Waarom zijn alle minitatuur speelgoeddieren 3+ ?

21-07-2018 12:41 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Edit: mooi, die extra t in de topictitel :-$

Mijn dochter van bijna 1,5 vindt speelgoeddieren heel tof, maar als ik ze zelf zoek zijn ze altijd 3+. Van die kleine dieren snap ik dat, maar je hebt van Schleich bijvoorbeeld echt hele grote waar volgens mij toch geen kleine onderdeeltjes aan zitten... Iemand enig idee waarom die 3+ zijn? Anders koop ik misschien toch een paar grote voor haar... of iemand andere tips?
Alle reacties Link kopieren
Ze dekken zich gewoon in. Als jij erbij blijft en en oplet dat ze niet het staartje van het varkentje af knaagt zal het wel loslopen.
Controleer of er geen oogjes o.i.d. opzitten die eraf gepeuterd kunnen worden en of de naden stevig zijn. Niet te klein nemen inderdaad zodat ze ze niet in haar mond kan proppen. Dan kan het verder geen kwaad hoor. Ik zag eens een rammelaar voor 3+
Soms slaat het ook een beetje door.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft het ook te maken met de weekmakers en andere ingrediënten die erin zitten. Vanaf de leeftijd 3+ hoeft dat minder streng (want oudere kinderen stoppen minder in hun mond), dus hoeven de fabrikanten minder testen te (laten) doen om dat aan te tonen dan bijv. 2+. Het is dan dus goedkoper voor ze om maar uit zichzelf 3+ op de verpakking te zetten. Gewoon een kostenplaatje dus.

Edit: https://waarzitwatin.nl/categorieen/speelgoed
Alle reacties Link kopieren
Eisen voor babyspeeltjes zijn strenger dan kinderspeelgoed, plus indekken idd, mocht baby een staart eraf kauwen ofzo. Als je kind niet meer uitgebreid overal op kauwt en sabbelt dan kun je dat spul gewoon geven hoor. Ik vind het altijd een perfect kado voor 1 jarigen mits je een beetje oplet dat ze niet te klein of scherp zijn. mijn 3 jarigen zijn er trouwen s al weer bijna op uitgekeken
Ik kocht ooit een houten diertje voor mijn zoontje van toen 2. De vrouw in de winkel legde inderdaad uit dat het is voor het geval zo’n diertje kapot gaat, dan is er alsnog verstikkingsgevaar.

Mijn nu drie jarige zoontje heeft het voor elkaar gekregen op twee playmobile poppetjes kapot te maken, die hebben beide nog maar één been. Dus ik begrijp me wel, maar zolang je er bewust van bent en er bovenop zit zou ik het gewoon kopen.
Volgens mij omdat de beentjes en de staartjes los kunnen laten of kunnen afbreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven