Welke papfles?

17-07-2018 14:17 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf gebruik ik dr brown flessen maar deze zijn niet zo geschikt om pap mee te geven. Je kan het ventiel eruit halen maar dan zuigt hij snel vacuüm. Welke fles met welke speen werkt goed voor fijne granenpap 6+ ?
Alle reacties Link kopieren
Is alweer een tijdje geleden maar volgens mij gaf ik dat uit een schaaltje met een lepeltje. En anders zou je het gaatje van de speen misschien iets groter kunnen maken (knippen).
angelica1408 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 14:21
32.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf een difrax fles met speen maat L. Mijn zoontje is 7 maanden en drinkt daar lekker zijn pap uit.
Ik gebruikte een Dr Brown en plukte dan met een schilmesje een spleetje in het gaatje. En de pap zakt beter als je het vooraf naar voor schudt en tijdens het drinken de fles verticaler houdt.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de Dr Brown met speen 4 zonder problemen eigenlijk. 3 scheppen granenpap op 180ml melk.
Heel soms zit er een stukje graan voor, wat ik dan weg kan halen door even in de speen te knijpen. En bij echte problemen snij of prik ik het gaatje van de speen iets in.

Dochter blieft geen pap uit een bordje, is ook wat dikker dan uit de fles.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
17-07-2018 14:28
Ik gebruik de Dr Brown met speen 4 zonder problemen eigenlijk. 3 scheppen granenpap op 180ml melk.
Heel soms zit er een stukje graan voor, wat ik dan weg kan halen door even in de speen te knijpen. En bij echte problemen snij of prik ik het gaatje van de speen iets in.

Dochter blieft geen pap uit een bordje, is ook wat dikker dan uit de fles.
Doe je zonder of met ventiel?
Alle reacties Link kopieren
Zonder ventiel, dat werkt prima! ( Dochter is bijna 10 maanden overigens en zit aan de 8 maanden+ pap)
Alle reacties Link kopieren
van avent met een 3 standen speen werkt perfect! dat gaatje is een soort y en net welk nummertje onder het neusje zit, hoe groter het gat. Dus naarmate de pap op het einde wat dikker wordt kun je de fles draaien naar een ander nummertje en dan wordt het gaatje weer groter. ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook altijd dr brown fles voor dochter maar gebruikte voor de pap de Etos eigen merk papspeen. Gewoon op een goedkope eigen merk fles.
I always tell the truth, even when I lie
Alle reacties Link kopieren
Hier dr brown fles met speen vier. Maak t gaatje heel iets groter met een mesje. Op dagen dat ze naar de opvang moet krijgt ze Brinta uit de fles gaat prima dagen dat ik vrij ben havermout en dat staafmixer ik even na t koken zodat het wat fijner is
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
christinayang schreef:
17-07-2018 14:38
van avent met een 3 standen speen werkt perfect! dat gaatje is een soort y en net welk nummertje onder het neusje zit, hoe groter het gat. Dus naarmate de pap op het einde wat dikker wordt kun je de fles draaien naar een ander nummertje en dan wordt het gaatje weer groter. ideaal!
Lijkt me ook handig. Ga ik even onthouden. Is hij ook geschikt voor iets dikkere pap?
Alle reacties Link kopieren
Margha schreef:
17-07-2018 18:52
Lijkt me ook handig. Ga ik even onthouden. Is hij ook geschikt voor iets dikkere pap?
Denk het wel gewoon proberen. Wij gebruiken max 5 schepjes, maar zolang het nog een beetje vloeibaar is zal het wel lukken.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de Y speen van dr Browns binnen gekregen en ging erg goed. Heb de fase 4 speen ook geprobeerd maar de Y speen lijkt beter te gaan
Huismerk kruidvat.

De dr brown fles gebruik ik voor de gewonemelk overigens al maanden lang zonder ventiel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven