Reddingsvest of Puddle jumper ? ( in diep zwembad camping

18-07-2018 20:57 26 berichten
We gaan op vakantie komend weekend.

Zoon is 23maanden en een echte waterrat.
Thuis hebben we een groot zwembad waar hij alleen in gaat in een reddingsvest. Zodat hij altijd op de rug terecht komt door de kraag en niet kan verdrinken.
Waar we heen gaan op vakantie is een baby/kinderbadje waar hij gewoon kan lopen en staan. Daar kan hij zonder iets om in spelen.

Maaaaaaarrrrr grote zus heeft zwemdiploma’s en zal grotendeels in het grote diepe bad er naast zwemmen en spelen.
Zoon wil daar ook heen natuurlijk en hij zal niet bij mij op de handdoek willen zitten en is een ondernemend ventje. Ik hou mijn hart vast komende 2 weken bij en rondom zwembad. Want van rustig zitten bij zwembad is niet aan de orde. Maar hoe krijg ik het wel dragelijk en veilig voor zowel mij als
Hem bij t zwembad?

Wat zal ik zoon aandoen? Een echt fel
Oranje reddingsvest (wel lekker herkenbaar) of een puddle jumper?
Die laatste heb ik niet en ook geen ervaring mee. Hoe veilig is die?

Alvast bedankt
De puddle jumper natuurlijk. Dan kan hij lekker zelf bewegen in het water. Die van mij drijven er prima in, hun hoofden blijven altijd boven water.
Alle reacties Link kopieren
Het nadeel van een reddingsvest is dat hij niet bezig gaat met drijven een “goed” bewegen. Als hij dan een keer zonder zwemvest in t water kiepert zal hij verwachten omhoog te schieten, wat niet zal gebeuren. Daar krijg je ongelukken van. Ik zou dus altijd voor een ander drijfmiddel kiezen bij het zwemmen en het reddingsvest gebruiken waar het voor bedoeld is; als reddingsvest. Dus als je op de grond loopt naast water, of op een boot, waar risico is dat hij het water in tuimelt.
Alle reacties Link kopieren
Overiges; wat hij ook aanheeft, met een kind van 23 maanden zit je hopelijk nóóit rustig bij water. Lees je ook goed in hoe je verdrinking bij kinderen kan herkennen. Daar ging bij mij een wereld open!
Nee is ook een antwoord. Je kunt je zoon best leren dat hij niet in het diepe bad mag.
Alle reacties Link kopieren
Die kleine vm is 3 en gaat in het zwembad met t oranjevest.....ook in t peuterbad,
Wij hebben een zwemvest. Maar bij kind zo der zwemdiploma moet je sowieso op armlengte afstand blijven dus gaat eigenlijk meer om wat je zoontje fijn vindt.
Alle reacties Link kopieren
Je zit er neem ik aan gewoon bovenop?
Met hem in het zwembad?
Alle reacties Link kopieren
Een puddle jumper is geloof ik pas vanaf 15 kg? Ik zou eerst eens kijken hoe zwaar je zoontje ;-) misschien is hij er nog te licht voor...
Alle reacties Link kopieren
.
Bibi70: Een zwemvest of reddingsvest?

Tiana_76 klopt maar de kinderen die al verdronken zijn dit jaar mochten ook niet bij zwembad, vijver etc komen.
Ik ga liever goed beschermd naar het zwembad dan 3miljoen keer nee zeggen en net die ene keer verzuipt hij wel in het zwembad.

Pergamon, naast een zwembad lopen is ook een risico dat hij in het water kan vallen.
En wat jij zegt over het leren drijven valt wel mee denk ik. Dochter heeft altijd in reddingsvest gezeten toen we met de boot weggingen, een meer op. En gingen zwemmen in t meer.
Zij was 4jr toen ze A haalde en net 5 toen ze B haalde.

Dochter zal ook haar aandacht vragen dus rustig op een handdoek zitten is er niet bij. Maar wanneer dochter even haar aandacht vraagt moet ik zoon ook in t oog houden. Ik zit iets rustiger wanneer hij goed beschermd is natuurlijk.
Reddingsvest gaat sowieso mee, maar vroeg mij af hoe veilig de paddle is en of het loont om die aan te schaffen.
vitamined schreef:
18-07-2018 21:40
Je zit er neem ik aan gewoon bovenop?
Met hem in het zwembad?
Ja hoor, maar ook ik moet ook op dochter letten. En je weet hoe snel ukkies zijn. 1 tel en weg zijn ze.
De enige optie lijkt me zoon vasthouden als dochter aandacht vraagt. Of dat nou in of uit het water is, ongeacht welke drijfmiddelen je gebruikt.

Of met zoon op dreumeszwemmen trouwens zodat ze al ietwat leren zichzelf te redden. Maar dat is meer voor na de vakantie.

Ik zou hem trouwens wel continue iets omdoen en niet in peuterbadje af en in grote bad om. Lijkt me alleen maar onduidelijk voor je kind.
Alle reacties Link kopieren
SuperWijf schreef:
18-07-2018 21:47
Ja hoor, maar ook ik moet ook op dochter letten. En je weet hoe snel ukkies zijn. 1 tel en weg zijn ze.
Ja, en het is goed om voorzichtig te zijn.

Maar met een standaard zwemvestje (of gewoon al bandjes) is er toch niets aan de hand als je zo dichtbij bent? Als dochter al A en B heeft, is zij toch al veel zelfstandiger en kun je je voornamelijk op je jongste richten.
En als dochter al wat ouder is, kun je haar ook uitleggen bij jou in de buurt te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Voor een zwembad een puddle jumper.

Fijne vakantie! :)
Alle reacties Link kopieren
SuperWijf schreef:
18-07-2018 21:44
Bibi70: Een zwemvest of reddingsvest?

Tiana_76 klopt maar de kinderen die al verdronken zijn dit jaar mochten ook niet bij zwembad, vijver etc komen.
Ik ga liever goed beschermd naar het zwembad dan 3miljoen keer nee zeggen en net die ene keer verzuipt hij wel in het zwembad.

Pergamon, naast een zwembad lopen is ook een risico dat hij in het water kan vallen.
En wat jij zegt over het leren drijven valt wel mee denk ik. Dochter heeft altijd in reddingsvest gezeten toen we met de boot weggingen, een meer op. En gingen zwemmen in t meer.
Zij was 4jr toen ze A haalde en net 5 toen ze B haalde.

Dochter zal ook haar aandacht vragen dus rustig op een handdoek zitten is er niet bij. Maar wanneer dochter even haar aandacht vraagt moet ik zoon ook in t oog houden. Ik zit iets rustiger wanneer hij goed beschermd is natuurlijk.
Reddingsvest gaat sowieso mee, maar vroeg mij af hoe veilig de paddle is en of het loont om die aan te schaffen.
Geleerd van een zwemleraar. Je zoon raakt er aan gewend dat hij het water in kan lopen en altijd goed drijft. Als hij een keer zonder het water in loopt gebeurd er iets heel anders. Super fijn dat je dochter zo snel A en B heeft gehaald, maar zeggen dat het “daarom wel mee valt”is toch een beetje als “mijn opa is 89 en rookt als een ketter en hij is hartstikke gezond dus roken is prima”.

De combi water en jonge kinderen (ook met zwemdioloma’s) is levensgevaarlijk. Leuk, vol plezier voor iedereen, heerlijk op vakantie, maar óók gevaarlijk. Het aantal verdrinkingen de laatste dagen laat dat nog eens goed zien. Dat weet je natuurlijk zelf ook (anders vraag je het hier niet :) ), maar juist vanuit bezorgdheid en de dingen die mij ooit verteld zijn deel ik hoe ik het “ken”. Met jonge kinderen rustig aan het zwembad zitten is er wat mij betreft dus nooit bij. Weet je trouwens wat kinderen doen als ze verdrinken? Ik schrok me een hoedje toen ik daar meer over las. Echt een aanrader, en potentieel levensreddend (ik heb het dan niet specifiek over jou kinderen, maar ik vis liever een onbekend kind levend uit het water dan dat ik het als toeschouwer niet in de gaten heb dat het mis gaat)
Weet je zeker dat hij het diepe bad wel in mag? Ik ken best wat zwembaden waar ze kinderen zonder diploma niet toelaten in het diepe, ook niet met drijfmiddelen.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
18-07-2018 21:15
Nee is ook een antwoord. Je kunt je zoon best leren dat hij niet in het diepe bad mag.
Lijkt me goed dat hij niet alleen in het diepe mag, maar dat lijkt me geen reden om een kind geen drijfmiddel aan te doen. 2 seconden niet opletten en hij ligt in het diepe. Mijn kinderen droegen ook in het peuterbadje hun vleugeltjes, dat is lekker duidelijk. Zijn we in het zwembad, dan de bandjes om. Mijn jongste is met net twee jaar in een onbewaakt ogenblik het peuterbadje ingelopen en gevallen (we kwamen net aan). Het was ongeveer 30 cm diep, maar ze kwam niet meer boven. We waren er gelukkig bij en alles duurde al met al nog geen 5 seconden, maar man man man wat een schrik. Ze kon echt niet meer opstaan.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
18-07-2018 22:00
Weet je trouwens wat kinderen doen als ze verdrinken? Ik schrok me een hoedje toen ik daar meer over las. Echt een aanrader, en potentieel levensreddend (ik heb het dan niet specifiek over jou kinderen, maar ik vis liever een onbekend kind levend uit het water dan dat ik het als toeschouwer niet in de gaten heb dat het mis gaat)
Als het echt zo'n aanrader is (wat ik wel geloof), heb je dan ook een link zodat anderen het ook kunnen lezen?
vrouwjagersma schreef:
18-07-2018 22:07
Weet je zeker dat hij het diepe bad wel in mag? Ik ken best wat zwembaden waar ze kinderen zonder diploma niet toelaten in het diepe, ook niet met drijfmiddelen.
Echt? Ik ken er geen een waar kind niet in mag met drijfmiddelen en onder begeleiding.
1-Aapje schreef:
18-07-2018 22:20
Echt? Ik ken er geen een waar kind niet in mag met drijfmiddelen en onder begeleiding.
In de openluchtbaden hier in de regio mag het niet. Ik geef ze groot gelijk. Er letten helaas best veel mensen niet goed op hun kinderen en voor het badpersoneel is het ondoenlijk elk kind in de gaten te houden.
Alle reacties Link kopieren
Puddle jumper. Heeft mijn dochter van 3 nu voor het tweede jaar aan en ze blijft prima boven. Extra voordeel bis dat de sluiting op de rug zit, dus ze kunnen hem niet zelf afdoen.
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een puddle jumper gebruikt: kan je kind daar dan wel lekker mee van de glijbaan, of schiet die dan omhoog als je het water raakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug van vakantie en mijn peuter van 2 en een beetje heeft de hele vakantie de Puddlejumper gebruikt. Zodra we naar buiten richting strand of zwembad gingen moest hij om, of ze nu wel of niet het water in ging.
Officieel is ze nog wat te licht maar het ging prima en omdat ze hem dus altijd om moest deed ze er ook niet moeilijk om, ze kwam hem zelf brengen als ze buiten wilde gaan spelen.

Bij ons hotel mochten kinderen onder de 1.20 en/of zonder diploma's sowieso niet in het diepe zwembad en het personeel heeft me ook een paar keer aangesproken dat ze altijd de vleugeltjes om moest hebben, maar dat deed ik dus sowieso al.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
SuperWijf schreef:
18-07-2018 20:57
We gaan op vakantie komend weekend.

Zoon is 23maanden en een echte waterrat.
Thuis hebben we een groot zwembad waar hij alleen in gaat in een reddingsvest. Zodat hij altijd op de rug terecht komt door de kraag en niet kan verdrinken.
Waar we heen gaan op vakantie is een baby/kinderbadje waar hij gewoon kan lopen en staan. Daar kan hij zonder iets om in spelen.
Ook in dat baby/kinderbadje moet je eigenlijk gewoon iets omdoen.
Hij kan altijd uitglijden/vallen, en dan kan een kind ook verdrinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven