Ervaring pacco inbakerdoek

17-07-2018 18:23 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een pacco inbakerdoek bestellen voor mijn dochter (1maand oud). Nu zie ik dat er een zomerversie is en een dikkere. Maar ik twijfel heel erg welke ik nu moet kopen. Voor deze komende 2 maanden is het natuurlijk goed om de zomerversie te bestellen; maar ik zou tot ongeveer 6 maanden kunnen inbakeren en dan is het wel winter. Aangezien het wel een prijzige ‘slaapzak’ is vroeg ik mij af of er iemand is die ervaring heeft met (beide) doeken en welke je dan aanraad..
Alle reacties Link kopieren
Als je haar met dit weer in een winterdoek stopt, smelt ze weg of erger.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond hem erg fijn. Ik had de dunne versie, zoon is van juli ook. Een gewone doek werkte niet voor mij. Zo kon ik hem veilig inbakenen.

We hebben hem gebruikt tot 4 maanden, toen was hij eruit gegroeid en wilde niet een grotere kopen. En hij had het toen niet meer zo nodig. Zeker de dunne doen.
De dunne, absoluut.

Een inbakerdoek is niet gewoon een doek, juist de kinderen die het nodig hebben zijn daar binnen een minuut uit gewurmpt.

Die doeken doen het overigens prima op marktplaats, per saldo ben je dat aankoopbedrag dus niet kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er 1 te leen gekregen van het cb dus je zou het kunnen vragen of dat bij de jouwe ook kan.

Ik vond het niks. Hij zit echt megastrak. Baby leek echt opgelucht toen hij uit ging ook al was ze niet aan het huilen.

Ik heb daarna softie gebakerd met een xl-hydrofiel. En ja, als ze echt haar best deed kreeg ze dan wel een armpje eruit, maar voor het gewone flapperen met dr armen werkte het prima.
Alle reacties Link kopieren
Frox schreef:
17-07-2018 18:34
Als je haar met dit weer in een winterdoek stopt, smelt ze weg of erger.
Klopt maar aangezien de zomers altijd zo wisselend zijn en het ook koud kan zijn vroeg ik me af hoe dik die dan is. Maar goed voor nu is iedere laag al te warm dus dat gaat hem sowieso al niet worden:
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
17-07-2018 18:40
Ik vond hem erg fijn. Ik had de dunne versie, zoon is van juli ook. Een gewone doek werkte niet voor mij. Zo kon ik hem veilig inbakenen.

We hebben hem gebruikt tot 4 maanden, toen was hij eruit gegroeid en wilde niet een grotere kopen. En hij had het toen niet meer zo nodig. Zeker de dunne doen.
Ah top! Dan ga ik gewoon voor de dunne versie. Ik kan natuurlijk gewoon, als het straks kouder is, een pyjama oid aantrekken. Inderdaad heeft mijn dochter zich ook direct uit een gewone doek gewurmd dus ik hoop dat dit werkt!
wij hadden de dunne versie, zo'n doek is al snel warm omdat ze zo ingepakt liggen dus ik zou zeker voor de dunne versie gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
17-07-2018 18:53
De dunne, absoluut.

Een inbakerdoek is niet gewoon een doek, juist de kinderen die het nodig hebben zijn daar binnen een minuut uit gewurmpt.

Die doeken doen het overigens prima op marktplaats, per saldo ben je dat aankoopbedrag dus niet kwijt.
Dat is ook weer zo; lang leve marktplaats :) en inderdaad is het geen ‘gewone’ doek en zie ik als veel veiliger dan een houtje-touwtje oplossing met een doek. Ik heb het nu een aantal dagen geprobeerd met een xl hydrofiel (alleen overdag wanneer ik erbij ben) en ze lijkt er goed op te gedijen, totdat ze zichzelf er toch uit heeft weten te wurmen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst even kijken of het inbakeren wel iets is voor jou kleintje. Die van ons schreeuwde het uit. Hij zwaaide veel met zijn armen en sloeg zichzelf wakker. Hier was uiteindelijk met 2 maanden een klein knuffeltje. Sinds hij die heeft en dus vasthoudt maait hij niet meer met zijn armen. Dus zou kijken of je ergens wat kan lenen qua inbakerdoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de doek fantastisch, juisy dat strakke is voor onrustige babys erg fijn. Mijne ontspande er helemaal van.
Ik zou absoluut de zomereditie nemen, de normale is erug warm
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de pacco geweldig voor beide kinderen, maar deed mijn baby tijdens de hittegolf er niet in. Dit soort weer vind ik echt te heet voor zo’n dubbele doek met de armpjes strak langs de zij. Zelfs al is het de zomervariant.

Mijn winterbaby lag trouwens ook in de zomervariant.
Maar zeker niet tot 6 maanden. Toen was hij er allang uitgegroeid en werd er al teveel gerold of geprobeerd te rollen.

En als je zelf gaat inbakeren met een grote hydrofiel, dan moet je wel heel goed weten wat je doet volgens mij. Het wordt in elk geval volop afgeraden.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik heb hem op marktplaats gekocht voor twee tientjes.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hebben 2 kinderen in de puckababy piep gelegen. Erg fijne bakerzak. Deze zijn minder strak dan de pacco. Voor ons werkte het heel goed en nu verkoop ik ze via MP
Alle reacties Link kopieren
Op Marktplaats koop je ze voor verl minder en dan verkoop je ze 3e hands ook nog goed door.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
17-07-2018 18:57
Ik had er 1 te leen gekregen van het cb dus je zou het kunnen vragen of dat bij de jouwe ook kan.

Ik vond het niks. Hij zit echt megastrak. Baby leek echt opgelucht toen hij uit ging ook al was ze niet aan het huilen.

Ik heb daarna softie gebakerd met een xl-hydrofiel. En ja, als ze echt haar best deed kreeg ze dan wel een armpje eruit, maar voor het gewone flapperen met dr armen werkte het prima.

Dan had jij dus geen kind dat inebakerd hoefde te worden. Die van mij deed wel meer dan een ‘beetje flapperen’, daar was met een gewone doek niets mee te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
18-07-2018 14:23
Dan had jij dus geen kind dat inebakerd hoefde te worden. Die van mij deed wel meer dan een ‘beetje flapperen’, daar was met een gewone doek niets mee te beginnen.
Ja de Pacco was een verademing. De pucababy was ook veel te los. Hij lag als een heerlijk buritotje ingepakt en wist dat het veilig was ipv dat gedoe met een hydrofiel.
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
18-07-2018 14:23
Dan had jij dus geen kind dat inebakerd hoefde te worden. Die van mij deed wel meer dan een ‘beetje flapperen’, daar was met een gewone doek niets mee te beginnen.
God krijgen we dit weer. Baas boven baas wiens kind het ergste is. Mijn kind sloeg zichzelf wakker, dat is toch het argument? En niet af en toe. Elke 5 minuten.

To zegt in eerste instantie ook niks over hoe flapperig haar kind is hoor. Waarom meteen groot geschut inzetten, als iets simpels ook zou kunnen werken.

Ik heb werkelijk geen idee of jouw kind 'het erger had'. Misschien was ik wel handiger met mijn doek. Feit is die pacco zit megastrak en dat vond ik geen fijn idee, dus als het niet echt nodig is, zou ik het niet aanraden.
Dropdrop schreef:
19-07-2018 09:06
God krijgen we dit weer. Baas boven baas wiens kind het ergste is. Mijn kind sloeg zichzelf wakker, dat is toch het argument? En niet af en toe. Elke 5 minuten.

To zegt in eerste instantie ook niks over hoe flapperig haar kind is hoor. Waarom meteen groot geschut inzetten, als iets simpels ook zou kunnen werken.

Ik heb werkelijk geen idee of jouw kind 'het erger had'. Misschien was ik wel handiger met mijn doek. Feit is die pacco zit megastrak en dat vond ik geen fijn idee, dus als het niet echt nodig is, zou ik het niet aanraden.

Stel je niet zo aan, je kind had het dus niet nodig, klaar. Wees blij zou ik zeggen.
TO heeft notabene aangegeven dat kind zich uit de gewone doeken wurmt, geloof haar gewoon.
Alle reacties Link kopieren
De dunne kopen en als het koud wordt een dekentje eroverheen, zoals je ze normaal ook instopt. Ik vond het een ideaal ding.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde ervaring als de meeste hier. Topding, 2ehands op marktplaats kopen en verkopen. Sowieso de zomerversie. Een dekentje erbij als het koud wordt gaat prima. Tip: koop er gelijk 2 of 3.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de dunne besteld hoewel ik die nu nog niet kan gebruiken. Temperatuur loopt aardig op binnen aangezien we continue de zon op alle kamers hebben staan. Ook heb ik een Woombie besteld; minder ‘officieel’ ingebakerd maar nog wel erg strak.
Ik heb nagevraagd op het kdv of ze beide eventueel mogen gebruiken wanneer mijn dochter daar over 2 maanden heengaat (mocht ze het nog nodig hebben) maar dit mogen ze gelukkig wel doen..
Alle reacties Link kopieren
Succes! Ik hoop dat het inbakeren rust brengt.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn fan! Hebben onze zoon vanaf 2 weken oud ingebakerd met de pacco, het is eigenlijk de enige ‘veilige’ doek op de markt.
Het systeem werkt erg fijn.
Moet ik wel zeggen dat je er waarschijnlijk vanuit kunt gaan dat je meerdere maten nodig zult hebben, wij zijn begonnen met de primo en hij is nu zo onderhand hard uit de piccolo gaan groeien met zn 9 weken.
Wij hebben de doeken van marktplaats gehaald, alleen even opletten of het klittenband nog goed is. en hebben altijd 2 doeken liggen, wel zo handig met het spugen van onze kleine.
We hebben de ‘gewone’ doek liggen en daar slaapt hij alleen in zijn luier in, ook niet onder een laken. De temperatuur in onze slaapkamer is helaas minimaal 26 graden maar hij heeft er, ook in de normale doek dus, helemaal geen last van!
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven