Tot hoe laat mag jullie kind buiten blijven?

18-07-2018 22:09 135 berichten
Het gaat om mijn oudste van veertien. Die heeft een sportieve hobby (skateboarden), en doet dat altijd met een groepje bij skatebanen in de buurt. We liggen nu in de clinch: kind vindt dat het veel te vroeg binnen moet zijn van mij. Daarom even een inventarisatie: hoe laat moeten jullie kinderen van deze leeftijd binnen zijn? Door de week op schooldagen, in het weekend, en in vakantiedagen?
Alle reacties Link kopieren
De mijne van 14 sport ook veel en wil iedere avond naar buiten. Ik vind het fijn ipv hangen op kamer op de spelcomputer.
Doordeweeks schooltijd half 10 of 10 uur. Weekend 23 uur. Nu vakantie is het ook wel 23.30 uur.
Alle reacties Link kopieren
Nu, het is hier al vakantie, maakt het me niet heel veel uit. Maar....ze speelt hier voor het huis, in mijn zicht, in een klein dorpje en met een vast clubje kinderen. Ze zijn allemaal tussen de acht en elf. Meestal is het tegen tienen wel rustig in de straat.
Maar ja, 8-11 jaar of 14.....
_Monti_ schreef:
18-07-2018 22:12
De mijne van 14 sport ook veel en wil iedere avond naar buiten. Ik vind het fijn ipv hangen op kamer op de spelcomputer.
Doordeweeks schooltijd half 10 of 10 uur. Weekend 23 uur. Nu vakantie is het ook wel 23.30 uur.
Wat doet hij dan al die tijd buiten?
Half 12 vind ik laat, het wordt om 22.15 al donker.
Bespaar de buurt het kabaal na 22u 's avonds.
Om hoe laat moet hij naar binnen dan?
Tot de straatverlichting aan gaat.

Rondhangen in het donker vind ik nergens voor nodig. Ook niet op een plek waar verlichting is, zoals de skatebaan.
anoniem_332305 wijzigde dit bericht op 18-07-2018 22:24
37.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oudste van bijna 14 is rond 21.30 binnen.
Dochter van 5 haal ik uiterlijk 19.45 van straat
Wij hadden vroeger altijd tot verlichting aan ging.
Vroeger was het altijd als de straatverlichting aanging dan moest je maken dat je zo snel mogelijk binnen was. Dat was in de winter dus eerder dan in de zomer.

22 uur vind ik toch wel erg laat voor iemand van 14. En de buurt wil vast ook wel op tijd rust hebben.
Ik vind 21 uur een mooie tijd. En ja, kinderen vinden altijd dat ze te vroeg binnen moeten zijn, dat vonden wij toch ook? Voet bij stuk houden dus! :)
Maar in het donker buiten vind ik niet goed, dat is inderdaad een recept voor ellende en daar komt niks goeds van...
Ik heb zelf geen kinderen maar ik merk wel dat kinderen nu meer 's avonds buiten zijn. Vind ik eigenlijk niks gek want veel speeltuinen, basketbal veldjes, voetbal veldjes etc zijn pal in de zon met amper schaduw. Daar zie je overdag dus eigenlijk bijna geen kinderen maar zodra het aan het afkoelen is 's avonds...

Ik zou zeggen tot 21:30-22:00 uur nu het vakantie is en anders uiterlijk 21:00/ het donker begint te worden.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 18-07-2018 22:27
3.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In de zomervakantie deden wij eigenlijk nooit moeilijk, maar hier liggen alle tuinen bij elkaar en was de groep kinderen altijd ergens in een tuin. Meestal daar waar ze het lekkerste eten hadden die dag.

Zo qua lawaai enzo zou ik een uur of tien aanhouden.

Nou ben ik wel nieuwsgierig; wat voor tijd wil jij dan dat hij binnen is, dat hij het veel te vroeg vindt??
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Kind moet van mij 20:30 of 21 uur uiterlijk binnen zijn. Maar het is bijna niet meer te handhaven. Het is vakantie.

Er zijn hier speciale pleintjes en skatebanen, ik denk niet dat de buurt er heel veel last van heeft.

Vind het vooral zo heftig dat ik niet echt meer een rustige avond heb :$ Omdat kind altijd met heel veel lawaai binnenkomt en héél veel aandacht nodig heeft dan :-) Maar ik ben ook altijd het meest ontspannen als ze gewoon allemaal thuis zijn.
anoniem_366913 wijzigde dit bericht op 18-07-2018 22:30
45.88% gewijzigd
_Monti_ schreef:
18-07-2018 22:12
De mijne van 14 sport ook veel en wil iedere avond naar buiten. Ik vind het fijn ipv hangen op kamer op de spelcomputer.
Doordeweeks schooltijd half 10 of 10 uur. Weekend 23 uur. Nu vakantie is het ook wel 23.30 uur.

Voor een kind van 14??!! O_O
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
18-07-2018 22:15
Wat doet hij dan al die tijd buiten?
Half 12 vind ik laat, het wordt om 22.15 al donker.
Voetballen op de club of in het park. Naar het strand. Ouwehoeren. Of thuis of bij de andere ouders hangen met een clubje vrienden en vriendinnen na het voetballen. Soms bios of zwembad en door naar de Mac.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat laat allemaal. Ik mocht nieteens naar buiten na het eten, totdat ik op mezelf ging wonen (met 18 jaar uiteraard gelijk weg).
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
18-07-2018 22:27
Voor een kind van 14??!! O_O
Yup en hij is niet de enige.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij vroeger was dat afhankelijk van je bedtijd. Als 14-jarige (in de vakantie) was de bedtijd uiterlijk 22.00 uur, dus binnen zijn was rond 21.00 uur, nog even wat drinken en douchen, en dan op de normale tijd naar bed.

Op schooldagen moest ik dan weer als 14-jarige tussen 21.00 en 21.30 uur uiterlijk naar bed, dus later dan 20.30 uur moest ik niet thuis komen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Lobeliaroze schreef:
18-07-2018 22:26
Kind moet van mij 20:30 of 21 uur uiterlijk binnen zijn. Maar het is bijna niet meer te handhaven.

Vind het vooral zo heftig dat ik niet echt meer een rustige avond heb :$

Dat is ook wel érg vroeg. Om 20.30 schijnt de zon nog volop. Ik zou blij zijn dat hij lekker buiten wil zijn i.p.v. thuis achter een scherm. Hij is 14, geen klein kind meer dus. Zou eerder zeggen uur of 22.30 thuis zijn, maar wat de rest zegt; als de straatlampen aangaan naar huis is ook een goede regel.
Alle reacties Link kopieren
Chickeletta schreef:
18-07-2018 22:27
Jeetje wat laat allemaal. Ik mocht nieteens naar buiten na het eten, totdat ik op mezelf ging wonen (met 18 jaar uiteraard gelijk weg).
Ik vind het ook laat. Mocht ik vroeger zeker niet. Bij oudste was dit ook al normaal deze tijden.
En niks ellende. Zal vast één of ander stiekem gebeuren maar bij wie niet vroeger.
Alle reacties Link kopieren
Lobeliaroze schreef:
18-07-2018 22:26
Kind moet van mij 20:30 of 21 uur uiterlijk binnen zijn. Maar het is bijna niet meer te handhaven. Het is vakantie.

Er zijn hier speciale pleintjes en skatebanen, ik denk niet dat de buurt er heel veel last van heeft.

Vind het vooral zo heftig dat ik niet echt meer een rustige avond heb :$ Omdat kind altijd met heel veel lawaai binnenkomt en héél veel aandacht nodig heeft dan :-) Maar ik ben ook altijd het meest ontspannen als ze gewoon allemaal thuis zijn.
Ow. Dat vind ik ook best wel vroeg ja. Vooral omdat het momenteel zo warm is dat skaten en een skatebaan in de middaguren waarschijnlijk geen doen is.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Zelf werd ik als kind trouwens véél vrijer gelaten. Niet te vergelijken eigenlijk. Ik werd op deze leeftijd al dronken van de bessenjenever. Tijden veranderen ook ten goede.
Alle reacties Link kopieren
Lobeliaroze schreef:
18-07-2018 22:33
Zelf werd ik als kind trouwens véél vrijer gelaten. Niet te vergelijken eigenlijk. Ik werd op deze leeftijd al dronken van de bessenjenever. Tijden veranderen ook ten goede.
Herkenbaar :-D
Lobeliaroze schreef:
18-07-2018 22:26
Kind moet van mij 20:30 of 21 uur uiterlijk binnen zijn. Maar het is bijna niet meer te handhaven. Het is vakantie.

Er zijn hier speciale pleintjes en skatebanen, ik denk niet dat de buurt er heel veel last van heeft.

Vind het vooral zo heftig dat ik niet echt meer een rustige avond heb :$ Omdat kind altijd met heel veel lawaai binnenkomt en héél veel aandacht nodig heeft dan :-) Maar ik ben ook altijd het meest ontspannen als ze gewoon allemaal thuis zijn.
Wat vindt hij zelf een reële tijd?
Alle reacties Link kopieren
Lobeliaroze schreef:
18-07-2018 22:26
Kind moet van mij 20:30 of 21 uur uiterlijk binnen zijn. Maar het is bijna niet meer te handhaven. Het is vakantie.

Er zijn hier speciale pleintjes en skatebanen, ik denk niet dat de buurt er heel veel last van heeft.

Vind het vooral zo heftig dat ik niet echt meer een rustige avond heb :$ Omdat kind altijd met heel veel lawaai binnenkomt en héél veel aandacht nodig heeft dan :-) Maar ik ben ook altijd het meest ontspannen als ze gewoon allemaal thuis zijn.
Jongste van 9 moet in de vakantie 20.15 uur naar binnen

Hoezo heb je geen rustige avond meer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven