Is het een fase???...

16-07-2018 21:53 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe kijk ik hoopvol naar de babyfoon. Maar nee hoor de kleine man van bijna 2 jaar slaapt nog steeds niet. En zo gaat het al een tijdje nu, hij slaapt niet voor 21.30uur.
Al gaat het nu al bijna richting 22 uur.
Het maakt niet uit of hij nu lang of kort heeft geslapen overdag en of hij nu een drukke of rustige dag heeft gehad. Hij komt niet in slaap.

Herkennen moeders dit van hij (bijna) peuter? Of komt het misschien door het weer? Of wat anders? Wij weten het even niet meer... gaat het weer over????. :-(
Alle reacties Link kopieren
Het is ook wel erg warm natuurlijk
Het is ook wel heel erg warm hé als je geen airco hebt. Ik zou nu ook niet goed slapen.
Alle reacties Link kopieren
Huilt ie dan? Of ligt ie gewoon wakker?
Alle reacties Link kopieren
Hier net zo helaas. Kleine wordt in oktober 2.
Al een aantal weken ligt hij lang wakker. Ik denk zelf omdat het lang licht is. Maar aan de andere kant, overdag slaapt hij binnen 5 minuten, dus dat is dan ook weer niet logisch.
En idd, maakt niks uit of hij overdag lang of kort slaapt, vaak rond 21:00 of 21:30 slaapt hij pas.
Gelukkig is het wel zonder drama, dus hij huilt of roept niet ofzo. Hij dwaalt gewoon z'n hele bed door 🙄
Zolang hij niet huilt is het goed toch. Hoor meer van vriendinnen dat hun peuter tot laat ligt te kletsen of rommelen in bed.
Heeft hij het middagslaapje nog wel nodig?
En verder, ja het gaat over. Zoals alles.
Als ie 16 is krijg je hem het bed niet meer uit :proud:
anoniem_372351 wijzigde dit bericht op 16-07-2018 22:05
Reden: Typo
1.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde gehad met net 2 jaar. Oplossing was stoppen met de middagslaap, inkorten had ook geen effect. Daar helemaal mee stoppen zorgde dat ze weer normaal ging slapen 's avonds en ook fatsoenlijk doorsliep.
Alle reacties Link kopieren
Het is een fase :)
Een lange fase. Haha maar een fase.
En die komt nog een paar keer.
Jongste wordt bijna 5 en ook hij slaapt met het warme weer slecht.
Echter ook zonder het warme weer heeft hij enkele periodes gehad van slecht inslapen. Of gebroken nachten. Neem het zoals het komt. Minste stress:)
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat zoon (bijna 2) om 19-19.30 naar bed, dan is hij vaak nog ruim een uur bezig met babbelen tegen zijn knuffels, bonken, zingen en de dag verwerken. Daarna valt hij in slaap of wil hij nog wat drinken (dan valt hij daarna wel in slaap).
Dit is trouwens al maanden zo, ook als het niet zo warm is en ook als hij later naar bed zou gaan. Ik heb het ooit eens in het dreumestopic gevraagd en toen hadden er meer kinderen last van. Herstel: hadden meer ouders er last van ;-)
maartje2016 wijzigde dit bericht op 16-07-2018 22:09
1.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oudste overigens rond 2,5 jaar gehad. Daarna niet meer. :) ook dat kan.
Not my circus, not my monkeys
Het is warm, het is lang licht: het recept voor wakkere kinderen. Ik laat ze maar, enige afspraak is geen lawaai en niet uit bed.
Alle reacties Link kopieren
Hier ging hij weer op een normaal tijdstip slapen toen we stopten met z’n middagslaap.
Alle reacties Link kopieren
Hier werkt het om zijn middagdutje niet of in iedergeval niet langer dan een uur te laten slapen
Alle reacties Link kopieren
Hier is dat ook zo. Wat geëxperimenteerd zonder middagslaap: de ene keer sliep hij ook laat, de andere keer sliep hij vroeg en was na een kwartier weer wakker. Tot middernacht.
Dus ik neem het maar gewoon zoals het komt.
Alle reacties Link kopieren
Wat hier trouwens wel enorm hielp was de babyfoon uitzetten :whistle:

Als je écht nodig bent weet hij je op zijn leeftijd echt wel te bereiken met roepen, en je krijgt zelf wat meer rust om niet meer die eindeloze verhalen te hoeven horen (die overdag best leuk zijn, maar niet als je een tv-programma probeert te volgen).
Alle reacties Link kopieren
Chica-1983 schreef:
16-07-2018 22:06
Hier hetzelfde gehad met net 2 jaar. Oplossing was stoppen met de middagslaap, inkorten had ook geen effect. Daar helemaal mee stoppen zorgde dat ze weer normaal ging slapen 's avonds en ook fatsoenlijk doorsliep.
Hier hielp het juist om de middagslaap te verlengen. Alsof ie anders 's avonds te moe was om in slaap te vallen ofzo.

Overigens: als je kind verder overdag naar het zin is heeft ie mss gewoon niet zo veel slaap nodig.
In de zomer slapen de meeste mensen korter dan in de winter.
Jij kunt wel willen dat je kind om een bepaalde tijd slaapt, dwingen kun je het niet. Loslaten wel. Blijkbaar is ie nog niet moe (genoeg).
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Hier eentje van 8 die vaak nog wakker is tegen de tijd dat ik naar bed ga. Ligt gewoon een beetje naar het plafond te staren. Nooit anders geweest. Vroeg of laat naar bed maakt niet uit.

Helaas geen fase dus maar tot nu toe chronisch. Huisarts weet ook niet direct een oplossing. We hebben het met haar begeleiding tot 21.00 kunnen verschuiven, maar toen werd het zomertijd en konden we opnieuw beginnen. Geen beginnen aan...

Maar wat is het probleem? Als je kind de tent niet afbreekt en er geen last van heeft. En dat hij morgen niet bloedje chagrijnig is. Dan is nu het probleem dat jij het vervelend vindt dat hij wakker is. Maar dat is jouw probleem, hij heeft geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja dat is hier ook het ding: mijn zoon vindt wakker zijn nooit een probleem.
Ik ken ouders die zetten dan hun kind naast zich op de bank tot het gaat knikkebollen. Maar mijne gaat gewoon dóór. Een keertje vanwege een vliegvakantie tot 4.30 uur!
Alle reacties Link kopieren
Nee dat met die babyfoon herken ik niet, mijn dochter hoorde je aan het einde van de straat.
Alle reacties Link kopieren
Zolang ze niet huilen prima toch.

Dochter is net 2 en heeft het ook een tijd gehad. Nu slaapt ze rond 20:30 uur. Doet nog wel een middagslaapje maar gaat wat later naar bed. Voor ons prima en kind doet het er goed op.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
16-07-2018 23:25
Haha, ja dat is hier ook het ding: mijn zoon vindt wakker zijn nooit een probleem.
Ik ken ouders die zetten dan hun kind naast zich op de bank tot het gaat knikkebollen. Maar mijne gaat gewoon dóór. Een keertje vanwege een vliegvakantie tot 4.30 uur!
Heel herkenbaar. Jongste heeft dit ook. Hij is nu 6 en kan zonder problemen door tot een uur of half elf elf uur. Hij is 6.

Bij hem hebben we ook rond 2 jaar het middagslaapje volledig afgeschaft (ik deed het alleen nog als het me uitkwam dat hij wat langer wakker was), want het was het recept voor bal tot 22.00 uur. Hij sliep inmiddels in het grote bed wegens klimneigingen, dus hij ging ook spoken over de bovenverdieping. Het middagslaapje eraf zorgde ervoor dat we hem weer rond 19.00 a 19.30 in bed konden leggen en hij 9 van de 10 keer vrij vlot in slaap viel.

En ja, hij had het in het begin moeilijk om de dag vol te houden zonder te slapen. En ja, hij viel ook wel eens aan het eind van de middag in slaap voor 10 minuten of zo (in de auto bijvoorbeeld). En dan was hij die avond zo weer tot een uur of 22.00 wakker.

Nu is hij 6 en we hebben hetzelfde probleem. Kind kan niet slapen (doordat het nog licht is, door de warmte, doordat hij geen zin heeft om te slapen) en gaat weer spoken. En rommelen tussen spullen waar hij niets te maken heeft. En brult de hele tent bij elkaar als hij zijn zin niet krijgt. En 's morgens krijg ik hem niet uit bed met de laatste week school nog te gaan. Afgelopen weekend lukte het wel om om 7.00 uur wakker te zijn, terwijl het niet hoefde, zucht. Nog een paar dagen en dan kunnen we het iets meer laten varen.
Alle reacties Link kopieren
Hier was het precies hetzelfde. Dreumes wordt in september 2. Middagslaap er meteen helemaal afgehaald ( ze sliep meestal nog een uur tussen de middag) en ze slaapt nu wel weer rond 7u. Daarvoor kwam ze ook maar niet in slaap, werd het zó 22.30 of later. Ook de warmte denk ik, inslapen gaat niet meer vanzelf( voorheen even kletsen en ze sliep, nu standaard even huilen). Meestal ga ik na een paar minuten naar boven, aai tussen haar ogen en ze slaapt.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat we niet de enige zijn...
Hij is ook heel erg bezig met woordjes leren. Het zal wel een combi zijn met de warmte erbij.
We laten hem op zich ook wel gewoon gaan, alleen als hij nog steeds niet slaapt tegen de tijd dat wij ook al willen gaan slapen kunnen we er wel van balen. Het is niet dat hij lekker stilletjes erbij ligt ofzo 😉

Hij zit zichzelf soms in de weg als hij niet in slaap kan komen. Hij valt dan bijna in slaap en wordt dan weer onrustig en gaat zichzelf wakker houden door te gaan springen. Overdag is hij ook wel wat jengeliger.

Het slaapje overdag eraf moet ik nog niet aan denken. Hij is een heel druk kind en heeft zn slaapje toch wel nodig zo halvewege de dag, en mama ook :-D

We gaan het nog maar een tijdje aankijken en anders toch maar eens slaapje eraf doen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven