Dochter 2 wil antibiotica niet

20-07-2018 06:42 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 2 heeft sinds gisteren een ab kuur. Dit is een drankje.

Als het na veel worstelen gelukt is om het in haar mond te krijgen met een lepeltje of spuitje, laat ze dit vervolgens zo uit haar mond lopen.
Ik weet dan dus ook niet hoeveel ze wel binnengekregen heeft.

Heeft er iemand tips hoe ik dit handiger kan doen en ervoor kan zorgen dat ze het niet uitspuugt?
Neus dichthouden. Niet vriendelijk, wel effectief. Of omkopen.
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is heb je een pb van mij.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Omkopen ja. Als ze het doorslikt krijgt ze een snoepje/appelsap/wat ze maar lekker vindt.
Alle reacties Link kopieren
Omkopen heb ik al met vanalles geprobeerd maar daar trapt ze niet in helaas.

Het in haar mond krijgen lukt nog wel in de houdgreep maar ze slikt het gewoon echt niet door.

Reep-chocolade, ik heb nog geen pb.
Alle reacties Link kopieren
Omkopen werkte hier ook niet. Wat hier het beste werkte was met het spuitje in de wangzak en dan zover mogelijk naar achteren. Hoofd een beetje achterover zodat het in de keel kan lopen.

Snoepje of iets anders lekkers voor na die tijd klaar leggen, want dat antibioticadrankje wat ze kinderen vaak geven is echt heel vies.

Meestal ging het tegen de tijd dat de kuur afgelopen was stukken beter.
Nu heb ik een zoon die ab super lekker vindt, maar mijn oudste niet. Wij krijgen altijd een spuitje mee, dus bij haar deden we spuitje zo vee mogelijk in haar mond zodat ze eigenlijk alleeen maar kon slikken. Niet leuk maar wel de beste manier. Gelukkig heeft ze het niet vaak nodig gehad.
Heeft kind pijn of last, waardoor ze de ab kuur nodig heeft? Dan kun je uitleggen dat er helpers in het drankje zitten die tegen de ziektekiemen vechten en die haar eigen helpers ook nog sterker maken.

Een boekje waarin dat voor kleuters wordt uitgelegd is daarbij ook handig.

Tot mijn stomme verbazing dronk dochter het drankje zonder morren toen ze begreep dat ze zich na 6 keer (6 * 8 uur) weer goed zou gaan voelen. En omdat ze beter wilde blijven, maakte ze de kuur blij af.
Hier was de volgorde; uitleggen, omkopen, dwang.

Als de eerste twee niet lukte dan ging kind in de houdgreep en de neus dicht. Na een tijdje zei ik dan; we kunnen het op de leuke manier doen of op de niet leuke manier. Meestal kozen ze dan voor het eerste.
wilma36 schreef:
20-07-2018 07:04
Omkopen werkte hier ook niet. Wat hier het beste werkte was met het spuitje in de wangzak en dan zover mogelijk naar achteren. Hoofd een beetje achterover zodat het in de keel kan lopen.

Snoepje of iets anders lekkers voor na die tijd klaar leggen, want dat antibioticadrankje wat ze kinderen vaak geven is echt heel vies.

Meestal ging het tegen de tijd dat de kuur afgelopen was stukken beter.
Zo deed ik het ook idd, en mond goed dichthouden tot het is doorgeslikt
Mag je het mengen met appelsap oid? Drankje voor zoon (geen ab maar ook niet heel lekker) meng ik met eten of drinken.
Alle reacties Link kopieren
In hun ogen blazen, dan gaan ze automatisch slikken. Leuk is het niet, maar medicijnen moeten nou eenmaal, daar hebben ze geen keuze in. Behalve inderdaad de leuke manier en de niet leuke manier.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Als je de medicijnen via een spuitje in de wangzak spuit, ipv recht in de mond, treedt er een slikreflex op, als het goed is. Dan kan ze het niet meer zo uit haar mond laten lopen.
Alle reacties Link kopieren
Als het de achterzijde van de keel raakt kan je haast niet meer anders dan doorslikken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nou precies hetzelfde probleem hier!

Door zn melk gedaan, nou mooi niet.
Kreeg een tip om het door iets heel lekkers te doen dus gisteravond maar fristi gehaald (krijgen ze zelden) en toen ging het er zonder problemen in...

Het enige waar ik nu mee zit is dat ik het eigenlijk helemaal niet zie zitten om het 7 dagen twee keer per dag te geven. Voordeel is wel dat het zoete de bitterheid van de AB overheerst wat met melk of appelsap niet werkt
ikBedoelHetGoed schreef:
20-07-2018 07:25
Heeft kind pijn of last, waardoor ze de ab kuur nodig heeft? Dan kun je uitleggen dat er helpers in het drankje zitten die tegen de ziektekiemen vechten en die haar eigen helpers ook nog sterker maken.

Een boekje waarin dat voor kleuters wordt uitgelegd is daarbij ook handig.

Tot mijn stomme verbazing dronk dochter het drankje zonder morren toen ze begreep dat ze zich na 6 keer (6 * 8 uur) weer goed zou gaan voelen. En omdat ze beter wilde blijven, maakte ze de kuur blij af.
Ze is twee hè, nog lang geen kleuter.
Alle reacties Link kopieren
Stickerkaart maken: voor elke keer de medicijnen innemen een sticker plakken, als kuur klaar is (en stickerkaart vol) een klein cadeautje uitzoeken.

En: realiseer je dat je kind (jij) geen keuze hebt, medicatie moet erin, en is uiteindelijk voor haar eigen bestwil (maar dat snapt een 2-jarige helaas nog niet;)) Gaat het niet op een ‘leuke’ manier, dan onder dwang. Telkens kleine hoeveelheid in de wangzak spuiten en direct daarna zowel streng toespreken als stevig in het gezicht blazen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja heerlijk. Ik dacht altijd dat een kat medicijnen geven een drama was, totdat ik mijn kind ab moest geven.
Hier hielp een filmpje opzetten, als hij niet slikt, filmpje uit.
En inderdaad wat iemand anders aangaf, er is de leuke manier en die niet leuke manier, wat heb je liever.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het ooit 2x op de niet leuke manier gedaan... houtgreep op de grond... en toen deed ze het toch maar op de "normale" manier.
Wij hebben toen ipv het drankje pillen gekregen die opgelost konden worden in bijvoorbeeld diksap. Misschien kan dat bij jullie ook?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips!

Ik heb nog even contact gehad met de apotheek en zij zeiden dat ik het in appelmoes of chocoladevla mag doen. Dit ga ik nog even proberen en anders wordt het toch onder dwang!

Uitleggen lukt nog niet, ze is 2 jaar en 2 maanden dus daar is ze echt nog te klein voor.
Alle reacties Link kopieren
Wij deden medicatie in een injectiespuit (zonder naald)
Dan spuit je het al gelijk achterin de keel.
Gelijk daar achteraan een injectiespuit (zonder naald) met een heel klein beetje limonadesiroop of vruchtensap.
Werkte hier als een trein.
Alle reacties Link kopieren
ducktales schreef:
20-07-2018 08:37
Nou precies hetzelfde probleem hier!

Door zn melk gedaan, nou mooi niet.
Kreeg een tip om het door iets heel lekkers te doen dus gisteravond maar fristi gehaald (krijgen ze zelden) en toen ging het er zonder problemen in...

Het enige waar ik nu mee zit is dat ik het eigenlijk helemaal niet zie zitten om het 7 dagen twee keer per dag te geven. Voordeel is wel dat het zoete de bitterheid van de AB overheerst wat met melk of appelsap niet werkt
Wat is er nou erg aan twee keer per dag een half glaasje fristi als je kind daardoor zonder al teveel trauma's en drama de medicijnen inneemt?
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend belachelijke "adviezen " zie ik voorbijkomen zeg. Grenzend aan kindermishandeling.

TO gewoon even naar de apotheek en vraag hetzelfde ab met een ander smaakje.
Meteen er achteraan een ijsje/limo voor de vieze smaak.

En ja ik heb ervaring met alle soorten ab die je maar kan bedenken. Had ook ooit zo'n trien in het ziekenhuis met van die fantastische adviezen. Leuk voor één keer maar niet als je een drankje 10 dagen 3x per dag moet geven. Degene met blazen, dichtknijpen en andere ongelooflijk stomme tips.. Of jullie hebben geen kind of je hebt iets nooit lang achter elkaar moeten geven.

Echt bijna alle ab is in allerlei smaakjes te krijgen. Heeft ze nu sinaasappel probeer dan kersen of andersom.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
20-07-2018 14:34
Wat is er nou erg aan twee keer per dag een half glaasje fristi als je kind daardoor zonder al teveel trauma's en drama de medicijnen inneemt?
Ik blijf het ook doen hoor! Maar ik hoopte dat iemand een tip had wat ook werkt en niet zo zoet is :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven