Materiaalkeuze Wobbel

22-07-2018 12:12 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter krijgt van ons een Wobbel. Nu twijfelen we alleen nog erg over de materiaalkeuze en misschien kunnen jullie ons daar wel bij helpen. Onze twijfelpunten:

Sinds kort is de wobbel pro op de markt gekomen. Tientje goedkoper, vilt van gerecyclede petflessen ipv wol en zou nog slijtvaster en makkelijker schoon te maken zijn. Iemand daar al ervaring mee? Is het vilt van de gewone wobbel zo lastig schoon te houden? We hebben huisdieren dus er dwarrelt weleens wat haar en zand rond.

Als we voor de pro zouden kiezen dan komt de wobbel pas een maand na dochters verjaardag vandaar onze twijfel. Dat zou jammer zijn, maar als 'ie dan echt veel langer mooi blijft is dat het misschien wel waard.

Dan is er nog de keuze tussen de blanke of bamboe variant. De bamboe vind ik (veel)mooier, maar ik kan me voorstellen dat je daar bijvoorbeeld sneller slijtageplekken op ziet. Iemand enig idee of dat zo is?
Kattenharen kruipen in het wolvilt en ik zat er echt een uur op te zuigen/rollen tot dat weer een beetje netjes was. Mede hierdoor heeft onze dreumes ook geen vilten speelgoed (groenten voor keukentje oid) omdat ik het vies vind als daar kattenharen aan kleeft.

Ik had de wobbel te leen en voor de verjaardag over 1 maand staat een kale wobbel op het lijstje. Zonder vilt. Ik wil de houten omdat het beter bij ons interieur past. Bamboe slijt niet sneller dan hout. Het is alleen lastiger als je over 5 jaar de behoefte voelt om die wobbel weer op te frissen door afschuren en lakken. Maar ik denk dat ik de enige ben die dat gaat doen.

Ik heb al wel met 2 bevriende winkeliers gesproken over de wobbel en zij zeggen: als je er eentje kan kopen, doe het want ze zijn zo uitverkocht en de levertijd is lang. Er zijn ook alternatieven: https://www.mamaliefde.nl/blog/wobbel-a ... agga-ikea/
Wat een eng ding. Is dat geen garantie voor vingers eronder?
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
22-07-2018 13:24
Wat een eng ding. Is dat geen garantie voor vingers eronder?
Nee hoor, gaat prima! (Elders al ervaring met wobbel, maar dan zonder vilt)
Wij hebben er een met gewoon vilt en twee kortharige honden. Er komen wel haren op maar ik ga er met de stofzuiger over en dan de plakroller. Dan is het er zo weer vanaf.

Vingers zitten er alle 10 nog aan. Ze heeft hem afgelopen Sinterklaas gekregen en was toen 16 maand oud. Nu bijna twee en er wordt dagelijks nog mee gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
22-07-2018 12:25
Kattenharen kruipen in het wolvilt en ik zat er echt een uur op te zuigen/rollen tot dat weer een beetje netjes was. Mede hierdoor heeft onze dreumes ook geen vilten speelgoed (groenten voor keukentje oid) omdat ik het vies vind als daar kattenharen aan kleeft.

Ik had de wobbel te leen en voor de verjaardag over 1 maand staat een kale wobbel op het lijstje. Zonder vilt. Ik wil de houten omdat het beter bij ons interieur past. Bamboe slijt niet sneller dan hout. Het is alleen lastiger als je over 5 jaar de behoefte voelt om die wobbel weer op te frissen door afschuren en lakken. Maar ik denk dat ik de enige ben die dat gaat doen.

Ik heb al wel met 2 bevriende winkeliers gesproken over de wobbel en zij zeggen: als je er eentje kan kopen, doe het want ze zijn zo uitverkocht en de levertijd is lang. Er zijn ook alternatieven: https://www.mamaliefde.nl/blog/wobbel-a ... agga-ikea/
Oh maar de gewone wobbel is toch heel makkelijk verkrijgbaar? Gewoon bij Wobbel zelf is ie wel leverbaar binnen een paar weken.

Geen katten hier dus iets ander soort haar (minder pluizig) maar ik neig nu toch wel naar de pro versie. Die schijnt daar minder last van te hebben...
Alle reacties Link kopieren
Meme86 schreef:
22-07-2018 13:31
Wij hebben er een met gewoon vilt en twee kortharige honden. Er komen wel haren op maar ik ga er met de stofzuiger over en dan de plakroller. Dan is het er zo weer vanaf.

Vingers zitten er alle 10 nog aan. Ze heeft hem afgelopen Sinterklaas gekregen en was toen 16 maand oud. Nu bijna twee en er wordt dagelijks nog mee gespeeld.
Leuk! Hier verwacht ik ook dat het een hit wordt. Ook honden hier. Goed om te lezen dat je die haren er wel af krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Hier een hond wij hebben gewoon de blanke houten gegeven voor tweede verjaardag en wat een succes!
where ever you go, go with your heart
We hebben met vilt. Blijft best wat vuil inzitten. En helaas hebben de katten hem een keer gebruikt als krabplank dus hij is niet bepaald mooi meer.
Krootje schreef:
22-07-2018 13:32
Oh maar de gewone wobbel is toch heel makkelijk verkrijgbaar? Gewoon bij Wobbel zelf is ie wel leverbaar binnen een paar weken.

Geen katten hier dus iets ander soort haar (minder pluizig) maar ik neig nu toch wel naar de pro versie. Die schijnt daar minder last van te hebben...
Ik vind een levertijd van een paar weken best wel lang.

Iig veel plezier er mee als je hem koopt :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven