Speelgoed in kamer bijna 4-jarige

20-07-2018 22:01 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van bijna 4 heeft onlangs een nieuwe speelgoedkast en een kinderbureau gekregen. Nu ben ik zoekende. Welk speelgoed mag ze in haar eigen kamer en welk speelgoed blijft beneden? Ze heeft een zusje van 1,5. Die speelt graag, maar sloopt helaas ook veel waardoor ze spelletjes en puzzels van mijn oudste kapot heeft gemaakt. Wat heeft jullie 4-jarige op haar kamer staan? Of wisselen jullie speelgoed boven en beneden telkens af? Ik wil sowieso dingen als scharen en lijm beneden houden en dingen waar ze samen mee kunnen spelen (keukenspullen, Duplo/LEGO, speelhuisje). Mijn oudste speelt vooral op haar kamer als ik boven de was doe (met haar zusje) of als haar zusje een middagslaap doet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is 5. Geen andere kinderen. Knutsel / kleur / plak / knip spul beneden. Spelletjes, puzzels en keukentje ook beneden. Daar heeft ze ook bakken met lego en playmobil.

Op haar kamer : my little pony, barbies knuffel, pop en haar kleertjes, radio cd speler met eigen muziek, kinderstrijkplank en strijkijzer (om te helpen)

Zowel boven als benden boeken.
Vraag haar zelf waar ze boven mee wil spelen?

Kind zal ook wel beseffen dat jongere zus nog niet omkan met dingen als lego en ze zulke dingen of fragiel spul maar beter op haar kamer legt.
Mijn zoon van 4.5 heeft een bureau en een grote houten stellingkast op zijn kamer. Meestal zit hij aan zijn bureau, daar heeft hij: een schrift, aantal potloden, rollen tape, plakplaatjes, een hoop papier, tube pritt.

In zijn kast heeft hij boeken, lego bouwwerken of andere bouwwerken (die hij beneden maakt en dan boven "veilig stelt"), puzzels, Marklin treinbaan, abacus, lichtgevend maantje, math cubes, aantal Dino's. (Met zijn verjaardag komt er een "nep'" kwallen aquarium en een kindermicroscoop en wat zandlopers).

Hij speelt meer beneden dan boven, maar aan zijn bureau kan hij zich ook boven ook best lang vermaken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 5 (heb ook en zoon van 3) heeft op haar kamer haar Lego Friends (minder kans dat t gesloopt wordt door zoonlief), playmobil, barbies, puzzels, my little ponys... eigenlijk het spul waar ze heerlijk in haar eentje mee kan prutsen. Het knutselspul ligt beneden maar ze heeft wel een tafeltje met etui/gelpennen/ topmodelboekjes, het "grotemeidenspul" zeg maar. Vindt ze ook leuk.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is 5 en bijna al het speelgoed staat boven. Beneden hebben we weinig ruimte, alleen de knutselspullen liggen beneden in de kast. Wilde niet het risico nemen dat ze het behang zou beplakken met stickers :-)
Chickeletta schreef:
20-07-2018 22:18
Mijn dochter is 5 en bijna al het speelgoed staat boven. Beneden hebben we weinig ruimte, alleen de knutselspullen liggen beneden in de kast. Wilde niet het risico nemen dat ze het behang zou beplakken met stickers :-)
Op een stiekem / stil moment zijn die ondingen snel meegesleept naar haar kamer en tegen de muur geplakt :mrgreen:.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is dan al wat ouder, maar zij heeft haar Playmobil, Lego Friendz en knuffels boven, haar Sylvanian Families en Barbies beneden en ze heeft nog bakken met los speelgoed, kleine poppetjes, spelletjes, et cetera. Boeken heeft ze zowel boven als beneden. Teken- en knutselspullen liggen beneden in de kast.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op de kinderslaapkamers alleen boeken, knuffels en wat losse spulletjes die ze af en toe meeslepen.

Er staat een selectie speelgoed in een speelhoek beneden, en de rest op zolder. Ze mogen overal om vragen maar meestal vergeten ze gewoon wat ze allemaal hebben en staat het maanden op zolder totdat ik het aanbod weer een keer verander. Stiften stickers etc. ook beneden, maar knutselspul waar ze begeleiding bij nodig hebben zoals verf en lijm op zolder. Kids zijn bijna 3 en 4.

In het geval van TO zou ik kleine en speciale dingen die niet geschikt zijn voor dreumessen op de slaapkamer houden, en dat ook 'verboden terrein' maken voor de jongste, zodat die niet de boel kan slopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist wel speelgoed op de slaapkamer van oudste (3) gezet waar ze zich samen mee kunnen vermaken. ‘S ochtends gaat dreumes dan zijn bed uit en gaat lekker bij oudste op de kamer spelen. Dus er liggen daar onder andere blokken, auto’s en boekjes.
Ook wel een paar puzzels maar die liggen op een hoogte dat dreumes er niet bij kan en peuter wel. Die kan hij dan alleen maken als dreumes er niet bij is.
Mijn kinderen zij 4 en 6. In hun kamer hebben ze boeken, knuffels, keukentje en poppenhuis. Lego, Duplo, Magnatiles en barbies staan in de woonkamer.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
20-07-2018 22:14
Mijn zoon van 4.5 heeft een bureau en een grote houten stellingkast op zijn kamer. Meestal zit hij aan zijn bureau, daar heeft hij: een schrift, aantal potloden, rollen tape, plakplaatjes, een hoop papier, tube pritt.

In zijn kast heeft hij boeken, lego bouwwerken of andere bouwwerken (die hij beneden maakt en dan boven "veilig stelt"), puzzels, Marklin treinbaan, abacus, lichtgevend maantje, math cubes, aantal Dino's. (Met zijn verjaardag komt er een "nep'" kwallen aquarium en een kindermicroscoop en wat zandlopers).

Hij speelt meer beneden dan boven, maar aan zijn bureau kan hij zich ook boven ook best lang vermaken.
Dat kwallenaquarium klinkt dus echt heel tof! 😍
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties.

Als ik haar zelf laat kiezen dan staat alles op haar kamer wat haar zusje ook leuk vind.

Boeken, knuffels heeft ze op haar kamer samen met wat tekenspullen, maar ik doe hier wel wat goede ideeen op.
Alle reacties Link kopieren
Onze 3- jarige heeft alleen wat boekjes en knuffels op zijn kamer.

Slaapkamer is om te slapen dus die houden we alleen daarvoor. Ik ben ervan overtuigd dat dit de nachtrust ten goede komt. Speelgoed ligt beneden en een archief op zolder.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste van 3 en mijn middelste van 2 delen een kamer. Naast hun bedden en hun kledingkast staat er alleen een grote houten treinbaan in qua speelgoed en wat knuffels.
Bijna alles staat op hun kamers, we hebben namelijk maar een kleine woonkamer. Spelletjes en puzzels staan wel in de woonkamer en ook het speelgoed van de destijds baby en dreumes stonden hier, omdat die natuurlijk niet op de eigen kamer spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven