Navelstreng stamcellen opslaan.

18-07-2018 16:26 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag

Wie heeft de navelstreng stamcellen van hun pas geboren baby laten opslaan.

En welke ervaring hebben jullie hiermee ?
En voor welke opslagbank hebben jullie gekozen en welke reden ?

Ik kan het morgen pas met de gynicoloog overleggen als hij langs komt voor zijn ronde en de arts assistente kon mij er niks over vertellen.
Wil je ze zelf bewaren of wil je ze afstaan? En met zelf bewaren bedoel ik niet in je vriezer, maar als eigendom houden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dat gedaan.
De naam is me ff ontschoten van de 'bank' waar we dat hebben laten opslaan.

Wat voor ervaring zoek je?
Ik bedoel het was eruit laten halen, in een speciaal ding laten doen, koerier bellen om op te laten halen en nu facturen betalen... ;)
Gynicoloog :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
YellowLemonTree schreef:
18-07-2018 16:29
Wil je ze zelf bewaren of wil je ze afstaan? En met zelf bewaren bedoel ik niet in je vriezer, maar als eigendom houden.

Ik wil het opslaan voor mijn dochter.
Aangezien er aan mijn kant van de familie best wel veel kanker voor komt.

Volgens Google is saniqu er mee gestopt om het op te slaan dus je kan het nu alleen maar particulier.
Alle reacties Link kopieren
Iekx schreef:
18-07-2018 16:37
Wij hebben dat gedaan.
De naam is me ff ontschoten van de 'bank' waar we dat hebben laten opslaan.

Wat voor ervaring zoek je?
Ik bedoel het was eruit laten halen, in een speciaal ding laten doen, koerier bellen om op te laten halen en nu facturen betalen... ;)
Haha ja dat is waar, maar werkte jouw verloskundige of ziekenhuis hier aan mee ?

Want ik vind dat er zo weinig informatie hier over word verstrekt vanuit het ziekenhuis en de verloskundige. Terwijl het wel het leven van je kind kan redden in de toekomst.

Want het was dat mijn tante er vanochtend over begon anders had ik er niet bij stil gestaan.
Alle reacties Link kopieren
Als je nou even dit leest dan weet je waarom het pure geldklopperij is :)

https://www.ntvg.nl/system/files/public ... 00001a.pdf

Niet doen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik heb er zelf naar gekeken toen ik zwanger was van de oudste en voor je eigen kind het opslaan heeft geen zin. Voor sommige ziektes kan je de eigen cellen niet gebruiken en alleen die uit de navelstreng is vaak niet genoeg. Voor eigen gebruik zou ik dus nooit doen, algemeen doneren wel maar dat kan helaas niet in de ziekenhuizen waar ik ben bevallen/ga bevallen kan dat helaas niet.
SilverShadow schreef:
18-07-2018 16:43
Gynicoloog :facepalm:
Mensen verbeteren :facepalm:
Manta schreef:
18-07-2018 17:33
Mensen verbeteren :facepalm:
Taalverloedering :cry:
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
18-07-2018 17:09
Als je nou even dit leest dan weet je waarom het pure geldklopperij is :)

https://www.ntvg.nl/system/files/public ... 00001a.pdf

Niet doen.
Dankje wel voor de link.
Ik ga mij er morgen nog verder in verdiepen en ik ga bellen met de arts die in mijn familie de erfelijkheids onderzoeken heeft gedaan.
Wat hij mij aanbeveelt in mijn situatie.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het met het invriezen van een melktand, met bloed binnen 48 uur?
Daar las ik ook wat over. Kan dat in je eigen vriezer? Of is dat ook onzin?
Alle reacties Link kopieren
vergrootglas schreef:
18-07-2018 18:16
Hoe zit het met het invriezen van een melktand, met bloed binnen 48 uur?
Daar las ik ook wat over. Kan dat in je eigen vriezer? Of is dat ook onzin?
Wattuh? Ik krijg allemaal rare beelden, maar dit bedoel je dan toch als ze hun tanden wisselen hoop ik?
Maartje2016 schreef:
18-07-2018 19:41
Wattuh? Ik krijg allemaal rare beelden, maar dit bedoel je dan toch als ze hun tanden wisselen hoop ik?
Flinke tik erop met de lepel tijdens voeren. Per ongeluk natuurlijk. Ojee schatje wacht even, mama moet even je uitgevallen tand in de vriezer doen.
https://bioeden.nl/stamcellen-opslaan-uit-melktanden/

Zowaar! Volgens dat bedrijf heeft 1 op de 3 mensen in de toekomst stamcellen nodig. Yeah right.
Alle reacties Link kopieren
:bonk:
Ik heb er ook naar gekeken maar vond de voordelen niet doorslaggevend. Kon ook niet in het ziekenhuis waar ik zou bevallen.
Navelstrengbloed doneren mocht ik niet ivm een voorkomende ziekte in de familie. Ik mag ook geen bloed doneren.
Alle reacties Link kopieren
Is pure commercie (net als die melktand - het moet toch niet gekker worden..) Lux, goed artikel :thumbsup:
Ik zou de navelstreng goed uit laten kloppen (=niet meteen doorknippen) zodat er zoveel mogelijk bloed naar je kindje gaat ipv dat het in de placenta achterblijft.
Wij hebben de navelstrengstamcellen van onze tweede in laten vriezen. Onze oudste heeft een serieuze chronische vooralsnog niet te genezen ziekte. In overleg met de kinderarts hebben we dit dus laten doen. Wat kan het voor kwaad voor 120 euro per jaar (het was de eerste jaren honderd euro)?

De verloskundige heeft direct na de bevalling alle handelingen verricht en het opgestuurd. Dat was geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het gedaan bij de geboorte van onze 2e. Onze 1e heeft een aandoening waarvan we wisten dat er een stamcel transplantatie moest gaan gebeuren en tijdens prenataal onderzoek van de 2e bleek deze een match. Daardoor geplande bevalling gehad (woon in buitenland) omdat niet iedereen de afname kon doen. Uiteindelijk helaas toch te weinig stamcellen in het bloed gevonden en inmiddels met onbekende donor transplantatie gedaan. Ziekenhuis betaalde voor 1e opslag omdat we het zouden gaan gebruiken maar zeggen nu ook dat het allemaal nog veel te onzeker is qua toekomst en vinden het ook geldverspilling nu.
Alle reacties Link kopieren
Update

Ik heb net een heel fijn gesprek gehad.
Met het hoofd van de afdeling erfelijkheids onderzoek.

Deze bevestiging ook de link van lux en hij vertelde mij ook dat alle onderzoeken die er geclaimd worden nu nog in de kinderschoenen staan en de meeste onderzoekers nog zeker 10 jaar bezig zijn om alles te onderzoeken en dan moet de behandeling nog goed gekeurd worden.

Dus voor nu is het nog niet zinvol om het te doen behalve als er al bekend is dat er ziektes in de familie voort komen die op jonge leeftijd ( onder de 5 jaar had de arts het over ) zich kan uiten en waarbij een grote kans is dat er een stamcel transplantie plaats moet vinden aangezien je dan met je eigen cellen wel de grootste kans hebt om een goede match.

Er is mij nu wel gevraagd om de placenta af te staan voor onderzoek aangezien er bij ons in de familie het gen voorkomt die nu in verband word gebracht met darmkanker en waar nog heel weinig van bekend is en ik waarvan we weten dat ik drager ben van het gen.
En aangezien dat dit onderzoek voor mijn dochters toekomst ook belangrijk kan zijn ga ik dit doen en geen stamcellen invriezen.
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat je op deze manier een bijdrage gaat leveren aan dat onderzoek!
:heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven