buiten geweest en heb bewust de plekken met veel schaduw opgezocht (bomen). Juist op die plekken met veel schaduw en een licht briesje is het vaak aangenamer dan thuis. Ik legde zoon dan op een handdoek op het gras en spelletjes mee voor de andere kinderen. Nu wonen wij in een bosrijk gebied, dus ook vaak bij speeltuinen veel schaduw.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
16-07-2018 16:00
Maar met de baby zou ik ook echt wel uit de schaduw blijven, 3 weken is nog zo klein!
Zo'n klein baby'tje hoort zeker binnen tussen 11 en 16 uur hoor!
Ik zou prima in de schaduw gaan zitten met baby.
Alle reacties Link kopieren
Geen hele kleintjes meer in huis maar 3 kinderen van 3,2 en 1.

De hele dag zijn ze in de tuin aan de weer, we hebben een zandbak, een badje, een glijbaan en een watertafel ( die van little tikes is heel leuk maar ook duur die van ons is van de action, ook zo’n aquabaan is daar te koop) en de kinderen vermaken zich prima met elkaar. Zonnescherm staat de hele dag uit en we hebben er nog 2 parasols bijgezet zodat er de hele dag overal schaduw is. Om het half uur insmeren en dan gelijk wat drinken en veel ijsjes eten werkt hier perfect.

Had ook allemaal uitjes gepland staan maar daar vind ik het nu echt te warm voor. In de ochtend gaan we een uurtje naar de speeltuin en even snel boodschappen doen en dat was het maar de kinderen vinden het geweldig in de tuin en ik zit lekker binnen.
Mevrouw75 schreef:
16-07-2018 18:20
Ik zou prima in de schaduw gaan zitten met baby.

Niet tussen 11 en 16 uur met dit weer. Er zijn is genoeg schadelijk uv straling in de schaduw, en dat is niet goed voor zo'n jonge baby.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
16-07-2018 19:45
Niet tussen 11 en 16 uur met dit weer. Er zijn is genoeg schadelijk uv straling in de schaduw, en dat is niet goed voor zo'n jonge baby.
Zon komt echt niet door huizenschaduw of een dik eikenbos heen.

Aan de schaduwkant van een huis zit meer muur tussen baby en zon dan binnen.
4 jaar geleden had ik zo’n verse baby van 3 weken (en een kleuter) en ook van dit hele warme zomerweer. Wij stonden lekker op de camping bij ons in de buurt. Mijn man ging gewoon naar zijn werk en ik ontving de kraamvisite op de camping. We stonden met de caravan tussen wat bomen en gingen tegen de avond strandwandelingen maken als het was afgekoeld. Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven