Bakfiets baby en peuter

21-07-2018 19:48 41 berichten
Ik ben in maart uitgerekend van de tweede. De oudste is dan net 2 en ik wil graag een bakfiets aanschaffen.

Ik zoek er een waar Maxi-Cosi in kan en de oudste dan het liefst ook kan zitten. Ik heb al zitten googlen en wil een bakfiets met twee wielen.

We hebben wel één auto, maar ik fiets graag. Man gebruikt de auto voor zijn werk maar maakt langere dagen dus ik breng en haal kind van en naar het kinderdagverblijf.

Iemand tips? Goede en slechte ervaringen? Ik heb vooral zitten kijken naar Gazelle Cabby en Cargo long maar weet nog niet of beiden voldoen.
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 21-07-2018 20:17
14.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap oprecht niet waarom zoveel mensen een bakfiets aanschaffen terwijl ze maar 1 of 2 kinderen hebben. 3 of 4 kinderen, a la.
Hele generaties doen het toch gewoon al met een zitje voor en achter? Er kunnen zelfs maxi cosi's achter op de fiets bevestigd worden.
Het zijn toch vooral gewoon gigantische ondingen die het hele fietspad in beslag nemen.

Wat zie ik niet aan de bakfiets wat het blijkbaar zon onmisbaar item maakt?
-
Ik wil geen Maxi-Cosi achter op de fiets. Ik wil de baby gewoon kunnen zien en de eerste 9 maanden mogen ze nou eenmaal niet in het voorstoeltje.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
21-07-2018 19:53
Ik snap oprecht niet waarom zoveel mensen een bakfiets aanschaffen terwijl ze maar 1 of 2 kinderen hebben.
Omdat een kind van 2 niet (lang) meer in een voorzitje past, een baby pas vanaf 8 maanden in een voorzitje kan en een maxi-cosidrager en peuterstoel alleen maar achterop kunnen?

Zelfde probleem hier met baby, peuter en een kleuter die 2x per dag naar school gebracht en opgehaald moet worden. Ook op zoek naar een bakfiets dus.
Je mans uren duren 70 minuten?
Ik heb er ook over getwijfeld. Heb het uiteindelijk niet gedaan. De vriendinnen die ik heb gebruiken hem nauwelijks meer na het eerste jaar. Dan pakken ze toch liever weer hun stadsfiets. Boodschappen in het weekend met de auto. Ik vond het nogal een uitgave voor 1 jaar.

De urban arrow, met trapondersteuning vind ik nog steeds erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Gazelle cabby!

2 jaar geleden gekocht om dezelfde reden(maar 1 auto en ik moest kind of halen of brengen naar het kdv) . Ik gebruik hem al 2 jaar naar volle tevredenheid. Eerst zaten de maxi cosi steuntjes onderin, maar nu er ook een peuter en maxi cosi mee moet zitten de steuntjes bovenin.
Je kunt er ook een peuterschaal in maken voor het moment dat baby(dan dreumes) nog niet echt stevig genoeg zelf kan zitten maar wel te groot is voor de maxi cosi.

Je hebt ze ook op marktplaats. En je kunt m daar ook weer kwijt als je hem tzt niet meer gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ‘’maar” twee kinderen maar met 4 en 2 zijn ze lastig vervoerbaar op 1 fiets hoor. De kleinste kan nog net in voorzit maar niet lang meer en de afstanden zijn nog te groot en het verkeer te druk om de 4 jarige zelf te laten fietsen. Zonder bakfiets zou ik veel met t OV (tram,
metro) doen vaak met uitpuilende fietstassdn rondrijden.

Nu rijd ik zo weg met twee kinderen, een strandtas, picknickkleed en speelgoed en ga op de terugweg van het zwemfeest nkg even langs de bakker. Groot voordeel vind ik ook dat ze er in kunnen blijven zitten als ik voor de winkel kan parkeren en even een brood oppik ofzo.
Kortom, het ding zorgt er voor dat we nooit een tweede auto hoeven.
Alle reacties Link kopieren
En je gooit er makkelijk wat meer kinderen in.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik heb twee maanden geleden precies eenzelfde topic geopend. Ik ben in november uitgerekend van mijn tweede kind. Mijn eerste is net een peuter geworden.

Ik heb een tweedehands babboe city gekocht via marktplaats. En ik ben er nu al zo enorm blij mee. Mijn peuter vindt het heerlijk en je kan er zoveel in kwijt. Hij fietst heerlijk en het is super gezellig. Ik kan weer lekker met mijn meisje kletsen onderweg.

Ik vind het een enorme aanrader, hoewel ik nog geen ervaring heb met baby. Voor ongeveer 500 euro heb je een prima 2e handse (geen elektrische)
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
21-07-2018 20:29
En je gooit er makkelijk wat meer kinderen in.
Dat. Ik kan 3 vriendjes meenemen na school.
En dan stoppen bij de bakker en dan gooi ik er wat krentenbollen bij, feest!
Wij hebben een elektrische Troy maar dat is een 3 wieler. Dat is wel fijn mocht je overwegen 4 kleuters mee te willen nemen, 3 wielen is net iets makkelijker.
Voor de maxi cosi hadden we het voorste bankje er uitgeschroefd, maxi cosi op de bodem.
En ook fijn: er zit een kap op dus winter of regen maakt niet uit, baby en kleuter zitten droog en warm onder een fleecedekentje
Een zebra is geen paard met strepen
Ik ben inderdaad aan het kijken naar tweedehands. De genoemde kom ik het meeste tegen.

Elektrisch vind ik niet nodig. Ik fiets nu ook dagelijks 22 km op gewone fiets.

Hebben jullie regenkap etc erbij?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel blij met elektrisch, want 4 kleuters wegen bij elkaar een flinke klap. Zou me niet verbazen als t tegen de 100 kilo loopt.... Bakfiets zelf is ook best zwaar. Dus zonder ondersteuning zou ik de heuvel niet op komen....
Wij hebben inderdaad een kapje er bij. Die kun je ook later nog bij kopen trouwens. De kwaliteit van t kapje wat er bij onze nieuwe fiets bij kwam is niet zo denderend. We gaan nu een op maat gemaakt kapje laten maken :)
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de een elektrische fiets van Bakfiets.nl besteld. De maxi-cosi gaat dan in een beugel, de baby-mee. De oudste kan mooi op het bankje en er passen ook nog wat boodschappen bij.

Alleen jammer dat dankzij de slechte service van een bepaalde online fietsenwinkel de wachttijd steeds maar blijft oplopen, ben inmiddels twee maanden aan heg wachten...
Alle reacties Link kopieren
De Urban Arrow!
Ideaal en licht. Wel prijzig. We hebben die van ons nu twee jaar en wordt elke dag nog met ontzettend veel plezier gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een cargo long. Mijn kinderen zijn inmiddels 8 en 4 en ik gebruik hem nog steeds minstens vier keer per week. Verder doe ik er de boodschappen mee, gaat hij mee op lange fietstochten en haal ik er zelfs mijn 8-jarige soms mee op als man haar ergens met de auto heeft gebracht en ze dus geen fiets mee heeft of vv. Ideale fiets. Eigenlijk is het een soort auto, maar dan milieuneutraal.
Alle reacties Link kopieren
Zoon ligt ook wel eens op de bodem te slapen, als hij heel moe is :)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben twee jaar geleden een bakfiets.nl cargo long gekocht met baby mee en een bankje. Zo veel plezker van gehad en nog steeds, Hebben tweedehands maxi cosi gekocht zodat we niet steeds die van de auto moesten opwisselen en je makkelijk baby en kind kon inladen als je weg wilt. Nu zitten ze beide op het bankje in de gordel en fietsen we er nog steeds hele stukken mee. Heb overigens ook geen stadsfiets met zitje erop. Toevallig van de week naar het bos geweest en behalve twee kinderen wordt er dan ook van alles in geladen, schepjes, emmers, ballen, auto's. Echt ideaal. Zou echt niet meer zonder kunnen.
Alle reacties Link kopieren
LilaLily schreef:
21-07-2018 21:00
De Urban Arrow!
Ideaal en licht. Wel prijzig. We hebben die van ons nu twee jaar en wordt elke dag nog met ontzettend veel plezier gebruikt.
Hier ook. Topding. De verhandelprijzen liggen gelukkig best hoog, en ik spaar er ook benzine- parkeer- en OV kosten mee uit, dus ach.
LilaLily schreef:
21-07-2018 21:00
De Urban Arrow!
Ideaal en licht. Wel prijzig. We hebben die van ons nu twee jaar en wordt elke dag nog met ontzettend veel plezier gebruikt.
Ja die is net zo duur nieuw als onze auto was. Dat gaat hem niet worden haha.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
21-07-2018 20:43
Ik ben inderdaad aan het kijken naar tweedehands. De genoemde kom ik het meeste tegen.

Elektrisch vind ik niet nodig. Ik fiets nu ook dagelijks 22 km op gewone fiets.

Hebben jullie regenkap etc erbij?
Vergis je niet dat 2 kinderen + maxi cosi ook aardig wat wegen.

Een regenkap heb ik pas sinds peuter op het bankje zit. Daarvoor alleen het regenkap je voor de maxi cosi gebruikt. Ook voor de regenkap geldt dat het zwaarder fietst tegen de wind in. En op een tweewieler ben je dan toch minder stabiel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker doen! 5 jaar geleden een babboe city gekocht. Heerlijk mee gefietst maar met drie kinderen erin (en soms nog een schoolverkeer je erbij) werd wel zwaar. 3 maanden geleden fiets verkocht en babboe city-e (electrisch dus) gekocht. Echt zo super blij mee. Er staat al 800 km op de teller.
Als je het geld hebt zou ik zeker voor een elektrische gaan. En ik vind een tweewieler ideaal. Lekker flexibel en met standaard erop staat ie als een huis.
Alle reacties Link kopieren
Oja maxicosi kan met speciaal standaard in de babboe city en dan kunnen er nog twee kinderen bij zitten (van max 105-110 cm groot ). En met regenkap nog steeds hartstikke stabiel.

Nee, ik heb geen aandelen bij babboe 😉, ben gewoon super blij met m’n bakfiets en raad echt iedereen er een aan, zeker met 3 of meer kids.
Budget voor elektrisch is er niet.

Nog een praktische vraag: Hoe groot zijn jullie en kun je dus makkelijk over de huid/regenkap heenkijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk met ruim gemak over de huif heen. Hij is niet zo hoog, hij komt maar tot het stuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven