Titeren vaccinaties

20-07-2018 15:05 9 berichten
Hoi,

Naar aanleiding van de vele pap3-topics op viva maak ik me zorgen over of de HPV-vaccinaties bij mijn dochter zijn aangeslagen.

Ik weet dat het bij honden normaal is om te titeren maar bij mensen lijkt het minder gangbaar.

Ik heb de dokter al gebeld die alleen iets van hepatitis B titeren weet en er verder nooit van heeft gehoord.

Iemand die weet voor welke vaccinaties bij kinderen je kan titeren en waar in Nederland dit zou kunnen?
Rivm contacteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest even googelen wat het betekende. Waarom zou je dat willen? De vaccinatie bestaat nog niet zo lang dus degene die zijn getroffen zijn vast niet gevaccineerd en het zegt nog niets over of ze ziek wordt of niet. Je creeert alleen maar onrust. Je maakt je nu dus druk over iets wat totaal (nog) niet aan de orde is en wat waarschijnlijk nooit aan de orde komt. Vermoeiend en je maakt je kind ook angstig voor niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je met titeren bedoelt dat je wil zien of de eenheden in haar bloed goed zijn doeltreffende de vaccinatie?
Heb je dit bij de eerste vaccinaties dat ook gewilt?
Alle reacties Link kopieren
BMR en waterpokken kan ook.
Een aantal jaren geleden was er een mazelen epidemie en ik werkte toen in het ziekenhuis. Wij moesten toen van de medewerkers die op risicoafdelingen werkten weten of ze gevaccineerd waren, dan wel de ziekten hadden doorlopen. Niet iedereen wist dat en ook niet iedereen kon het nog navragen. Van iedereen die het niet zeker wist zijn titers bepaald. Daarvoor moesten we een normaal labformulier invullen, daar stond het gewoon voorgedrukt op.
wolkie schreef:
20-07-2018 15:15
Ik moest even googelen wat het betekende. Waarom zou je dat willen? De vaccinatie bestaat nog niet zo lang dus degene die zijn getroffen zijn vast niet gevaccineerd en het zegt nog niets over of ze ziek wordt of niet. Je creeert alleen maar onrust. Je maakt je nu dus druk over iets wat totaal (nog) niet aan de orde is en wat waarschijnlijk nooit aan de orde komt. Vermoeiend en je maakt je kind ook angstig voor niks.

Helaas is pap3 iets wat 5% van de vrouwen ooit treft. Als ik de kans erop met 70% kan verminderen bij mijn dochter doe ik dat graag. Maar het vaccin zou ook maar in 98% van de gevallen aanslaan en er zou plotseling een prik minder worden gegeven dan enkele jaren terug.
Alle reacties Link kopieren
Stel je niet aan TO en ga lekker je leven leven. 't Is mooi weer.
Alle reacties Link kopieren
Dus het slaat in 98%! van de gevallen aan. En waarom denk jij dat jouw kind bij die hele kleine kans van 2% hoort?? Je kan je werkelijk overal druk om maken. Wel een gezegend leven trouwens als je je om zulke futiliteiten druk maakt...
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg, die laatste twee reacties.... waar is dat voor nodig? Ja je kan wel zeggen: “waarom zou nou juist jouw kind tot die 2% behoren,” maar als 50 mensen om die reden zich niet druk maken krijgt er toch eentje ongelijk. En je weet van te voren niet of jij die ene bent.
TO, als je wil laten titreren moet je bij de huisarts zijn. Ik weet niet of het voor alle inentingen kan, van BMR en waterpokken weet ik zeker van wel maar dat is je vraag niet. Bij de huisarts vragen dus en anders het RIVM even contacteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven