Bedplassen en ziekenhuis

21-07-2018 11:55 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met een kind die soms nog in bed plast en voor een paar nachtjes in het ziekenhuis moet blijven? Mijn dochter (8 jaar) moet volgende week voor een operatie naar het ziekenhuis en moet daar ook 3 dagen blijven, echter is ze nog niet elke nacht droog, maar ze wil niet dat ik het meld aan het ziekenhuispersoneel.
Blijft een van jullie niet bij haar in het ziekenhuis?
Ik zou het wel melden (in overleg met je dochter uiteraard), dan weet je/ze wat te doen als ze wakker wordt in een nat bed. Ik kan me niet voorstellen dat het een probleem is.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil ze niet dat je het vertelt?

En waarom ga jij daar in mee? Je kunt ook tegen haar zeggen dat je verplicht bent om het te vertellen, omdat de zusters haar anders niet kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Vraag of ze een medicare (onderlegger voor in bed) hebben. Deze zijn van stof en niet zo vreselijk plakkerig als de wegwerp variant
Alle reacties Link kopieren
Luierbroekjes? Of is ze daar te oud voor. Als jij er konstant bij bent, neem ik aan dat jij haar ook verzorgd. Dus mocht ze een ongelukje hebben, laken eraf halen en een nieuwe vragen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zou haar ook uitleggen dat ze het wel moeten weten.
Alle reacties Link kopieren
Zet haar niet voor schut bij het personeel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Melden moet trouwens wel anders kunnen ze mss aan iets medisch gaan denken en daar onderzoeken naar doen.
Enne..... Soms hebben ze wel eens iets niet te willen hè!.
Is er iets medisch dat ze nog niet elke nacht droog is?

Zo niet, dan zou ik niets zeggen. De kans is aanwezig dat dochter droog blijft omdat het een vreemde plek is. Een van jullie mag vast ook blijven overnachten dus als er wat is, dan is het kwestie van de verpleging bellen voor schone lakens. Om de matrassen zit zo’n waterafstotend hoes, dus dat is geen probleem.
Madeliefjees schreef:
21-07-2018 12:04
Zet haar niet voor schut bij het personeel.
Wat is dit nou voor een onzin!
Alle reacties Link kopieren
Vertel haar alsjeblieft dat echt heel veel kinderen op die leeftijd nog niet droog zijn ‘s nachts en zeker verpleegkundigen en artsen weten dit. Echt niets om je voor te schamen! Het is al naar genoeg voor haar!
Mijn zoon van 12 is nu net zindelijk. Op de een of andere manier kreeg hij geen seintje dat hij moest plassen in de nacht. Nu opeens wel.
In het ziekenhuis hebben ze inderdaad speciale lakens ervoor. Dus als het mis gaat dan is het bed zo verschoond. Dat vindt geen verpleegkundige erg om te moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
21-07-2018 12:09
Wat is dit nou voor een onzin!
Ze schamen zich gewoon. Onze dochter was 5, ze was panisch dat iemand haar luierbroekjes zou zien.
Nee, mama verstopt ze goed, alleen jij en ik weten dat je er 1 in de nacht aan hebt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
21-07-2018 12:04
Zet haar niet voor schut bij het personeel.
Door het te melden zou je haar voor schut zetten?
Wat een onzin zeg.
Ik denk dat TO haar kind beter kan leren dat het niks is je voor te schamen.
Het personeel inlichten natuurlijk. Anders komen ze er misschien vanzelf achter als je dochter in bed zou plassen.Dan vragen ze ernaar of het een ongelukje was en zeg jij en de dochter dan ja? En dan gebeurt het de tweede nacht ook …….
Gewoon eerlijk van tevoren aangeven voordat je dochter vragen krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je haar vertellen dat het niet erg is, dat ook volwassenen vaak ongelukjes (in het ziekenhuis) hebben. Ze hebben daar speciale matjes voor die je in bed kan leggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aan je dochter vertellen dat het belangrijk is om het tóch te vertellen, omdat het voor de dokter belangrijk is om alles te weten. Oók de dingen die spannend zijn, naar, of waar je je voor schaamt. Dat is nu wellicht niet 100% aan de orde, maar als je haar nu leert dat het ziekenhuis / artsen plekken zijn waar je je voor lichamelijke dingen moet schamen, gaat ze straks misschien ook niet aangegeven als er iets is wat wél belangrijk is. Nu gaat iedereen en straks super makkelijk mee om, en heeft ze meteen een positieve ervaring daar mee.
Hoevaak is soms nog in bed plassen. Elke week,meermaals per week of maandelijks?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-07-2018 12:04
Zet haar niet voor schut bij het personeel.
Hierdoor werk je die schaamte juist in de hand.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
21-07-2018 12:36
Ik zou aan je dochter vertellen dat het belangrijk is om het tóch te vertellen, omdat het voor de dokter belangrijk is om alles te weten. Oók de dingen die spannend zijn, naar, of waar je je voor schaamt. Dat is nu wellicht niet 100% aan de orde, maar als je haar nu leert dat het ziekenhuis / artsen plekken zijn waar je je voor lichamelijke dingen moet schamen, gaat ze straks misschien ook niet aangegeven als er iets is wat wél belangrijk is. Nu gaat iedereen en straks super makkelijk mee om, en heeft ze meteen een positieve ervaring daar mee.
Dit!!!
Leer haar alsjeblieft dat je voor artsen en verpleegkundigen geen lichamelijke dingen moet verzwijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo zou je haar voor schut zetten? Het is toch niks raars? En het is medisch personeel, dat is wel wat gewend. Het zou pas raar zijn als ze erachter komen als het al gebeurd is en dan blijkt dat jullie beide wisten dat dit had kunnen gebeuren. Dan sta je voor schut vind ik, want dan hebben zij extra veel werk omdat jullie te 'beroerd' zijn om het te melden (zo komt het voor hub tenminste over denk ik).

Doet me denken aan toen ik zelf in het ziekenhuis lag in 1973, alleen had ik juist geen luier meer nodig. Toen was het nog niet zo kindvriendelijk als nu. Ouders bleven niet slapen en er werd je niks verteld. Ik was pas 4 maar sommige dingen weet ik gewoon nog, vooral hoe ik me voelde. Maar het allerergste vond ik dat ik 's nachts een luier om moest, was standaardprotocol tot een bepaalde leeftijd (zou goed 8 geweest kunnen zijn). Ik was al met 2,5 dag en nacht zindelijk. Ik heb gekrijst, gegild, geschopt, geslagen en gekrabd, volledig hysterisch was ik, maar uiteindelijk hebben ze met 3 man sterk en het nodige geweld die luier aan gekregen, want het 'moest'. Toen mijn moeder de volgende dag op bezoek kwam was ik nog/weer overstuur. Zij heeft zich nogmaals kwaad gemaakt en hij hoefde gelukkig niet meer om.

Gelukkig is er een hoop verbeterd in hoe ze met kinderen om gaan in het ziekenhuis en mogen de ouders blijven slapen, dan kan je moeder of vader het in ieder geval nog voor je opnemen. En nu hebben ze luierbroekjes voor grote kinderen, dat scheelt ook, toch minder erg dan een echte luier.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal vóór het uitleggen hoe belangrijk het is om te melden! Daarbij zeggen dat je het gewoon moet vertellen zodat er goed voor haar gezorgd kan worden en dus ook 'gewoon' melden bij de verpleging, misschien niet in het intakegesprek maar op een meer terloops moment.
Ken je trouwens het ondergoed van Underwunder? Dat zijn 'gewone' onderbroekjes die ongelukjes kunnen opvangen. Lijkt me ook fijn voor logeerpartijtjes en zo. Geen eigen ervaring mee trouwens, ik kwam ze bij 123drogisterij tegen toen ik op zoek was naar hulpmiddelen voor mijn moeder.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar ook uitleggen dat het ziekenhuis personeel dit hoort te weten en dat het juist fijn is dat ze het weten zodat ze snel iets schoons aan kan krijgen en eventueel haar bed verschoont kan worden.
Niks om je voor te schamen, erger zou zijn als ze alles onderplast en het zh personeel het ruikt en haar dan vraagt lijkt mij.
Soms heeft een kind niet echt iets te willen, dat klinkt naar maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar
Madeliefjees schreef:
21-07-2018 12:04
Zet haar niet voor schut bij het personeel.
Onzin. Alsof zorgpersoneel nooit bedplassende patienten ziet.

En verder:
Gewoon kind een luierbroekje geven van drynights. Werkt prima.
In het ziekenhuis hebben ze ook incontinentiemateriaal, in alle soorten en maten. Is toch een stuk minder gedoe dan elke keer weer een compleet bed verschonen, en een stuk minder genant ook.

Bovendien: met een beetje pech gaan ze vermoeden dat dat bedplassen een complicatie is, en dan keren ze je dochter voor Jan Doedel binnenstebuiten.

Toch maar vertellen dus.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-07-2018 12:04
Zet haar niet voor schut bij het personeel.
Want die zijn niet gewend aan kotsende, in bed plassende en/of poepende patiënten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven